Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikkeuksellisen korkea äo - Miten vaikuttanut elämääsi?

Vierailija
07.12.2020 |

Onko täällä ihmisiä, jotka ovat testanneet älykkyysosamääränsä ja saaneet korkeat pisteet? Miten se näkyy sun elämässä, millaisissa tilanteissa tiedostat asian itse, kuinka olet oppinut elämään erityisyytesi kanssa?

Olen itse nelikymppinen nainen, perheellinen, yliopistokoulutettu ja johtavassa asemassa. En ikinä ole ajatellut olevani poikkeuksellisen älykäs. Elämässä oli kuitenkin joitakin erikoisia tilanteita ja juttuja, joissa jouduin miettimään, miksi käyttäydyn kuten käyttäydyn tai miksi tuntuu tältä. Puhuin asiasta tutun psykologin kanssa joskus viinipäissäni ja hän kysyi, onko älykkyysosamäärääni ikinä testattu. Hetken pohtimisen jälkeen kävin virallisessa testissä ja sain tulokseksi 125 eli sen mukaan olen keskimääräistä älykkämpi. En nero tai mikään superihminen, mutta tulos on parempi kuin yli 90 prosentilla ihmisistä.

Nyt sitten mietin, että miten tätä kannattaisi hyödyntää ja millaisia eväitä tämä antaa niihin elämän pikkuerikoisuuksiin, joiden takia alunperin rupesin asiaa edes selvittämään. Jonkinlainen vertaistuki olisi tarpeen, mutta esim. Mensan toiminta ei kiinnosta.

Kommentit (1375)

Vierailija
281/1375 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon vilpittömästi että tähän ketjuun osallistuneet ihmiset ovat älykkäitä. Voitteko kertoa onko tässä ketjussa :

https://www.vauva.fi/keskustelu/3869451/osaatko-ratkaista-kolmen-oven-o…

... yhtään täsmälleen oikeaa vastausta ? Jos ei ole, ja te tiedätte vastauksen, please, lisätkää omanne ketjuun ja komentoikaa tänne, viitaten johonkin omaan viestiinne jotta muut osaavat yhdistää todistetun älykkyytenne ja sen ilmentymän tosielämässä.

Vierailija
282/1375 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla tuntuu olevan päällekkäisyyttä älykkyydellä ja neuroepätyypillisyydellä, ainakin oman epäilyn mukaan. Perimmäiset "ongelmat" ovat osin samoja, (liiankin) nopea ajattelu, kiinnostus kaikkeen, uteliaisuus, ehkä kärsimättömyys tai pikemmin nopea tylsistyminen. Vaikea melkein tehdä erotusdiagnostiikkaa, kun joidenkin älykkäiden (jotka neuronormaaleja oletettavasti) kuvaukset kuulostavat aivan samoilta kuin tarkkaavaisuuden haasteet. Ja jos omaa kummatkin ominaisuudet, niin kumpi ominaisuus "häiriötekijät" tuottaa. Oli kumpi vain - tai kummatkin, kokemukset suhteessa muihin ja maailmaan kuulostavat hyvin samanlaisilta. Mielenkiintoista.

Mielenkiintoista tai ei... mutta eikö tätä voisi jo pikkuhiljaa alkaa tutkimaan niin päästäisiin tästä hillittömästä epätietoisuudesta?

Ja kuten jo Aku Ankasta olemme saaneet lukea, kukaan hullu ei väittänyt olevansa tavallinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/1375 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mensan testistä sain sen korkeimman tuloksen eli ÄO vähintään 135. Opinnot yliopistolla oli helppoja, samoin työ vaativana pidetyllä alalla. Mutta toisaalta mulla ei ole käytännössä koskaan ollut ihmissuhteita lapsuuden jälkeen, ei vaan jotenkin löydy yhteistä säveltä keneenkään kanssa niin että mitään hyvänpäivän tuttuutta syvempää kehittyisi. En tiedä onko ÄO:lla sen kanssa tekemistä vai ei. Mutta olen kuitenkin ihan tyytyväinen erakkona, joten eipä tuo haittaa.

Sama vika. Olen nainen, akateemisesti koulutettu matemaattistaustaiselle alalle. Minut on luokiteltu ylimpään 5% älykkyyttä mittaavissa testeissä.

Töissä ja opinnoissa on tuntunut turhauttavalta kun muut eivät tajua asioita ja minusta ne ovat ihan simppeleitä. Olen enemmän introvertti, mutta teen myös sujuvasti ryhmässä töitä. Yksi lapsistani on ilmeisesti perinyt älykkyyden minulta. Nyt 12-vuotiaana hän laskee ensimmäisen vuoden DI-opintojen matematiikan tehtäviä sujuvasti.

Vierailija
284/1375 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö noissa YLE Areena TV sarjoissa ole näitä yliälyjä sairaita sarjan tekijöitä myös niissä olevat psykot on yli älyä mutta pahan vallassa. Sehän riippuu palveleeko hyvää vai pahaa .

Vierailija
285/1375 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäydyin yhteiskunnan marginaaliin. Nuorena olin vuosikymmenen ajan hyväpalkkaisissa työtehtävissä tienaamassa, mutta kyllästyin stressiin ja muiden ihmisten tyhmyyteen. Sijoitusomaisuuden ansiosta voin tehdä hyvin vähän ansiotöitä, jolloin aikaa riittää kirjallisuuden, filosofian ja urheilun sekä erinäisten päihteiden tutkimukseen.

Vierailija
286/1375 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jättäydyin yhteiskunnan marginaaliin. Nuorena olin vuosikymmenen ajan hyväpalkkaisissa työtehtävissä tienaamassa, mutta kyllästyin stressiin ja muiden ihmisten tyhmyyteen. Sijoitusomaisuuden ansiosta voin tehdä hyvin vähän ansiotöitä, jolloin aikaa riittää kirjallisuuden, filosofian ja urheilun sekä erinäisten päihteiden tutkimukseen.

Mäkin olin huippuvirassa ja isolla palkalla ja aloin sit narkkariksi. En ole katunut. Niin kuin tiedätte että ole super älykäs

Vierailija
287/1375 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm, mielenkiintoinen kysymys. Tässä muutamia:

Maailmantuska on lähes jatkuvaa, vaikkakaan en esim. ole vakuuttunut Suomen hallituksen kyvystä suhteuttaa ja sopeuttaa ilmastonmuutoksen torjuntatoimia Suomen olosuhteisiin (lue: talouteen) sopivaksi.

Ärsyynnyn aivan suunnattomasti huonosti käännetyistä ja/tai asiasisällöltään virheellisistä uutisista, joita jo ihan Hesarin ulkomaanosasto suoltaa jatkuvasti. Viimeisin pohjanoteeraus oli termin 'co-conspirator' kääntäminen 'kanssasalaliittolaiseksi'...!

Suhtaudun ihmisiin lähtökohtaisesti hyvin näljästi, mutta toisaalta jotkut yksittäiset ihmiskohtalot jäävät jopa kuukausitolkulla pyörimään mieleen. Ei liene vaikea arvata, kenen nuoren murha on valvottanut viimeiset viikot.

En voi kerta kaikkiaan sietää alkeellisintakaan moraalirelativismia, vaan olen oikeustajultani hyvinkin jäykkä ja yksioikoinen. (Olen myös lähes satavarmasti kirjolla.) Viimeksi Vasemmistonuoret esittivät vakavissaan kaikenlaisista vankeusrangaistuksista luopumista, tyypillistä vasemmistoretoriikkaa käyttäen ("No siis hei kenellä muka on oikeus määritellä että blaa blaa blaa...!") Siitä meni koko loppupäivä pilalle.

Työelämässä olen kahdessa eri asiantuntijaroolissa, kahdessa eri organisaatiossa, palanut loppuun ylimitoitettujen ja huonosti johdettujen työtehtävien takia. Nyt olen töissä suorittavalla portaalla, ja etsin jatkuvasti keinoja ansaita mahdollisimman paljon rahaa mahdollisimman pienillä vastuilla.

Lopuksi: Minulla on muutama samanhenkinen ja maailmankatsomukseltaan samanlaisehko ystävä. Olen heistä kiitollinen kuin kerjuri leivänpalastaan, ja jos se on minusta kiinni, säilymme ystävinä kuolemaan saakka. Ennen olin liian vaatimaton sanoakseni näin, mutta en enää: Minä olen hyvä ystävä.

"En voi kerta kaikkiaan sietää alkeellisintakaan moraalirelativismia, vaan olen oikeustajultani hyvinkin jäykkä ja yksioikoinen. (Olen myös lähes satavarmasti kirjolla.) Viimeksi Vasemmistonuoret esittivät vakavissaan kaikenlaisista vankeusrangaistuksista luopumista, tyypillistä vasemmistoretoriikkaa käyttäen ("No siis hei kenellä muka on oikeus määritellä että blaa blaa blaa...!") Siitä meni koko loppupäivä pilalle."

Tämän kaltainen ehdottomuus on mielestäni tyhmää. Aidosti älykkäät ihmiset ymmärtävät että homo sapiensin suurimpia virheitä on sortua dualismiin ja mustavalko-ajatteluun. Filosofinen "centrismi" ja myös moraalirelativismi on kaiken a ja o. Universumissa on paljon harmaata aluetta.

Ja ei, en ole itse vasemmistolainen taikka oikestolainen. 

Vierailija
288/1375 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohtori Livingstone kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmantuska on lähes jatkuvaa, vaikkakaan en esim. ole vakuuttunut Suomen hallituksen kyvystä suhteuttaa ja sopeuttaa ilmastonmuutoksen torjuntatoimia Suomen olosuhteisiin (lue: talouteen) sopivaksi.

Ärsyynnyn aivan suunnattomasti huonosti käännetyistä ja/tai asiasisällöltään virheellisistä uutisista, joita jo ihan Hesarin ulkomaanosasto suoltaa jatkuvasti. Viimeisin pohjanoteeraus oli termin 'co-conspirator' kääntäminen 'kanssasalaliittolaiseksi'...!

Suhtaudun ihmisiin lähtökohtaisesti hyvin näljästi, mutta toisaalta jotkut yksittäiset ihmiskohtalot jäävät jopa kuukausitolkulla pyörimään mieleen. Ei liene vaikea arvata, kenen nuoren murha on valvottanut viimeiset viikot.

En voi kerta kaikkiaan sietää alkeellisintakaan moraalirelativismia, vaan olen oikeustajultani hyvinkin jäykkä ja yksioikoinen. (Olen myös lähes satavarmasti kirjolla.) Viimeksi Vasemmistonuoret esittivät vakavissaan kaikenlaisista vankeusrangaistuksista luopumista, tyypillistä vasemmistoretoriikkaa käyttäen ("No siis hei kenellä muka on oikeus määritellä että blaa blaa blaa...!") Siitä meni koko loppupäivä pilalle.

Työelämässä olen kahdessa eri asiantuntijaroolissa, kahdessa eri organisaatiossa, palanut loppuun ylimitoitettujen ja huonosti johdettujen työtehtävien takia. Nyt olen töissä suorittavalla portaalla, ja etsin jatkuvasti keinoja ansaita mahdollisimman paljon rahaa mahdollisimman pienillä vastuilla.

Lopuksi: Minulla on muutama samanhenkinen ja maailmankatsomukseltaan samanlaisehko ystävä. Olen heistä kiitollinen kuin kerjuri leivänpalastaan, ja jos se on minusta kiinni, säilymme ystävinä kuolemaan saakka. Ennen olin liian vaatimaton sanoakseni näin, mutta en enää: Minä olen hyvä ystävä.

"En voi kerta kaikkiaan sietää alkeellisintakaan moraalirelativismia, vaan olen oikeustajultani hyvinkin jäykkä ja yksioikoinen. (Olen myös lähes satavarmasti kirjolla.) Viimeksi Vasemmistonuoret esittivät vakavissaan kaikenlaisista vankeusrangaistuksista luopumista, tyypillistä vasemmistoretoriikkaa käyttäen ("No siis hei kenellä muka on oikeus määritellä että blaa blaa blaa...!") Siitä meni koko loppupäivä pilalle."

Tämän kaltainen ehdottomuus on mielestäni tyhmää. Aidosti älykkäät ihmiset ymmärtävät että homo sapiensin suurimpia virheitä on sortua dualismiin ja mustavalko-ajatteluun. Filosofinen "centrismi" ja myös moraalirelativismi on kaiken a ja o. Universumissa on paljon harmaata aluetta.

Mää tiedän, sää olet vaaka horoskoopiltasi ja sen takii et voi sietää noita nuijia, vaan ärsyynnyt!

Vierailija
289/1375 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin olin huippuvirassa ja isolla palkalla ja aloin sit narkkariksi. En ole katunut. Niin kuin tiedätte että ole super älykäs

Tuokin on mielenkiintoista. Sortuvatko älykkäät ihmiset taikauskoon tai riippuvuuksiin?

Harmi, että sun seurassa glasit sulaa autosta.

Vierailija
290/1375 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV mamman keskimääräinen äo luonnollisesti 200+

Vierailija
291/1375 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin virallisessa Mensan testissä Helsingissä. Testin tulos oli yli 140 pistettä. Olen siis älykkäämpi kuin 95 prosenttia Suomen väestöstä.

Miten älykkyys näkyy elämässä? En siedä typeriä, hidasjärkisiä, henkisesti epäkypsiä seurustelukumppaneita. Miehellä on PAKKO olla loogista älyä, tunneälyä, keskustelutaitoa ja voimakas halu opetella uusia taitoja.

Työelämässä ja opinnoissa olen saanut paljon hyötyä älykkyydestä. Opiskelu oli helppoa ja työpaikalla ei mene sormi suuhun, vaikka tulisi ongelmatilanne. Älykkyys on juuri ongelmanratkaisukykyä.

Vierailija
292/1375 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin virallisessa Mensan testissä Helsingissä. Testin tulos oli yli 140 pistettä. Olen siis älykkäämpi kuin 95 prosenttia Suomen väestöstä.

Miten älykkyys näkyy elämässä? En siedä typeriä, hidasjärkisiä, henkisesti epäkypsiä seurustelukumppaneita. Miehellä on PAKKO olla loogista älyä, tunneälyä, keskustelutaitoa ja voimakas halu opetella uusia taitoja.

Työelämässä ja opinnoissa olen saanut paljon hyötyä älykkyydestä. Opiskelu oli helppoa ja työpaikalla ei mene sormi suuhun, vaikka tulisi ongelmatilanne. Älykkyys on juuri ongelmanratkaisukykyä.

Selvä. Tämä selittää mikset et ole vakituisessa parisuhteessa. Mieshän saattaisi olla sinua älykkäämpi? Aivan hirveetä. Saatkohan kilpailua koskaan päättymään....

Vierailija
293/1375 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkea äo ei mittaa evolutiivista älykkyyttä. Se on ihmisen valheellista roskatiedettä.

Muussa tapauksessa maailman johtajina toimisi korkean äo:n suorittaneet. Näin ei kuitenkaan ole.

Sait näemmä heti kaksi alapenkkua, syystä että... se on itse roskstieteilijä, joka sanoo toisesta tolleen.

Älä kuitenkaan pidä meitä jännityksessä vaan kerro miten korkea äö suoritetaan?

Lapsista on todettu, että poikkeuksellisen lahjakkaista tulee ihan tavallisia.

Edellä oli myös tarina loppuun palaneesta suoriutujasta, joka toivoo loppuelämän kuluvan mahollisimman pienellä vastuunkannolla.

Mikä on korkean äo:n "suoritus"?

Aivan.

Maailman johtajat ja parhaimpiin virkoihin juurikin haravoidaan vain älykkäimmät. Maapallon nykyinen tila on älykkäiden ihmisten ansiota ja historia on kirjoitettu juurikin älykkäiden ihmisten valinnoista ja toiminnan pohjalta.

Meillä on ydinohjuksia ja ydinasevaltioita.

Ilmasto on lämmennyt ja ympäristöongelmat uhkaavat.

Sitten me luotamme että älykkäät myös korjaavat kaiken minkä aiheuttivat...

Ei. Ei kannattaisi luottaa.

Vierailija
294/1375 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄO:ni on yli 160, ja on pakko myöntää, että se hankaloittaa elämää. On vaikea löytää kiinnostavaa juttuseuraa, koska suurin osa ihmisistä on tuskastuttavan tyhmiä ja hidasjärkisiä. Onneksi minulla on älykäs puoliso, viihdymme hyvin toistemme seurassa. Minulla on myös kaksi älykästä, jo aikuista lasta, joiden kanssa on kiva viettää aikaa. Lisäksi minulla on muutama älykäs ystävä opiskeluajoilta.

Suuri osa ns. tavallisten ihmisten kiinnostuksen kohteista on minulle käsittämättömiä - miten kukaan jaksaa olla kiinnostunut niin epä-älyllisestä sisällöstä kuin vaikkapa keskimääräinen televisioviihde? En pysty ymmärtämään.

Valitettavasti korkea älykkyys johtaa usein siihen, että kokee olevansa vähän ulkopuolinen joka paikassa.

On älykkyydestä tietysti ollut hyötyäkin. Opinnot sujuivat helposti, edes väitöskirjan tekeminen ei ollut vaikeaa. Olen myös käytännön asioissa taitava: teen taidetta ja käsitöitä, soitan useita instrumentteja ja olen liikunnallisesti lahjakas. Monipuoliset harrastukset tuovat helpotusta ulkopuolisuuden tunteeseen.

Olen melko sosiaalinen, joten välillä harmittaa, että minulla on niin vähän ystäviä. En vain millään jaksa tavisten juttuja, mieluummin olen vaikka yksin.

Vierailija
295/1375 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäille lobotomia lääkkeeksi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkea äo ei mittaa evolutiivista älykkyyttä. Se on ihmisen valheellista roskatiedettä.

Muussa tapauksessa maailman johtajina toimisi korkean äo:n suorittaneet. Näin ei kuitenkaan ole.

Sait näemmä heti kaksi alapenkkua, syystä että... se on itse roskstieteilijä, joka sanoo toisesta tolleen.

Älä kuitenkaan pidä meitä jännityksessä vaan kerro miten korkea äö suoritetaan?

Lapsista on todettu, että poikkeuksellisen lahjakkaista tulee ihan tavallisia.

Edellä oli myös tarina loppuun palaneesta suoriutujasta, joka toivoo loppuelämän kuluvan mahollisimman pienellä vastuunkannolla.

Mikä on korkean äo:n "suoritus"?

Aivan.

Maailman johtajat ja parhaimpiin virkoihin juurikin haravoidaan vain älykkäimmät. Maapallon nykyinen tila on älykkäiden ihmisten ansiota ja historia on kirjoitettu juurikin älykkäiden ihmisten valinnoista ja toiminnan pohjalta.

Meillä on ydinohjuksia ja ydinasevaltioita.

Ilmasto on lämmennyt ja ympäristöongelmat uhkaavat.

Sitten me luotamme että älykkäät myös korjaavat kaiken minkä aiheuttivat...

Ei. Ei kannattaisi luottaa.

Lobotomiaa on käytetty riittävästi. Ihmisen on vaikea tehdä ratkaisuja, jotka ovat (hänelle itselleen) epäedullisia.

Esimerkkejä näemme nokkelista meemeistä.

Ehkä tekoäly löytää kompromissin, joka kelpaa resurssipulasta kärsivälle väestön osalle.

Vierailija
296/1375 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei korkeasta äo sta hyötyä ole jos et ole kaunis tai komea. Eikä myöskään jos sinulla on huono ulosanti.

Vierailija
297/1375 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ÄO:ni on yli 160, ja on pakko myöntää, että se hankaloittaa elämää. On vaikea löytää kiinnostavaa juttuseuraa, koska suurin osa ihmisistä on tuskastuttavan tyhmiä ja hidasjärkisiä. Onneksi minulla on älykäs puoliso, viihdymme hyvin toistemme seurassa. Minulla on myös kaksi älykästä, jo aikuista lasta, joiden kanssa on kiva viettää aikaa. Lisäksi minulla on muutama älykäs ystävä opiskeluajoilta.

Suuri osa ns. tavallisten ihmisten kiinnostuksen kohteista on minulle käsittämättömiä - miten kukaan jaksaa olla kiinnostunut niin epä-älyllisestä sisällöstä kuin vaikkapa keskimääräinen televisioviihde? En pysty ymmärtämään.

Valitettavasti korkea älykkyys johtaa usein siihen, että kokee olevansa vähän ulkopuolinen joka paikassa.

On älykkyydestä tietysti ollut hyötyäkin. Opinnot sujuivat helposti, edes väitöskirjan tekeminen ei ollut vaikeaa. Olen myös käytännön asioissa taitava: teen taidetta ja käsitöitä, soitan useita instrumentteja ja olen liikunnallisesti lahjakas. Monipuoliset harrastukset tuovat helpotusta ulkopuolisuuden tunteeseen.

Olen melko sosiaalinen, joten välillä harmittaa, että minulla on niin vähän ystäviä. En vain millään jaksa tavisten juttuja, mieluummin olen vaikka yksin.

Sinulla on asiat todella hyvin verrattuna useaan tavikseen. On älykäs perhe, lapsia, ystäviä ja harrastuksia, varmaan mielenkiintoinen työkin. Tuo kuulostaa ihan täysipainoiselta elämältä. Ja Mensassa on varmaan muita 160, joiden kanssa voi vaihtaa ajatuksia.

Vierailija
298/1375 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te huippuälykkäät selittäisitte vailla mitään hahmottamiskykyä tai kulttuuriperimää omaavalle siperianmongoloidis-taustaiselle 'asiantuntijalle' esim. kalmistoista työstettyine hautakivineen? Kalmukki näkee vain eroosiota ja jääkauden tekeleitä selkeistä, historialliseen kontekstiin sopivista kirjoitusmerkeistä ja työstön jäljistä huolimatta.

Miten saada täysin vajaat, toisen kansan historialla, kielellä ja identiteetillä rypevät siperian- yms. hourijat ymmärtämään, että ovat aivan väärällä alalla. Auttakaa. ☹️

Vierailija
299/1375 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohtori Livingstone kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no, jos olisit viitsinyt vaivautua lukemaan tekstiäni tarkemmin, olisit huomannut sen, miten ilmaisin olevani mitä todennäköisimmin kirjolla.

Ei sillä, moni tähän ketjuun kirjoittanut on tunnustanut tuskastuvansa itseään vähemmän älykkäiden kanssa typerehtimiseen. Q. E. D.

Vierailija
300/1375 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko teille tavista älykkäämmille olla joku oma foorumi? Joku, minne voisitte mennä keskustemaan viisaita ja yläpeukuttaa sitten niitä älykkäitä ajatuksia. Mahdotonta?

Sitten pähkäilisitte, miten selitätte universumia tavan tallaajalle? Joka kodin urpolle kerrotaan tänään että kananmuna on huono ja huomenna hyvä.

Onko liikaa vaadittu, että näitä asioita kerrottaisiin niin että jokainen ymmärtää, eikä jää joksikin sisäpiiriläisten vi-tt-uiluksi tyhmemmille. Tyhmemmät kansalaiset kyllä tajuaa, mutta vähän hitaammin, milloin heitä pilkataan.

Niinku tämäkin että ilmasto lämpenee, mutta nytten on ollu kuukausi pakkasta ja tullu metri lunta. Tokihan siitä kaikki ymmärtää että seuraavaksi lämpenee ja jos ei lämpene niin kylmää on.

Seuraavaksi sitten kerrotaan että kevät on keskimääräistä lämpimämpi. Sammakon nahastako pitää katsoa, että tarkoittaako se pilvisempää kevättä miesmuistiin. Ei mulla muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä