Mitkä sisustustrendit tulevat kestämään huonosti aikaa? Aloitan:
Nahkaiset "lenkki"vetimet. En voi käsittää, miten joku ajattelee niiden pysyvän kauniina vuotta pidempään. Tulevat venymään ja rasvoittumaan, ja luultavasti niihin kyllästyy muutenkin hyvin nopeasti.
Kommentit (573)
Kaikenlaiset kirjaimet ja tekstit seinillä, "Live laugh love", "home sweet home", "kitchen" jne.
Myös erikoismerkit tyyliin & yksinään hyllyssä.
Vierailija kirjoitti:
Uudet modernit talomallit ovat tosi paljon 70-luvun tyylisiä. Olen aina pitänyt 70-luvun laatikkomaisia pelkistettyjä rakenteita rumina, eivätkä ne nytkään hyvältä omaan silmään näytä. Varsinkin mustaksi maalatut pulpettikattotalot, huh miten synkän näköistä. Ei vaikuta aikaa kestävältä ratkaisulta.
No mulla on 60-luvun tiilinen pulpettikattotalo ja se on kestänyt aikaa sieltä asti. Muodit tulevat ja menevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Live, laugh and love, tähtityynyt, sisustusportaat, oksat.
Harmaat kulmasohvat.
Muiden kohdalla olen samaa mieltä, mutta harmaat kulmasohvat ovat mielestäni aika ajattomia.
Nämä tulivat jo joskus 2000-l puolivälissä ja vielä ovat olemassa
Olemassa ehkä, mutta onhan ne auttamatta jo vanhanaikaisia ja nolon näköisiä. Liian selkeesti mennyt trendi.
Paljonhan ihmisillä on edelleenkin jotain lyhytaikaista trendisisustusta, mutta ei se tarkoita, että tyyli olis aikaa kestänyt.
Ei näistä sisustustrendeistä mikään taida kestää. Nehän luodaan lyhytaikaisiksi. Tarkoitus on saada ihmiset ostamaan taas kerran uutta.
Harmaat kulmasohva ovat aikaa kestäviä, noloja ne ovat ainoastaan kaltaistesi tyylijumalina pitävien mielestä. Kuka sinä olet sanomaan mikä on noloa ja vanhanaikaista. Noloa ja vanhanaikaista on uusia sohva trendien mukaan ja ylipäätään sisustaa trendien mukaan ja heittää hyväkuntoiset huonekalut pois vain siksi etteivät ole trendien huipulla. Tosi ekologista toimintaa, luonto kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni on maininnut mustan keittiön. Alamme syksyllä rakentamaan ja musta keittiö kyllä kiinnostaisi, mutta pelkään juuri sitä, ettei niinsanotusti kestä aikaa. Minkälainen keittiö on tällä hetkellä ajaton? Kliininen kokovalkoinen ei tule kuuloonkaan.
Meillä on punainen. Ajattomuudesta en tiedä, mutta ollaan tykätty jo 6 vuotta.
Duck egg blue ? = kirjoita googleen kuvahaulla.
Olisi oman makuni mukaan suurinpiirtein, puiset tasot ehkä...
Miellyttävä väri, mutta nimenomaan trendikäs taas kerran, ja kohta vanhanaikainen.
Suosittelen että menee tutkimaan värikarttoja ja valitsee sieltä itseä miellyttävän joka EI ole nyt muotia. Tehtiin näin 15 vuotta sitten ja silloin moni ihmetteli, että onpa erikoinen valinta. No, itse tykätään edelleen ja ehkä valitettavasti täytyy todeta, että väri on nyt ollut pari vuotta ns trendiväri.
Joku puun väri on usein myös aika ajaton, esim tammi on aina ok.
Itse olen miettinyt että miltähän nykyajan keittiöt näyttävät esim. 30 vuoden päästä?
Vaikka korkeakiiltovalkoinen.
Nyt ajatellaan varmaan että on ajaton. Itsekin niin ajattelen.
Pidetäänkö ovien mallia vanhanaikaisena? Kauhistellaan korkeakiiltoa ja sitä kuinka vanhanaikaista on.
Mutta niin varmaan on ajatellut ne aiempien vuosikymmentenkin remppaajat kun valintoja tekivät että tosi hieno ja myyntivaltti. Kestää aikaa.
Entäs ne mintunvihreät, vaaleanpunaiset ja vaaleansiniset kylppärit jotka oli aikoinaan huippumuodikkaat.
Miltähän nykyiset kylppärit sitten näyttää 20 vuoden päästä?
Tuntuu että sisustusmuotikin kiertää.
Kohta varmaan innostutaan taas niistä pastellikylppäreistä. Tosin nykyaikaistettuina versioina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmaat kulmasohvat.
Muiden kohdalla olen samaa mieltä, mutta harmaat kulmasohvat ovat mielestäni aika ajattomia.
Olemassa ehkä, mutta onhan ne auttamatta jo vanhanaikaisia ja nolon näköisiä. Liian selkeesti mennyt trendi.
Paljonhan ihmisillä on edelleenkin jotain lyhytaikaista trendisisustusta, mutta ei se tarkoita, että tyyli olis aikaa kestänyt.
Ei näistä sisustustrendeistä mikään taida kestää. Nehän luodaan lyhytaikaisiksi. Tarkoitus on saada ihmiset ostamaan taas kerran uutta.
Harmaat kulmasohva ovat aikaa kestäviä, noloja ne ovat ainoastaan kaltaistesi tyylijumalina pitävien mielestä. Kuka sinä olet sanomaan mikä on noloa ja vanhanaikaista. Noloa ja vanhanaikaista on uusia sohva trendien mukaan ja ylipäätään sisustaa trendien mukaan ja heittää hyväkuntoiset huonekalut pois vain siksi etteivät ole trendien huipulla. Tosi ekologista toimintaa, luonto kiittää.
En ole tuo jolle vastasit, mutta itse inhosin möhkökulmasohvamuotia ihan alusta asti, enkä ostanut sellaista koskaan. Vaikeaa tietty on aina kun kaupat on täynnä sitä yhtä ja samaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko hteillä on mennyt hermot sohviin ja sänkyihin, joiden alle pääsee pölyä ja tavaraa, muttei imuri?
Meillä tällainen sohva! Alus aina täynnä lasten pikkutavaroita ja sukkia (pölyn lisäksi). Imuri mahtuu jos pikkuisen nostaa. Siivoojat eivät tietenkään nosta (ymmärrän, ei kenenkään tarvitse selkäänsä venäyttää), joten minulle jää se kämpän v-mäisin siivouskohde. Olenkin ajatellut lopettaa koko siivouksen ostamisen.
Lähes kaikki vuodesohvat ovat tällaisia.
Unista kammottaa unta oli ja on edelleen kaiken tuhrimunen valkoisella maalilla. Vanhat, heikot huonekalut, seinät, kesämökit jne. Eniten säälittää vanhat tyylikkäät huonekalut siellä paksun valkoisen kalkkunasuikaleet alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmaat kulmasohvat.
En ole tuo jolle vastasit, mutta itse inhosin möhkökulmasohvamuotia ihan alusta asti, enkä ostanut sellaista koskaan. Vaikeaa tietty on aina kun kaupat on täynnä sitä yhtä ja samaa.
No se onkin ekologisinta jättää ostamatta jos ei tykkää eikä hankkia vain sen takia että sellainen nyt kuuluu olla kun on muotia. Ja heti vaihtaa pois kun trendi on ohi. Tällaista ihmiset tekevät ja se on todella surullista luonnon kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Unista kammottaa unta oli ja on edelleen kaiken tuhrimunen valkoisella maalilla. Vanhat, heikot huonekalut, seinät, kesämökit jne. Eniten säälittää vanhat tyylikkäät huonekalut siellä paksun valkoisen kalkkunasuikaleet alla.
Apua, anteeksi, tuli ihan pimeä viesti😂 Siis eniten kammottaa valkoisella maalilla kaiken tuhriminen, erityisesti vanhat kauniit huonekalut , jotka on maalattu paksulla kerroksella valkoista kalkkimaalia. Ja ylipäätään kaiken puun värisen peittäminen valkoisella maalilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmaat kulmasohvat.
No se onkin ekologisinta jättää ostamatta jos ei tykkää eikä hankkia vain sen takia että sellainen nyt kuuluu olla kun on muotia. Ja heti vaihtaa pois kun trendi on ohi. Tällaista ihmiset tekevät ja se on todella surullista luonnon kannalta.
Esim entinen pomoni rakennutti talon ja kertoi töissä, että sinne ei tule vanhasta kodista yhtään huonekalua vaan kaikki on uutta. Sillähän sitä muovinen katalogisisustus luodaan kun kaikki on samalta ajalta. Nyt on varmaan jo uusittu kokonaan kun tämä oli joskus 2008.
Vierailija kirjoitti:
Valkoisuus joka paikassa. Hyi miten kliinistä ja laitosmaista
Vietin suuren osan lapsuudestani sairaalassa. Valkoisesta laitosmaisuudesta tulee kotoisa olo.
Tuttava sisusti koko talonsa laakista jollain casa rustikasta ostetulla tavaralla! Oli nimittäin rahaa.
Se näytti jo silloin tylsältä ja väsyneeltä ja juuri sellaiselta, että on ostettu kaikki kerralla yhdestä kaupasta ja se siitä. Ei mitään persoonaa, taikka mitään oikeestaan. Tärkeintä hänelle olikin mainita hinta.
Nyt yrittää muuttaa tyyliä. Myöhässä on. Voi voi sentään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua, anteeksi, tuli ihan pimeä viesti😂 Siis eniten kammottaa valkoisella maalilla kaiken tuhriminen, erityisesti vanhat kauniit huonekalut , jotka on maalattu paksulla kerroksella valkoista kalkkimaalia. Ja ylipäätään kaiken puun värisen peittäminen valkoisella maalilla.
Tyylikkäät huonekalut siellä paksun valkoisen kalkkunasukaleen alla 😂 illan naurut
Vierailija kirjoitti:
Itse olen miettinyt että miltähän nykyajan keittiöt näyttävät esim. 30 vuoden päästä?
Vaikka korkeakiiltovalkoinen.
Nyt ajatellaan varmaan että on ajaton. Itsekin niin ajattelen.
Pidetäänkö ovien mallia vanhanaikaisena? Kauhistellaan korkeakiiltoa ja sitä kuinka vanhanaikaista on.Mutta niin varmaan on ajatellut ne aiempien vuosikymmentenkin remppaajat kun valintoja tekivät että tosi hieno ja myyntivaltti. Kestää aikaa.
Entäs ne mintunvihreät, vaaleanpunaiset ja vaaleansiniset kylppärit jotka oli aikoinaan huippumuodikkaat.
Miltähän nykyiset kylppärit sitten näyttää 20 vuoden päästä?Tuntuu että sisustusmuotikin kiertää.
Kohta varmaan innostutaan taas niistä pastellikylppäreistä. Tosin nykyaikaistettuina versioina.
Siis pastellikylppärithän on aivan ihania!
Itse olen sitä mieltä, että jos ostaa just sitä mistä itse tykkää eikä seuraa trendejä, on aina tyytyväinen omaan sisustukseen. Poikaystävän kanssa fanitetaan 60-luvun sisustusta, ja yhteiseen kotiin huolella hankitut vintage-huonekalut on nyt näyttäneet hyviltä jo viimeiset 5 vuotta ja toivottavasti näyttävät vielä pitkään.
Luetaan paljon arkkitehtuurista ja designista, minkä myötä on syntynyt aika selkeä kuva siitä mistä pidetään ja mikä on _meille_ ajatonta sisustusta. Klassikot ei myöskään ole turhaan klassikoita, ja kun tiettyihin juttuihin panostaa, on niiden ympärille helppo alkaa kokoamaan muuta sisustusta. Ja ehkä jonkun muun mielestä meidän koti on totaalisen elähtänyt, mutta meidänhän se on.
Vierailija kirjoitti:
IKEA, kaikki, keittiöt, huonekalut, kaikki on täyttä sontaa.
Sanoisin samaa esimerkiksi Artekista. Se, että vedetään koko asunto jollain tietyllä merkillä on tylsää. Paras koti on mielestäni sellainen, jossa on ajattomia klassikoita, jotain vanhaa, jotain trendikästä ja jotain omaa ideaa. Itse en seuraa enää mitään sisustusblogeja, koska suurin osa on sitä samaa eikä niitä erota toisistaan.
Lexington- tyyliset tähtikuviotekstiilit, joissa ihannoidaan merenrantaelämää. Nämä tekstiilit sopivat merenrantahuvilaan, mutta ei supisuomalaiseen kotiin. Ärsyttävää, kun ihmiset verhoilevat kotinsa mitä ihmeellisimmillä Beach House tekstiileillä ja tyynyllä, joissa American lippu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmaat lattiat.
Mitääähh, voi ei, maalasin lautalattiani harmaaksi vasta 17 vuotta sitten, ovatko ne jäämässä pois muodista!
Lautalattia on vähän eri asia ja ns aina muodikas. Mutta harmaa laminaatti/vinyylilankkulattia on kyllä nyt jo pahasti out, vaikka jotkut sitä vielä laittaakin.
Ei pidä paikkaansa. Maalattu lautalattia ei ole ollut aina muodikas.
Laminaatti ja vinyylilankku ja ihan mikä tahansa ei-räikeä väri ja materiaali kestää aikaa ja näyttää hyvältä niin kauan kuin materiaali laadun puolesta kestää aikaa. Vain syvällä trendipelleilyssä mukana oleva joutuu tilanteeseen jossa ei ole mahdollista sisustaa harmaaseen lattiaan sopivasti.
Musta keittiö, valkoinen keittiö, harmaa sohva - mitä tahansa älytötä tässä ketjussa onkin mainittu - laadukkaina versioina niistä on iloa vähintään seuraavat 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me ymmärrettiin :)
Vino katto, jossa on jotain voimakasta väriä, vaikka talo on muuten tiilenpunainen/harmaa. En tiedä onko näitä yksityistaloissa, mutta julkisissa rakennuksissa alkaa jo katukuvassa näkyä.
Miksei koko rakennus voi olla saman tien keltainen, kun harmaata ja tiilenpunaista on muutenkin niin paljon? Toki se pistää silmään outona, mutta niin pistää se kattokin.