Millainen ihminen ei laita kahta kynttilää ikkunalle tänään?
Arvostetulla omakotitaloalueellamme asuu eräs musta lammas. Kaikilla muilla on kaksi kynttilää tapojen mukaisesti itsenäisyyspäivänä ikkunassa, mutta heidän ikkunallaan ei. Keitä he luulevat olevansa? Millainen ihminen ei kunnioita Simrn itsenäisyyspäivää?
Kommentit (50)
Ap, isänmaanpetturi ja/tai r y s s ä n kätyri.
Tai sairas tai niin rutiköyhä ihminen ettei hän jaksa sytyttää kynttilöitä tai hänellä ei ole varaa ostaa niitä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole ikkunalautoja, kaikki kodin ikkunat ovat myös ovia, en viitsi lattialle kynttilöitä laittaa.
Millaisessa akvaariossa elätte?
Mistä sinä sen tiedät? Mistä tiedät sen, että missä ikkunassa kukin kynttilöitä pitää? Vakoiletko kenties naapureitasi, kun kerran näin paljon tiedät/luulet tietäväsi? Hyi olkoon sinua! Saisit hävetä Ulla Taalasmaan kopio!
Kuulin tästä "perinteestä" vasta pari vuotta sitten vaikka olen syntysuomalainen. Jos tuollaista ei ole lapsuusperheessä tehty niin ei sillä itselle ole mitään arvoa. Ylipäätään tuollainen muille esittäminen sotii omia arvojani vastaan. "Minä nyt tässä ajattelen suomea" - ja mitä sitten, mikä arvo sillä kenellekään muulle pitäisi olla?
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, sinä, joka et laita kahta kynttilää ikkunalle saavasi minun arvostukseni? Sitäkö luulit?
AP
Kyllä näin luulin. Nyt olen kovin pettynyt. 😭
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, sinä, joka et laita kahta kynttilää ikkunalle saavasi minun arvostukseni? Sitäkö luulit?
AP
En edes tiennyt sinun olemassa olostasi :)
Hyvää Itsenäisyyspäivää!
Muistakaa laittaa niitä sinivalkoisia kynttilöitä muut ei käy! Terv. Laumasielu
Sellainen, jonka lapsen koulussa ei opeteta enää äidinkieltä vaan se on korvattu pelkällä suomen kielellä.
Joku joka haluaa vältellä ihme kyylääjien suosiota.
Minä, melkein kuusikymppinen, en ole koskaan polttanut kahta kynttilää ikkunalla itsenäisyyspäivänä. Olen aina polttanut yhtä sinivalkoista kynttilää sohvapöydällä, ja niin teen nytkin.
Vierailija kirjoitti:
AP
Eikun luulin saavasi ankaran yliminäsi arvostuksen mutta petyin 😂
Asun taajasti rakennetulla kerrostaloalueella, ja yhdessäkään ikkunassa ei näy kahta kynttilää. Tavat muuttuvat, ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
APEikun luulin saavasi ankaran yliminäsi arvostuksen mutta petyin 😂
Saavani
Eli siis koska olen koko päivän muistellut pappaani ja muita suvun sotaveteraaneja, itkenyt kiitollisuudesta siihen että heidän ja muiden ansiosta meistä ei tullut Neuvostoliiton osaa, vaan saimme liittyä Euroopan Yhteisöön länsimaisena valtiona, en ole hyvä ihminen, kun ensimmäistä kertaa kuulin koko tästä traditiosta pari tuntia sitten eikä minulla ole tapana polttaa kynttilöitä, joten eipä ole kynttilöitä. Eikä kyllä ikkunalautojakaan. Ikkunanvieruspöytä on ikkunan tasoa alempana niin eipä siitä kerrostaloasunnosta kynttilöitä pihalle näkisikään. Vastapäätäkään ei ole taloa.
Vierailija kirjoitti:
Ap, isänmaanpetturi ja/tai r y s s ä n kätyri.
Tai sairas tai niin rutiköyhä ihminen ettei hän jaksa sytyttää kynttilöitä tai hänellä ei ole varaa ostaa niitä.
Tai on ihminen, joka ei välitä kynttilöistä (kuten minä).
Se tunne on mielestäni tärkeämpi.
Vierailija kirjoitti:
AP
Minua ei kiinnosta arvostuksesi, jos se perustuu johonkin näin pinnalliseen asiaan.
Vaikutat muutenkin aika ikävältä ihmiseltä kun kyttäät muita.
Minä, ihminen jolla ei ole asunnossaan ikkunalautaa. Ja vaikka olisi, asunnossa on kissa, joka huitoisi kynttilät kumoon.
En ole koskaan laittanut kynttilöitä ikkunaan, enkä laita. Se on vain tapa, joka ei suoraan liity itsenäistymiseen mitenkään. Oletko edes selvittänyt taustaa kynttilöille?
Sinulle voisin sanoa, että etkö itse arvosta Suomea? Heität roskat luontoon, ajat turhaan autolla jne
AP