Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nimi lentolipussa väärin?

Vierailija
19.04.2014 |

Nimeni on sähköpostiin tulleessa e-lipussa eri lailla kuin passissa. Aiheuttaako toimenpiteitä? Minulla on kaksiosainen nimi, joka kirjoitetaan väliviivalla, mutta sähköpostissa nimi on kirjoitettu yhteen. Samoin etunumeni molemmat nimet on passissa tummennettu kun taas lentolipussa on vain yksi etunimi (minulla ei ole kaksiosaista etunumeä).

Hotellin varaus on taas tehty kyllä kaksiosaisella nimelläni väliviivan kera.

Otan kyllä yhteyttä matkatoimistoon, kuhan arki alkaa. Onneksi matkaan on aikaa vielä reilu viikko.

Kiva, jos joku osaa neuvoa.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lippu ei kelpaa. Hyvä jos on matkatoimisto välissä, niin korjanneevat virheen. Jos itse teet netissä oston väärällä nimellä, et yleensä saa lipun hintaa takaisin (verot kylläkin).

Vierailija
2/33 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelisin, että noin mullakin on ollut, siis ilman väliviivaa. Mutta tarkista tosiaan matkatoimistosta vielä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroopan sisäisillä lennoilla ei kai juuri henkkareita katsota, joten nimellä ei välttämättä ole mitään väliä. Sitten jos oikeasti katsotaan passia, niin nimen pitää olla täsmälleen oikein.

Vierailija
4/33 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kolmonen!

Korjautitko sinä nimivirheen vai kelpasiko lippusi? Luin juuri muilta palstoilta ettei ko. virhe aiheuta toimenpiteitä, mutta soitan kuitenkin tiistaina matkatoimistoon ja varmistan asian.

T. ap

.

Vierailija
5/33 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut Mr. "Virtanen", vaikka olen nainen. Koneeseen laskivat kyllä.

Vierailija
6/33 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehtynä tuskin tällaisia nimivirheitä tulisikaan, mutta jos puhelimitse asioita hoitaa niin voi tulla pieniä lipsahduksia...

Vierailija
7/33 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se matkatoimisto mitään ala korjaamaan jos et sitä erikseen vaadi.

Suurimmalla todennäköisyydellä pääset koneeseen "riittävän lähellä" olevalla nimellä mutta on tietysti pieni mahdollisuus että lentoyhtiö siihen puuttuu eikä päästä koneeseen. Matkatoimistohan ei asiaa päätä vaan kuljettava lentoyhtiö tulkinnan varaisissa tilanteissa.

Itse vaatisin kaiken varmuuden vuoksi täsmälleen oikein kirjoitetun lipun.

Vierailija
8/33 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyse siis sukunimestä.

T. ap

Vierailija
9/33 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 15:17"]Hei kolmonen!

Korjautitko sinä nimivirheen vai kelpasiko lippusi? Luin juuri muilta palstoilta ettei ko. virhe aiheuta toimenpiteitä, mutta soitan kuitenkin tiistaina matkatoimistoon ja varmistan asian.

T. ap

.

[/quote]

En muista enää ihan varmasti, mutta muistikuvieni mukaan se olisi ollut normaali käytäntö. EU-lennosta siis kyse. Mutta en todellakaan ole varma :)

Vierailija
10/33 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä asiallinen lentoyhtiö korjaa tällaiset virheet, sillä ainahan voi sattua joku virkailija joka syynää kaikki mahdolliset kirjoitusasut yms, vaikka kyseessä olisi ilmiselvästi sama henkilö pienellä näppäilyerheellä. Otat yhteyttä matkatoimistoon.

Vierailija
11/33 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kasi!

Aionkin vaatia täysin oikeinkirjoitetun lipun. Aiheuttaakohan se lisäkustannuksia?

T.ap

Vierailija
12/33 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni läpi sormien voidaan katsoa yhden kirjaimen virhe. En tiedä koskeeko joka lentoyhtiötä. Mutta jos sen pystyy korjaamaan, niin ehdottomasti korjautat sen nimen. Laivayhtiöillä sai olla jo useampi kirjain. Voi olla, että sekin käytäntö vaihtelee yhtiöillä.

Vierailija
13/33 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 15:23"]

Hei kasi!

Aionkin vaatia täysin oikeinkirjoitetun lipun. Aiheuttaakohan se lisäkustannuksia?

T.ap

[/quote]

Ei sinulta voida vaatia maksua matkatoimiston tekemän virheen korjaamisesta.

-8

Vierailija
14/33 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lento on siis Euroopan sisällä ja yhteyttä  pitää ottaa kait matkatoimistoon ei lentoyhtiöön, vai kuinka?

T. ap

Vierailija
15/33 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 15:23"]

Hei kasi!

T.ap

[/quote]

Ei, jos se on matkatoimiston virhe. Halpayhtiöillä vaaditaan joka palvelusta maksu. 

Vierailija
16/33 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap:lla pitkä kaksiosainen sukunimi? Sukunimikenttään mahtuu vain tietty määrä kirjaimia joten mahdollisesti vaihtoehtona on ollut se, ettei koko nimi olisi mahtunut. 

Vierailija
17/33 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 15:25"]

Lento on siis Euroopan sisällä ja yhteyttä  pitää ottaa kait matkatoimistoon ei lentoyhtiöön, vai kuinka?

T. ap

[/quote]

Tietysti otat yhteyttä siihen tahoon, keneltä liput ostit. Jos matkatatoimistolta, niin sitten sinne, jos taas lentoyhtiöltä niin sitten heille.

Vierailija
18/33 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei 16!

Nimeni on pitkä: etunimessä 5 kirjainta ja tyttönimi 10 kirjainta + miehen sukunimi 8 kirjainta + väliviiva = 24 merkkiä. Onko liika pitkä?

T. ap

Vierailija
19/33 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukunimessä siis 19 merkkiä...

Vierailija
20/33 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksiosainen etunimi ja sen verran voin kertoa, että sitä väliviivaa ei tule lentolippuihin! Ei siis ole virhe.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi