Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupunkien vuokra-asunnot

Vierailija
06.12.2020 |

Mitä mieltä olette siitä että jotkut asuvat vuosi kausia kaupungin vuokra-asunoissa? Yleensä kaupungin vuokra-asunnoissa on halvempi vuokra mitä ns. kovan rahan vuokra-asunnoissa. Miksi veronmaksajien pitää kustantaa toisten ihmisten asumiset? Mielestäni kaupungin vuokra-asunnot pitäisi olla vain ns. tilapäiseen käyttöön max. 2-3 vuotta ja jos ei siihen mennessä ole saanut hankittua omaa asuntoa tai vuokra-asuntoa vapailta markkinoilta niin voi voi. Kaupunkien vuokra-asunnot olisi tarkoitettu ensi sijaisesti nuorille jotka muuttavat kotoa pois ja alkavat rakentamaan omaa elämää tai ihmisille jotka esim. avioeron takia tarvitsee vuodeksi kahdeksi tilapäistä asumista. Ei yhteiskunta voi ottaa vastuuta ihmisiitä niin että koko elämänsä asuvat kaupunkien vuokra-asunnoissa.

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni yksityishenkilöiden asuntosijoittaminen tulisi kieltää lailla. Hämärää porukkaa joiden verokikkailut tulisi selvittää suurennuslasilla 2-3 vuoden välein.

Mitenkähän sijoitusasunnolla voi verokikkailla? Minua oikeasti kiinnostaa tietää, koska minäkin satun omistamaan sellaisen enkä ole löytänyt yhtään verokikkaa mitä voisin hyödyttää. 

Vierailija
42/92 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko asua kunnon vuokra kasarmissa joskus ja kamala paikka. Paljon työtä vieroksuvia moni ongelmaisia joilla ei ollut muuta tekemistä kuin kytätä. Ja ne lapsiperheet kaikkein pahimpia häirikköjä. Jos kielsi tuhoamasta paikkoja niin alkoi kahta kauheampi kiusanteko. Kun ei ole mikään omaa niin ei sitä arvosteta. Mistään ei oteta vastuuta varsinkin jos on luottotiedot menneet niin laskut voidaan vaan jättää maksamatta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Hesan ulkopuolella. Keskustan kaupungin asunnot ovat yhtä kalliita kuin yksityisten. Syrjemmästä saa halvemmalla. Uudet kaupungin talot ovat tosi hienoja, monesti parempia varustukseltaan kuin yksityisten. Esim. eräässä uudessa talossa on lasitettu parveke, kylpyhuoneen lämmitetty lattia, ilmainen laajakaista, astianpesukone, sälekaihtimet yms. 

😂 Onko jopa ulko-ovi ja lattiakin?

Vierailija
44/92 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaali ihminen ei vapaaehtoisesti jää kaupungin vuokra-asuntoon asumaan.

Ei jääkään ja ne jotka siellä vuosikausia asuvat eivät pysty huolehtimaan ilman yhteiskunnan apua omista asioistaan. Eli sen lisäksi että asuvat kaupungin vuokra-asunnoissa elävät muutenkin yhteiskunnan piikkiin. Valitettavasti.

Vierailija
45/92 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEKAn asunnoissa asuvien tulot olisi tarkistettava vuosittain ja hyvätuloiset ulos!!!

Vierailija
46/92 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntosijoittajien ulinaa. Itkettääkö?

Vierailija
47/92 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli pakko asua kunnon vuokra kasarmissa joskus ja kamala paikka. Paljon työtä vieroksuvia moni ongelmaisia joilla ei ollut muuta tekemistä kuin kytätä. Ja ne lapsiperheet kaikkein pahimpia häirikköjä. Jos kielsi tuhoamasta paikkoja niin alkoi kahta kauheampi kiusanteko. Kun ei ole mikään omaa niin ei sitä arvosteta. Mistään ei oteta vastuuta varsinkin jos on luottotiedot menneet niin laskut voidaan vaan jättää maksamatta. 

Juuri tämän kertomasi tarinan takia, niistä vuokra kasarmeista pitäisi joutua muuttamaan pois 2-3 vuoden päästä. Asukkaat jotka niissä asuisivat olisivat ns. normaaleja veronmaksajia jotka tarvitsevat yhteiskunnan apua vain väliaikaisesti.

Vierailija
48/92 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässä on tälläkin hetkellä  n. 160  kaupungin vuokra-asuntoa vuokrattavaksi. Ei oo vissiin ruuhkaa. Vuokrataso ei juurikaan poikkea muusta vuokratasosta kullakin alueella. Toki yksityisten yksiöt keskustassa ovat kalliimpia.

Vierailija
49/92 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEKAn asunnoissa asuvien tulot olisi tarkistettava vuosittain ja hyvätuloiset ulos!!!

Tätähän kokeiltiin jonkun aikaa, siis ARA-asunnoissa oli tulorajat tyyliin 3000e yksinasuvalta ja 5000e pariskunnalta. Ympäristöministeriön teettämän selvityksen mukaan tulorajat johtivat kannustinloukkuun, kun esimerkiksi kieltäydytään vastaanottamasta työpaikka kodin menetyksen pelossa. Siksi tulorajoista päätettiin luopua lyhyen kokeilun jälkeen.

https://www.rakennuslehti.fi/2018/01/hallitus-perui-vuokra-asuntopaatok…

Vierailija
50/92 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaali ihminen ei vapaaehtoisesti jää kaupungin vuokra-asuntoon asumaan.

Ei jääkään ja ne jotka siellä vuosikausia asuvat eivät pysty huolehtimaan ilman yhteiskunnan apua omista asioistaan. Eli sen lisäksi että asuvat kaupungin vuokra-asunnoissa elävät muutenkin yhteiskunnan piikkiin. Valitettavasti.

Kaupungin vuokrakämpissä nimenomaan kannattaa ottaa matalapalkkatyötä vastaan kun jotain jää käteenkin vuokran jälkeen.

Vierailija
51/92 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei itketä vaikka asuntosijoittaja olenkin. Olen maksanut tänä vuonna yli 100 000€ suoria veroja. Tähän päälle vielä epäsuorat verot esim. lvv, polttoaine-, ajonuvovero jne. joten veronmaksajana minua kyllä harmittaa nämä yhteiskunnan siivellä eläjät.

Vierailija
52/92 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä landella voi jotain tällaista ideoidakin. Kerro kannattaako perheellisen maksaa reilusta parin tonnin netosta yksityistä vuokra-asuntoa 1600 euroa vuokraa? Me tehdään perässä kunhan näytät meille mallia!

Vierailija
53/92 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei itketä vaikka asuntosijoittaja olenkin. Olen maksanut tänä vuonna yli 100 000€ suoria veroja. Tähän päälle vielä epäsuorat verot esim. lvv, polttoaine-, ajonuvovero jne. joten veronmaksajana minua kyllä harmittaa nämä yhteiskunnan siivellä eläjät.

Köyhä elämäkö se saa tänne rahvaan joukkoon leveilemään leivällään?

Vierailija
54/92 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä landella voi jotain tällaista ideoidakin. Kerro kannattaako perheellisen maksaa reilusta parin tonnin netosta yksityistä vuokra-asuntoa 1600 euroa vuokraa? Me tehdään perässä kunhan näytät meille mallia!

Ja sekö että palkka on paritonnia on syy että yhteiskunnan pitäisi sinua ja perhettäsi elättää?

Vierailija
55/92 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä on sinun hiilijalanjälki? Omahyväiset aivopierusi ainakin aiheuttavat mittavia metaanipäästöjä.

Vierailija
56/92 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tässä leveilee jos tuo mielipiteensä esiin että on se niin väärin että yhteiskunnassa on vapaamatkustajia jotka viis veisaavat siitä että heidänkin pitäisi tätä yhteiskuntaa rakentaa eikä vain nauttia sosiaalisista eduista. Kyllähän se nähtiin entisessä Neuvostoliitossa miten se järjestelmä toimi kun valtio pitää kansalaisistaan huolta. Niinpä ei mitenkään ja omaan mahdottomuuteensa se järjestelmä sitten lopulta romahtikin.

Vierailija
57/92 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä on sinun hiilijalanjälki? Omahyväiset aivopierusi ainakin aiheuttavat mittavia metaanipäästöjä.

Olipa rakentava kommentti.

Vierailija
58/92 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätähän kokeiltiin jonkun aikaa, siis ARA-asunnoissa oli tulorajat tyyliin 3000e yksinasuvalta ja 5000e pariskunnalta. Ympäristöministeriön teettämän selvityksen mukaan tulorajat johtivat kannustinloukkuun, kun esimerkiksi kieltäydytään vastaanottamasta työpaikka kodin menetyksen pelossa. Siksi tulorajoista päätettiin luopua lyhyen kokeilun jälkeen.

https://www.rakennuslehti.fi/2018/01/hallitus-perui-vuokra-asuntopaatok…

Tämän takia tuloraja ei olekaan se oikea raja, vaan aikaraja2-3 vuotta kuten jo aloituksessani kerroin ja perustelin.

Vierailija
59/92 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa rakentava kommentti.

Otit kerran rakentamisen puheeksi, oletko rakentanut talosi itse? Etkö osaa?

Vierailija
60/92 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tässä leveilee jos tuo mielipiteensä esiin että on se niin väärin että yhteiskunnassa on vapaamatkustajia jotka viis veisaavat siitä että heidänkin pitäisi tätä yhteiskuntaa rakentaa eikä vain nauttia sosiaalisista eduista. Kyllähän se nähtiin entisessä Neuvostoliitossa miten se järjestelmä toimi kun valtio pitää kansalaisistaan huolta. Niinpä ei mitenkään ja omaan mahdottomuuteensa se järjestelmä sitten lopulta romahtikin.

Rahan takia sun mielipiteesi on siis parempi kuin muiden? Humaania pitää huolta heikommassa asemassa olevista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi