Millainen ihminen ei laita kahta kynttilää ikkunalle tänään?
Arvostetulla omakotitaloalueellamme asuu eräs musta lammas. Kaikilla muilla on kaksi kynttilää tapojen mukaisesti itsenäisyyspäivänä ikkunassa, mutta heidän ikkunallaan ei. Keitä he luulevat olevansa? Millainen ihminen ei kunnioita Simrn itsenäisyyspäivää?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole ikkunalautoja, kaikki kodin ikkunat ovat myös ovia, en viitsi lattialle kynttilöitä laittaa.
Millaisessa akvaariossa elätte?
Meren rannalla 70-luvulla rakennetussa kerrostalossa jossa kaikki ikkunat avautuvat ovina terassille.
Ei kiinnosta ihan niin paljoa että tulisi vaivauduttua.
Minkälainen ihminen hakee aina tapoja haukkua, arvostella ja alistaa muita?
Huutonaurua oksennus suussa apn mielisairaudelle!
Pikkulasten äiti.
Voisin laittaa ledikynttilät, mutta ei ole ikkunalautaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole ikkunalautoja, kaikki kodin ikkunat ovat myös ovia, en viitsi lattialle kynttilöitä laittaa.
Millaisessa akvaariossa elätte?
Meren rannalla 70-luvulla rakennetussa kerrostalossa jossa kaikki ikkunat avautuvat ovina terassille.
OK, kuulostaa hienolle. En oikeasti kysynyt kettuilumielessä. Mutta nykyajan okt-rakentaminen on usein tuota akvaariomallia, jota en hirveästi arvosta, varsinkaan, kun tontit ovat pääsääntöisesti postimerkin kokoisia ja joka suunnasta näkee suoraan sisälle. Hrrrrr.....
En ole koskaan laittanut itsenäisyyspäivän kynttilöitä ikkunalle tai muuallekaan.
Olen ihan tavallinen korkeakoulutettu ja hyvätuloinen perheenäiti.
😆 poltteleppa ihan rauhassa itsekses
"Arkistotutkija Juha Nirkko Suomalaisen Kirjallisuuden Seurasta tietää ainakin sen, että Ruotsin vallan ja autonomian aikana kynttilät juhlistivat kuninkaallisten merkkipäiviä tai vierailuja.
– Sortovuosina niitä poltettiin protestiksi 5.2. Runebergin päivänä. Kun itsenäisyyspäiväksi vakiinnutettiin syksyllä 1919 kuudes joulukuuta, myös kynttilät siirtyivät sinne, Nirkko selittää Ilta-Sanomille.
Kynttilät sytytetään kotona perinteisesti kuuden aikaan illalla. Tämä johtaa juurensa Itsenäisyyden liiton ehdotukseen vuodelta 1927. Ehdotuksen mukaan kynttilöitä tuli polttaa klo 18–21 välillä."
Kyllä, minulle oli todella tärkeää että joku täysin tuntematon henkilö vauva.fi:ssä arvostaisi minua. Olen ihan murtunut, kun et arvostakaan.