Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä syötte aamupalaksi?

Vierailija
22.04.2014 |

Itse en voisi elää ilman aamupalaa! Herään joka aamu todella aikaisin vain sen takia, että ehdin tehdä nopean lenkin (siis oikeesti joku 15-20min), että kroppa herää, sen jälkee suihku ja rauhassa aamupala.

Tän alustuksen jälkeen päästäänki siihen, et mieheni jaksaa kauhistella joka aamu aamupalaani. Hän itse juo kupin kahvia ja syö jogurttipikarin. Itse syön moniviljapuuroa maustamattomalla jogurtilla ja marjoilla, 1-2kananmunaa, jonkun hedelmän (yleensä banaanin), lisöks joko ihan vaan sellasenaan paprika/kurkku ym. siivuja tai sitten todella nälkäsenä aamuna nekin menee leivän päällä, jossa on myös levite, kinkku ja juusto.

Noniin naiset: mitä teidän aamupalaanne kuuluu? Ja kuulostaako aamupalani hurjalta?

Vielä tähän pitää lisätä, kun sitä ekana kuitenkin epäillään, että olen täysin normaalipainoinen (174cm/68-70kg) ja terve 26v nainen. Ja myönnän, että aamupalani on varmaan päivän suurin/energiarikkain ateria. Lisäks syön lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan.

Kommentit (162)

Vierailija
141/162 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kofeiinitonta kahvia, mieluiten LIDL'in pelkialaista suklaan kera, osin tumman osin maito-.

Vierailija
142/162 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Tai no, pari kuppia kahvia maidolla ja sokerilla. 

Lounas on päivän ensimmäinen ateria ja toinen sitten töiden jälkeen kotona. Illalla vielä jotain ennen nukahtamista. Ei välipaloja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/162 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuroa marjoilla, täysmaitoa, keitetyn kananmunan, hedelmä ja monivitamiinijuoman.

Vierailija
144/162 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkialaista suklaata. Just näin. 

Lienee hyvää mutta harvinaista.

Vierailija
145/162 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herättyäni klo 6.20 juon ison lasin vettä ja otan kalkki- ja magnesiumtabletit. Ja lisää vettä. Pyöräilen kaupungin läpi töihin seiskan aikaan ja töissä syön aamupalan klo 8.45: kaurapuuroa veteen tehtynä, joku hedelmä ja teetä. Lisäksi varsinkin vkloppuisin kananmunaa aamupalassa mukana ja jos muistan niin otan kanamunaa myös töihin mukaan. Leipää en voi syödä (vehnäallergia) enkä myöskään maitoa (maitoproteiiniallergia).

Magnesiumia aamulla? En ole kyllä ikinä kuullut, illalla se otetaan.

Vierailija
146/162 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jugurttia aamulla tyhjään mahaan on kyllä erikoista. Kuka tätä suosittelee? Ei ole ihme, jos on suolistosairauksia ja nipistelyä ym. mahavaivoja. Vatsahapot sekaisin kun jugurttia tyhään mahaan vetelee. 

Riippumatta sen monista ravitsemuksellisista eduista, jogurtit  tyhjään vatsaan aamulla ei ole suositeltavaa erityisesti ihmisille, joilla on IBS (tulehduksellinen suolen oireyhtymä), ummetus, ripuli, laktoosi -intoleranssi ja allergiat. Tämä johtuu yksinkertaisesti siitä, että ihmiskeho on riippuvainen mahanesteen sisältämistä happamista aineista, ja jogurtit aamulla tyhjään vatsaan lisää todennäköisesti mahalaukun happopitoisuutta.

Vierailija
147/162 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herättyäni klo 6.20 juon ison lasin vettä ja otan kalkki- ja magnesiumtabletit. Ja lisää vettä. Pyöräilen kaupungin läpi töihin seiskan aikaan ja töissä syön aamupalan klo 8.45: kaurapuuroa veteen tehtynä, joku hedelmä ja teetä. Lisäksi varsinkin vkloppuisin kananmunaa aamupalassa mukana ja jos muistan niin otan kanamunaa myös töihin mukaan. Leipää en voi syödä (vehnäallergia) enkä myöskään maitoa (maitoproteiiniallergia).

Ei sillä ole väliä, milloin sen ottaa, ei myöskään vaikuta imeytymiseen, ottaako ruoan kanssa vai ei.

Sen sijaan sillä on väliä, että se voi vaikuttaa toisen lääkeaineen imeytymiseen. Esim. jotkut kolesterolilääkkeet, jotka tavallisimmin otetaan illalla, joten sen vuoksi magnesiumia ei pidä ottaa illalla.

Vierailija
148/162 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkisin kaurapuuro raejuustolla, marjoilla tai itse tehdyllä omenasoseella (ei lisätty sokeria), mustaa teetä ilman sokeria. Viikonloppuisin ruisleipä tai itse leivottu sämpylä, salaatti ja kurkku, juusto ja kalkkunaleike, keitetty kananmuna, tee. Joskus myös maustamaton jogurtti lisänä.

Vierailija
149/162 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella arkisin puuroa banaanilla tai marjasoseella, kesällä smoothie tai jogurttia marjoilla tms. Viikonloppuisin sitten jotain amerikkalaisia pannukakkuja, croissantteja tms fiiliksestä riippuen. 

Minä juon kahvia, mies teetä ja lapset tuoremehua tai kaakaota. 

Vierailija
150/162 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä ole väliä, milloin sen ottaa, ei myöskään vaikuta imeytymiseen, ottaako ruoan kanssa vai ei.

Sen sijaan sillä on väliä, että se voi vaikuttaa toisen lääkeaineen imeytymiseen. Esim. jotkut kolesterolilääkkeet, jotka tavallisimmin otetaan illalla, joten sen vuoksi magnesiumia ei pidä ottaa illalla.

Minulle on täällä Euroopan keskellä lääkärit kertoneet vuosikymmeniä ja olen sen myös itse lukenut useasti, että magnesium rentouttaa ja auttaa nukahtamiseen. Muut lääkkeet jos on, otetaan klo 18-19 välillä ja magnesium ennen nukkumaanmenoa. Itsellä ei ole muita lääkkeitä kuin magnesium ja Hyaluronkapseli nivelrikkoon, joka otetaan kello 17. Sitten muutin etelä-Eurooppaan ja lääkäri sanoo joka kerta kun käyn, että muistat sitten, että magnesium otetaan ennen nukkumaan menoa illalla. 

Juu, niin tietysti. Suomessa tiedetään kaikki paremmin kuin muualla. 

Vierailija
151/162 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on täällä Euroopan keskellä lääkärit kertoneet vuosikymmeniä ja olen sen myös itse lukenut useasti, että magnesium rentouttaa ja auttaa nukahtamiseen. Muut lääkkeet jos on, otetaan klo 18-19 välillä ja magnesium ennen nukkumaanmenoa. Itsellä ei ole muita lääkkeitä kuin magnesium ja Hyaluronkapseli nivelrikkoon, joka otetaan kello 17. Sitten muutin etelä-Eurooppaan ja lääkäri sanoo joka kerta kun käyn, että muistat sitten, että magnesium otetaan ennen nukkumaan menoa illalla. 

Itse asiassa en ole lukenut suomalaisia suosituksia, asun itsekin ulkomailla. Mutra ihmiset ovat erilaisia. Joilkakin magnesium rentouttaa, toisia se piristää. Itse itan sen yleensä ruojailun yhteydessä iltapäivällä (sydänlääkärin suosituksesta) enkä huomaa sen kummwmmin rentoutuvani tai piristyväni.

Vierailija
152/162 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa en ole lukenut suomalaisia suosituksia, asun itsekin ulkomailla. Mutra ihmiset ovat erilaisia. Joilkakin magnesium rentouttaa, toisia se piristää. Itse itan sen yleensä ruojailun yhteydessä iltapäivällä (sydänlääkärin suosituksesta) enkä huomaa sen kummwmmin rentoutuvani tai piristyväni.

Sorry, tulipas kirjoitusvirheitä.

Piti vielä lisätä, että minä joudun ottamaan illalla lääkkeen klo 21 ja 22, joten magnesium, joka pitäisi ottaa lähemmäs 4 h niiden jälkeen, vaatisi herätyskelloa yöllä.

Vierailija
153/162 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreäätai tavallista teetä. Kaura tai ruisleipää ja marjoja tai hedelmän. Kahvia en juo koskaan.

Vierailija
154/162 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on krapula  niin  sipsiä tai suolakurkku. Muuten kahvia  ja joku voileipäkeksi hillolla.

Vierailija
155/162 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin noudattamaan 16/8, olen keski-ikäinen ja painonhallinta ei niin helppoa kun nuremmalla iällä. Pysyäkseni normaalipainossa on rajoitettava syömistä. Muutenkin on virkeämpi olo kun ei syö muutaman tunnin välein .

Elikkä herätessä kahvi ja vettä. Mahdollisimman kevyt lounas. Ruokailen mieluiten rauhallisesti ja ajalla illallisella perheen kanssa.

Vierailija
156/162 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt kokeillut viikon verran syödä kuin aasialaiset, eli aamiaiseksi esimerkiksi lämmin nuudelikeitto, sushia tai lohta, kananmuna, teetä. Tuntuu hyvältä!

Vierailija
157/162 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs on pelkia. Olen kuullu vaan Belgiasta joka on tunnettu hyvästä suklaasta.En kyl aamiaiseksi suklaata ottais. Mielumin kunnon smoothie.

Vierailija
158/162 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohrapuuroa toisinaan.

Vierailija
159/162 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla hirveän iso/venyvä vatsalaukku porukalla, valtavat määrät ahdetaan ruokaa ja juomaa aamiaisella 😳 Oma aamupalani on kaurapuuro (1/2dl ryyniä) vettä, pieni kotimainen omena pilkottuna, ripaus pan-suolaa, mikroon kypsymään, vettä juomaksi. Ei pysty enempää mahduttamaan.

Vierailija
160/162 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitokahvia 2-3 kupillista. Aamiaisen syön 3-5h heräämisestä, ei vaan ole nälkä aiemmin. Hotelliaamiainen on ainoa poikkeus, silloin syön jo aamulla.