Hei naiset. Minua ei todellakaan kiinnosta kuunnella kahvitauoilla teidän lapsistanne tai nähdä heistä valokuvia. KETÄÄN ei kiinnosta!
Kommentit (101)
Lapsijutut on sitä naisten kakkaa.
Minä puhun lapsistani vain heille, joita lapseni vaikuttavat aidosti kiinnostavan. Jos ei kaikkia paikallaolevia kiinnosta, he voivat keskenään sillä aikaa jutustella jostain mikä heitä kiinnostaa. Tai katsoa kännykkäänsä, niin kuin moni tekeekin.
Joo, monet suomalaiset eivät osaa small talkkia. Joko puhutaan työstä tai sitten se on juurikin tuota avautumista yksityisasioista, jotka eivät ketään kiinnosta.
Meillä tuskin kukaan puhuu lapsistaan, mutta elukoista kyllä jaksetaan vouhkata. On muuten tosi vastenmielisiä nämä lastenvihaaja-eläinylistäjät.
Jep, monilla naisilla ei ole muuta puhuttavaa kuin se oma lapsi. Miehet voi puhua kahvilla muustakin elämästä vaikka lapsia onkin. Eikö näillä naisilla ole muuta elämää, ja kaikki menot ja tekemiset kietoutuu lapsiin niin ettei yhteiskunnalliset asiatkaan enää kiinnosta? Vai eikö koskaan kiinnostanutkaan. Itse tulee juteltua vaikka mistä muusta kuin omasta jälkikasvusta. Ja ei kiinnosta myöskään lemmikkijutut vaikka eläinrakas olenkin. Molemmat on musta aika tylsiä puheenaiheita.
Kyllä me puhutaan lähimpien työkavereitten kanssa ihan kaikesta, myös perheistämme. Katson ihan mielelläni kuviakin, vaikken itse niitä niin esittelekään. Jos kahvilla on isompi porukka, aiheet voi olla toiset.
Mua ei kiinnosta kuunnella kenenkään tarvinoita harrastuksista, ravintolareissuista, lapsista, eläimistä, resepteistä, kirjoista, elokuvista tai sarjoista. Ja mikäli se työkaveri ei ole politiikan/lääketieteen/minkätahansa asiantuntija, niin mua ei kiinnosta sen analyysit, Usan pressanvaaleista, koronasta tai mäyräkuumeesta. Mistäs sitä voisi keskustella?
Meidän tiimissä kaikilla on lapsia. Muilta tiimin jäseniltä saa tukea vanhemmuuteen liittyvissä ongelmissa ja yhdessä iloitsemme, kun joku lapsista menestyy.
Ap:lle tsemppiä itselleen sopivan työyhteisön löytämiseen.
Nämä kissoistaan tai koiristaan kuvia esittelevät ovat pahimpia. Vielä kun puhutaan itsestään niiden äitinä niin yök. "Mamin pikku rakas sai uuden lelun, eikö olekin ihana, hihi...."
Vttu.
Sinähän voit kertoa sen siellä työpaikallasi suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo pitäisi kenen tahansa tajuta. On todella epäkohteliasta näyttää lapsestaan kuvia ja kertoa vain hänestä.
Koska sinua ei kiinnosta, ketään ei voi kiinnostaa?
Miten itsekeskeistä.
Sama. Eikä tartte kysellä mun (aikuisten) lasten asioita, ei ne teille kuulu. Enkä halua kuulla teidän miehistä, hevosista, koirista, kissoista, gerbiileistä tai kultakaloistakaan mitään. Työasioista puhuminen käy, kunhan pysyy kohtuudessa. Mieluiten olette hiljaa ja annatte mun lukea tuikitärkeitä ip-lehtiä puhelimeni selaimelta.
Vierailija kirjoitti:
Nämä kissoistaan tai koiristaan kuvia esittelevät ovat pahimpia. Vielä kun puhutaan itsestään niiden äitinä niin yök. "Mamin pikku rakas sai uuden lelun, eikö olekin ihana, hihi...."
Vttu.
Sulla ei ole ilmeisesti ollut työkaverina hevosihmistä...pahempaa voi olla vaikea enää löytää.
Muakaan ei kiinnosta ei lapset, kissat eikä koirat. Omistani näytän kuvan jos joku kysyy.
Minua ei haittaa lapset eivätkä lemmikit! Mutta se mitä haluan sanoa kommenttina niin minua on harmittanut kun monesti kysyn ystävättäreltä mitä hänelle kuuluu, niin saankin vastaukseksi mitä hänen pojalleen kuuluu. Jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Eli siis kiinnostaa toki mitä lapsikin on touhunnut tai saanut aikaiseksi, mutta haluaisi myös kuulla kyseisen äidin omaa vointia jne.
Kerran laitoinkin ystävättärelle että kerrotko ihan ne sunkin henkoht kuulumiset ja hän sanoi että oli otettu, koska kukaan ei kuulemma synnytyksen jälkeen halunnut puhua muusta kuin vauvasta.
Eli voi sitä sitten ohjata keskustelua haluttuun suuntaan, vaikka kaikki aihepiirit ei kiinnosta kaikkia, niin voi sitä olla kohtelias ja yrittää itse keksiä uusia puheenaiheita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vttu.
Sulla ei ole ilmeisesti ollut työkaverina hevosihmistä...pahempaa voi olla vaikea enää löytää.
On kyllä semmoinenkin. Facessa tietty profiilikuvana hevonen.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei kiinnosta kuunnella kenenkään tarvinoita harrastuksista, ravintolareissuista, lapsista, eläimistä, resepteistä, kirjoista, elokuvista tai sarjoista. Ja mikäli se työkaveri ei ole politiikan/lääketieteen/minkätahansa asiantuntija, niin mua ei kiinnosta sen analyysit, Usan pressanvaaleista, koronasta tai mäyräkuumeesta. Mistäs sitä voisi keskustella?
Voisipa ihmiset tajuta sen että kahvitauko on vapaa-aikaa ja silloin ei huvita jutella turhia vaan ottaa hetki rauhaa.
Joten ap, oli aiheesi mikä vaan, se ei kiinnosta. Ole hiljaa.
Ne joilla on se joku oma porukka jossa ollaan kiinnostuneita toisten lapsista tai elukoista osaa pysyä siinä omassa jengissä. Nuo jotka luulevat olevansa milloin minkäkin asiantuntijoita tai että heidän elämä, harrastukset ja vapaa-aika kiinnostaa muita, ei osaa.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Eikä tartte kysellä mun (aikuisten) lasten asioita, ei ne teille kuulu. Enkä halua kuulla teidän miehistä, hevosista, koirista, kissoista, gerbiileistä tai kultakaloistakaan mitään. Työasioista puhuminen käy, kunhan pysyy kohtuudessa. Mieluiten olette hiljaa ja annatte mun lukea tuikitärkeitä ip-lehtiä puhelimeni selaimelta.
Monella työpaikallahan on se käytäntö, että työpaikalla ei puhuta työasioita tauolla. Mun mielestä on outoa, että joku olettaa, että muut olisivat hiljaa, jotta jonkun seurassa istuvan, mutta keskustelusta kiinnostumattoman ei tarvitsisi kuunnella. Jos ei kiinnostu keskustelusta, ei sitten hakeudu muiden seuraan, pitää kuulokkeita korvilla tai pitää tauot eri aikaan.
En ymmärrä näitä ihmisiä, joiden mielestä maailman pitäisi mennä juuri heidän yksilöllisten tarpeidensa mukaisesti.
Minua kyllä kiinnostaa työkavereiden kuulumiset, se mikä heidän elämässään on merkityksellistä. Aika usein nämä asiat ovat lapsiin, perheeseen tai lemmikeihin liittyviä asioita.
t. lapseton lemmikitön N
Jaa. Minua taas ällöttää ne koira ”hän” lässytykset niin ettei äärtä eikä määrää.