Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein joudut kassalla SATUNNAISTARKASTUKSEEN?

Vierailija
07.12.2020 |

Kuinka usein joudutte ruokakaupan kassalla satunnaistarkastukseen? Asioin lähes päivittäin prisman itsepalvelukassalla jotka ovat avoimet ilman portteja ja korkeita seiniä, kertaakaan ei ole tarkastettu. Asioin silloin tällöin yhdessä citymarketissa ja joudun siellä kirjaimellisesti joka toinen kerta satunnaistarkastukseen itsepalvelukassalla vaikka kassat ovat porteilla ja seinillä rajatut ja vaativat kuitin näytön että pääsee ulos.
Ja olen ihan tavallinen valkoinen vaaleatukkainen suomalainen noin kolmekymppinen nainen, en siis millään tavalla epäilyttävän näköinen! Joudutteko muut jatkuvasti tarkastettavaksi citymarketissa?

Kommentit (124)

Vierailija
81/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka kerta, kun pysähdyn ostos kädessä tuijottamaan sitä näyttöä, että tuliko oikea summa. Jostain syystä epäröinti on asia, johon puututaan. Ostan 5-10 tuotetta kerralla, ne ovat käytännössä kaikki siinä näkyvissä ja silti ne tarkastetaan ihan kuin osaisin huijata vaakaa tms. Eli kyllä, lähes joka kerta! Mukana ei edes ole omaa laukkua, vain lompakko ja tyhjä kestokassi.

Minulla ihan sama Citymarketissa. Pysähdyn katsomaan sitä jo laskulle tulleiden tuotteiden listaa ja hups - vieressä on napakka myyjä, joka kertoo, että nyt tehdään satunnaistarkastus. Sitten hän tarkistaa tuotteet, vertaa hinnat ja määrät. Minulla on kaksi kestokassia, kädessä lompakko eikä todellakaan mitään filunkia tehtynä. Lopuksi aina todetaan, että Ok, eipä tässä mitään. Silloin minä keskeytän sen kauppatapahtuman ja aloitan alusta: tuote kerrallaan koodi, Plussakortti ja maksu, jokaisen kuitin ja tuotteen laitan näkyvästi vierelle, jotta en vain vaikuta varkaalta. Aikaa kuluu, mutta sitähän minulla on. Erityisesti ruuhka-aikaan hyvin häiritsevää!

Jos tuo tapahtuu ennen kuin olen maksanut, minä jätän ostokset siihen kassalle ja totean, että pitäkääpä tunkkinne, tämä oli tässä tämä ostosreissu ja lähden kaupasta tavarat kassalle jättäen. Kilpailijoitakin löytyy. 

Minusta on varsin kiva ruuhka-aikaan olla siinä itsepalvelukassalla skannaamassa ja maksamassa vaikka 40 eri tuotetta eli kaikki tuotteet kassan oikealla puolella, painan aloita-nappia, skannaan yhden tuotteen, Plussa-kortti ja maksu, kuitti koneesta ja se ynnä tuote kassalaitteen vasemmalle puolelle. Sitten seuraava tuote ja sama manööveri. Itsepalvelukassoillekin jonotetaan.

Vierailija
82/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän melkein yksinomaan itsepalvelukassoja ja ainoastaan yhden ainoan kerran on ikinä tullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka kerta, kun pysähdyn ostos kädessä tuijottamaan sitä näyttöä, että tuliko oikea summa. Jostain syystä epäröinti on asia, johon puututaan. Ostan 5-10 tuotetta kerralla, ne ovat käytännössä kaikki siinä näkyvissä ja silti ne tarkastetaan ihan kuin osaisin huijata vaakaa tms. Eli kyllä, lähes joka kerta! Mukana ei edes ole omaa laukkua, vain lompakko ja tyhjä kestokassi.

Minulla ihan sama Citymarketissa. Pysähdyn katsomaan sitä jo laskulle tulleiden tuotteiden listaa ja hups - vieressä on napakka myyjä, joka kertoo, että nyt tehdään satunnaistarkastus. Sitten hän tarkistaa tuotteet, vertaa hinnat ja määrät. Minulla on kaksi kestokassia, kädessä lompakko eikä todellakaan mitään filunkia tehtynä. Lopuksi aina todetaan, että Ok, eipä tässä mitään. Silloin minä keskeytän sen kauppatapahtuman ja aloitan alusta: tuote kerrallaan koodi, Plussakortti ja maksu, jokaisen kuitin ja tuotteen laitan näkyvästi vierelle, jotta en vain vaikuta varkaalta. Aikaa kuluu, mutta sitähän minulla on. Erityisesti ruuhka-aikaan hyvin häiritsevää!

AV-mamman kosto on kauhea.

Arvaa kahdesti, ottaako päähän, kun olet siinä täyden kärryllisen skannannut, sitten tarkistaa, että tuliko viimeisin tuote skannattua ja sen jälkeen vieressä on myyjä, joka tarkistaa tuote tuotteelta, että menikö oikein. Siinä sitten aloita alusta, koska et ole ihan varma, että mitä tuli tehtyä väärin.

Vierailija
84/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiennyt että tällaista on. Käytän ip-kassoja aina. Otan tuotteen kärrystä, näytän koneelle ja laitan sen kassiini. Tämä toistuu kunnes kärry on tyhjä. Kerran mieheni meni viereiselle kassalle ja unohti lopuksi maksaa. Meni pihalle odottamaan mua. Ohimennessä huomasin hänen jäljiltä automaatin valon olevan keltainen ja huikkasin asiasta myyjälle ja hain hajamielisen mieheni pihalta maksamaan ostoksensa. Myyjä vain naurahti kun mies pahoitteli unohdustaan.

Niitä ostoksia ei saa laittaa suoraan kassiin, vaan pakkaustasolle näkyville ensin.

Ja isojen, kärryllisten ostosten kanssa ei kuulu mennä itsepalvelukassalle vaan normikassalle.

Tuollaisesta säännöstä en ole kuullut. Kyllä minä olen minut täyden kärryllisen kanssa itsepalvelukassalle. Jos on olemassa jokin maksimituotemäärä per itsepalvelukassa, siitä pitää tiedottaa etukäteen. En ole nähnyt sellaisia kylttejä.

Vierailija
85/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran on cittarissa tarkastettu. Käytän harvoin itsepalvelua, koska yleensä on sen verran paljon ostoksia, että palvelukassa on kätevämpi.

Vierailija
86/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullutkaan tällaisesta satunnaistarkastuksesta. Mua ahdistaisi ihan hirveästi jos joutuisin tuollaiseen. Jos mä näkisin jollekinbtehtävän noin, niin ajattelisin häntä pidettävän varkaana. Ei ihmiset tiedä näistä ja varmaan miettisivät mitä minäkin.

Vierailija
87/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useammin olen joutunut lentokentällä syyniin kuin ruokakaupassa. 

Vierailija
88/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä, oon pitkätukkainen hevari korvakoruilla.

Vierailija
89/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiennyt että tällaista on. Käytän ip-kassoja aina. Otan tuotteen kärrystä, näytän koneelle ja laitan sen kassiini. Tämä toistuu kunnes kärry on tyhjä. Kerran mieheni meni viereiselle kassalle ja unohti lopuksi maksaa. Meni pihalle odottamaan mua. Ohimennessä huomasin hänen jäljiltä automaatin valon olevan keltainen ja huikkasin asiasta myyjälle ja hain hajamielisen mieheni pihalta maksamaan ostoksensa. Myyjä vain naurahti kun mies pahoitteli unohdustaan.

Ainakin pk-seudun prismoissa on yksi hihnallinen itsepalvelukassa, johon voi mennä ostoskärryn kanssa. muut ip-kassat on merkitty pikakassoiksi, joihin ei pitäisi mennä kärryn kanssa (vaikka ei ne poiskaan kärryllisiä aja). Cittareissa on nähnyt erikseen jopa kärryjen kiellosta kertovan merkin, ainakin niissä missä pitää esittää kuitti koneelle päästäkseen ulos. Niissä on yleensä niin vähän tilaa, että kärryllä ei edes mahdu niihin karsinoihin.

Vierailija
90/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa Cittarissa joutunut satunnaistarkastukseen. Prismassa en kertaakaan.

Vierailija
91/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä näkyy hyvin ennakkoluulot (aloittajalla)...Luuletko oikeasti että vaaleus on jokin tekijä jota myymälävarkaalla ei ole?

Vierailija
92/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAä luuhasin ympäri sokosta kun mietin mitä joululahjaksi suvulle. Ja kas hiipii vartija perässä. Kiertelin ympäri ihan huvikseen ja hiplasin kaikkea, löysin kivaa ostettavaa ja googlasin samalla hinnat. Tilasin netissä kun ärsytti

Vierailija
93/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kuullutkaan tällaisesta satunnaistarkastuksesta. Mua ahdistaisi ihan hirveästi jos joutuisin tuollaiseen. Jos mä näkisin jollekinbtehtävän noin, niin ajattelisin häntä pidettävän varkaana. Ei ihmiset tiedä näistä ja varmaan miettisivät mitä minäkin.

No, eikä pidä varkaana, koska kaikki suunnilleen tietävät, että tarkastukseen voi joutua kuka vaan. Muistaakseni S-kaupan kerää ja skannaa -ohjetaulussakin tuo mainitaan (siis se että satunnaisia tarkastuksia tehdään).

Aloitukseen: pari kertaa kerättyä ja skannailtua olen joutunut tarkastukseen. Siinähän tarkistettiin vain pari satunnaista tuotetta, että ne oli skannattu. Huomionarvoista, että tarkastaja kysyi saako hän tarkistaa, eli olisiko sitten niin, ettei väkisin keltään tarkisteta? Muutenkin tarkastajat olivat tosi sympaattisia, eikä jäänyt yhtään olo, että juuri minua epäiltiin jostain.

Vierailija
94/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin pk-seudun prismoissa on yksi hihnallinen itsepalvelukassa, johon voi mennä ostoskärryn kanssa. muut ip-kassat on merkitty pikakassoiksi, joihin ei pitäisi mennä kärryn kanssa (vaikka ei ne poiskaan kärryllisiä aja). Cittareissa on nähnyt erikseen jopa kärryjen kiellosta kertovan merkin, ainakin niissä missä pitää esittää kuitti koneelle päästäkseen ulos. Niissä on yleensä niin vähän tilaa, että kärryllä ei edes mahdu niihin karsinoihin.

"muut ip-kassat on merkitty pikakassoiksi, joihin ei pitäisi mennä kärryn kanssa (vaikka ei ne poiskaan kärryllisiä aja)."

Mistä tämän tieto on? Pikakassoille on jopa pakko mennä kärryn (sellaisen skanneritelineellisen) kanssa, jos skannaa tuotteet itse. Itse skannattuja tuotteita ei voi maksaa muualla kuin pikakassalla ymmärtääkseni.

Vierailija
95/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti tällaista ei ole, ainakaan Suomessa. Ketju täynnä valehtelijoita, hävetkää.

Vierailija
96/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä tehdään kai vain Helsingissä. Muistaakseni jouduin Helsingissä kerran ja olin hyvin hämmentynyt.

Vierailija
97/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä tehdään kai vain Helsingissä. Muistaakseni jouduin Helsingissä kerran ja olin hyvin hämmentynyt.

Tai sitten se oli ulkomailla.

Vierailija
98/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi harvoin. Kannattaa jättää kallein kalleimmat tuotteet skannaamatta. Parilla tuotteella saa jo hyvän prosentuaalisen alennuksen. Ja näyttelemällä selviää tarkistuksistakin.

Vierailija
99/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta. Tosi usein tarkastetaan myös hame.

Vierailija
100/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset syö kaupassa suoraan hedelmiä pullia karkkeja keksejä suoraan suuhun vaan. Ette tuo niitä demoneja Suomeen ulkomailta kun ette anna osoitetta ei mitään tietoja missä asuu eikä siellä anna mitään niille ,ne lähtee heti seuraamaan muuten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi