Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein joudut kassalla SATUNNAISTARKASTUKSEEN?

Vierailija
07.12.2020 |

Kuinka usein joudutte ruokakaupan kassalla satunnaistarkastukseen? Asioin lähes päivittäin prisman itsepalvelukassalla jotka ovat avoimet ilman portteja ja korkeita seiniä, kertaakaan ei ole tarkastettu. Asioin silloin tällöin yhdessä citymarketissa ja joudun siellä kirjaimellisesti joka toinen kerta satunnaistarkastukseen itsepalvelukassalla vaikka kassat ovat porteilla ja seinillä rajatut ja vaativat kuitin näytön että pääsee ulos.
Ja olen ihan tavallinen valkoinen vaaleatukkainen suomalainen noin kolmekymppinen nainen, en siis millään tavalla epäilyttävän näköinen! Joudutteko muut jatkuvasti tarkastettavaksi citymarketissa?

Kommentit (124)

Vierailija
61/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tullut vielä kertaakaan, mutta heti kun tulee, vaihtuu kauppa.

Ja ei, en todellakaan huijaa, mutta on äärimmäisen noloa joutua tarkastukseen.

Se nyt vasta onkin hullua vaihtaa kauppaa, jos järjestelmä arpoo sinut satunnaistarkastukseen. Tai nostaa haloo että "ikinä en ole varastanut mitään, miksi minua epäilette". Mutta kukin tekee miten tykkää.

Se, että järjestelmä arpoo sen satunnaistarkastuksen ei tee siitä tippaakaan vähemmän nöyryyttävää, jos siinä kassahenkilö alkaa penkoa ostoksia läpi ja kaikki tuijottaa sitä operaatiota siinä vieressä. Mikä hemmetti tuossa voi olla mitenkään epäselvää? Se on ihan yksi hemmetin lysti miten se valikoituminen tarkastukseen tapahtuu siinä.

Vierailija
62/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan. En tiennyt, että ruokakaupassa edes voi joutua satunnaistarkastukseen!

Ikeassa sen sijaan olen joutunut, siellä se järjestelmä selvästi arpoo tarkastuksen melko useinkin. Ja se on sinänsä ymmärrettävää, kun kyse on ruokakauppaa arvokkaammista ostoksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiennyt että tällaista on. Käytän ip-kassoja aina. Otan tuotteen kärrystä, näytän koneelle ja laitan sen kassiini. Tämä toistuu kunnes kärry on tyhjä. Kerran mieheni meni viereiselle kassalle ja unohti lopuksi maksaa. Meni pihalle odottamaan mua. Ohimennessä huomasin hänen jäljiltä automaatin valon olevan keltainen ja huikkasin asiasta myyjälle ja hain hajamielisen mieheni pihalta maksamaan ostoksensa. Myyjä vain naurahti kun mies pahoitteli unohdustaan.

Niitä ostoksia ei saa laittaa suoraan kassiin, vaan pakkaustasolle näkyville ensin.

Mitä ihmettä? Kirjoitin edellä tuosta, että S-Marketissa ei ole mitään vaakoja, vaan tavallinen pöytä. Ei myöskään ole mitään määräystä, että tavarat pitäisi laittaa pakkaustasolle näkyviin. Kummallista. 

Siis kannan korin siihen laitteen eteen. Vedän tavarat läpi ja laitan sitä mukaa kassiini. 

Vierailija
64/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiennyt että tällaista on. Käytän ip-kassoja aina. Otan tuotteen kärrystä, näytän koneelle ja laitan sen kassiini. Tämä toistuu kunnes kärry on tyhjä. Kerran mieheni meni viereiselle kassalle ja unohti lopuksi maksaa. Meni pihalle odottamaan mua. Ohimennessä huomasin hänen jäljiltä automaatin valon olevan keltainen ja huikkasin asiasta myyjälle ja hain hajamielisen mieheni pihalta maksamaan ostoksensa. Myyjä vain naurahti kun mies pahoitteli unohdustaan.

Niitä ostoksia ei saa laittaa suoraan kassiin, vaan pakkaustasolle näkyville ensin.

Mitä ihmettä? Kirjoitin edellä tuosta, että S-Marketissa ei ole mitään vaakoja, vaan tavallinen pöytä. Ei myöskään ole mitään määräystä, että tavarat pitäisi laittaa pakkaustasolle näkyviin. Kummallista. 

Siis kannan korin siihen laitteen eteen. Vedän tavarat läpi ja laitan sitä mukaa kassiini. 

Kaupasta riippuu tämä. Meidän K-kaupassa jopa ohjeissa lukee, että kassi tähän ja pakkaat suoraan kassiin. Eikä missään kaupassa ole kiellettyä omaan kassiin saman tien pakkaaminen, mutta vaa'allisissa kaupoissa se oma kassi pitää ensin punnita.

Vierailija
65/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan. Käytän mieluiten palvelukassaa ja jos jonon takia köytän noita paholaisen keksintöjä niin valkopää siististi pukeutunut suomalainen pääsee aina tarkastuksitta.

Vierailija
66/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myymälävarkaat ei muuten noita käytä. Palvelukassoilla tarkastuksen mahdollisuus pienempi.

Vierailija
67/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut tiennyt ennen tätä, että jotain tarkastuksia on olemassa. Olen varmaan niin komea, että naiset eivät uskalla tarkistaa.

M40

Vierailija
68/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja isojen, kärryllisten ostosten kanssa ei kuulu mennä itsepalvelukassalle vaan normikassalle.

Meidän Prismassa on erikseen liukuhihnallisia itsepalvelukassoja kärryjä varten.

Ja ainakin Citymarketissa esillä olevissa ohjeissa nimenomaan neuvotaan pakkaamaan ostokset suoraan kassiin, että mihinköhän tuokin nyt perustuu, että tavarat pitäisi laittaa näkyviin ensin?

Vierailija
69/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ollut tiennyt ennen tätä, että jotain tarkastuksia on olemassa. Olen varmaan niin komea, että naiset eivät uskalla tarkistaa.

M40

Totta, ulkonäöstä se varmasti johtuu! Minäkin olen niin kaunis, etten ole koskaan joutunut tarkastukseen.

N40

Vierailija
70/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M40

Tai sit niin helve*in ruma, että kukaan myyjä ei viitti katella sua pakollista kauempaa. 

Vierailija
71/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tullut vielä kertaakaan, mutta heti kun tulee, vaihtuu kauppa.

Ja ei, en todellakaan huijaa, mutta on äärimmäisen noloa joutua tarkastukseen.

Se nyt vasta onkin hullua vaihtaa kauppaa, jos järjestelmä arpoo sinut satunnaistarkastukseen. Tai nostaa haloo että "ikinä en ole varastanut mitään, miksi minua epäilette". Mutta kukin tekee miten tykkää.

Se, että järjestelmä arpoo sen satunnaistarkastuksen ei tee siitä tippaakaan vähemmän nöyryyttävää, jos siinä kassahenkilö alkaa penkoa ostoksia läpi ja kaikki tuijottaa sitä operaatiota siinä vieressä. Mikä hemmetti tuossa voi olla mitenkään epäselvää? Se on ihan yksi hemmetin lysti miten se valikoituminen tarkastukseen tapahtuu siinä.

Satunnaistarkastuksissa ei pengota tavaroita läpi, vaan myyjä katsoo silmämääräisesti että kaikki on ok. En tiedä missä kaupassa asioit, mutta meilläpäin ketään ei kyllä kiinnosta, jos joku joutuu satunnaistarkastukseen. Kaikki keskittyvät vain omiin ostoksiinsa.

Vierailija
72/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen tarkastuksia... Ei täällä päin mitään tarkastuksia tehdä. Isoimman Prisman itsepalvelukassoilla on aina joku henkilökuntaan kuuluva kyttäämässä eli palvelemassa, mutta ei se ketään ole koskaan ruvennut tarkastamaan....

Citymarketissa en kyllä edes käy... Niiden touhuista en tiedä mitään,,,,, 

Onko pakko kertoa tämä? On tai ei, kerron kuitenkin. Eilen just Prismassa viereiselle itsepalvelukoneelle tuli nainen, ihmettelin kun ei sen ostosten näyttäminen aiheuttanut mitään ääntä siitä koneesta, vilkaisin siihen päin, niin jopas rupesi kuulumaan piippausta.... En tiedä, oliko se vaan ollut näyttävinään ne tuotteet, vai oliko se lukijan ääni niin pienellä volyymilla ettei se kuulunut ennen kuin vasta sitten kun rupesin vähän vilkuilemaan... Omituista...

Vierailija
73/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen tarkastuksia... Ei täällä päin mitään tarkastuksia tehdä. Isoimman Prisman itsepalvelukassoilla on aina joku henkilökuntaan kuuluva kyttäämässä eli palvelemassa, mutta ei se ketään ole koskaan ruvennut tarkastamaan....

Citymarketissa en kyllä edes käy... Niiden touhuista en tiedä mitään,,,,, 

Onko pakko kertoa tämä? On tai ei, kerron kuitenkin. Eilen just Prismassa viereiselle itsepalvelukoneelle tuli nainen, ihmettelin kun ei sen ostosten näyttäminen aiheuttanut mitään ääntä siitä koneesta, vilkaisin siihen päin, niin jopas rupesi kuulumaan piippausta.... En tiedä, oliko se vaan ollut näyttävinään ne tuotteet, vai oliko se lukijan ääni niin pienellä volyymilla ettei se kuulunut ennen kuin vasta sitten kun rupesin vähän vilkuilemaan... Omituista...

Itteltäni siellä isommassa Prismassa tässä viimeksi viikonloppuna pikkuostoksia lukijalle näytettyäni ja omaa kassia pienestä olkalaukusta esiin ottaessani tippui sieltä olkalaukusta parasetamolipaketti jonka oli juuri hakenut apteekista. Tipahti lattialle.... No, varmaan luuli että olin jotakin nyysimääni siinä pudottanut, mutta ei se kyllä multa mitään näyttöä vaatinut, kun ohitse kuljin, ehkä se ehti nähdä että se oli apteekkitavaraa mitä tipahti. Itte kyllä meinasin ihan näyttää sille, että se oli tää kun tippu, mut en viittiny...

Vierailija
74/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan vaikka käytän aika paljon niitä kassoja. Ainoa kerta kun myyjä on tullut, oli pulmahetki koneen kanssa. Hän auttoi ja lähti.

Vierailija
75/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan joutunut.

N53, itä-hki

Vierailija
76/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan joutunut tarkastukseen Prismassa. Citymarketin itsepalvelukassaa en jaksa käyttää, koska ulospääsyyn täytyy piipata kuitti ja koskaan se portti ei toimi kunnolla.

Vierailija
77/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja olen ihan tavallinen valkoinen vaaleatukkainen suomalainen noin kolmekymppinen nainen, en siis millään tavalla epäilyttävän näköinen!"

^ No. Kuvaileppas "epäilyttävän näköinen"?

Olen toiminut myyjänä kymmeniä vuosia, enkä kykene siihen. Myymälävarkaista mieleenpainuvimpia ovat eläkemummot jotka vievät lastenvaatteita, vetoavat muitisairauksiin ja raskaana olevat ihan tavalliset mammat jitka vetoavat hormoonihäiriöön ja stressiin...

Vierailija
78/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan joutunut tarkastukseen Prismassa. Citymarketin itsepalvelukassaa en jaksa käyttää, koska ulospääsyyn täytyy piipata kuitti ja koskaan se portti ei toimi kunnolla.

Joo ja se muutenkin se ulospääsy kuitilla on aivan perseestä siinä, kun sinulla on kauppakassit käsissäsi ja yrität näyttää sitä riivatun kuittia jollekin lukijalle. Todella ärsyttävä systeemin.

Vierailija
79/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myymälävarkaat ei muuten noita käytä. Palvelukassoilla tarkastuksen mahdollisuus pienempi.

Totta, aina kun olen varastanut ruokakaupasta ostan samalla jotain pientä normikassalla ja hymyilen ja olen kohtelias. Koskaan en ole jäänyt kiinni :)

Vierailija
80/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka kerta, kun pysähdyn ostos kädessä tuijottamaan sitä näyttöä, että tuliko oikea summa. Jostain syystä epäröinti on asia, johon puututaan. Ostan 5-10 tuotetta kerralla, ne ovat käytännössä kaikki siinä näkyvissä ja silti ne tarkastetaan ihan kuin osaisin huijata vaakaa tms. Eli kyllä, lähes joka kerta! Mukana ei edes ole omaa laukkua, vain lompakko ja tyhjä kestokassi.

Minulla ihan sama Citymarketissa. Pysähdyn katsomaan sitä jo laskulle tulleiden tuotteiden listaa ja hups - vieressä on napakka myyjä, joka kertoo, että nyt tehdään satunnaistarkastus. Sitten hän tarkistaa tuotteet, vertaa hinnat ja määrät. Minulla on kaksi kestokassia, kädessä lompakko eikä todellakaan mitään filunkia tehtynä. Lopuksi aina todetaan, että Ok, eipä tässä mitään. Silloin minä keskeytän sen kauppatapahtuman ja aloitan alusta: tuote kerrallaan koodi, Plussakortti ja maksu, jokaisen kuitin ja tuotteen laitan näkyvästi vierelle, jotta en vain vaikuta varkaalta. Aikaa kuluu, mutta sitähän minulla on. Erityisesti ruuhka-aikaan hyvin häiritsevää!

AV-mamman kosto on kauhea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän