Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedättekö sen tunteen, kun huomaat eksäsi vaihtaneen sinut huonompaan...

Vierailija
07.12.2020 |

Outo fiilis.

Avioliittomme päättyi jo kahdeksan vuotta sitten, kun mies vaihtoi minut lennosta toiseen. Saatesanoilla, kuinka tuo toinen nainen on niin paljon parempi kuin minä. Kuinka hänellä on niin suuri sydän. Kuinka hän on niin onnellinen.

Vuosia podin, mitä tein väärin. Yritin parhaani olla hyvä vaimo. Ja miksi en kelvannut.... tämä tiestysti meni vuosien saatossa ohi. Tai niin luulin.

Tänään kuulin totuuden. Yksityisyyttä suojallakseni en kerro mitä kautta. Mutta kuulin sen helvetin, joka heillä on jo vuosia.

Se tunne.... ei, se ei ole vahingoniloa. Se on helpotusta. Vapautusta. Minussa ei ollutkaan mitään vikaa. En ollutkaan huonompi ihminen.

Kommentit (107)

Vierailija
101/107 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitö mieltä olette: onko se huonon suhteen merkki, jos kiukuttelee eksälleen?

Minun eksäni rähisee tavalla, jolla ei naimisissa olessamme rähissyt ja syyttää asioista, mitä en ole tehnyt. Kertooko se huonosta uudesta parisuhteesta vai mistä?

Hänellä on uusperhe, jossa ”sinun, minun ja meidän lapsia”.

Nostan tämän oman kysymykseni, vaikka tämä ei minun ketjuni olekaan. Ehkä jollain on kokemusta.

Ap tässä.

No, hän voi rähistä siksi, että sinä puutut hänen elämäänsä tai neuvot häntä. Silloin ihminen puolustaa reviiriään. Mutta jos et niin tee, niin ongelma on rähisijässä itsessään. Mistä se sitten kertoo, on toinen juttu. Syyt voivat olla moninaiset. Varmaa on vain, että rähisijä on johonkin tyytymätön.

Vierailija
102/107 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tässä sekin mahdollisuus että olette ihanyhtä hyviä tai huonoja kumpikin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vois olla enempää katkeran naisen aloitus.

Vierailija
104/107 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet joutunut henkisen väkivalla uhriksi.

Tuo helpotus tulee kaikille oivaltamisvaiheessa.

Vierailija
105/107 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vois olla enempää katkeran naisen aloitus.

Et vois olla vähempää väärässä.

Oivaltamisvaiheessa näky on kristallinkirkas.

Siihen ei liity negatiivisia tunteita.

Se on näkemistä.

Vierailija
106/107 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Tulin jätetyksi tylysti ja tylyllä tavalla tekstiviestillä. Se oli aikaa ennen älypuhelimia. Mies siis jätti toisen naisen takia. Heidän suhteensa johti väkivaltaan, lähestymiskieltoon, miehen pojan sulkemiseen pois jne. Liitto on päättynyt sittemmin. Joo, olin vahingoniloinen mutta myös helpottunut. Itse pidän väkivaltaista suhdetta huonompana.

Vierailija
107/107 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exän elämää voi kuormittaa muutenkin kuin puuttumalla suoraan tai neuvomalla esimerkiksi lasten kautta voi vaikuttaa haitallisesti uusperheen elämään hajottavasti, vaikka mäennäisesti ei tekisi paljoakaan.