Kuinka usein joudut kassalla SATUNNAISTARKASTUKSEEN?
Kuinka usein joudutte ruokakaupan kassalla satunnaistarkastukseen? Asioin lähes päivittäin prisman itsepalvelukassalla jotka ovat avoimet ilman portteja ja korkeita seiniä, kertaakaan ei ole tarkastettu. Asioin silloin tällöin yhdessä citymarketissa ja joudun siellä kirjaimellisesti joka toinen kerta satunnaistarkastukseen itsepalvelukassalla vaikka kassat ovat porteilla ja seinillä rajatut ja vaativat kuitin näytön että pääsee ulos.
Ja olen ihan tavallinen valkoinen vaaleatukkainen suomalainen noin kolmekymppinen nainen, en siis millään tavalla epäilyttävän näköinen! Joudutteko muut jatkuvasti tarkastettavaksi citymarketissa?
Kommentit (124)
En, mutta aikaisemmin k-kaupassa käveli aina vartija perässä sen kaupan läpi. Se oli jotenkin aika outoa ja tapahtui vain tuossa kaupassa. Nykyisin ne on oppineen tunnistamaan tai eivät enää jaksa kun oikeita ongelmiakin juoksee siellä sen verran paljon.
Kahesti oon joutunu ja molemmat tapahtu cittarissa ! 🤔
Vierailija kirjoitti:
Idiootit ei tajua, että vaaka punnitsee tuotteet molemmilla tasoilla, ja jos painoeroa on siinä kohtaa kun hyväksyy maksun, niin suuri ylläri tapahtuu.
Olisit ollut hiljaa etkä paljastanut salaisuutta, niin oltaisiin saatu lukea enemmänkin "tekniikan ihmelasten" pähkähulluja teorioita ja veikkauksia ip-kassojen sielunelämästä :D
Ihan kuin aikoinaan rahapeliautomaatit olivat toinen toistaan lennokkaampien teorioiden kohteena. Kuulemma pystyivät pelitavan avulla tunnistamaan pelaajan ja viemään tämän rahat siten monta kertaa putkeen vaikka vaihtaisi konetta, ellei "näytellyt" eri pelaajaa. Teorioiden syntypaikka oli yleensä ns. Esson baari.
Vierailija kirjoitti:
Siis päättääkö myyjät noista?? :D Mulle on sanottu että se tulee automaattisesti.
Juu, just sua kytätään. Kuvasi on kahvihuoneen seinällä.
Kerran ässäpaikassa
Ja se vain kuittasi sen pois
Oli mulla ehkä 2 tuoretta. En ikinä tee isoja ostoksia itsepalvelulla
Housut alas, ja remmiä pakaroille jos joutuu satunnaistarkistukseen niin oppiipahan punastelemaan!!! ;-D
K-kaupassa minäkin joudun tosi usein tarkastukseen. Se on erikoista.
En ole kertaakaan joutunut satunnaistarkastukseen, vaikka käytän paljon ip-kassoja sekä S- että K-kaupoissa. Cittareissa en tosin käy.
En ole kertaakaan joutunut. En ole edes tiennyt että noita on. Tosin useimmiten käytän K supermarketissa jossa pitää näyttää kuitti koneelle joka avaa portin.
Vierailija kirjoitti:
Joka kerta, kun pysähdyn ostos kädessä tuijottamaan sitä näyttöä, että tuliko oikea summa. Jostain syystä epäröinti on asia, johon puututaan. Ostan 5-10 tuotetta kerralla, ne ovat käytännössä kaikki siinä näkyvissä ja silti ne tarkastetaan ihan kuin osaisin huijata vaakaa tms. Eli kyllä, lähes joka kerta! Mukana ei edes ole omaa laukkua, vain lompakko ja tyhjä kestokassi.
Minulla ihan sama Citymarketissa. Pysähdyn katsomaan sitä jo laskulle tulleiden tuotteiden listaa ja hups - vieressä on napakka myyjä, joka kertoo, että nyt tehdään satunnaistarkastus. Sitten hän tarkistaa tuotteet, vertaa hinnat ja määrät. Minulla on kaksi kestokassia, kädessä lompakko eikä todellakaan mitään filunkia tehtynä. Lopuksi aina todetaan, että Ok, eipä tässä mitään. Silloin minä keskeytän sen kauppatapahtuman ja aloitan alusta: tuote kerrallaan koodi, Plussakortti ja maksu, jokaisen kuitin ja tuotteen laitan näkyvästi vierelle, jotta en vain vaikuta varkaalta. Aikaa kuluu, mutta sitähän minulla on. Erityisesti ruuhka-aikaan hyvin häiritsevää!
En ole koskaan kuullutkaan tällaisesta. Taitaa olla valetta koko ketju.
Vierailija kirjoitti:
Suurinpiirtein joka toinen kerta joudun pyllistämään ja kassapoika vetää hanskan käteen.
joo mutta sinä ja kassapoika pidätte siitä leikistä. moni asiakas on ihmeissään kun tutkimus tapahtuu siinä kassalla.
Tarkastusta ei ole tullut, mutta "laitevirhe, pyydä myyjä paikalle" on tullut ties kuinka monta kertaa.
Ehkä riippuu kaupasta? En ole kertaakaan joutunut mihinkään tarkastukseen, olen vajaa kolmekymppinen, brunette perheenäiti. En prismassa enkä cittarissa.
Itsepalvelukassalla en ole joutunut kertaakaan. Mutta käytän säännöllisesti Prismassa kerää ja skannaa palvelua. Siinä satunnaistarkastus on osunut monesti (tarkastavat 3 tuotetta eli helppo ja nopea juttu).
Itseä ei ole koskaan satunnaistarkastettu itsepalvelu kassalla, en kyllä yritä mitään piilotellakkaan
Rahtihameessa itsepalvelukassalla huomaamattomana ympärilleen pälyillen.
Ai siis ip-kassa tarkistaa hevituotteisden painon vastaavan punnitusta? Mmmmm... oikeesti? Mut mitä jos punnitsee vaikka tarkalleen painonsa 200g verran taateleita, mutta laittaa pussiin 200g perunoita lapun? Itse en kyllä uskaltaisi, mutta mietinpähän vain.
Onko kenelläkään tietoa, että saako kaupan myyjä tarkastaa/verrata itsealvelukassalla ostoskassin sisällön päätteelä skannatuihin ostoksiin ( kassin sisältö ja kassihan ovat sinun omaisuutta kun olet maksanut ne, vai onko tarkastus ennen lopullista maksua ) ?