Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka lopettaa suhde ilman "syytä"?

Vierailija
18.04.2014 |

Mies on ihana, tehnyt paljon eteeni. Mutta en voi olla hänen kanssaan. Hän on ajattelematon ja jääräpäinen, ja minä olen hyvin herkkä.

Esimerkiksi.

Tänään meillä piti olla yhteinen ilta, mutta mies lähti kaveriensa kanssa pikaisesti käymään paikassa x. Olisin saanut lähteä mukaan, mutta olin suihkunraikas. Pyysin 10min pukeutumiseen ja hiusten pikakuivaukseen. Ei käynyt.

Lähtivät meidän autolla n. Klo. 14. Mies ilmoitti äsken että jäivät kaverin luokse tekemään ruokaa, haluaisi olla mun kanssa mutta on nyt siellä jumissa kun kuski ei jaksa ajaa.

No minähän vedin pultit ja laitoin todella vihaista viestiä. En jaksa enää näitä juttuja! Aina kun mies lähtee johonkin "käymään pikaisesti" niin tiedän että suunnitelmat meni siinä. Sanoisi reilusti että lähtee kavereiden kanssa viihteelle niin voisi itsekin suunnitella jotain mukavaa eikä vain istua odottamassa.

Silti, rakastan tätä miestä. Mutta hän ei vaan tee hyvää minulle. Meillä on täysin erilaiset arvot, tavoitteet ja haaveet. Miksi tämä on näin vaikeaa?

Lähdin äitini luokse pakoon kotia, en kehtaa paljastaa tuloni syytä.

Miten minä selviän tästä? Auttakaa siskot! :(

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteesi! Jatkuvasti paha olla kun odottaa toiselta ihmiseltä liikaa ja itse antaa kaikkensa ja enemmänkin.. Sinun pitäisi nyt keskittyä itseesi ja omaan elämääsi, olla ystävien kanssa ja tehdä asioita pelkän itsesi iloksi. Sitten kyllä tajuat etten tarvitse miestäsi kun on parempi yksin, etkä edes ole yksin koska ei miehesi ole ainut ihminen maailmassa lisäksesi.

Vierailija
22/43 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehellä saattaa olla joku muu nainen, jonka luona kyläilee = "käymässä kavereilla". tunnen itsekin tällaisen miehen jolla on monta naista, saattaa yhden tai parin akan kanssa seurustella "vakavissaan" samanaikaisesti ja puhuu muista naisista(=panoista) "kavereina".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinun pitää käsittää se että miehesi ei halua rajoittaa omaa elämäänsä koska on suhteessa kanssasi, eikä siis arvosta tai rakasta sinua niin paljon että kohtelisi paremmin.

Kostoksi baariin lähteminen tuskin auttaa, en usko että miestä kovinkaan paljon kiinnostaisi.. Ehkä hän ei vaan ole niin vakavissaan kuin sinä

Vierailija
24/43 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vain että tämä ei toimi ja siinä se. "Ei tunnu siltä" tjsp. Ei tämä ole näin vaikeaa.

Vierailija
25/43 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 21:30"]Sanot vain että tämä ei toimi ja siinä se. "Ei tunnu siltä" tjsp. Ei tämä ole näin vaikeaa.

[/quote]

Toki voin sanoa tuon miehelle mutta itseni tuntien soitan jo huomenna kun on niin ikävä.

Vierailija
26/43 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat lopettaa suhteen, ja sitten soitat ikävissäsi? Päätä mielesi.

Vierailija
27/43 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö arvosta itseäsi ollenkaan kun siedät tuollaista kohtelua?

Vierailija
28/43 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, luottamus on suhteen kaiken A ja O, kannattaja ja kivijalka. Tai sen pitäisi olla. Toisen sanaan PITÄÄ voida luottaa! Ei elämänkumppani saa olla sanojensa ja tekojensa kanssa ristiriitainen, sellainen aiheuttaa hämmennystä ja epäilyksiä myös omasta itsestä: Miksi minulle tehdään näin? Miksi sanat ja teot riitelevät? Mitä vikaa minussa on, kun minulle annettua lupausta ei voi pitää?

Sinulla on rankka tausta ja huomaan sinussa paljon samaa kuin minussa itsessäni. Olen myös paljon vastaavanlaista kokenut omassa elämässäni ja suhteessani. Mutta sen voin sanoa, että ilman luottamusta ei ole mitään. Mistä voi tietää pitääkö mikään paikkaansa, kun miehen pitää rikkoa noinkin pieni lupaus? Nimittäin rehellisyys ei ole "muuntuva" ominaisuus. Sitä joko on tai sitten ei. Korostan sitä, että KERTA tai muutama vielä menee huolimattomuuden piikkiin, mutta toistuva toisen feidaaminen ja lupauksen rikkominen on jotakin ihan muuta. Miehesi ei kunnioita sinua tarpeeksi. Hän ei näe arvoasi voidessaan tehdä sinulle noin. 

Ap, älä anna miehen kyykyttää sinua. Sinä aina annat asian anteeksi, vaikka se aiheuttaa sinulle noin paljon tuskaa. Mies aina tekee saman uudestaan, vaikka näkee miten kärsit. Miten hän voi tehdä niin`? Sinä et ikinä tekisi hänelle niin! Miksi? KOSKA KUNNIOITAT MIESTÄSI ja ARVOSTAT HÄNEN MIELIPITEITÄ! Mieti. SInun pitää olla tiukka ja tehdä asia hänelle ihan oikeasti niin selväksi ettei tulkinnanvaraa jää. Ja jos hän taas rikkoo sinua vastaan, sinä lopetat suhteen. Siksi koska haluat parempaa. Siksi, koska sinä ANSAITSET parempaa.

Elämä on takuulla hienoa sitten, kun sinun ei tarvitse joka päivä itkeä huonoa oloasi. Sinä tiedät miten muutoksen tuohon saa.

T. 16

Vierailija
29/43 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat paremman, jätä toi tyyppi niin surutta kuin mahdollista. Itselläni oli nyt alkuvuodesta suhde, joka oli hyvä silloin kun nähtiin - juttu luisti älyttömän hyvin, mies oli kivannäköinen, seksi oli hyvää. Mutta. Jokin ei vain täsmännyt. Minä olisin halunnut tutustua paremmin, tehdä kaikkea kivaa hänen kanssaan, mutta mies lähinnä makasi asunnollaan monesti silloinkin, kun oltaisi voitu tavata. Pienistä vihjeistä luin, että hänellä taisi olla vaikea alko-ongelma, jonka hän halusi salata. Kerran hän mm. lipsautti nostaneensa perjantaina töistä lähtiessään henkilöstökassasta 100 € - ja juoneensa sen jo kotimatkalla lähes sileäksi :o

Vierailija
30/43 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti paras ja toimivin konsti on se että valehtelee olevansa naimisissa toisen miehen kanssa jota ei koskaan pettäisi. Osta valkoinen mekko joka näyttää hääpuvulta ja kuvaa itsestäsi "hääkuvia". Puhu ylpeänä uudesta miehestäsi ja esittele sormustasi kovaan ääneen exälle. Taatusti ainakin ärsyttää! omalla kohdalla ei toiminut mikään kiltti puhe kun exä jäi roikkumaan perään, mutta tämä lopulta tepsi

Vierailija
31/43 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sanoistasi 16. Voi kun minulla oli ystävä joka ymmärtäisi minua yhtä hyvin kuin sinä.

Huh.

Vierailija
32/43 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSSAP. Toteat ne perinteiset syyt. Olet mukava ihminen, mutta minä en ole sinun arvoisesi. (Tietenkin olet, mutta mies uskoo varmasti.) Olet aivan ihana ihminen, mutta haluan nyt elää yksin. (Koska sinä kohtelet minua epäreilusti ja olet epäkohtelias.)

Vierailija
33/43 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 21:08"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 21:05"][quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 20:59"]

Minustakin tuntuu etten ole valmis eroamaan mutta kun haluaisin niin kovasti. Olen ollut aiemminkin tällaisessa suhteessa ja se päättyi siihen kun ex-miesystävä muutti toiselle puolelle suomea.

Niin.

Miehellä on vielä bonuksena 6v tyttö joka on minulle niiiiin rakas. Ihan sydäntä särkee koska minulla on häntäkin ikävä. :(

Voi kun voisimme miehen kanssa molemmat muuttua paremmiksi toisillemme mutta eihän se niin mene.

En jaksa mutta en voi lopettaakkaan.

[/quote]

Sä joko lopetat suhteen tai siitä vinkumisen. Jompi kumpi. Sinä päätät.

[/quote]

Ongelma on se etten osaa päästää irti. Enkä edes halua vaikka se olisi omaksi parhaakseni.

Voi kun olisinkin niin vahvatahtoinen mutta kun en ole. Olen surkimus.

[/quote]

Älä ikinä kalastele myötätuntoa tuolla surkeilulla ja itsesi nimittelyllä, koska silloin heität vastuun omasta elämästäsi sillalta alas, ja parut perään ja odotat, että joku pitäisi hyvänä. On ihan ok kerätä voimia ja miettiä tilannetta lisää, jos ei oikeasti saa lähdettyä, niin kauan kun ei puhuta väkivallasta tms tilanteesta, jossa mies imisi sinusta kaikki voimat. Mutta imee se ne näinkin, vaikka aikaa kuluu enemmän ja saatat jopa kääntää tilanteen eduksesi ja kasvaa itse.

Mietin tuota, mitä mahdat tarkoittaa sillä, ettet ole itsekään niin hyvä toiselle kuin voisi. Sinänsä se taitaa olla tottakin, koska ei oikeastaan ole reilua satsata sata prosenttia jos toinen ei ole valmis samaan. Sinä annat hänelle silloin valtaa ja vastuuta enemmän kuin hän kykenee kantamaan. Ota nyt yhteyttä niihin ystäviin ja puhu äidillekin ajatuksiasi jos mitenkään kykenet eikä hän ole joku ihmissyöjä tai kynnysmatto itse, jonka mielestä kaikkien pitäisi olla kiitollisena kädet ristissä ikänsä, kun joku miehenpuoli on viitsinyt ottaa ilmaiseksi piiakseen.

Vierailija
34/43 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 21:32"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 21:30"]Sanot vain että tämä ei toimi ja siinä se. "Ei tunnu siltä" tjsp. Ei tämä ole näin vaikeaa.

[/quote]

Toki voin sanoa tuon miehelle mutta itseni tuntien soitan jo huomenna kun on niin ikävä.

[/quote]

Ei voi olla todellista. Tosin selittää kyllä sen miksi mies toimii kuten toimii.

Vierailija
35/43 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaisi ap tuo teidän "sopiminen" - eli millä tavalla, millä sanoilla oli sovittu, että vietätte yhdessä päivän?  Mun lasten kanssa nimittäin väännän tästä asiasta hyvin usein, kun yksi on sitä mieltä, että on sovittu ja toinen on luvannut ja toinen ei ollenkaan tiedä luvanneensa... kommunikaatio -ongelmia, niin voisiko olla siitä kyse? Onko ihan oikeasti sovittu niin, että molemmat ymmärtää, että on sovittu, vai oletko sinä mielestäsi sopinut?

Vierailija
36/43 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, ap. :) Tiedän mistä puhun. Olen myös omassa suhteessani sietänyt, itkenyt, toivonut, roikkunut, KÄRSINYT, tottunut, u name it.. Toiset tajuavat, että muutos tarkoittaa työtä ja toimintamallien muutosta, toisia ei vaan kiinnosta muuttua. :/ Oikean ihmisen kohdalla, sellaisen Elämän Rakkauden kohdalla muutos tapahtuu varmasti. Ei kukaan halua kohdella rakastaan niin, että häntä sattuu, eihän? Toivoisin, että ymärtäisit olevasi Tärkeä ja lupauksen arvoinen ihminen. Toivoisin, ettet antaisi miehelle anteeksi, kun hän ei ihan oikesti tee mitään muuttakseen toimintaansa. Sitten jos hän päättää panostaa sinuun ja yhteiseen tulevaisuuteen, niin sitten anna anteeksi. Mutta vain sitten. JA VAIN SITTEN, kun sinäkin huomaat TEOISSA sen muutoksen. Tyhjä puhe on tyhjää puhetta. Vain teot ratkaisee.

Älä jää odottamaan ihmeitä. Muista se tulkinnanvarattomuus. Monta mahdollisuutta sinä olet jo antanut ja yhtä monta hän on ryssinyt. Milloin on se viimeinen mahdollisuus? Milloin sinulle riittää väärinkohtelu ja arvojesi lyttääminen? :/

Olet herkkä ihminen ja sinulla on oikeanlaiset arvot parisuhteen kannalta. Sinulle on takuulla joku, jonka kanssa elämä ei ole vääntöä ja pahaa mieltä. Mutta ehkä sinun kannattaisi olla myös hetken aikaa yksin? Eheytyä ja ymmärtää oma arvosi. Elät täällä itseäsi varten, sinä olet oman elämäsi tärkein henkilö! Ala kohdella itseäsi niin, äläkä enää anna kenenkään tuottaa sinulle välinpitämättömyydellään pahaa mieltä.

Kannattaa ap lukea myös tunnelukoista!!

T. 16

Vierailija
37/43 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

E lukenut muita vastauksia, mutta pointti on se että jos sua ei miellytä niin lähde. Ei siinä sen suurempia vaadita.

Vierailija
38/43 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos heittäydyt kynnysmatoksi, älä ihmettele kun mies pyyhkii sinuun jalkansa. Vähän omanarvontuntoa peliin nyt, nainen!

Vierailija
39/43 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

selkiääkö tilanne?

Vierailija
40/43 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kerroin miehelle tunteistani. Hän tietysti loukkaantui, ja nyt ei ole kuulunut mitään. Itse poistin kaikki miehen yhteystiedot puhelimestani etten vain ottaisi yhteyttä. Tietysti odotan jatkuvasti hänen soittoaan. Kaipaan hänen läheisyyttään ja tietysti mietin hyviä hetkiä. Tiedän että tämä on oikea päätös mutta tämä on taistelua itseäni vastaan. Pakkohan sitä on mennä omat tavarat hakemaan, mies pitäkööt huonekalut ym. mutta vaatteet ja henk. koht. esineet.

Ehkä ensi viikolla.

Ei huvita nähdä kavereita, eikä tehdä oikein mitään muutakaan.