Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tammivauvat 2015 <3

22.04.2014 |

Täällä olis plussattu tänään aamulla, la olis oviksen mukaan 2.1, kuukautiskierrosta ei paree mitään laskeskella kun on niin epäsäännöllinen kierto.

Toista odotellaan, esikoistyttö on 3v ja leikkikaveri on erittäin odotettu. 

Yritän päivitellä ketjua ahkerasti eli laittakaahan selkeesti nimimerkki ja laskettu aika. Suljetun ryhmänkin voin perustaa jos tarvetta on, itseä se ainakin kovasti kiinnostaa. Siellä vois sitten tarkemmin kysellä sen fb-ryhmän perään jos sille kiinnostusta löytyy :)

Ihanaa, olo on onnellinen <3

anita, la 2.1

Ja arvatkaas vaan meinasko heti otsikkoon tulla kunnon typo kun hyvin vahvasti elän vielä vuotta 2014 :D

Kommentit (550)

Vierailija
101/550 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille! :) 

Fb-ryhmään pitäis päästä laittamalla mulle s-postisa osoitteeseen tammikuiset@gmail.com, hieman on ollut häikkää noissa ryhmäkutsuissa fb:n osalta mutta jos se kohta alkais pelittää kunnolla :)

Minttuw tsemppiä yllätysraskauteen, alkushokin jälkeen varmaan pikkuhiljaa iskostuu päähän se että tää on parasta mitä sulle ja sun miehelles on tapahtunut. Varsinkin (toivottavasti et loukkaannu :D ) kun ette tosiaan mitään kauhean nuoria ole ;) Onneaonnea!

102/550 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille tuleville äideille! Mullakin tuli plussa tuossa viime tiistaina, eli viidennellä viikolla jo mennään :). Jännittää ja pelottaakin, mutta olen myös tosi onnellinen! Laskettu aika olisi näin ollen luultavasti 18.1...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
103/550 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin saan minäkin kirjoittaa tänne "odotus"-puolelle!

Yrityksistä tämä oli nyt kuudes, laskettu aika näyttäisi asettuvan 27.1. ja viikkoja on nyt kasassa 3+6. Fiilis aika uskomaton... Tässä kuussa mulla oli koko ajan aika hyvä fiilis, jotenkin sellainen olo että nyt se onnistuu.

104/550 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskohan minäkin uskaltaisin...? Plussa tuli eilen, yritin kurkkia että tuon vau:n raskauslaskurin mukaan LA olisi 22.5. Toivotaan että sinne asti päästään.

Ollaan 30v molemmin puolin miehen kanssa ja muutama kokeilu/oikein ajoitettu tjottailu oli takana ja nyt ensimmäinen ihan totinen yritys kun tärppäsi. Päinvastoin kuin Anna mailla, mulla oli koko kierron ajan tosi huono fiilis: ei varmaan tärppää :D Plussaa on toivottu vuosia,mutta silti  nyt on hämmentynyt olo enkä nyt ihan osaa riemunkiljahduksin tuulettaa täällä (vaikka hymisen itsekseni kuin hölmöläinen). Ei tunnu yhtään konkreettiselta, vaikka tissit tosi kovat ja kipeät, aamuisin (iltapäivään asti huono olo), järkyttävä nälkä ihan kokoajan (siis ihan KURNII tunnin välein) ja herään klo 5. Mutta siis että tämä olotila johtaisi parhaimmassa tapauksessa ihka elävään uuteen ihmiseen..?? Häh? Kestää ehkä hetken että toivun järkytyksestä.

Mites muilla? Onko ollut raskausfiiliksiä jo? Mietin myös milloinhan kannattaa kertoa muille. Siihen ekaan ultraan on vaan niin jäätävän pitkä aika. Sovittiin ettei vielä kerrota kellekään, mutta möläytin vahingossa puolitutulle työkontaktille :D No hän ei kyllä kerro kellekään mutta silti. Katsotaan miten pitkään edes pystyy salailemaan..

Toivottavasti tulee täälläkin juttua, ehkä osa jää tänne anonyymiksi kun kuitenkin kuumeilupinossa oli joku ihan megapuhuri tässä kuussa :D Relightin kanssa kaksin jutellaan jos kaikki muut on fbssä :D

Havu 4+4

105/550 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans plussattu eilen ja viikkoja näyttäis olevan tällä hetkellä 4+1 tai 4+2, riippuu millä laskurilla laskee.. :D laskettuaika olisi 24. tai 25. tammikuuta, jos vaan pikkuinen pysyy matkassa <3

fb-ryhmään en vielä uskalla liittyä, jos nyt hetken malttais odottaa! ;) 

106/550 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi kertominen on kyllä vaikee asia, tietysti haluisin huudella ihan kaikille! Mutta yritetään nyt varmaan olla kertomatta mahdollisimman pitkään, mielellään sinne ultraan saakka.

Tosin tilannetta hankaloittaa mm. miehen paras ystävä, joka on koko ajan tiennyt yrityksestä ja aina nähdessä kysyy että joko. Miten sille sitten vastaa, kun en kuitenkaan haluaisi suoraan valehdellakaan? Muutama munkin kaveri on ollut tietoinen asiasta, mutta niitä en näe ihan niin usein. Ehkä täytyy sit ajatella ettei itse ota puheeks mutta ei kielläkään?

Oon menossa ens viikolla vanhempieni luo muutamaks päiväks ja kauhistuttaa jo ajatuskin, miten muka pystyn oleen möläyttämättä asiaa? Vielä ei ainakaan mitään näkyviä oireita ole (kuten vaikkapa pahoinvointia), niin ei ne voi tajuta jos saan oltua hiljaa :)

Toisaalta mietin myös että miksi sitä ei sitten kertoisi? Vaikka kuinka keskenmenot ja muut pelottaisi niin kai sitä voisi vaan ajatella että ollaan onnellisia ja iloisia tästä nyt, kunnes toisin todistetaan?

Vierailija
107/550 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille ja paljon onnea plussasta!! :)

Tein tänään varmennokseksi digin joka sanoi raskaana 2-3 :D en oikein silti vielä usko tätä, kun ei ole oireitakaan muita kuin tissit aavistuksen kipeet sivuilta. Koko tän kierron oli tosi seesteinen olo, mutta ei silti ollut mitään ennakkoaavistusta että nyt tärppäis.

Esikoista odotellaan ja laskettu aika on luultavasti 26.1. Vielä en halua fb-ryhmään. Katsellaan nyt ensin rauhassa anonyymisti.

Mä ja mies aiotaan järjestää kihlajaisjuhlat lähimmälle perheelle ja ystäville kesäkuun lopussa joten silloin viimeistään on pakko kertoo koska viini virtaa :D en kyllä varmaan pysty oleen kertomatta tietyille ystäville jotka tiesikin yrityksestä.

108/550 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on toisaalta ihanaa että meillä on oma "pikku" salaisuus. Ja lisäksi ihan lähisuvussa on niin armoton lörpöttelijä, että hänelle voi kertoa vasta kun haluaa että koko suomi ja osa ruotsistakin tietää :D toisaalta haluaisin kertoa läheisille mahdollisimman pian. Siksi mietin että jos kävisi alkuraskauden ultrassa ja kertoisi sitten jos kaikki on ok? Todennäköisyys keskenmenoon olisi edes vähän pienempi... eikä se muuten ole pelkän keskenmenoriskin takia,  vaan haluaisin itse jotenkin sisäistää asian ennenkuin se on julkinen :) ehkä olen myös vähän sisäänpäin kääntynyt. Haluan pitää hetken tämän ihan itselläni :) minulle tämä on niiin iso juttu, en haluaisi kertoa sellaisille joille ei merkitsekään paljoakaan.

Havu 4+5

Vierailija
109/550 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja ajatuksia mullakin Havu :) pohdin myös tuota varhaisultraa.. Maksaakohan se paljonkin? Varmaan kysyn asiasta neuvolassa. Koskahan neuvolaan kannattaa soittaa? Ilmeisesti heti nytkin voisi varata aikaa, jos onkin ruuhkaa? :D

Vierailija
110/550 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja varpunen 4+0 tai 1.

111/550 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi tammivauvan saaja rv 6+4. Positiivisen tuloksen sain viime viikon keskiviikkona ja ensimmäinen neuvola olisi ensi viikon ke :) 2 vuotta ollaan miehen kanssa oltu ilman ehkäisyä ja vihdoin tärppäsi <3 La olisi 9.1.2015.

112/550 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla että jotkut ovat jo plussailleet... Heips, mulla on nyt kysymyksiä raskauden alkuoireisiin liittyen ihmisiltä, joilla jotain hajua niistä on.

Eli, mulla ei ole vielä menkat myöhässä (vaan pitäisi alkaa to), mutta ihmeellisiä tuntemuksia kuitenkin.

Yksi päivä, kun söin suklaakakkua, se maistui yhtäkkiä ihan raudalta. Tissit mulla on ihan sika kipeet ja turvonneet. Ja tänään, kun kampesin sängystä, alamahaa vihlaisi niin etten heti voinut nousta.

Voivatko nämä olla merkkejä mahdollisesta alkaneesta raskaudesta??

Olisin äärimmäisen kiitollinen, jos joku viitsisi kertoa omia kokemuksiaan... :)

113/550 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heii kaikki! Ja onnea plussanneille :) En ookkaan sen ekan viestin jälkeen tänne  kirjotellu! Täällä mennään viikoilla 7+5 ja torstaina olis eka neuvola...jännittää ja pelottaa ihan pirusti vaikka toisaalta odotan sitä innolla! Jotain oireita on, alavatsakipuja ja juurikin tuota sängystä nopeesti ylös noustessa juilimista tissit jo kolmatta viikkoo arat, viime viikko oli ihan järkyttävää tyhjää yökkäilyä eli kurkussa koko ajan yökkäilyn tunne, jatkuvalla syömisellä ja napostelulla pysyy joten kuten aisoissa, muutaman kerran oon ihan oksentanutkin. Todella väsyttävää ja itku ollu herkässä ja ahdistusta. Nyt on ollu onneks parempia päiviä ja parempi olo viikonlopun jälkeen. :) Väsymystä ei juurikaan paitsi iltaisin...vaikka näitä oireita on niin silti ei usko vieläkään tätä todeksi...odotan vaan et masu alkais kasvaa ja pääsis sinne ultraan :) malttamaton olo...

Vierailija
114/550 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vähän päivittelemään tilannettani. Olin tänään ekassa ultrassa, johon neuvolan täti minut laittoi, sillä lasketun ajan määrittäminen oli niin epävarmaa hyvin epäsäännöllisestä kierrosta johtuen. Pikkuinen 10mm alkio löytyi oikeasta paikasta ja kaikki näytti olevan kunnossa. Itse sain tosin kuvasta selvää vain sydämen lyönnit :) Viikkoja on nyt siis kasassa 7+0-7+2 eli laskettu aika noin 4.1.

Paras kaverini sai tietää pari viikkoa sitten ilouutisen. Muuten ollaan kerrottu vasta minun äidille ja veljelle. Äitienpäivä sattui niin sopivasti, mutta olihan se vielä tosi aikaisin. Muutama työkaverini tietää myös niin ei ole tarvinnut lääkäri ja neuvolakäynneistä valehdella. Toisaalta haluasi jo kuuluttaa koko kansalle, mutta pieni pelko kuitenkin käskee olemaan kertomatta vielä.

Oireiden lisäksi ei ole mitään konkreettista vauvasta (paitsi tämän päivän vilkaisu ultrassa) niin tämä on vielä niin outoa ja ihmeellistä, ettei sitä ole kunnolla vielä käsittänyt. Ja jostain syystä sitä ajattelee pahinta, vaikka todennäköisyys on jo aika hyvä, että tammikuussa tupsahtaa vauva :)

Fb:hen en taida liittyä, ainakaan nyt toistaiseksi.

Nipander 7+0/2

Vierailija
115/550 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan valtavien tunteiden vallassa. En osannut odottaa että ensimmäisellä yrittämällä tulisin raskaaksi, mutta pakko se on uskoa kun oireet on niin vahvat. Mieskin totesi tänään aivan ihmeissään, että tissit tuntuu aivan eriltä: kovilta ja turvonneilta. Olen ollut jo parin viikon aikana välillä hirvittävän uupunut ja haukottelu alkaa jo alkuillasta. Aavistus vuotoa tuli vähän ennen kuin menkat olisi pitänyt tulla, mutta eipä sitten alkanut :) :)

Nyt menossa (vasta) noin 5+1 ja soitin tänään neuvolaan ekaa kertaa. Sain ekan ajan vasta 10.viikolle! La on noin 19.1.15.

Vaikeinta on olla kertomatta tästä muille, ja lisäksi nyt jo kolmen viimepäivän aikana olen joutunut sukulaisten ja ystävien kanssa tilanteeseen, jossa piti kieltäytyä alkoholista (vetosin lääkekuuriin) ja puoliraa'asta lihasta. En tiedä mitä seuraavaksi keksin toimivaksi tekosyyksi kun nää viikot tuntuu matelevan niin hitaasti ekaan ultraan, eli 12-13.viikoille! Tosin eihän sitä tiedä menikö mun tekosyyt läpi tälläkään kertaa :D

Muutenkin tuntuu, että olen tullut aivan neuroottiseksi ruoan suhteen. Melkein suurennuslasilla kyylään, ettei kasvikset ole tummunu ja pehmenny, ja ettei liha ole aavistustakaan raakaa. Neuvolasta neuvottiin aloittamaan folaattilisän syönti, mutta kun kysyin, onko tarpeellista, jos syö paljon kasviksia, vihanneksia ja hedelmiä, totesi että ei, mutta tietenkin jäin epäilemään... Vaikka mulla ei ole koskaan ollu keskenmenoa pelkään sitä jostain syystä kamalasti. Haluan vain suojella sitä pientä elämänalkua :) Miten muut toimii tuon folaatin suhteen?

Vierailija
116/550 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussanneille! :) Täällä mennään viikolla 8+1 ja tänään oli ensimmäinen neuvolakäynti. :) Ensimmäinen ultra osuu juhannusviikolle sitten. Meillä asista tietää molempien vanhemmat ja lähimmät ystävät.

Oireina ovat: Rinnat kasvaneet puolikuppikokoa, nännit arat ja turvonneet. Kova nälkä tarkalleen 3 h välein ja jos ei syö, tulee etova olo. Siltikään ei kunnon pahoinvointia ole onneksi ollut. Aluksi oli kohdun alueella menkkamaisia kipuja mutta ei juurikaan enää. Vähällä olen päässyt toistaiseksi. Ihmetteleekin, onko tuolla oikeasti joku?!

Mieliteot vaihtelee viikottain mutta yksi pysyy: kananmunat! Ja tortillat, applsiinimehu. 2kg tullut painoa lisää mutta turvotusta osa ja lähtöpaino normaalipainon alarajoilla. Onneksi herkkuja ei tee juurikaan mieli, ainoastaan kunnon ruokaa. Mites muilla?

Vierailija
117/550 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuun lasketut ajat:

1.1

safia

Sladyx

mammaksi

nooramaria

lionmama88

onnenpotku

2.1

anita

3.1

emmik1

nipander

juku78

hellmi

5.1

Sanna Huttunen

mammanen

6.1

tpauliina

7.1

janna

8.1

Molly

Niitu83

Mary Elisabeth

iltsi87

9.1

fisuli

eeyore

llara a

10.1

Nooratuuli

11.1

SariMaarit

12.1

ÄitiHenna

13.1

babydreamer

18.1

annikain

katjuliina

19.1

MinttuW

onnesta sekaisin

20.1

relight

melinda90

21.1

eveny mama

heavymetalmom77

22.1

Havu

24.1

honey soul

janku

25.1

Toivoa täynnä

26.1

varpunen89

27.1

Anna Mai

Facebook-ryhmään haluavat laittaakaa linkki omaan fb-profiiliin niin pyydän kaveriksi ja kutsun ryhmään! tammikuiset@gmail.com

118/550 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun myös!

Esikoinen tulossa, yritystä takana jo 1,5v joten olen oikein ekstraonnellinen.

Lapsettomuushoidotkin ehdittiin aloittaa, tosin kevyesti hormonihoidoilla vasta, ja nyt sitten tärppäsi.

Laskettuaika-arvio on 18.1, ilmeisesti viides viikko siis jo menossa.

Olen vähän pihalla vielä kaikesta, tänään soitan siis neuvolaan.

Jokohan sitä antaisi itselleen luvan todella innostua?

Vierailija
119/550 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt sain luettua alkupäänkin viestejä ja sieltähän se varhaisultran hinta löyty :) ei kyllä taida taipua meidän kahden opiskelijan lompakko tollasiin ylellisyyksiin. Jospa mun kuukautiset olis tarpeeks epäsäännölliset, jotta laskettua aikaa ei sais kunnolla määritettyä muuta kun ultraamalla :D tuskinpa.

Tänään saatiin hakee kihlasormukset kun kaiverrukset oli valmiit! Niin hyvään saumaan tuli kyllä tää raskautuminen <3 vaikka vieläkään ei kyllä tunnu yhtään todelliselta tää..

rv 4+1 tai 2

120/550 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi odottaja lisää! Tein testin pari viikkoa sitten ja selkeä viiva tuli heti näkyviin. Olin jättänyt pillerit pois ajatuksella, että saa tärpätä milloin tärppää, mutta enpä olisi arvannut että heti ensimmäisellä yrityskerralla. Viikkoja oletettavasti 7+0 ja laskettu aika 7.1. Ensi viikolla on ensimmäinen neuvola-aika. Vähän jännittää, että onko siellä masussa oikeesti joku ja onko kaikki kunnossa, joten en malta odottaa neuvolakäyntiä. 

Oireina ollut rintojen ja nännien arkuus jo pari viikkoa ja sit on välillä ollut menkkamaisia kipuja. Viikon verran ruokahalu, tai ennemminkin ruoanlaittofiilis ollut kadoksissa, nälkä on kyllä. Jos saan ruoan valmiina eteen niin ei ole ongelmaa syödä, mutta ruoanlaitosta tulee jotenkin etova olo, varsinkin kun vatsaan kertyy etenkin iltaisin niin paljon nestettä, että tekee olon todella epämukavaks, eikä tee mieli syödä. Nestettä kerryttää kyllä muutenkin ja yleensä siihen on auttanut kamomillatee, mutta nyt en ole sitä uskaltanut juoda.

Oireena myös ihan hullu väsymys ja nykyään tekee mieli nukkua päikkäreitä illalla, kun normaalisti en nuku edes päivisin ollenkaan. Kaikinpuolin siis olo on ollut hyvin epämukava, että isompaa mahaa ja mahdollisia muita raskausoireita odotellessa.

Kellekään ei olla vielä miehen kanssa kerrottu, vaikka ihan hirveästi tekis mieli, mutta kunhan nyt sais edes sen ensimmäisen neuvolan alta pois. 

Joku kyseli foolihaposta, mä ostin niitä heti seuraavana päivänä kun plussasin, sillon oli tod.näk. 4+5, ostin Multivitan raskaus ja imetys-vitamiinit, kun luin, että joillekin on tullut Minisunista pahaa oloa. Multivitasta ei ainakaan itselle ole tullut mitään oloja.

Tulipas tästä pitkä viesti, pitkään mietin, että liitynkö keskusteluun, mutta näköjään avautumisen tarve oli suuri, heh. Onnea kaikille odotusaikaan!