Poikaa oltiin TAAS lyöty koulussa. Opettajat eivät saa asiaan rotia. V*tuttaa
Seiskaluokkalainen tuli kärttysenä kotiin. Ihmettelin mikä poikaa painoi ja pitkän hämmästelyn jälkeen sanoi että koulussa oltiin lyöty. Ei ollut tosiaan eka kerta. Soitin luokanvalvojalle joka ei kuulema voi tilanteeseen puuttua (miksi ei?), Soitin sitten rehtorille joka sanoi että koulussa on tilanne käyty läpi ja tämä poika joka on lyönyt, puhuteltiin. Ei se kuitenkaan viimeksikään auttanut. En halua että lapsi joutuu pelkäämään hakatuksi tulemista koulussa ja tulla itku silmässä kotia joka päivä. Mitä tässä enää voi tehdä?
Kommentit (117)
Voi ei! En osaa oikein auttaa, mutta ole sun pojan tukena. Kerro ettei vika ole hänessä. Tärkeää että lapsi kokee että kotona ollaan hänen tukena ja kotona hänellä on turvallinen olo. Tsemppiä!
Onko poika siis kiusattu vai mikä asetelma tuolla taustalla on?
Pane poika karateen.Ei lyödä kauaa....Ja sit seuran pusero päälle.Meillä loppui kiusaaminen. Ja koulua ei ole myöskään pakko käydä,luokkaa voi vaihtaa...
Ilmoitus poliisille ja lastensuojeluun. Järeät keinot pystyyn, jos koulu ei voi mitään.
Opeta poikasi flaidaamaan. Kerran iskee pari legoa kartsalle niin saa olla sen jälkeen rauhassa.
Tee rikosilmoitus lyöjästä, luokanvalvojasta ja rehtorista.
Itse asiassa lyömisestä koulun pitäisi aina ilmoittaa poliisille. Ehkä voisit tätä asiaa kysäistä rehtorilta ja laittaa valitusta opetuspäällikölle.
Tekisin rikosilmoituksen joka ikisestä kerrasta.
Koulun toiminnastakin voi valittaa, lääninhallitukseen tms. Herra se on herrallakin ja kyllä asennevammiaset kuriin saadaan.
Vierailija kirjoitti:
Opeta poikasi flaidaamaan. Kerran iskee pari legoa kartsalle niin saa olla sen jälkeen rauhassa.
Juuri näin.
En ehkä saisi sanoa tätä mutta yksi minun tuttu on nyrkkeilijä ja hänen kouluikäistä tytärtä kiusattiin koulussa joten hän opetti tyttärelle vähän liikkeitä. Kuulemma kiusaaminen loppui.
Sitä jäin miettimään että Suomi on sellainen maa jossa itsepuolustus on rikos. Jos joku käy päälle tappo- tai edes hakkaamisajatuksissa niin jos aiheutat mustelman tuolle hyökkääjälle saat rikostuomion. Mitä ihmettä? Miten tämä lainsäädäntö on syntynyt?
Vierailija kirjoitti:
Onko poika siis kiusattu vai mikä asetelma tuolla taustalla on?
Ei ainakaan myönnä. Pojalla on paljon kavereita, mutta koulussa on yksi häirikkö joka on jostain syystä päättänyt ottaa mun pojan silmätikukseen. En tiedä miksi..
Vierailija kirjoitti:
Jep, oma apu paras apu.
Rikosilmoitus
Onko pojalla jälkiä lyömisestä? Jos on, niin lääkäriin ja dokumentoitte jäljet.
Yhteys myös kunnan koulutoimeen.
Ehdota tapaamista koululla, jossa hakkaajan vanhemmat ja sinun porukka.
Alkaa hommat saada vauhtia.
Eli todennäköisesti koulu ei halua järjestää tätä tapaamista. Liikaa vaivaa, mutta alkaa hoitamaan asiaa kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa lyömisestä koulun pitäisi aina ilmoittaa poliisille. Ehkä voisit tätä asiaa kysäistä rehtorilta ja laittaa valitusta opetuspäällikölle.
Kiitos, näin teen ap
Kyllä tuohon asiaan pitää selvyys saada muualta kuin täältä Vauva-palstalta. Jos ei rehtori puutu, sitten mä ottaisin yhteyden poliisiin tai sos.viranomaisiin/lastensuojeluun. Jos poikaa kiusataan ja poika itse on syytön, tuntuu todella karmealta laittaa poika aamulla kouluun kiusattavaksi. Itse ottaisin perinpohjin selvää tilanteesta ja osapuolista. Myös kiusaajien vanhempiin ottaisin yhteyttä.
Eipä voi mitään, sillä väkivaltaisella k*uskpäällä on oikeus tull p*rseilemään sinne koululle joka päivä. Sille ei ikävä kyllä kukaan mahda mitään. Ideologia tähän tulee jostain ihan muualta kuin koululta tai opettajilta.