Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusi parisuhde ja perhehaaveet

Vierailija
08.12.2020 |

Ollaan oltu yhdessä se puolisen vuotta. Tein miehelle selväksi suhteen alussa, että haluan lapsia eikä minulla ole loputtomiin aikaa odottaa sen asian suhteen (tai haluan yhden lapsen), täytän ensi vuonna 35. Kuitenkin kun puhuttiin yhteen muuttamisesta, niin mies epäröi sitäkin, että onko ensi vuoden aikana liian aikaista. Ymmärrän kyllä häntä, enkä todellakaan halua painostaa, mutta ahdistaa ihan älyttömästi ja pelottaa se, että miten pitkään tässä menee, ennen kuin hän on valmis lapseen? Miten tästä asiasta voisi puhua ilman, että painostaa? Pelkään sitä, että aikaa kuluu liikaa, en ole valmis uhraamaan lapsihaavetta miehen takia. Tämä asia on todella tärkeä minulle. Ja tein tämän jo kertaalleen selväksi miehelle seurustelun ihan alussa, olen kertonut ettei minulla ole liikaa aikaa tuhlattavaksi. Silti tuntuu, ettei mies ihan oikeasti ymmärrä tätä.

Olen yrittänyt miettiä pääni puhki, kuinka ottaisin asian puheeksi. Kuinka keskustella aiheesta ilman, että se tuntuisi toisesta painostamiselta?

Kommentit (119)

Vierailija
21/119 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti mies juoksee pakoon.

Vierailija
22/119 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen sitä mieltä että jos miesehdokas paineistuu täysin normaalista keskustelusta lapsihaaveistani, niin hän ei sovi minulle ollenkaan. En halua miestä jota joka käänteessä pitää silkkihansikkain silitellä, koska hän ei kestä mitään normaaliin elämään kuuluvaa asiaa. 

Toinen mitä ap sun kannattaa miettiä on se, että jos itse kerran tositosi kovasti haluat laste, niin muista se että lapsi on sinun oma projektisi. Älä siis kuvittele että olet vaan 50% prosenttisesti vastuussa lapsestasi, ja että toinen vanhempi on 50%, vaan ymmärrä se että sinulla on 100% vastuu. Tämän ymmärtäminen jo ennen kuin lapsia tekee on hyvin tärkeää, koska sillä estetään ero pikkulapsi aikana siksi kun "mies ei tee sitä ja tätä". Eli jos koet ettet jaksa olla 100% mutsi, niin älä tee lasta ollenkaan.

Ihan turha paineistua mistään lapsi nyt tai ero keskusteluista. Aínakin kokee itsensä tärkeäksi osaksi yhtälöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/119 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen sitä mieltä että jos miesehdokas paineistuu täysin normaalista keskustelusta lapsihaaveistani, niin hän ei sovi minulle ollenkaan. En halua miestä jota joka käänteessä pitää silkkihansikkain silitellä, koska hän ei kestä mitään normaaliin elämään kuuluvaa asiaa. 

Toinen mitä ap sun kannattaa miettiä on se, että jos itse kerran tositosi kovasti haluat laste, niin muista se että lapsi on sinun oma projektisi. Älä siis kuvittele että olet vaan 50% prosenttisesti vastuussa lapsestasi, ja että toinen vanhempi on 50%, vaan ymmärrä se että sinulla on 100% vastuu. Tämän ymmärtäminen jo ennen kuin lapsia tekee on hyvin tärkeää, koska sillä estetään ero pikkulapsi aikana siksi kun "mies ei tee sitä ja tätä". Eli jos koet ettet jaksa olla 100% mutsi, niin älä tee lasta ollenkaan.

En miettisi lapsen hommaamista yksin lahjoitetuilla siittiöillä, ellen olisi käsitellyt tuota asiaa ja ymmärtänyt mahdollisia realiteetteja.

Ap

Vierailija
24/119 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan turha paineistua mistään lapsi nyt tai ero keskusteluista. Aínakin kokee itsensä tärkeäksi osaksi yhtälöä.

Aina pitää miettiä oma kanta asiaan, ja sitten mennä sillä.

Vierailija
25/119 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli miten tästä asiasta voisi keskustella neutraalisti? Ilman, että reaktio on tällainen mitä täällä? Ilman että mies kokee olevansa pelkkä siitoskone? Ilman että painostan, mutta että pystyisin puhumaan ja saamaan selkeyttä tähän asiaan? Koska tämä vaikuttaa niin paljon, että olen valmis eroamaan, jos mies ei kykene eikä halua. Ja yrittämään siinä tapauksessa yksin. Tämä on ehdottomasti tärkein haaveeni elämässä, haluan lapsen.

Ap

Olet jo tehnyt miehelle selväksi asian, joten rehellisesti sanottuna en usko minkään keskustelun auttavan. Kyllä mies olisi jo ilmaissut sulle halunsa tehdä sen lapsen, jos hän haluaisi.

Eli mikä on neuvosi? Eroan nyt ja heti?

Ap

Vierailija
26/119 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti mies juoksee pakoon.

Miksi miehen pitäisi juosta pakoon? En ole mikään rukoilijasirkka :D.

Ap

Vierailija
27/119 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että eroa. Tee lapsi luovuttajan siittiöillä. On olemassa miehiä, jotka myös haluavat todella lapsen. Sinun miehesi ei siltä vaikuta jos hän välttelee asiaa. Jos ihmiselle on itsestään selvää, että kyllä haluaa lapsen jossain vaiheessa elämää, sitä on valmis yrittämään silloin kun puoliso osaa perustella että nyt on jo aika.

Vierailija
28/119 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että eroa. Tee lapsi luovuttajan siittiöillä. On olemassa miehiä, jotka myös haluavat todella lapsen. Sinun miehesi ei siltä vaikuta jos hän välttelee asiaa. Jos ihmiselle on itsestään selvää, että kyllä haluaa lapsen jossain vaiheessa elämää, sitä on valmis yrittämään silloin kun puoliso osaa perustella että nyt on jo aika.

Eli minun kannattaa erota, ennen kuin olen käynyt miehen kanssa perusteellista keskustelua asiasta? Eli ei kannata puhua asiasta mitään, vaan erota, ei käydä tätä asiaa läpi ensin mitenkään?

Hoitavatko ihmiset ihan oikeasti ihmissuhteitaan tuolla tavalla? En missään nimessä aio erota keskustelematta tästä asiasta, aikuiset eivät toimi niin.

Ap

Vierailija
29/119 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas on tulossa uusi yhäri keskuuteemme...

Viiden vuoden päästä sama kysyy, ootteko huomanneet et nelikymppisellä naisella ei löydy kuin satunnaista seksiseuraa. Ei löydy miehiä sitoutumaan.

Mitäs läksit, ja sitä rataa. Oot myöhässä, jahommaa tuskin saa pelastettua.

Vierailija
30/119 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä voisit puhua asiasta vielä kerran miehen kanssa. Pysy asiallisena ja lämpimän oloisena. Jos olet kireä ja ahdistunut tai itket, mies ahdistuu myös. Lyöt faktoja tiskiin, selität, että minä haluan tätä ja se on toive, josta en ole valmis luopumaan. Sanot myös, että olet viihtynyt miehen kanssa erittäin hyvin ja välität hänestä, ja että toivoisit, että teillä on sama toive tulevaisuuden suhteen, koska olisit todella onnellinen, jos saisit jakaa sen hänen kanssaan.

Mutta sitten toteat myös, ettet voi odotella kovin pitkään ja että päätösten lisäksi konkreettisia toimia on jossain vaiheessa alettava tekemään. Lopuksi kysyt miehen mielipidettä sekä sitä, miten mies ratkaisisi asian (esim. osaako hän sanoa jotain tarkkaa aikaa tai tuleeko ilmi jotain, mikä miestä mietityttää). Anna miehen puhua vapaasti. Jos mies ei osaa heti vastata, anna hänen miettiä asiaa rauhassa.

Voi mennä muutama viikkokin, mutta älä tuon keskustelun jälkeen enää ota lapsiaihetta esiin millään tavalla. Odota kolme kuukautta, ja jos mies ei vieläkään tiedä mistään mitään, aloitat prosessin yksin. Kolme kuukautta.

Vierailija
31/119 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutki faktoja aiheesta. Vaikka netistä etsit ihan kirjallisessa muodossa asiaa naisen hedelmällisyydestä ja annat miehellesi luettavaksi. Miehelle sellainen voi olla helpompaa käsittää. Korostat sitä, että valitettavasti ikä tulee sinulla vastaan ja tämä on sinulle niin iso juttu että aiot todella tavoitella sitä. Minusta sinulla on oikeus pyytää joku aikaraja, milloin miehesi on valmis tekemään päätöksen.

Höpöhöpö. Kyllä aikuinen mies tuollaiset asiat tietää ilman mitään lässytyksiä ja opuksia.

No ei kyllä tiedä. Todella moni mies ja nainen ei ymmärrä, että hedelmöittyminen voi tapahtua vain tietyssä vaiheessa kuukautiskiertoa. Oma mieheni ei uskonut, kun kerroin munasoluni olevan 37-vuotiaita, ettei minulla ole lopullisesti aikaa odotella hänen päätöstään.

Vierailija
32/119 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En miettisi lapsen hommaamista yksin lahjoitetuilla siittiöillä, ellen olisi käsitellyt tuota asiaa ja ymmärtänyt mahdollisia realiteetteja.

Ap

Se onkin ihan eri asia ymmärtää realiteetit silloin kun on tekemässä YKSIN sitä lasta, vs. että on tekemässä sitä jonkun TOISEN kanssa YHDESSÄ. Jälkimmäisessä vaihtoehdossa on todellakin yleistä ajatella että lapsi on sitten puoliksi, ja se puoliksi hoidetaan, ja kun toinen ei annakaan määritellä vanhemmutta itsensä puolesta, niin ongelmat alkavat. Olen vain sitä mieltä että jokaisen lapsia miettivän ja haluavan tulee ymmärtää että se oma lapsi on 100% oma, ja siitä on huolehdittava 100%, eikä siirtää vastuuta toisille. Sehän on paras tilanne kun lapsella on molemmat vanhemmat näion ajattelevia, mutta todella usein on nykyään niin että vastuuta siirrellään, ja ajatellaan että lapsi on vain puoliksi oma, ja toisen vanhemman pitää kantaa puolet vastuusta ja lapsen kanssa olemisesta.

Vierailija
33/119 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli minun kannattaa erota, ennen kuin olen käynyt miehen kanssa perusteellista keskustelua asiasta? Eli ei kannata puhua asiasta mitään, vaan erota, ei käydä tätä asiaa läpi ensin mitenkään?

Hoitavatko ihmiset ihan oikeasti ihmissuhteitaan tuolla tavalla? En missään nimessä aio erota keskustelematta tästä asiasta, aikuiset eivät toimi niin.

Ap

Et tietenkään eroa ilman keskustelematta. Mutta ei se tule vaikuttamaan siihen lopputulokseen millään lailla, koska olette jo käsitelleet asiaa useaan otteeseen.

Vierailija
34/119 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutki faktoja aiheesta. Vaikka netistä etsit ihan kirjallisessa muodossa asiaa naisen hedelmällisyydestä ja annat miehellesi luettavaksi. Miehelle sellainen voi olla helpompaa käsittää. Korostat sitä, että valitettavasti ikä tulee sinulla vastaan ja tämä on sinulle niin iso juttu että aiot todella tavoitella sitä. Minusta sinulla on oikeus pyytää joku aikaraja, milloin miehesi on valmis tekemään päätöksen.

Höpöhöpö. Kyllä aikuinen mies tuollaiset asiat tietää ilman mitään lässytyksiä ja opuksia.

No ei kyllä tiedä. Todella moni mies ja nainen ei ymmärrä, että hedelmöittyminen voi tapahtua vain tietyssä vaiheessa kuukautiskiertoa. Oma mieheni ei uskonut, kun kerroin munasoluni olevan 37-vuotiaita, ettei minulla ole lopullisesti aikaa odotella hänen päätöstään.

No sullapas on tyhmä mies. Sori siitä. Mutta muut eivät ole.

Vierailija
35/119 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sori, taisin lukea aloituksen huolimattomasti. Käsitin että olisitte puhuneet asiasta, mutta ette siis ole puhuneet mitään vielä? Tiedät mitä haluat eli perusteellisen keskustelun, miksi siis et ole puhunut? Ei omien toiveiden kertominen ole mitään painostamista. Tuntuu, että alitajuisesti ehkä aavistat miehen vastustelun. Itse puhuin omalle miehelleni lapsihaaveista seurustelun alkuajoista lähtien. Lapsia alettiin hankkia vasta 5 vuoden yhdessäolon jälkeen, mutta asiasta oli helppo puhua ja oltiin samoilla linjoilla.

Vierailija
36/119 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mutta aikuiset toimivat niin että kyselevät höpölöpövauvapalstoilla miten heidän tulisi keskustella oman miehensä kanssa? Ilmeisesti meillä on hyvin erilainen käsitys aikuismaisesta toiminnasta...

Vierailija
37/119 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ehkäisy teillä on käytössä? Jos syöt pillereitä, sano miehelle että jätät ne nyt pois ja hän saa hoitaa halutessaan ehkäisyn. Sinä olet valmis antaa vauvan tulla jos on tullakseen. Mies sitten käyttää kondomia, jos ei halua lasta ja jättää sen pois, jos on valmis isäksi. Simple as that. 

Vierailija
38/119 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viiden vuoden päästä sama kysyy, ootteko huomanneet et nelikymppisellä naisella ei löydy kuin satunnaista seksiseuraa. Ei löydy miehiä sitoutumaan.

Mies ei ole minulle minään elämän ja onnen edellytys. Elämäni on hyvää ilman miestäkin. Minulla ei ole mitään pakkoa saada miestä tai olla parisuhteessa. Jos tämä suhde siis kaatuu tähän. Eikä yh:na olo olisi mikään kauhistus. Siksi mietinkin vaihtoehtoisesti lapsen hommaamista lahjoitetuilla siittiöillä.

Ap

Vierailija
39/119 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen ehkäisy teillä on käytössä? Jos syöt pillereitä, sano miehelle että jätät ne nyt pois ja hän saa hoitaa halutessaan ehkäisyn. Sinä olet valmis antaa vauvan tulla jos on tullakseen. Mies sitten käyttää kondomia, jos ei halua lasta ja jättää sen pois, jos on valmis isäksi. Simple as that. 

Kierrukka, en halua huijata ketään isäksi. Ei olisi reilua miestä eikä lasta kohtaan.

Ap

Vierailija
40/119 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei ole minulle minään elämän ja onnen edellytys. Elämäni on hyvää ilman miestäkin. Minulla ei ole mitään pakkoa saada miestä tai olla parisuhteessa. Jos tämä suhde siis kaatuu tähän. Eikä yh:na olo olisi mikään kauhistus. Siksi mietinkin vaihtoehtoisesti lapsen hommaamista lahjoitetuilla siittiöillä.

Ap

kyllä oikein syvä rakkaus miestä kohtaan, mistä aikasemmin puhuit, paistaa läpi :)