sukunimiasiaa: olen raskaana, aiemmasta suhteesta yksi lapsi..
Minulla on 6-vuotias lapsi, ja meillä on molemmilla ex-mieheni sukunimi. Huomasin olevani raskaana, jatiedän jo jääväni absoluuttiseksi yksinhuoltajaksi tämän lapsen kanssa. Mikä sukunimi tulevalle lapselle tulee, jos/kun isyyttä ei tunnusteta? Voiko saada saman nimen mikä minulla ja isosisaruksella on, vaikkei oikeasti sen nimen sukuinen olekaan?
Kommentit (25)
Ihanko tosta vain "huomasit" olevasi raskaana? Huh, onneksi mulle ei ole ikinä käynyt noin!
#15: Kun luet ap:n kirjoituksia, niin välittyykö niistä mielestäsi sellainen asenne, että tulevaisuudessa talous on kunnossa, vai sellainen, että mennään minne tuuli kuljettaa?
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 08:38"]Niin ja ps. jee, lisää yhteiskunnan elättejä tänne!
[/quote]
Minä tai lapseni ei olla mitään elättejä. Esikoiseni isä maksaa lapsestaan normaalit elatustuet, ja itselläni on vakityö. Lapsilisää saan, ja asumistukea vähän, mutta siinäpä ne tuet.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 09:39"]
Mahtaa lapsetkin olla onnellisia kun äiti on wt. Mene sterilisaatioon, niin ei satu vahinkoja Perojen kanssa.
[/quote]
Aika kauniisti puhut minusta, kiitosta vaan. Vahinko ja vahinko... Olin suhteessa miehen kanssa, ja molemmat tiesimme riskit. Kun raskaus varmistui, mies halusi abortin, ja tämän seurauksena minä halusin erota. Ei olla väleissä, eikä hän ole sen koommin lapsen perään kysellyt. Pärjään hyvin yksinkin.
Ap.
Vitun kusipäät. Lopetatte ap:n pilkkaamisen tuosta yksinhuoltajuudesta ja raskaudesta. Elämä ei aina ole omista valinnoista kiinni, mutta ap sentään osaa kantaa vastuunsa. Te toiset tunnutte niin lapsellisilta että teistä ei siihen olisi. Pysykää niiden luuseri siippojenne luona (sellaisia ne ovat kun tähän aikaan täällä viihdytte moralisoimassa reppanat)
Onnea ap raskaudestasi ja lapsi saa tosiaankin synnyttyään sinun sen hetkisen sukunimen.
Itse olen samassa tilanteessa ja selvitin asian maistraatista.