Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sukunimiasiaa: olen raskaana, aiemmasta suhteesta yksi lapsi..

Vierailija
19.04.2014 |

Minulla on 6-vuotias lapsi, ja meillä on molemmilla ex-mieheni sukunimi. Huomasin olevani raskaana, jatiedän jo jääväni absoluuttiseksi yksinhuoltajaksi tämän lapsen kanssa. Mikä sukunimi tulevalle lapselle tulee, jos/kun isyyttä ei tunnusteta? Voiko saada saman nimen mikä minulla ja isosisaruksella on, vaikkei oikeasti sen nimen sukuinen olekaan?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänestä tulee sen niminen kuin sinä olet lapsen syntymän hetkellä.

Vierailija
2/25 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 00:22"]Hänestä tulee sen niminen kuin sunä olet lapsen syntymän hetkellä.

[/quote]voiko ex-mieheni jotenkin jälkikäteen "viedä"nimenlapselta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä sinulla on ex-miehen nimi? Minusta on todella outoa, että eronneet naiset eivät palauta sukunimeään ennalleen. 

Ota tyttönimesi takaisin ja lapsillesi se myös. Tulevaisuudessa ei tule ongelmia.

Vierailija
4/25 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin vastaavassa tilanteessa tyttönimeni takaisin käyttöön ja vauva sai siten sen itselleen. En halunnut hänelle ex-mieheni nimeä.

Vierailija
5/25 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 00:35"]Miksi ihmeessä sinulla on ex-miehen nimi? Minusta on todella outoa, että eronneet naiset eivät palauta sukunimeään ennalleen. 

Ota tyttönimesi takaisin ja lapsillesi se myös. Tulevaisuudessa ei tule ongelmia.

[/quote]

Haluan olla samalla sukunimellä kuin lapseni. Tästä voi tulla mulle vielä paljon pohdittavaa jos menen uudestaan naimisiin...

Toiseksi oon köyhä mihinkään "ei pakolliseen" ei ole varaa ja kaikkien korttien uusiminen maksaisi toista sataa.

Vierailija
6/25 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota tyttönimesi sinulle ja lapsillesi. Nyt on vielä kätevää vaihtaa, kun isompi lapsi ei ole koulussa, niin ei tarvitse luokkakavereillekaan selitellä.

Vierailija
7/25 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äskeinen ei siis AP vaan yksi joka ei ottanut tyttönimeä takaisin

Vierailija
8/25 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ex voi lapsen nimeä mihinkään "viedä".

Vierailija
9/25 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 00:47"]

Toiseksi oon köyhä mihinkään "ei pakolliseen" ei ole varaa ja kaikkien korttien uusiminen maksaisi toista sataa.

[/quote]

Ja mitenkähän ajattelit lapsen aiheuttamista menoista sitten selvitä, jos rahat on noin tiukassa?

Vierailija
10/25 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta kolmanteen, mutta jos elämä on jo valmiiksi niin tiukoilla, ettei rahaa löydy satasta "kaikkien korttien uusimiseen", miksi ihmeessä teet siihen vielä toisen, isättömän lapsenkin?

Vierailija
11/25 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 00:35"]Miksi ihmeessä sinulla on ex-miehen nimi? Minusta on todella outoa, että eronneet naiset eivät palauta sukunimeään ennalleen. 

[/quote]olisin ottanut, mutta mies ei suostunut lapsen nimen vaihtoon, enkä itsekään siitä ajatuksesta sitten lopulta pitänyt; jos minä olen aikanani nimen vaihtanut, miksi lapsen pitäisi niin nyt tehdä? Ja kyllä ajattelen, että se on minun nimeni yhtä paljon kuin mieheni, yhdessä kuitenkin aikanaan päätettiin, kumpi nimi otetaan perheen nimeksi. Se on se ainoa nimi jonka olen tässä elämässä itse valinnut, miksu siitä pitäisi luopua?

Vierailija
12/25 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne kuin sulla ap!!!

Itse olen päätynyt pitämään oman ja lapsen sukunimen ennallaan. Voi olla että ex-mies ei pidä ajatuksesta mutta eipä paljoa kiinnosta, ei hänkään ole mulle tilivelvollinen.

Varsinkin kun oma tyttönimeni olisi tyyliin Möllykkä ja nykyinen nimi on tyyliin Miettinen eli ei mikään harvinainen Von Winkelwankelbaum.

Ja sit olen ollut "Miettinen" kohta 10v, se tuntuu jo jotenkin osalle mun identiteettiä. Ei ole aikomustakaan mennä enää koskaan naimisiin.

Vierailija
13/25 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä se ap panikoi jos menee uudestaan naimisiin? Pitääkö se nimi aina vaihtaa ku astelee uuden siipan kanssa avioon?

Niin ja ps. jee, lisää yhteiskunnan elättejä tänne!

Vierailija
14/25 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 00:58"]Asiasta kolmanteen, mutta jos elämä on jo valmiiksi niin tiukoilla, ettei rahaa löydy satasta "kaikkien korttien uusimiseen", miksi ihmeessä teet siihen vielä toisen, isättömän lapsenkin?[/quote]

Ei tämä tosiaan tainnut kuulua nyt asiaan, sukunimeä kysyttiin...

Toisekseen miksi kukaan ei kyseenalaista tulevaisuudenvisiota niin päin, että ehkäpä sitten onkin rahaa, vaikka lapsen syntymähetkellä ei olisikaan? Kukaan ei voi tietää, miten elämä kuljettaa.

Ei perheen perustamista voi jäädä ajattelemaan seuraavan 20 vuoden ajalle rahan perusteella: kukaan ei voi taata että (raha)tilanne pysyisi suuntaan tai toiseen samana. Sitä stabiilia ihannetilannetta odotellessa naiselta varsinkin hukkaantuu hedelmälliset vuodet nopeaan, ja sitten kun tal. tilanne on ideaalinen, lasta ei enää saakaan. Ei täällä montaa lasta olisi, jos varallisuus olisi äitiyteen kriteerinä.Elämä on riskejä. Nyt vakkarityössä oleva, raha-asiansa hoitanut voi olla kohta soskun luukulla: tulee sairauksia, onnettomuuksia...varallisuus ei ole itysestäänselvää ja pysyvää!

Vierailija
15/25 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hurjaa että jaetaan tavaraa joka suuntaan, lisäännytään kuin kanit ja sosku maksaa

Vierailija
16/25 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 00:48"]

Ota tyttönimesi sinulle ja lapsillesi. Nyt on vielä kätevää vaihtaa, kun isompi lapsi ei ole koulussa, niin ei tarvitse luokkakavereillekaan selitellä.

[/quote]

Miksi vanhemmalla lapsella ei voisi olla isänsä nimeä? Miksi se pitäisi vaihtaa. 

Muuten olen samaa mielta; ota tyttönimesi takaisin ja uusi lapsi sille. Olisi vähän outoa jos uusi vauva saisi ex-miehesi nimen. 

Jos joskus menet uudestaan naimisiin, mietit asiaa sitten. Itse vastaavassa tilanteessa (kertaalleen eronneena ja tyttönimen takaisin ottaneena) pitäytyisin tyttönimessäni. 

Vierailija
17/25 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laittaisin tulevalle vauvalle ex-miehen nimen. Koska tiedän että se vituttaisi huolella ex-miehen uutta, turhanpäiväistä tyttöystävää joka vinkuu miestä koko ajan vihille, hahaa. On vain yksi Rouva X ja se olen minä!! In your face, bitch!

Vierailija
18/25 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimi ei ole ex- miehesi vaan se on sinun nimesi kuä

n olet sen itsellesi ottanut. 

minä olen ottanut aikoinani miehen sukunimen ja se on ollut minulla kauemmin kuin oma sukunimeni. en vaihtaisi sitä jos nyt erottaisiin. 

Vierailija
19/25 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa lapsetkin olla onnellisia kun äiti on wt. Mene sterilisaatioon, niin ei satu vahinkoja Perojen kanssa.

Vierailija
20/25 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ex-miehesi suostuu että lapsensa sukunimi vaihdetaan sinun tyttönimeksesi samalla kun omasi, vaihda molemmat. Jos ei suostu tulee lapselle ex-miehesi sukunimi. Olen sitä mieltä että koko perheellä pitää olla sama sukunimi, se on virastoissa, terveyskeskuksissa ja kouluissa kätevää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi