Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein joudut kassalla SATUNNAISTARKASTUKSEEN?

Vierailija
07.12.2020 |

Kuinka usein joudutte ruokakaupan kassalla satunnaistarkastukseen? Asioin lähes päivittäin prisman itsepalvelukassalla jotka ovat avoimet ilman portteja ja korkeita seiniä, kertaakaan ei ole tarkastettu. Asioin silloin tällöin yhdessä citymarketissa ja joudun siellä kirjaimellisesti joka toinen kerta satunnaistarkastukseen itsepalvelukassalla vaikka kassat ovat porteilla ja seinillä rajatut ja vaativat kuitin näytön että pääsee ulos.
Ja olen ihan tavallinen valkoinen vaaleatukkainen suomalainen noin kolmekymppinen nainen, en siis millään tavalla epäilyttävän näköinen! Joudutteko muut jatkuvasti tarkastettavaksi citymarketissa?

Kommentit (124)

Vierailija
41/124 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä koko ketju on valetta, varmaan yksi ihminen kirjoittanut kaikki nämä. Ei ole olemassa mitään satunnaistarkastusta itsepalvelukassalla.

Vierailija
42/124 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina paitsi silloin kun kaikista kallein ostos on veloitettu kahteen kertaan, vaikka olen varmasti piipannut sen vain kerran. Siksi jonotan mieluummin ihmiskassalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/124 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-Citymarkettien itsepalvelukassojen satunnaistarkastukset arpoo kone. Itsepalvelukassoja valvova myyjä ei aseta satunnaistarkastuksia tietyille asiakkaille. Itsepalvelun kassapäätteeseen tulee aikakatkaisu, jos tuotteiden skannauksessa tai maksutapahtumassa on liian pitkä tauko.

Kassamyyjän työ on henkisesti kuormittavaa, hektistä, epäergonomista ja raskasta työtä. Me palvelemme kaupoissa asiakkaita mahdollisimman hyvin ja ystävällisesti. Toivomme asiakkailta ymmärrystä etenkin kiireisinä aikoina ja ruuhkan keskellä. Kiitos Teille!

Vierailija
44/124 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt että tällaista on. Käytän ip-kassoja aina. Otan tuotteen kärrystä, näytän koneelle ja laitan sen kassiini. Tämä toistuu kunnes kärry on tyhjä. Kerran mieheni meni viereiselle kassalle ja unohti lopuksi maksaa. Meni pihalle odottamaan mua. Ohimennessä huomasin hänen jäljiltä automaatin valon olevan keltainen ja huikkasin asiasta myyjälle ja hain hajamielisen mieheni pihalta maksamaan ostoksensa. Myyjä vain naurahti kun mies pahoitteli unohdustaan.

Vierailija
45/124 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka kerta, kun pysähdyn ostos kädessä tuijottamaan sitä näyttöä, että tuliko oikea summa. Jostain syystä epäröinti on asia, johon puututaan. Ostan 5-10 tuotetta kerralla, ne ovat käytännössä kaikki siinä näkyvissä ja silti ne tarkastetaan ihan kuin osaisin huijata vaakaa tms. Eli kyllä, lähes joka kerta! Mukana ei edes ole omaa laukkua, vain lompakko ja tyhjä kestokassi.

Minulla ihan sama Citymarketissa. Pysähdyn katsomaan sitä jo laskulle tulleiden tuotteiden listaa ja hups - vieressä on napakka myyjä, joka kertoo, että nyt tehdään satunnaistarkastus. Sitten hän tarkistaa tuotteet, vertaa hinnat ja määrät. Minulla on kaksi kestokassia, kädessä lompakko eikä todellakaan mitään filunkia tehtynä. Lopuksi aina todetaan, että Ok, eipä tässä mitään. Silloin minä keskeytän sen kauppatapahtuman ja aloitan alusta: tuote kerrallaan koodi, Plussakortti ja maksu, jokaisen kuitin ja tuotteen laitan näkyvästi vierelle, jotta en vain vaikuta varkaalta. Aikaa kuluu, mutta sitähän minulla on. Erityisesti ruuhka-aikaan hyvin häiritsevää!

Jos tuo tapahtuu ennen kuin olen maksanut, minä jätän ostokset siihen kassalle ja totean, että pitäkääpä tunkkinne, tämä oli tässä tämä ostosreissu ja lähden kaupasta tavarat kassalle jättäen. Kilpailijoitakin löytyy. 

Vierailija
46/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina jos vain mahdollista, käytän itsepalvelukassaa, ja kerran on kone ilmoittanut satunnaistarkastuksesta, jonka myyjä kytki pois ja sano että mee vaan. Taisi olla Cittarissa. Prismassa ei oo koskaan ollu mitään sinnepäinkään. 

Vierailija
47/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut vielä kertaakaan, mutta heti kun tulee, vaihtuu kauppa.

Ja ei, en todellakaan huijaa, mutta on äärimmäisen noloa joutua tarkastukseen.

Vierailija
48/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaupassa, mutta lentokentällä joudun 4/5 satunnaistarkastukseen. Lennän paljon, joten tuota osaa aina jo odottaa, että taas on edessä "satunnaistarkastus". 

Vierailija
49/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen cittarissa joutunut tarkastukseen, Prismassa en koskaan, pääasiassa käyn cittarissa.

Vierailija
50/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiennyt että tällaista on. Käytän ip-kassoja aina. Otan tuotteen kärrystä, näytän koneelle ja laitan sen kassiini. Tämä toistuu kunnes kärry on tyhjä. Kerran mieheni meni viereiselle kassalle ja unohti lopuksi maksaa. Meni pihalle odottamaan mua. Ohimennessä huomasin hänen jäljiltä automaatin valon olevan keltainen ja huikkasin asiasta myyjälle ja hain hajamielisen mieheni pihalta maksamaan ostoksensa. Myyjä vain naurahti kun mies pahoitteli unohdustaan.

Niitä ostoksia ei saa laittaa suoraan kassiin, vaan pakkaustasolle näkyville ensin.

Vierailija
51/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä ostoksia ei saa laittaa suoraan kassiin, vaan pakkaustasolle näkyville ensin.

Ja isojen, kärryllisten ostosten kanssa ei kuulu mennä itsepalvelukassalle vaan normikassalle.

Vierailija
52/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran S-marketissa ip-kassa ilmoitti tarkastuksesta. Myyjä tuli ja kuittasi sen pois. Ei ruvennut tarkistamaan tuotteiden painoja yms.

En ymmärrä, miten jotkut jaksaa loukkaantua tästäkin, niin kuin se olisi joku henkilökohtainen epäluottamuksen osoitus ja kaupan pitäisi nyt vaan luottaa siihen, että jokainen ip-kassaa käytävä on rehellinen ihminen. Kun ei ole. Erittäin lapsellisia "Minä menen kilpailijalle, pitäkää tunkkinne!!1! -huudot.

Vierailija
53/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan en ole joutunut, tosin en noita paljon käytä, kun tilaan safkat kotiinkuljetuksella.

Vierailija
54/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran elämässäni olen joutunut kassin näyttämään kassalla. Tämä tapahtui läpikulkumatkalla Liedon lidlissä. En voinut kuin nauraa. En ole eläissäni varastanut mitään, edes lapsena. Ja ikää on 50+.

Vierailija
55/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan.

Vierailija
56/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta. En ala niitä siinä kahteen kertaan kassalla käsittelemään siten, että ensin kasaan ne näkyviin pakkaustasolle ja sitten kassiin vaan tulen jatkossakin työntämään siinä ihan suoraan kassiini. 

Vierailija
57/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idiootit ei tajua, että vaaka punnitsee tuotteet molemmilla tasoilla, ja jos painoeroa on siinä kohtaa kun hyväksyy maksun, niin suuri ylläri tapahtuu.

Itse käyn paikallisessa S-Marketissa ja siellä käytän useinkin itsepalvelukassaa. Koskaan ei ole mitään tarkastusta tullut. 

Mutta siis, siellä ei ole mitään vaakoja. Ihan tavallinen pöytä sen laitteen edessä, johon saa laskea korinsa ja kassinsa. 

Vierailija
58/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa olen ollut satunnaistarkastettavana Citymarketissa ja kone arpoo ne, keneen se osuu. Ei ole mikään iso juttu eikä tarvi stressata :)

Vierailija
59/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran S-marketissa ip-kassa ilmoitti tarkastuksesta. Myyjä tuli ja kuittasi sen pois. Ei ruvennut tarkistamaan tuotteiden painoja yms.

En ymmärrä, miten jotkut jaksaa loukkaantua tästäkin, niin kuin se olisi joku henkilökohtainen epäluottamuksen osoitus ja kaupan pitäisi nyt vaan luottaa siihen, että jokainen ip-kassaa käytävä on rehellinen ihminen. Kun ei ole. Erittäin lapsellisia "Minä menen kilpailijalle, pitäkää tunkkinne!!1! -huudot.

Minä otan sen henkilökohtaisena loukkauksena. Että juuri minun rehellisyyttäni epäillään. Siksi vaihdan kauppaa tuollaisen jälkeen.

Vierailija
60/124 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tullut vielä kertaakaan, mutta heti kun tulee, vaihtuu kauppa.

Ja ei, en todellakaan huijaa, mutta on äärimmäisen noloa joutua tarkastukseen.

Se nyt vasta onkin hullua vaihtaa kauppaa, jos järjestelmä arpoo sinut satunnaistarkastukseen. Tai nostaa haloo että "ikinä en ole varastanut mitään, miksi minua epäilette". Mutta kukin tekee miten tykkää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan