Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupunkien vuokra-asunnot

Vierailija
06.12.2020 |

Mitä mieltä olette siitä että jotkut asuvat vuosi kausia kaupungin vuokra-asunoissa? Yleensä kaupungin vuokra-asunnoissa on halvempi vuokra mitä ns. kovan rahan vuokra-asunnoissa. Miksi veronmaksajien pitää kustantaa toisten ihmisten asumiset? Mielestäni kaupungin vuokra-asunnot pitäisi olla vain ns. tilapäiseen käyttöön max. 2-3 vuotta ja jos ei siihen mennessä ole saanut hankittua omaa asuntoa tai vuokra-asuntoa vapailta markkinoilta niin voi voi. Kaupunkien vuokra-asunnot olisi tarkoitettu ensi sijaisesti nuorille jotka muuttavat kotoa pois ja alkavat rakentamaan omaa elämää tai ihmisille jotka esim. avioeron takia tarvitsee vuodeksi kahdeksi tilapäistä asumista. Ei yhteiskunta voi ottaa vastuuta ihmisiitä niin että koko elämänsä asuvat kaupunkien vuokra-asunnoissa.

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuntosijoittajien ulinaa. Itkettääkö?

Ei itketä vaikka asuntosijoittaja olenkin. Olen maksanut tänä vuonna yli 100 000€ suoria veroja. Tähän päälle vielä epäsuorat verot esim. lvv, polttoaine-, ajonuvovero jne. joten veronmaksajana minua kyllä harmittaa nämä yhteiskunnan siivellä eläjät.

Ja mikä on sinun hiilijalanjälki? Omahyväiset aivopierusi ainakin aiheuttavat mittavia metaanipäästöjä.

Olipa rakentava kommentti.

Otit kerran rakentamisen puheeksi, oletko rakentanut talosi itse? Etkö osaa?

Olen rakentanut ja osaan. Ainoastaan märkätilojen vesieristyksiä enkä putkitöitä tehnyt lainsäädänölliistä jutuista johtuen. Mutta muuten en noin lapsellisiin juttuihin jaksa enää vastata.

Vierailija
62/92 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halpa vuokra vetää laitapuolenkulkijoita naapureiksi. Mieluummin maksan vähän korkeampaa vuokraa rauhallisuuesta.

Yksityinen on epäluotettava vuokranantaja. Itse en enää kuuna päivänä lähde yksityisen pompoteltavaksi. Milloin olisi pitänyt olla kämppä tyhjänä siskonpojan vierailua varten ja millon olisi pitänyt uusi jääkaappi vaihtaa vuokranantajan omaan 20 v vanhaan jääkaappiin.

Mä taas en enää anna todella ihanaa asuntoani vuokralle koska vuokralaiset joka kerta olivat eri tavalla kusettajia tai sekoja. Meni kyllä usko ihmisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin kerran yksityiseltä vuokra-asuntoa. Luottotietojen piti olla kunnossa, asukkaan piti ottaa omaan piikkiin vakuutus eikä eläimiä saanut olla. Luottotiedottomana, työkyvyttömyyelökkeellä olevana kolmen kissan omistajana ei toivoakaan!

Olen nyt 42 ja asun kolmattatoistavuotta samassa kaupungin vuokra-asunnossa.

Vierailija
64/92 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä maksan ihan omasta pussistani kaupungin vuokra-asuntoni vuokran. Mitä oikein selität?

En väitä että kaupunki maksaa automaattisesti kaupungin vuokra-asunnoissa asuvien vuokria, vaikka niitäkin joukkoon ihan 100 varmasti mahtuu. Mutta tarkoitan sitä, että kaupungin vuokra-asuntojen vuokrat ovat halvempia mitä yksityisellä sektorilla olevat vuokra-asuntojen vuokrat ja siten se on ns. halvempaa asumista. Kuten aloituksessa mainitsin, nuo kaupungin vuokra-asunnot olisivat vain max. 2-3 vuoden asumista varten niin pitkäksi aikaa, että henkilö saa elämänsä järjestykseen ja saa hankittua ns. nomaali hintaisen vuokra asunnon tai vaihtoehtoisesti omistus asunnon. Toinen vaihtoehto olisi, että noiden kaupunkien vuokra-asuntojen vuokrat nousisivat 2-3 vuoden jälkeen kovan rahan vuokra-asuntojen tasolle niin ettei kukaan koko elämäänsä siivestä kunnan tai kaupungin rahoilla.

Urpo, eihän ne sitten mitään kaupungin kämppiä olisi.

Ja kuka siinä ympäristössä mitään täyttä vuokraa maksaisikaan. Pimeitä, päihderiippuvaisia, m a t u j a ja rikollisia lähes kaikki. Siksi ne juuri ON halvempia.

Mutta kyllä 11-16€/m2 on jo kohtuuttoman suuri vuokra nykin. Puolet liikaa.

Vierailija
65/92 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei itketä vaikka asuntosijoittaja olenkin. Olen maksanut tänä vuonna yli 100 000€ suoria veroja. Tähän päälle vielä epäsuorat verot esim. lvv, polttoaine-, ajonuvovero jne. joten veronmaksajana minua kyllä harmittaa nämä yhteiskunnan siivellä eläjät.

Ja mikä on sinun hiilijalanjälki? Omahyväiset aivopierusi ainakin aiheuttavat mittavia metaanipäästöjä.

Olipa rakentava kommentti.

Otit kerran rakentamisen puheeksi, oletko rakentanut talosi itse? Etkö osaa?

Olen rakentanut ja osaan. Ainoastaan märkätilojen vesieristyksiä enkä putkitöitä tehnyt lainsäädänölliistä jutuista johtuen. Mutta muuten en noin lapsellisiin juttuihin jaksa enää vastata.

Koska rupeat rakentamaan pienasuntoja joihin duunareilla (alle 2k € tulot) on varaa. Ei tarvitse enää itkeä vuokralaisista ja köyhät saa jäätyä vaikka hankeen.

Vierailija
66/92 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsin kerran yksityiseltä vuokra-asuntoa. Luottotietojen piti olla kunnossa, asukkaan piti ottaa omaan piikkiin vakuutus eikä eläimiä saanut olla. Luottotiedottomana, työkyvyttömyyelökkeellä olevana kolmen kissan omistajana ei toivoakaan!

Olen nyt 42 ja asun kolmattatoistavuotta samassa kaupungin vuokra-asunnossa.

Miksi olet luottotiedoton ja lisäksi noin nuorena työkyvyttömyyseläkkeellä? Oko sinulla elämänhallinta vaikeuksia vai oletko vain päättänyt että yhteiskunnan täytyy syystä tai toisesta pitää sinusta huolta. Maistuuko hyvin Alkon tuotteet päivittäin?

Vierailija
67/92 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäilen vahvasti, että sulla on - veroista laskien - vuokratulo 300.000€ vuodessa.

Enpä usko että olisit täällä rutisemassa keppikerjäläisten kanssa.

Lienee tuo 100.000€ pikemminkin sun elämäsi aikana maksamat verot. Kenties vielä markkoina.

Vierailija
68/92 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhä elämäkö se saa tänne rahvaan joukkoon leveilemään leivällään?

Kuka tässä leveilee jos tuo mielipiteensä esiin että on se niin väärin että yhteiskunnassa on vapaamatkustajia jotka viis veisaavat siitä että heidänkin pitäisi tätä yhteiskuntaa rakentaa eikä vain nauttia sosiaalisista eduista. Kyllähän se nähtiin entisessä Neuvostoliitossa miten se järjestelmä toimi kun valtio pitää kansalaisistaan huolta. Niinpä ei mitenkään ja omaan mahdottomuuteensa se järjestelmä sitten lopulta romahtikin.

Rahan takia sun mielipiteesi on siis parempi kuin muiden? Humaania pitää huolta heikommassa asemassa olevista.

Monet heikommassa asemassa olevat ovat siinä tilanteessa ihan omasta syystään. Alkoholi ja muut päihderiippuvuudet sekä rahankäyttö ongelmat (pelihimo tai ei vaan osaa säästää huomista varten) ovat ihan itse aiheutettuja ongelmia joihin saa apua kun vaivautuu sitä hakemaan.

Vierailija
69/92 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseaiheutetuista ongelmista voikin vetää sillan toisten saavutuksiin. Eli perinnön jako täytyy kieltää ja omaisuus siirrettävä valtiolle. Jokaisen on aloitettava puhtaalta pöydältä.

Vierailija
70/92 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseaiheutetuista ongelmista voikin vetää sillan toisten saavutuksiin. Eli perinnön jako täytyy kieltää ja omaisuus siirrettävä valtiolle. Jokaisen on aloitettava puhtaalta pöydältä.

Tai sitten niin että perintöverotus on poistettava kokonaan. Lisäksi lahjavero suoraan alenevaan polveen eli omille lapsille poistettava kokonaan. Sinunlaisesi loiset kuppaavat meidän veroja muutenkin.

Vierailija
71/92 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

M57 Stadista kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäilen vahvasti, että sulla on - veroista laskien - vuokratulo 300.000€ vuodessa.

Enpä usko että olisit täällä rutisemassa keppikerjäläisten kanssa.

Lienee tuo 100.000€ pikemminkin sun elämäsi aikana maksamat verot. Kenties vielä markkoina.

Ääliö, kuka on sanonut että olen maksanut kaikki veroni pelkästään vuokratuloista. Mutta jos 57 vuotiaana elät vielä kaupungin vuokra-asunnossa ja vielä pääkaupunkiseudulla, niin etpä sinäkään ole korttejasi elämäsi aikana hyvin pelannut.

Vierailija
72/92 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin vuokra-asunnot ovat sellaisia mihin köyhimmät ja elämässään epäonnistuneimmat säilötään.

Vierailija
73/92 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten niin että perintöverotus on poistettava kokonaan. Lisäksi lahjavero suoraan alenevaan polveen eli omille lapsille poistettava kokonaan. Sinunlaisesi loiset kuppaavat meidän veroja muutenkin.

Niin sinun lapset tienaavat

Lisätietoja loisista? Puhutko omista kermaperse lapsistasi?

En käytä päihteitä, en harrasta uhkapelejä. Käyn palkkatöissä. Sinulle tekisi hyvää vihanhallinta terapia.

Vierailija
74/92 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä asiallinen keskustelun avaus näköjään poikinut kovinkaan hedelmällistä keskustelua, mikä sinänsä on sääli. Sen sijaan että yritettäisiin keskustella ongelmista niin ammatimielensäpahoittajat ovat miehittäneet tämänkin keskusteluketjun. Pelkkää toistensa nokittamista ja haukkumista.

Taitaa olla parempi kesksutella vain Toni Niemisen suhdesotkuista ennemmin kuin yhteiskunnallisista asioista, niin kukaan ei pahoita mieltään.

Vierailija
75/92 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli 20- vuotta kaupungin vuokratalossa tosiaan asunut useampia vuosia ilmaiseksi sijoitusasuntojen tuotoilla. Tyhmää omistaa oma koti, joka on vain kuluerä joka ei tuota mitään.

Totta kait teet noin kun yhteiskuntaa sallii sen tehdä, mutta kysymys onkin että onko se oikein ja pitäiskö tähän asiaan tehdä lakimuutos? Ne jotka loisivat yhteskunnan varoilla, ovat tietysti eri mieltä, mutta ne jotka tämän toisten loisimisen maksaa (kuten minä) ovat varmasti asiasta eri mieltä.

Mitä oon huomannut niin tosi moni kuvittelee et elättää jotain vaikka nekin elätetään.

Vierailija
76/92 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten mä elän yhteiskunnan siivellä kun maksan kokonaan vuokrani itse kaupungin asunnossa? Ihan helvetin typerä yleistys taas. Kyllä minäkin veroja maksan, mutta joku auton pitäminenkin on ihan oma valintasi, siinähän olet valinnut myös ne autosta tulevat verokustannukset ihan itse. Myy se rotiskosi pois. 

Vierailija
77/92 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupungin vuokra-asunnot ovat sellaisia mihin köyhimmät ja elämässään epäonnistuneimmat säilötään.

Mitä te sitten oikeastaan inisitte tästä aiheesta? Antakaa meidän luusereiden elää kaupungin asunnoissa ja olkaa tyytyväisiä kun pysytään poissa teidän luksuskämpistä :D. 

Vierailija
78/92 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ylin kustantaja ja kaikkien aikojen veronmaksaja ap! Virheetön voimahahmo josta heikkous on kaukana. Köyhät kyykkyyn ja parakkeihin asumaan Kainuun korpeen! Säästyy yhteiskunnan rahat.

Vierailija
79/92 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä asiallinen keskustelun avaus näköjään poikinut kovinkaan hedelmällistä keskustelua, mikä sinänsä on sääli. Sen sijaan että yritettäisiin keskustella ongelmista niin ammatimielensäpahoittajat ovat miehittäneet tämänkin keskusteluketjun. Pelkkää toistensa nokittamista ja haukkumista.

Taitaa olla parempi kesksutella vain Toni Niemisen suhdesotkuista ennemmin kuin yhteiskunnallisista asioista, niin kukaan ei pahoita mieltään.

Mitä se auttaa, että porukkaa potkittaisiin kaupungin kämpistä ulos parin vuoden välein? Haluatko todella, että Suomessa joutuu ihmiset asumaan kadulla pahvilaatikoissa? Jos mua ei huoli mikään taho enää töihin, koska olen 52v, niin sittenkö saisin helpommin töitä kun ilmoittaisin asuvani kadulla?

Vierailija
80/92 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesksuttele vaan siellä kokoomusnuorten pikkujouluissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä