Millainen ihminen ei laita kahta kynttilää ikkunalle tänään?
Arvostetulla omakotitaloalueellamme asuu eräs musta lammas. Kaikilla muilla on kaksi kynttilää tapojen mukaisesti itsenäisyyspäivänä ikkunassa, mutta heidän ikkunallaan ei. Keitä he luulevat olevansa? Millainen ihminen ei kunnioita Simrn itsenäisyyspäivää?
Kommentit (50)
Taasko jaksat.. Rakkaat palstalaiset, nimetkäämme tämä palstahullu kynttilähulluksi?
No esim. jos minä laittaisin kynttilöitä, niin 3-vuotias lapsi menisi ne heti puhaltamaan ja laulamaan happy dööddei to youuuu.
No voin vastata vain omasta puolestani: vaaleahiuksinen nelikymppinen duunari. Sellainen ei laita.
Vierailija kirjoitti:
No esim. jos minä laittaisin kynttilöitä, niin 3-vuotias lapsi menisi ne heti puhaltamaan ja laulamaan happy dööddei to youuuu.
Ihana <3
Mikä juttu tää on? Miks pitäis? Ei meillä ole ikinä laitettu
Kissa polttaisi nenän tai hännän tai molemnat.
Kaikkea pitää olla saman verran.
Mielellåän kaikki vielä samanlaista.
"Musta lammas", voi herrajumala. Oletpa melkoinen naapurikyylä, vaikket kerrostalossa asukaan. Onneksi en itse elä omakotitalossa, jos siellä on tuollainen "yhteishenki".
No vastauksena kysymykseesi, en käytä eläviä kynttilöitä koska kissani häntä syttyi kerran tuleen. Onneksi se saatiin sammutettua ennen kuin ehti sattua, mutta meillä on nyt kolme kissaa ja se palamisen vaara on liian suuri. Ei ole sellaista paikkaa, mihin kissat ei pääsisi. Katosta pitäisi ripustaa.
Minulla ei ole uudessa kämpässä ikkunalautaa :(
Unohtavaiset ihmiset. Esimerkiksi meidän perheessä kirkkaasti unohdettiin laittaa kynttilät v 2019.
Minä olen polttanut itsenäisyyskynttilöitä ikkunalla jokaisena joulukuun kuudentena kymmeniä vuosia. Tänään en polta, koska olen pitkäaikaistyöttömyyden vuoksi menettänyt kotini ja samassa paketissa myös sinivalkoiset kynttilät jalkoineen. Kelpaako selitys vai tuletko kivittämään?
Minä, ikkunoissa ei ole ikkunalautaa, enkä rupea sellaisia hankkimaan vain sen vuoksi, että voisin kerran vuodessa laittaa ikkunoihin sinivalkoiset kynttilät.
Meillä ei laiteta.
Emme koe tarvetta minkäänlaiselle hyvesignaloinnille. Se, poltammeko kynttilöitä 0, 2 vai 10 (kuten mitkään muutkaan vastaavat, puhtaasti toisten silmille tarkoitetut performanssit) ei vaikuta mitenkään siihen, mitä me Suomesta ajattelemme tai mitä me kunnioitamme.
Mulla ei ole ikkunalautoja, kaikki kodin ikkunat ovat myös ovia, en viitsi lattialle kynttilöitä laittaa.
Miten olisi jos hankkisit vaikka sen kuuluisan ikioman elämän?
T. Mies 37.v
En edes tiennyt tällaisesta tavasta ennen tätä päivää (olen 40-v. ja ihan syntysuomalainen), minun itsenäisyyspäiväni juhlintaa on ollut katsoa linnanjuhlia telkusta. Nyt kun ei ole sitäkään, katson huvikseni tallenteista pois Tuntematonta sotilasta.
Simrn itsenäisyyspäivä :)