Poikaa oltiin TAAS lyöty koulussa. Opettajat eivät saa asiaan rotia. V*tuttaa
Seiskaluokkalainen tuli kärttysenä kotiin. Ihmettelin mikä poikaa painoi ja pitkän hämmästelyn jälkeen sanoi että koulussa oltiin lyöty. Ei ollut tosiaan eka kerta. Soitin luokanvalvojalle joka ei kuulema voi tilanteeseen puuttua (miksi ei?), Soitin sitten rehtorille joka sanoi että koulussa on tilanne käyty läpi ja tämä poika joka on lyönyt, puhuteltiin. Ei se kuitenkaan viimeksikään auttanut. En halua että lapsi joutuu pelkäämään hakatuksi tulemista koulussa ja tulla itku silmässä kotia joka päivä. Mitä tässä enää voi tehdä?
Kommentit (117)
Tee valitus koulun rehtorista AVI:iin ja rikostutkintapyyntö poliisille, koska tuossa rikotaan montaa eri lakia opettajien ja rehtorin toimesta.
Sano että lyö takaisin. Ei ne muuten opi...
Rikosilmoitus lyöjästä ja koulusta myös, koska jättävät virkavelvollisuutensa hoitamatta.
Vierailija kirjoitti:
En ehkä saisi sanoa tätä mutta yksi minun tuttu on nyrkkeilijä ja hänen kouluikäistä tytärtä kiusattiin koulussa joten hän opetti tyttärelle vähän liikkeitä. Kuulemma kiusaaminen loppui.
Sitä jäin miettimään että Suomi on sellainen maa jossa itsepuolustus on rikos. Jos joku käy päälle tappo- tai edes hakkaamisajatuksissa niin jos aiheutat mustelman tuolle hyökkääjälle saat rikostuomion. Mitä ihmettä? Miten tämä lainsäädäntö on syntynyt?
Lainsäädäntö on syntynyt vasemmiston ja feministien toimesta. Suomen kansalainen on kuohittu täysin.
Mitä lakia koulu rikkoo, jos puuttuu kiusaamiseen, mutta ei saa sitä tehoamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ehkä saisi sanoa tätä mutta yksi minun tuttu on nyrkkeilijä ja hänen kouluikäistä tytärtä kiusattiin koulussa joten hän opetti tyttärelle vähän liikkeitä. Kuulemma kiusaaminen loppui.
Sitä jäin miettimään että Suomi on sellainen maa jossa itsepuolustus on rikos. Jos joku käy päälle tappo- tai edes hakkaamisajatuksissa niin jos aiheutat mustelman tuolle hyökkääjälle saat rikostuomion. Mitä ihmettä? Miten tämä lainsäädäntö on syntynyt?
Lainsäädäntö on syntynyt vasemmiston ja feministien toimesta. Suomen kansalainen on kuohittu täysin.
Niin mutta miksi suomalainen silti äänestää heitä? Vasta tyyliin eilen kuulin että vihdoin demarien kannatus on pudonnut sen verran että eivät enää ykkösenä.
Miksi niin suuri osa väestöstä vihaa oikeudenmukaisuutta ja nukkuu yönsä hyvin kun lapsia kiusataan ja ihmisia rskataana ja kaikkea tätä tapahtuu eikä siihen muka saa puuttua?
Kyllä meillä päin pystyttiin lyöjä erottamaan koulusta ainakin joksikin aikaa, kun oli pahoinpidellyt toista oppilasta.
Toki se on kuulemmä aivan äärimmäisen viimeinen toimenpide, koska kaikilla on oikeus käydä koulua, kuten on oikeus varastaa kaupasta tavaraa ja ihmisoikeus on esim. levittää mahdollisisesti tappavaa tautia tahallaan (ihmisen vapaa liikkuvuus).
Pojan pitää alkaa treenaamaan, vielä kerkee. Syötä sille jauhenlihaa et lihakset kasvaa. Muuten saa olla nyrkkeilysäkkinä sinne ysin loppuun asti.
Jos se lyöjä on rehtorin kaverin lapsi, saa se lapsi piestä vaikka puoli koulua, opettajat mukaan luettuna, eikä rehtori tee mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko poika siis kiusattu vai mikä asetelma tuolla taustalla on?
Ei ainakaan myönnä. Pojalla on paljon kavereita, mutta koulussa on yksi häirikkö joka on jostain syystä päättänyt ottaa mun pojan silmätikukseen. En tiedä miksi..
Sakinhivutus...
Kunnon rytinä päälle vaan....
tai sitten etsit pojalle koulun, missä ei lyödä.
Itse valitsin jälkimmäisen, olin valmis muuttamaan toiselle paikkakunnalle tai jopa ottamaan lapsen kotiopetukseen. Ainoa, mihin en ollut valmis, oli, että lastani kiusataan.
Jos tämä ei ollut enää yksittäistapaus, niin tekisin rikosilmoituksen ja sitä kautta painetta rehtorille ja opettajille. Asia joka koulun seinien ulkopuolella on rikos, on sitä myös koulun seinien sisällä.
Älä missään tapauksessa jätä asiaa tuohon, jos oli jo toinen kerta. Ota yhteys paikallislehteen ja kerro koulun toimenpiteistä tai niiden joutavuudesta, julkisuus on yksi keino tuomita asian maton alle lakaiseminen. Lapsella on oikeus kokea, että tuollaista käytöstä ei tarvitse hyväksyä.
Koulusta erottamiseen tarvitaan koulun johtokunnan päätös, siis ihan vain määräaikaiseenkin. Rehtori saa ainoastaan erottaa loppupäiväksi. Laki siis esteenä.
Ei koulu näille oikeasti mahda mitään, oppilaat hakkaavat opettajia sairaalakuntoon. Olikohan niin, että joku muutama kymmenen opettajaa vammautuu vaikeasti joka vuosi, tuhannet saavat pienempiä vammoja. Eivät edes aikuiset voi niille oppilaille mitään.
Ei opettajilta ja muulla koulun henkilökunnalla ole mitään keinoa puuttua kiusaamiseen, ei edes väkivaltaan. Jos puuttuu, niin silloin saa vähintään itse varoituksen ja joutuu erotetuksi, tai saa peräti syytteen. Opettajilla on niin helppo olla näkemättä ilmiselviä tapauksia. Ja helppo on pitää puhuttelu silloin, kun ei mitenkään voi sitä välttää. Se merkitys on käytännössä ei-mitään.
Se on hyvää harjoitusta tuleville elämäntaparikollisille, joilla oikeuden määräämät rangaistukset ovat käytännössä ei-mitään, sillä ehdollisia ne vankeusrangaistuksetkin ovat.
Pakko nääggerin on hakata. Sine olle yks rrassitti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa lyömisestä koulun pitäisi aina ilmoittaa poliisille. Ehkä voisit tätä asiaa kysäistä rehtorilta ja laittaa valitusta opetuspäällikölle.
Kiitos, näin teen ap
Tee se. Niin paljon kuin tähän kiusaamiseen on kiinnitetty huomiota, laitettu resursseja, tällaista tapahtuu. Jossakin on siis mätää.
Hyvä, äiti älä tosiaan jätä asiaa tähän, lapsesi on herkässä iässä, älä anna kenenkään tuhota häntä. Kun hän huomaa, että kotona on apu ja turva, hän selviää jatkossa vaikka mistä. Tsemppiä! Kolua kaikki avut, jos yksi pettää toinen auttaa.
Onko lyöjä rodullistettukunniakansalainen? Jos on olet rasssisssti jos teet ilmoituksen, se on kylttyyyriä.
Ilmoittaisin lyöjän vanhemmille, että olen tehnyt lastensuojelu- ja rikosilmoitukset. Josko alkaisi kasvatustyö kiinnostamaan.
P.o. poikaa oli taas lyöty koulussa.