Treffikumppanilla löyhä koronakuri
Tapasin ihmisen, jonka kanssa kävimme korona-ajan henkeen sopien kävelytreffeillä. Nyt kuitenkin häneen paremmin tutustuessa on tullut esiin, että hän ei tunnu ottavan koronasuosituksia vakavasti. Hän on mm. käynyt salilla, viettänyt aikaa julkisissa tiloissa, vanhempiensa luona, kaveriporukassa ja käynyt ravintoloissa aivan kuten ennen koronaa. Hän ei myöskään tunnu olevan erityisen ajan tasalla koronauutisoinnista ja -suosituksista mm. matkailuun liittyen.
Itse pyrin noudattamaan suosituksia mm. välttämällä turhia sosiaalisia kontakteja, ihmismassoja ja ylipäänsä paikkoja, joissa koronatartunnan riski on suuri. Lähipiiriini kuuluu riskiryhmäläisiä, joita en halua altistaa taudille käyttäytymällä itse vastuuttomasti.
Kysymys kuuluukin: olenko niuho, jos näen käytöksessämme ja vastuullisuudessamme liian suurta ristiriitaa jatkaakseni tapailua? Tavallaan ajattelen, että otan asian liian vakavasti, mutta toisaalta häntä tapailemalla asetan itseni suurempaan tartuntariskiin. Treffikumppanin asenne tässä kuitenkin häiritsee. Ehkä omassanikin on vikaa. En tiedä. Kertokaa te.
Kommentit (21)
Mulle oli totaalinen turn off, kun tapailutyyppi epäili koronaa huijaukseksi.
Tuntuu aika niuholta mutta kyllä siinä tyypissäkin on pikkasen vikaa.
Riippuu millainen ihminen on. Jos toinen vaihtoehto on kyhjöttää yksin itsemurhayksiössä, mahdollisesti tämä aika tai muu tuonut onnettomuutta elämään, niin kyllä ymmärrän ettei halua jäädä yksin.
Olet tekopyhä. Itse lähdit tapaamaan sellaista joka ei kuulu lähipiiriisi samalla vaarantaen ne riskiryhmäläiset joita tunnet. Toivottavasti tajuat pysyä nyt heistä kaukana.
Kuulostat siltä että dumppaisin sinut aika nopeasti.
Todennäköisesti myös löyhä seksuaalimoraali.
No, kyllähän se ihmisestä aika paljon kertoo. Mieti haluatko jakaa elämäsi sellaisen kanssa, jonka arvot eivät käy yksiin omiesi kanssa.
Mä olen onnistunut keskustelemaan sopuisasti näistä asioista sekä treffikumppanien että työkontaktien kanssa. Eri ihmisillä on erilaisia suhtautumistapoja. Kun asiat käy rauhallisesti läpi, tapaamiset onnistuvat tai voidaan siirtää yhteisymmärryksessä myöhemmäksi.
Ainoat kokonaan no-not minulle olisivat valehtelijat ja q-anon-hullut.
Vierailija kirjoitti:
Toi kertoo hänen itsekeskeisyydestään yleisemminkin. En lähtis kehittelemään suhdetta eteenpäin. Toisten terveyden riskeeraaminen ei voi olla hyvä merkki.
Hyvä yritys ap😷 Bää, bää, bää, bää, bää🐑
Aloitus kertoo hyvin naisten konformistisesta orjamielosyydestä jossa ei uskalleta edes ajatella itse🤣😅🤣😅🤣
Sellaiset ihmiset eivät luultavasti välitä seksitaudeistakaan, paljaalla painavat menemään.
Vierailija kirjoitti:
Olet tekopyhä. Itse lähdit tapaamaan sellaista joka ei kuulu lähipiiriisi samalla vaarantaen ne riskiryhmäläiset joita tunnet. Toivottavasti tajuat pysyä nyt heistä kaukana.
Itsekin sairastan sydänsairautta ja ollut tapaamatta kaveria joka käy treffeillä. Hänen elämä, en siitä tuomitse mutta omat valintani teen sen pohjalta mikä itselle parasta.
Toivottavasti olet ap rehellisesti läheisillesi kertonut omista riskeitäsi joita seurasi mukana tulee että hekin saavat itse tehdä päätökset omasta parhaastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi kertoo hänen itsekeskeisyydestään yleisemminkin. En lähtis kehittelemään suhdetta eteenpäin. Toisten terveyden riskeeraaminen ei voi olla hyvä merkki.
Hyvä yritys ap😷 Bää, bää, bää, bää, bää🐑
Jos olisin itse vahvasti tuota tai jotain muuta mieltä, niin tuskin kysyisin mielipidettä asiaan täältä.
AP
Miksi sinä tämmöiseen aikaan sitten menet treffeille?
Tuollainen mies saattaa olla myös muissa asioissa huoleton.
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset ihmiset eivät luultavasti välitä seksitaudeistakaan, paljaalla painavat menemään.
Olen kyllä pannut paljaalla naisia joiden kanssa ei ole enää raskauden riskiä. Näytin kumia mutta sanoivat "et sä tarvitse". Onhan se ihan eri tunne panna paljaalla ja laskea sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä pannut paljaalla naisia joiden kanssa ei ole enää raskauden riskiä. Näytin kumia mutta sanoivat "et sä tarvitse". Onhan se ihan eri tunne panna paljaalla ja laskea sisään.
Eihän vanhempiin ihmisiin tartu taudit 🙄
Itsevarma mies. Ei lammas, jota propaganda vie...