Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka usein joudut kassalla SATUNNAISTARKASTUKSEEN?

Vierailija
07.12.2020 |

Kuinka usein joudutte ruokakaupan kassalla satunnaistarkastukseen? Asioin lähes päivittäin prisman itsepalvelukassalla jotka ovat avoimet ilman portteja ja korkeita seiniä, kertaakaan ei ole tarkastettu. Asioin silloin tällöin yhdessä citymarketissa ja joudun siellä kirjaimellisesti joka toinen kerta satunnaistarkastukseen itsepalvelukassalla vaikka kassat ovat porteilla ja seinillä rajatut ja vaativat kuitin näytön että pääsee ulos.
Ja olen ihan tavallinen valkoinen vaaleatukkainen suomalainen noin kolmekymppinen nainen, en siis millään tavalla epäilyttävän näköinen! Joudutteko muut jatkuvasti tarkastettavaksi citymarketissa?

Kommentit (124)

Vierailija
101/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän pelkästään palvelukassoja, koska haluan työllistää ja kaipaan palvelua.  Eipä koskaan ole tarkisteltu mitään.

Vierailija
102/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vain satunnaisesti käyttänyt niitä itsepalvelukassoja eri paikkakunnilla ja niin Prismassa, kuin Cittareillakin, eikä koskaan ole mitään satunnaistarkastuksia ollut.

Suomimies 47v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postitalon K-kaupassa tulee niin usein tarkistus, etten enää oikein kehtaa käydä siellä. :/ Olen vähän homssuinen, tavallinen perheenäiti. Ihan sama onko mukanani ostoksia, isoa laukkua tms., niin valehtelematta joka kolmannella kerralla tuntuu tulevan tarkistus (ja nimenomaan myyjän toimesta, ei kassakoneen). Nolottaa siinä seisoa ja odottaa että napakka kassa penkoo ostokset, vertailee kuitit jne. Ihmettelen myös että mikä minussa saa luulemaan että varastan, mielestäni esim. levoton huppupäinen nuori jantteri on aika paljon epäilyttävämpi kuin kolmekymppinen perheenäiti. :D

Vierailija
104/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole satunnaistarkastus osunut kohdalle. Asioin sekä Prismassa, S-marketissa että Citymarketissa riippuen siitä, missä päin liikun.

Vierailija
105/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postitalon K-kaupassa tulee niin usein tarkistus, etten enää oikein kehtaa käydä siellä. :/ Olen vähän homssuinen, tavallinen perheenäiti. Ihan sama onko mukanani ostoksia, isoa laukkua tms., niin valehtelematta joka kolmannella kerralla tuntuu tulevan tarkistus (ja nimenomaan myyjän toimesta, ei kassakoneen). Nolottaa siinä seisoa ja odottaa että napakka kassa penkoo ostokset, vertailee kuitit jne. Ihmettelen myös että mikä minussa saa luulemaan että varastan, mielestäni esim. levoton huppupäinen nuori jantteri on aika paljon epäilyttävämpi kuin kolmekymppinen perheenäiti. :D

Nykyään siellä ei ole ne itsepalvelukassat edes auki juuri koskaan illalla

Vierailija
106/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään siellä ei ole ne itsepalvelukassat edes auki juuri koskaan illalla

En ihmettele, kaipa niiden väärinkäyttö on niin yleistä. Dixin S-marketista muuten poistuivat itsepalvelukassat kokonaan remontin yhteydessä. Olen itsekin todistanut pari kertaa kun joku mies varasti siinä viereisellä kassalla (piippasi ja pakkasi muttei maksanut, ruuhka-aikaan helppoa), en voi siis syyttää tästä ratkaisusta.

Vierailija
107/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas, mä luin että satunnaisKASTRAATIO😁

Vierailija
108/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja täällä! Vuosi sitten avaamani keskustelu on näköjään jostain syystä noussut seinälle. Lukaisin keskustelua nopeasti läpi ja tässä muutamille vastauksia:

- Nämä satunnaistarkastukset on ihan oikea asia, en tiedä miten yleisesti ovat käytössä mutta itse olen joutunut tarkastuksiin cittarissa ja ikeassa itsepalvelukassoilla.

- jos en väärin muista, cittarissa laite alkaa herjaamaan tarkastusta ennen maksua.

Käytän näitä pikakassoja, koska citymarketista ostan vain yksittäisiä tuotteita ja ikeastakin ostan yleensä muutaman tuotteen koska asun lähellä eikä ole järkeä jonottaa kassalle isojen ostosten ostajien perässä kun pääsen pikakassalta minuutissa ulos.

Käytän lähes pelkästään pikakassoja, sryhmän kaupoissa en edelleenkään ole joutunut tarkastukseen, cittarissa käymistä olen vähentänyt joten viime aikoina en ole joutunut tarkastukseen. Jostain syystä joudun ikeassa tarkastukseen myös todella usein, voisin sanoa että jopa joka kolmas käyntikerta. Joskus olen joutunut samalla viikolla tarkistukseen sekä cittarissa, että ikeassa joten ei tunnu kovin satunnaiselta kun täällä niin moni näyttää väittävän ettei tälläisiä tarkastuksia olekkaan tai ei ole koskaan itse joutunut.

Vierailija
109/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa ja käytän melkeinpä aina itsepalvelukassoja.

Olen huomannut, että aina, kun olen joutunut tähän tarkastukseen niin olen laittanut laukun tai kassin siihen tasolle, johon laitetaan jo luetut tuotteet .. Ehkä niissä on jonkinlaiset vaa'at ja kone luulee, että laitan tavaraa siihen ilman piippausta, joten tulee satunnaistarkastus. 

S-ryhmässä en kyllä ole joutunut ikinä tarkastukseen eli vain citymarketissa.

Vierailija
110/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cittari on vähän sellainen köyhempien kauppa, kassatkin vanhoja, lihavia, seinärumia...

Vierailija
111/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiennyt että tällaista on. Käytän ip-kassoja aina. Otan tuotteen kärrystä, näytän koneelle ja laitan sen kassiini. Tämä toistuu kunnes kärry on tyhjä. Kerran mieheni meni viereiselle kassalle ja unohti lopuksi maksaa. Meni pihalle odottamaan mua. Ohimennessä huomasin hänen jäljiltä automaatin valon olevan keltainen ja huikkasin asiasta myyjälle ja hain hajamielisen mieheni pihalta maksamaan ostoksensa. Myyjä vain naurahti kun mies pahoitteli unohdustaan.

Niitä ostoksia ei saa laittaa suoraan kassiin, vaan pakkaustasolle näkyville ensin.

Ja isojen, kärryllisten ostosten kanssa ei kuulu mennä itsepalvelukassalle vaan normikassalle.

Tuollaisesta säännöstä en ole kuullut. Kyllä minä olen minut täyden kärryllisen kanssa itsepalvelukassalle. Jos on olemassa jokin maksimituotemäärä per itsepalvelukassa, siitä pitää tiedottaa etukäteen. En ole nähnyt sellaisia kylttejä.

Meilläpäin on max 10 tuotetta itsepalvelukassoja. Se lukee niissä tosin selkeästi. Ja just tuo sääntö ett jos on paljon ostoksia niin kassalle. Itse en ole kokeillut näitä kuin 2 kertaa ehkä.

Vierailija
112/124 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka kerta, kun pysähdyn ostos kädessä tuijottamaan sitä näyttöä, että tuliko oikea summa. Jostain syystä epäröinti on asia, johon puututaan. Ostan 5-10 tuotetta kerralla, ne ovat käytännössä kaikki siinä näkyvissä ja silti ne tarkastetaan ihan kuin osaisin huijata vaakaa tms. Eli kyllä, lähes joka kerta! Mukana ei edes ole omaa laukkua, vain lompakko ja tyhjä kestokassi.

Minulla ihan sama Citymarketissa. Pysähdyn katsomaan sitä jo laskulle tulleiden tuotteiden listaa ja hups - vieressä on napakka myyjä, joka kertoo, että nyt tehdään satunnaistarkastus. Sitten hän tarkistaa tuotteet, vertaa hinnat ja määrät. Minulla on kaksi kestokassia, kädessä lompakko eikä todellakaan mitään filunkia tehtynä. Lopuksi aina todetaan, että Ok, eipä tässä mitään. Silloin minä keskeytän sen kauppatapahtuman ja aloitan alusta: tuote kerrallaan koodi, Plussakortti ja maksu, jokaisen kuitin ja tuotteen laitan näkyvästi vierelle, jotta en vain vaikuta varkaalta. Aikaa kuluu, mutta sitähän minulla on. Erityisesti ruuhka-aikaan hyvin häiritsevää!

Jos tuo tapahtuu ennen kuin olen maksanut, minä jätän ostokset siihen kassalle ja totean, että pitäkääpä tunkkinne, tämä oli tässä tämä ostosreissu ja lähden kaupasta tavarat kassalle jättäen. Kilpailijoitakin löytyy. 

Minusta on varsin kiva ruuhka-aikaan olla siinä itsepalvelukassalla skannaamassa ja maksamassa vaikka 40 eri tuotetta eli kaikki tuotteet kassan oikealla puolella, painan aloita-nappia, skannaan yhden tuotteen, Plussa-kortti ja maksu, kuitti koneesta ja se ynnä tuote kassalaitteen vasemmalle puolelle. Sitten seuraava tuote ja sama manööveri. Itsepalvelukassoillekin jonotetaan.

Tää oli jo huono provo. 

Jos nyt kuitenkin totta, niin pitää sanoa, että ei se kauppakaan ihmeisiin pysty, jos asiakas on täys moukka. 

Vierailija
113/124 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokentällä aina! Kassalla ehkä joka 10. kerta.

Vierailija
114/124 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes joka kerta pääsen takahuoneeseen ja jodun nostamaan mustan hameen fyllinkeineen kainaloihin, ja monesti sinne on jotain tarttunut !

Vierailija
115/124 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä kuullutkaan tuollaisesta tarkastuksesta, ja olen sentään läpeensä tatuoitu äijä. Ehkä minuun ei haluta ottaa mitään kontaktia...

Vierailija
116/124 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pukeutumisessani kahta ääripäätä, toissä puku ja kravatti, vapaalla ollessa taas college-housut, t-paita ja tukka kampaamatta. Olen huomannut pikakassoja käyttäessäni, että en kertaakaan ole joutunut "satunnaiseen" tarkastukseen puvun ja kravatin kanssa. Sen sijaan vapaa-ajaan vaatetuksessani useita kertoja. Maksukäyttäytyminen on ollut aina samanlaista ja pikakassoille menen yleensä semmosen about 5-10 tuotteen pikakäynnin yhteydessä.

Viimeisin tarkastus sattui tosi kiireiseen hetkeen ja alkoi siinä määrin ärsyttää että nyt loppui asiointi kokonaan kyseisessä myymälässä. Varsinkin kun vaikuttaa siltä että perustuu täysin habitukseen koko poiminta.

Vierailija
117/124 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kertaakaan käyttänyt itsepalvelu kassaa. Haluan että asiakasta palvellaan.

Vierailija
118/124 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin satunnaistarkastukseen eilen K-marketissa. Ostin kolme tuotetta. Ei siinä mitään, ihan jees että tarkistetaan, mutta koska valitsin pikakassan juuri nopeuden takia, mulla ei olis aikaa ootella minuuttitolkulla sitä myyjää tulemaan tarkastamaan mun vaatimattomat ostokset. Oli pakko jo huutaa myyjää paikalle kun ketään ei tuntunut kiinnostavan!

Vierailija
119/124 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, aivan varmasti en ala laittamaan ostoksia skannauksen jälkeen tasolle ja vasta siitä sitten kassiin. Skannattu tuote suoraan kassiin, jos haluavat pitää ratsiansa sen vuoksi niin saavat pitää. Citymarket on ainoa kauppa missä näitä "satunnais" tarkastuksia on itselle sattunut. Kaupan vaihto harkinnassa :)

Vierailija
120/124 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiennyt että tällaista on. Käytän ip-kassoja aina. Otan tuotteen kärrystä, näytän koneelle ja laitan sen kassiini. Tämä toistuu kunnes kärry on tyhjä. Kerran mieheni meni viereiselle kassalle ja unohti lopuksi maksaa. Meni pihalle odottamaan mua. Ohimennessä huomasin hänen jäljiltä automaatin valon olevan keltainen ja huikkasin asiasta myyjälle ja hain hajamielisen mieheni pihalta maksamaan ostoksensa. Myyjä vain naurahti kun mies pahoitteli unohdustaan.

Niitä ostoksia ei saa laittaa suoraan kassiin, vaan pakkaustasolle näkyville ensin.

Ei kiinnosta. En ala niitä siinä kahteen kertaan kassalla käsittelemään siten, että ensin kasaan ne näkyviin pakkaustasolle ja sitten kassiin vaan tulen jatkossakin työntämään siinä ihan suoraan kassiini. 

Kahteen kertaanhan sinä ne joudut käsittelemään palvelukassallakin: ensin hihnalle ja sitten myyjän skannattua ja maksettuasi pakkaat ne kassiin. Siksi minua aina hymyilyttää, kun ihmiset kuvittelevat joutuvansa tekemään enemmän työtä itsepalvelukassalla kuin palvelukassalla. Ainoa ero on, että itsepalvelukassalla tavaran korista/kärrystä nostettuasi kuljetat sen skannerin edestä ennen tasolle laskemista.