Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nimi lentolipussa väärin?

Vierailija
19.04.2014 |

Nimeni on sähköpostiin tulleessa e-lipussa eri lailla kuin passissa. Aiheuttaako toimenpiteitä? Minulla on kaksiosainen nimi, joka kirjoitetaan väliviivalla, mutta sähköpostissa nimi on kirjoitettu yhteen. Samoin etunumeni molemmat nimet on passissa tummennettu kun taas lentolipussa on vain yksi etunimi (minulla ei ole kaksiosaista etunumeä).

Hotellin varaus on taas tehty kyllä kaksiosaisella nimelläni väliviivan kera.

Otan kyllä yhteyttä matkatoimistoon, kuhan arki alkaa. Onneksi matkaan on aikaa vielä reilu viikko.

Kiva, jos joku osaa neuvoa.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 15:17"]Hei kolmonen!

Korjautitko sinä nimivirheen vai kelpasiko lippusi? Luin juuri muilta palstoilta ettei ko. virhe aiheuta toimenpiteitä, mutta soitan kuitenkin tiistaina matkatoimistoon ja varmistan asian.

T. ap

.

[/quote]

En muista enää ihan varmasti, mutta muistikuvieni mukaan se olisi ollut normaali käytäntö. EU-lennosta siis kyse. Mutta en todellakaan ole varma :)

[/quote]

Siis tarkoitan, että yhdysnimen kirjoittaminen ilman väliviivaa olisi ollut normaali käytäntö, mutta tarkista asia. :)

Vierailija
22/33 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samma här, kuten 21 kirjoitti, just on nenän edessä lippu, kaksiosainen nimeni kirjoitettu yhteen pötköön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on kaksioisainen etunimi, joka on aina lentolipuissa kirjoitettu ilman viivaa. Matkatoimiston mukaan lentoyhtiöiden järjestelmissä ei ole viivaa. 

Jos katsot esim. passissi henkilötietosivun alareunaa, huomaat että sielläkin etunimessä ei ole viivaa, vaan kauttaviiva (/). Syy on sama, järjestelmä. 

Vierailija
24/33 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok: Kiitti tiedosta koskien väliviivakäytäntöä!

Matkatoimiston virkailija ei maininnut väliviivasta mitään, mutta sen sanoi, että nimi on oltava niin kuin  passissakin. Soitan tiistaina ja tarkistan asian.

Kiitos teille kaikille asiallisista kommenteistanne :)

t. AP

Vierailija
25/33 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon lentäny ihan väärin kirjotetulla sukunimellä sekä etunimistä oli toinen nimi, eli ihan väärä nimi. Ajattelin, että ei ole mun moka tai vika ja tällä mennään. Ei ongelmia missään, vaikka mielestäni lippu ja passi tarkastettiinkin lentokoneeseen noustessa. Oli euroopan sisänen lento, olisko ollu kanarialle tai lontooseen, tai no prahaan.

Vierailija
26/33 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lippu on aina nimen ekalla osalla. Esim. jos nimi Marja-Liisa, lipussa lukee aina vain Marja.

Ei ongelmia koskaan missäänpäin maailmalla.

Vierailija
27/33 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentolipussa riittää siis myös yksi etunimi, vaikka passissa kaikki nimet onkin. Lukee Finnairin sivuillakin.

Vierailija
28/33 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varausjärjestelmä ei tunne erikoismerkkejä. Kaksiosaiset nimet kirjoitetaan joko yhteen tai välilyönnillä.  Ei ole väliä miten. Ja etunimi riittää. 

10 vuotta matkatoimistossa töissä olleena.

Vierailija
29/33 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lentämässä Euroopan sisällä, ja sukunimeeni lipsahti lentolippuun ihan rehellinen kirjoitusvirhe (olen Peltonen ja vahingossa typottanut nimen muotoon "Peltonrn"), katsovatkohan läpi sormien? Lennän Finnairilla.

Vierailija
30/33 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee ainakin lentolippuun nimet yhteen niin, että jos nimi on vaikka Pirkko Marjatta Lehtinen niin lipussa lukee aina LEHTINEN PIRKKOMARJATTA ja loppuosa nimestä jää joskus poiskin kun ei mahdu lippuun eli tyliin LEHTINEN PIRKKOMARJ. Jos se n varaustiedoissa oikein niin sitten se on todennäköisesti oikein. Voi olla, että lippuun ei vain tule välimerkit. Tsekkaa, mutta jos on muuten oikein eikä esim vääriä kirjaimia niin luultavasti menee aina noin.

Vierailija
31/33 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksen jossa henkilö ei päässyt koneeseen,kun nimi oli kirjoitettu väärin lipussa. Matka oli USA:an

Vierailija
32/33 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi väliviivallinen etunimi, voivaa ei koskaan ole tullut lippuun ja useimmiten vain se eka nimi. Vaikka itse kirjoitan huolellisesti "Marja-Leena". "Kyllikkiä" taas en ole ikinä kirjoittanut vaikka se passissa lukeekin.

Vierailija
33/33 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös yksi väliviivallinen etunimi, voivaa ei koskaan ole tullut lippuun ja useimmiten vain se eka nimi. Vaikka itse kirjoitan huolellisesti "Marja-Leena". "Kyllikkiä" taas en ole ikinä kirjoittanut vaikka se passissa lukeekin.

Viivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi