Perustuuko valtaosalla ihmisistä parisuhde rakkauteen?
Kommentit (72)
Itse en voisi seurustella kuin rakkaudesta.
Aidon rakkauden rinnalla kaikki muu on turhaa, rakennetaan yhdessä sitä tulevaisuutta.
Olen ollut teini-iästä saman ihmisen kanssa yhdessä ja rakastan häntä edelleen joka päivä vain enemmän. Vaikeuksia ja kasvukipuja on ollut ja hemmetisti mutta yhdessä selvitty.
Miten voisi olla jonkun kanssa yhdessä, jos ei rakkaudesta (poislukien yhteisten lasten takia)?
Miksi kysyt?
N28
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosin parisuhde perustuu miehen lompakkoon, mutta harva (nainen) myöntää sitä.
Ja harva mies myöntää sitä, että on parisuhteessa vaan siksi, että saa säännöllistä seksiä :)
Onko vieläkin niin vanhanaikaisia ihmisiä olemassa, että kuvittelevat seksin olevan miehille jotenkin tärkeämpää kuin naisille
No itse en ainakaan ole ikinä kuullut naisesta, joka jäisi suhteeseen vain hyvän seksin takia (ellei kyseessä ole seksisuhde). Tällaisia miehiä tiedän kuitenkin useita ystäväpiiristäni.
- Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On olemassa seksisuhteita ja luulempa että miehille suhde alkaa seksisuhteena, lähes aina.
No eikä ala. Täälläkin naisia hehkuttaa että hei mulla ihan pelkästään panosuhde koska olen itsenäinen nainen, mutta jos mies sanoisi samaa niin heti tulisi että "mies".
Minun kokemus miehistä on se että he haluaa sen seksin suhteeseen mukaan mutta se on yksi osa sitä niin kuin ruoka on yksi osa hengissä olemista. Ihan turha tuomita. Miehet on rehellisempiä tässä ja yksinkertaisia. Naiset voi toki esittää olevansa jotenkin tämän yläpuolella, mutta kun joskus aloitin palstalla ketjun aiheesta mitä toivoisit enemmän kumppanilta, yleisin kommentti oli naisilta että jos hän ottaisi minut kunnolla.
Joten hei naiset te pidätte seksistä ihan yhtä paljon. Te ette vain pidä reilusta pelistä. Pitää olla aina jokin vipu suhteessa mieheen että voi olla niskan päällä. Harmi. Parhaat miehet välttää sellaista.
Ihme naiset vs. miehet selitystä. Tottakai naisetkin tykkää seksistä suurinosa ja miehistä ei kaikki. Olemme enemmänkin yksilöitä.
Itse nautin todella paljon seksistä mieheni kanssa ja hän minun kanssani. Meillä on aina osunut kemiat yhteen. Tosiaan tässä jo yli 10v oltu yhdessä.
Seksi ei ole silti KAIKKI mitä rakkauteen liittyy, siihen liittyy välittämistä, huolenpitoa, huoltakin, toiselle kaiken parhaan toivomista, epävarmuuden ja varmuuden hetkiä, hellyyttä, läheisyyden ja etäisyyden etsimistä.
N28
Joillain perustuu rakkauteen, , toiset ovat yhdessä käytännön syistä, läheisriippuvuutta jne lista on varmasti pitkä. Tiedän pareja joilla se pohjautuu rakkauteen ja sitä ei voi olla huomaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosin parisuhde perustuu miehen lompakkoon, mutta harva (nainen) myöntää sitä.
Ja harva mies myöntää sitä, että on parisuhteessa vaan siksi, että saa säännöllistä seksiä :)
Onko vieläkin niin vanhanaikaisia ihmisiä olemassa, että kuvittelevat seksin olevan miehille jotenkin tärkeämpää kuin naisille
No omassa ystäväpiirissäni ei ainakaan kukaan nainen ole päättänyt rueta vakavampaan suhteeseen ainoastaan seksin takia, mutta tällaisia miehiä tunnen kyllä muutamia?
- Eri
Oma parisuhde perustuu kai lähinnä siihen, että arki on hauskaa ja mutkatonta yhdessä. Saadaan toisemme hyvälle tuulelle ja yhteistyö sujuu. Seksi on myös hyvää ja fwb-suhteena tämä alkoikin. Kyllä mä tuota toista silti myös rakastan, tai kiintymys sille ehkä olisi osuvampi sana.
Neljäkymppisiä ollaan ja oltu yhdessä 12v. 3 lasta, talot, autot, lainat ja muut.
Itse voin myöntää että yhdessä ollaan eniten lasten takia. Rakkaus ei ole täysin kuollut, on kiintymystä ja välittämistä, ja viihdytään toistemme seurassa. Elämä on perushyvää. mutta jos lapsia ei olisi, saattaisin lähteäkin tästä suhteesta. Kuulostaa ehkä karulta.
Voi olla että ero koittaa kun lapset on isoja, tai sitten ei. Aika näyttää. Luulen, että sama tilanne aika monella ikäiselläni, jolla lapsia ja pitkä parisuhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On olemassa seksisuhteita ja luulempa että miehille suhde alkaa seksisuhteena, lähes aina.
No mies ei hae ainakaan henkistä yhteenkuuluvuutta.
Ja tästä syystä avioliitot kariutuvat Suomessa ja eron hakija on nainen. Sitten ne miehet itkee yksin vuokrayksiössään että mitä tapahtui ja aika moni alkoholisoituu ja kaipaa eniten sitä henkistä yhteenkuuluvuutta. Olen tämän nähnyt työssöni liian monta kertaa viimeisen 25 vuoden aikana.
Näin kerran etonneena naisena voin sanoa, että muehiltä on suhteessa turha odottaa mitään suuria. Ne alkaa suhteeseen pllun ja kodinkoneen takia. Never again.
Itse otan eron , kun lapset lähtee. Sitten koittaa vapaus. Nainen ei parisuhteesta saa mitään, enemmän vaivaa ja haittaa. Lapsenkin voi nykyään tehdä yksin
Vierailija kirjoitti:
Itse otan eron , kun lapset lähtee. Sitten koittaa vapaus. Nainen ei parisuhteesta saa mitään, enemmän vaivaa ja haittaa. Lapsenkin voi nykyään tehdä yksin
Tämä! Kun on kumppani kotona, on se kuin olisi yksi ylimääräinen lapsi! Onneksi vuoden päästä lapset (kaksoset) valmistuu lukiosta, niin voi nostaa kytkintä (en halunnut erota ennen kuin lapset on poissa kotoa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehille ei tuota vaikeuksia myöntää tätä tosiasiaa. Miksi siis naiselle on vaikeaa todeta sitä, että raha on suurin motiivi pysyä yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehille ei tuota vaikeuksia myöntää tätä tosiasiaa. Miksi siis naiselle on vaikeaa todeta sitä, että raha on suurin motiivi pysyä yhdessä?
Eikös aika moni nainen tällä palstalla ole myöntänyt, että ovat taloudellisen vakauden ja lasten takia yhdessä?
- Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Kun on kumppani kotona, on se kuin olisi yksi ylimääräinen lapsi! Onneksi vuoden päästä lapset (kaksoset) valmistuu lukiosta, niin voi nostaa kytkintä (en halunnut erota ennen kuin lapset on poissa kotoa).
Kyllä. Itse olen etonnut viisi vuotta sitten. Vapaus todellakin koitti. En edes tajunnut miten oaljon aikaa ja vaivaa mieheen meni.Nyt on ihanaa, kun saa tulla ja mennä, miten haluaa, eikä tarvitse katsella mitääb sohvaperunaa kaljs kädessä. Ihanat harrstukset ja keskustelut ystävien kanssa antavat oaljon enemmän, kuin mikään juttu koko yli 20 vuotisen avioliiton aikana. Suosittelen!
Olen pääasiallisesti rakkaudesta, mutta hyödyn myös taloudellisesti avioliitostamme. Seksi on minulle vähemmän tärkeää kuin miehelle, vaikka pidän ja nautin siitä useita kertoja viikossa.
Tänään käveltiin iltakävelyllä miehen kanssa käsikkäin. Katsoin häneen ja tunsin niin suurta rakkautta, että alkoi itkettää. Mies katsoi minuun, hymyili, ja tiesin hänenkin tuntevan samoin. Kyllä me rakkaudesta ollaan yhdessä, mutta tietysti on päiviä, jolloin hypin riemusta miehen ilmoittaessa lähtevänsä työmatkalle. Hetkittäin on ollut kausia, että tottumus vie eteenpäin, mutta sekin on ihan hyvä syy väliaikaisesti olla yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikä ala. Täälläkin naisia hehkuttaa että hei mulla ihan pelkästään panosuhde koska olen itsenäinen nainen, mutta jos mies sanoisi samaa niin heti tulisi että "mies".
Minun kokemus miehistä on se että he haluaa sen seksin suhteeseen mukaan mutta se on yksi osa sitä niin kuin ruoka on yksi osa hengissä olemista. Ihan turha tuomita. Miehet on rehellisempiä tässä ja yksinkertaisia. Naiset voi toki esittää olevansa jotenkin tämän yläpuolella, mutta kun joskus aloitin palstalla ketjun aiheesta mitä toivoisit enemmän kumppanilta, yleisin kommentti oli naisilta että jos hän ottaisi minut kunnolla.
Joten hei naiset te pidätte seksistä ihan yhtä paljon. Te ette vain pidä reilusta pelistä. Pitää olla aina jokin vipu suhteessa mieheen että voi olla niskan päällä. Harmi. Parhaat miehet välttää sellaista.
Nyt oli timanttista logiikkaa. Olet varmasti mitä parhain mies. Ehkä myös yksinäisin.
Ihan järkiliitossa olen ja hyvä niin. Palava rakkaus kestää vain teinien unelmissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä parisuhteesta, mutta avioliitoista ainakin, sillä rakkaus on tahdon asia ja se vannotaan jo vihkivalassa.
Täh? Miten niin avioliitossa rakkaus on tahdon asia? Eli onko ihminen väkivaltaisessa avioliitossa onneton, kun hän ei ole päättänyt rakastaa tätä väkivaltaista miestä/naista? Tai onko ihminen onneton tultuaan avioliitossa petetyksi, koska ei ole päättänyt rakastaa tätä miestä/naista, vaikka tämä puoliso on tuhonnut kaiken?
Ei, vaan se väkivaltainen ja pettävä puolisko ei ole ottanut "tahdon"- kohtaa tosissaan. Tahtomiseen meinaan kuuluu rakkauden teot.