Mieheni mielestä en ole kaunis.
Niin. Kun aloimme seurustella, meni muutamia kuukausia, etten edes ihmetellyt asiaa. Laittauduin ihan normaalisti arkena, ja juhlana tietenkin hienommaksi. Kehuja ei vaan koskaan tullut. Satuin sitten kysymään, miksen saa koskaan kehuja, vaikka olisinkin laittautunut. Että olenko minä sitten hänen mielestään ollenkaan kaunis?
Vastaus oli: Hänen mielestään en ole kaunista ihmistyyppiä. Siis hänellä on jokin ihanne ihmistyyppi, joka on kaunis, mutta minä en kuulu siihen ryhmään.
Tämä oli minulle kuin potku vatsaan. Hän tietää että olen ollut huonoissa ihmissuhteissa, joissa minua on pahoinpidelty henkisesti ja fyysisesti ja alistettu kaikin tavoin, että itsetuntoni ja minäkuvani on ollut välillä todella pohjalukemissa.
Mutta silti olen aina ollut omasta mielestäni "kaunis"
Olen tykännyt kasvoistani, ja useimmiten kehostanikin.
Olen myös saanut paljon kehuja ulkonäöstäni muilta ihmisiltä.
Mutta entä nyt?
Pikkuvauvan äitinä en useimmiten jaksa usein oikein laittautua. Mutta TÄNÄÄN olin laittanut hiukset hienosti, meikannut, (huulipunaa myös) ja laittanut kivat, siistit vaatteet. Kun kävin hakemassa eskarilaisen (vauva ja 2v. taapero mukanani) sain kehuja jopa eskariopeilta. SE oli niin mukavaa kuultavaa. Kiittelin ja hymyilin koko päivän. Mutta kotiin tullessani aina kun katsoin peiliin, huomasin ajattelevani, että se ainoa ihminen, jonka takia, ja jolle haluaisin olla kaunis, ei pidä minua kauniina.. Joten miksi itsekään pitäisin. :'(
Ja kun mies tulee töistä kotiin, ei mitään kehuja tai kommentteja tietenkään heru..
Se särkee sydämeni uudestaan ja uudestaan. Mietin mielessäni, miksi ihmeessä hän alkoi edes alunperinkään seurustella kanssani, jos en kerran ole mielestää kaunis. Miksi en jo tähän mennessä ole muuttunut kauniiksi hänen silmissään. Ja miksi hänelle kauneus on pelkästään ulkonäöstä riippuvainen asia? Eikö jo se kaunista minua hänen silmissään, että olen tunnollinen ja rakastava vaimo? Ja että teen hänen ja lapsiemme puolesta kaiken, minkä vain tehdä voi. Eivätkö ihmisen kauniit teot ole kaikkein parasta kauneutta?
Välillä hän toki sanoo, (jos olen oikein oikein vimosen päälle tälläytynyt) että näytän hyvältä. Mutta kuka haluaa vain näyttää hyvältä? Minä ainakin haluaisin olla kaunis..
PS. Tänään oltiin jo ihan viittä vaille menossa petipuuhiin, mutta muistin sitten asian ja otin sen puheeksi. Ei mitään vastausta taasen kerran tullut, niin minua alkoi itkettämään niin paljon, että pakenin paikalta. Eli ei kai tämä herkkua hällekään ole. Mutta on vaan niin perhanan jääräpää, ettei edes hiuksenhienoa valkoista valhetta voi sanoa, kun pitää vaan oman mielipiteensä.
Ja kyllä. Ottaisin mieluummin sen valkoisen valheen, kuin kylmän totuuden tässä asiassa.
UGH! Olen puhunut.
Kommentit (85)
Musta ap olet tosi nätti. Tuohon kuvaan vielä kuvittelen ne pisamat ja naurunrypyt, ai että mikä söpis!
Onko elämäsi onnellisuus nyt tuosta yhdestä sanasta kiinni? Tai siitä kuka sen sanoo? Tämä menee mielestäni täysin samaan kategoriaan näiden olen liian lihava/laiha kanssa ja sitten miestä ahdistellaan kyllästymiseen saakka typerillä kysymyksillä, tentitään vuosi toisensa jälkeen ja itketään, kun mies ei ymmärrä sanoa juuri sitä mitä haluaisi kuulla. Okei, entä jos mies sanoisi, että olet kaunis? Olisitko siihen tyytyväinen? Tuskin. Haluaisit kuulla asian monen monta kertaa, kiertäisit miestä ympäri ja käskisit tätä toistamaan ja toistamaan sanomaansa... Juu, olisikohan nyt hyvä paikka yrittää saada itsetunto kohdalleen? Näytät todella huonoa esimerkkiä lapsillesi, tästä asiasta on tullut sinulle vain ja ainoastaan pakkomielle. Sinun elämäsi ei varmasti siitä paranisi jos miehesi sinua kerran pakotettuna ja väsytettynä kauniiksi sanoisi, päinvastoin, epäilisin sinun mielenterveyttä jo.
Minusta olet kaunis. Luonnekin ketjun perusteells lämmin ja rakastava. Siinä on taas joku mulkero saanut helmen eikä arvosta. Olis sulle ottajia.
Ihme miehiä teilläkin. Minulla oli joskus itsetunto ongelmia vaikka mieheni on aina sanonut minua kauniiksi silloin tällöin. Enkä todellakaan ole mikään klassinen kaunotar. Vähän ylipainoinen ja en käytä meikkiä kovin usein. Minulla on kuitenkin omasta mielestäni paljon kauniita piirteitä. Silti vain kun lapset olivat vähän pienempiä, itsetunto alkoi jotenkin rapistua. Naama tuntui roikkuvan yhtä paljon kuin tissitkin. Kerroin sitten miehelleni näistä tuntemuksista ja hän ratkaisi asian ihan pyytämättä omalla tavallaan. On nyt jo noin vuoden päivät joka ikinen aamu sanonut minulla että "olet kulta kaikkein kaunein". Sanoo tämän tai muuta vastaavaa söpöä heti kun olen noussut sängystä tukka pystyssä ja näytän aaveelta:) Pakko hänen on sitä tarkoittaa, kun on itsepintaisesti pitänyt kiinni tästä traditiosta. Itsetuntoni onkin kyllä alkanut parantua.
Hei ap, miehesi ei ole henkisesti kypsä. Olen pahoillani. Ehkä hänellä on ongelmia itsensä kanssa, eikä hän pysty rakastamaan sinua. Jos rakastaisi, sanoisi sinua kyllä kauniiksi.
Kauneus on katsojan silmissä ja se tarkoittaa sitä, että katsoo toista rakkauden täyteisin silmin. Rakas on aina kaunis. Tarkoitan sitä, ettei se ole absoluuttinen asia. Kulttuurimme antaa tiettyjä kauneusnormeja, mutta kuten itsekin tiedät, joku voi olla mielestäsi kaunis, vaikka ei mahdu noihin normeihin.
Mieti: vähän aikaa sitten kaikilla piti olla isot rinnat, nyt se pitäisi olla peppu :-D
Eli olet hyvännäköinen nainen. Ja miehesi on luuseri. Sori.
Oletko ap kysynyt millainen ihminen on miehesi mielestä kaunis!? Onko se vain joku tietty tyyppi (esim. mallityyppi tms)!? Onko media päässyt aivopesemään miehesi?
Esim. erään naispuolisen läheiseni mielestä kauniita ovat vain ns. klassisen kauniit ihmiset eli erittäin harvat (tuo klassinen kauneus on jopa tieteellisesti tutkittu) ja muut sitten sieviä, hyvännäköisiä, söpöjä.. Eikä hän tarkoita sillä pahaa.
Väkisinkin miehesi kuitenkin pitää ulkonäöstäsi kun alunperin sinusta kiinnostui. Onko sillä oikeastaan väliä oletko hänestä hyvännäköinen vai kaunis, koska hän yhtälailla rakastaa sinua ja ulkonäkösi kuitenkin miellyttää häntä.
Kuvan perusteella olet todella sievä, varmasti kauniskin! :)
Voi ap. Olet paljon kauniimpi kuin minä. Kysyin kerran silloiselta seurustelukumppaniltani, pitääkö hän mua kauniina ja mies vastasi suoraan että ei pidä. Keskustelun jatkuessa hän muisti kehua eksiään ja tehdä aika ikävää vertailua minun ja heidän kehojenosien ja kasvojen suhteen, auttamatta olin joka lailla rumempi ja mitättömämpi kuin he. Ulkona liikkuessa hän bongaili niitä minua kauniimpia ja lehdistä ja elokuvista osoitti ne kaunottaret, alleviivaten että minä en todellakaan sellainen ollut. Rakastin häntä ja asenne satutti, silti jäin suhteeseen koska janosin hyväksyntää ja otaksuin että ennen pitkää hän pyörtäisi sanansa. Laihdutin vaikka olin normaalipainoinen, leikkasin tukkani hänen toiveidensa mukaan ja pukeuduin hänen hyväksymiinsä vaatteisiin. Mikään ei auttanut, olin edelleen hänen silmissään ruma ja vastenmielinen.
Mies vetosi siihen että on vain rehellinen eikä voinut ymmärtää miten hänen rehellisyytensä voisi satuttaa minua mitenkään, olinhan häneltä rehellisyyttä ihan itse seurustelun alkumetreillä toivonut. Kun vihdoin tajusin että ainoa joka voi tilanteen muuttaa olen minä itse, erosin hänestä. Se oli miehelle oikea shokki ja hän ja hänen perheensä olivat ihmeissään, miehen äiti soitteli ja itki että mies oli ollut aikeissa mennä kanssani naimisiin, miten voin nyt jättää hänet!
Aloin nähdä itseni uudessa valossa ja opin arvostamaan ulkonäköäni ja kehoani kun en joutunut enää hänen maalitaulukseen ja vähättelyn kohteeksi, hitaasti rakensin minäkuvaani ja elämääni ja nykyään olen onnellinen, hyväksyn itseni ja pidän itsestäni vaikken ikinä kaunottareksi yltäisi, ei minun tarvitsekaan. Mutta jos nykyinen mieheni ei pitäisi ulkonäöstäni, en hänen kanssaan jatkaisi silti. Onneksi pitää tai ainakin on riittävän fiksu ollakseen sanomatta ettei pitäisi. Tsemppiä sulle ap
Ja vielä : exäni haukku minua jatkuvasti RUMAKSI vaikka sitä en tasan tarkkaan ole (olen ollut mallinakin). Tuo oli hänen keinonsa estää minua ylpistymästä... Huoh. Toivottavasti ap:n miehellä ei ole tuota päämäärää.
-49
Odotin että tuolta linkistä paljastuisi todellinen kaunotar, jonka mies ei vaan ymmärrä näkemäänsä, mutta pettymys oli valtaisa.
Mies on luuseri jos ei valehtele että pitää apta kauniina?! Uskomaton pakko vääntää jokainen peruspirkko kaunottareksi. Mies on ehkä harkitsematon puheissaan, mutta utse ainakin haluan ennenkaikkea rehellisen parisuhteen.
ap on aikuinen ihminen ja äiti. Aika päästä yli menneiden parisuhteiden traumojen ja perustaa itsetunto niille adioille joissa on oikeasti hyvä. Lastenkin takia jo.
mä olen nainen, mutta en tod jaksaisi tuollaista kehujen ja huomion kalastelua mieheltäni. Kehun kun on aihetta, enkä odota että hänen itsetuntonsa rakentuu mun sanomisten varaan, ei munkaan hänen.
AP on kuvan perusteella kaunis, se on fakta. Tyhmää ettei mies voi sitä myöntää. Itselläni on kaikki miehet joiden kanssa olen ollut suhteessa, kehuneet ulkonäköäni tosi paljon vaikka en ole todellakaan kuin max ihan tavallisen näköinen. Ja ei ne kehut mitään ole auttaneet kun miehet on osottautuneet ihan rentuiksi kuitenkin..
[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 09:30"]
Harva ihmisistä on kaunis, eikä ap:kaan kaunis ole. En ymmärrä tätä tavisten olet kaunis -kehujen pakkomielteistä kalastelua. Kannattaa etsiä itsetuntoa muualta kuin ulkonäöstä, sillä se kyllä ennen pitkää takuuvarmasti rapistuu.
Älä ap vaadi miestäsi valehtelemaan turhamaisuutesi vuoksi.
[/quote]
Kompataan. Ja ap:llahan ei ole vakavaa ongelmaa asiassa, sillä hän kertoi itse pitäneensä itseään aina kauniina. Eikö se riitä?
Joku pitää sievästä kasvosta, toinen sirosta, kolmas pyöreästä, neljäs kulmikkaasta, viides poikeuksellisen näköisestä jossa on jotakin hyvin erikoista vaikka suurin osa ei ikinä sanoisi sitä kauniiksi. Katsojan silmässä siis.
Joo kyllä meillä loppus seksi seinään jos mies ilmottais etten ole kaunis. En todellakaan vois harrastaa seksiä sen kans ja miettiä aina et ketähän se nyt ajattelee.
Itsekin olen ajatellut muita miehiä jos on ollut ruma yhden illan juttu niin ihan varmasti mieskin joutuu ajatella toista naista.
Mulla on sama juttu. Oma mieheni ei pidä minua kauniina. Mutta muut miehet jopa kehuvat kauniiksi. Asia harmittaa minuakin, mutta annan olla. Hänen kauneusihanteensa on jotain muuta kuin minä.
oo näin nyt tuon kuvan! Olet todellakin kaunis! Mitä hemmettiä normaali nainen josta ei rumaa saa tekemälläkään! hitto ku miehet lukee jotai iltasanomia ja kattoo viidakontähtösiä ja sit ne kuvittelee et kadulla tulee muokattu nainen vastaan on tää nii väärin.
Olet kaunis todellakin kauniimpi kuin minä ja minä olen ollut kasvomallina ! <3
En olisi voinut naida miestä joka ei ole mielestäni komea. Kysäsin ohimennen samaa asiaa isännältä ja sain vastaukseksi, että ei ole mitään jäerkeä naida sellaista naista, joka ei vastaa omia kauneusihanteita. Sitä jäisi ikävästi miettimään toisennäköistä naista. Vaikka se rakkaus saa kaikki kauniiksi, kyllä lähtökohdankin pitää olla mielestäni kunnossa. Miehesi ei olisi pitänyt naida sinua vaan joku hänen mielestään kaunis. Voiit ehkä ajatella ettet eroa nyt noin pienen asian takia, mutta katso 10 vuotta eteenpäin. Ajaudut hakemaan hyväksyntää vieraan miehen sängystä. Tai miehesi menee etsimään sitä kauneutta muualta. Tuhoon tuomittu liitto.
Meillä taas niin päin, että mies kehuu mua mulle ja hemmetti kaikkialla muuallakin, että olen todella kiva (käy!) ja KAUNIS (en todellakaan ole, enkä todellakaan linkitä kuvaa). Mutta saa ihan ok näköisen, kun laittaa hiukset, meikit, vaatteet ja treenaan niin kroppa on kunnossa. Mutta ei kun tää yks jäärä hehkuttaa kaunista vaimoaan, ihme ilmeet sitten ihmillä keitä tapaan eka kertaa, kun ovat kuulleet vaan etukäteen mieheni hehkutusta minusta.
En ole ikinä ymmärtänyt miksi jotkut naiset haluavat ulkonäköarvosteluja. Vieläpä epärehellisiä. Pidän valtavasti ja ihailen monien sellaisten ihmisten ulkonäköä joita en silti kutsuisi kauniiksi. Ja päinvastoin, on "kauniita" ihmisiä joiden ulkonäöstä en varsinaisesti pidä, kunhan nyt täyttävät jonkunlaiset kaupalliset standardit ilman puoleensavetävää persoonallisuutta.
En ymmärrä näitä kommentteja, aika negatiivisia. Katsoin kuvaa ja pidin piirteistä, minusta ne ovat kauniit.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 04:00"][quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 02:56"]
[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 00:55"]
Ole kiltti äläkä tee sitä. Nämä ihmiset täälla vauviksella on julminta rotua mitä maa päällään kantaa. Haukkuja tulee vaikka olisit itse ms. roberts. Millään muulla ei ole väliä kuin sillä voimantunteella mitä anonyymiteetin takaa kauhotaan. Ollaan IRL niin hissukoita ja alisteisia että täällä syletään se kaikki närä heikoilta vaikuttavien silmille.
[/quote]
Ymmärrän huolesi. Ja siksipä uskallakin (kai) tehdä omista peloistani totta, ja puskea anonymiteetin antaman voimantunteen päälle. :) Tässä minusta, ihan rehellisesti, kymmenen vuotta vanha kuva. Olen tähän mennessä muuttunut siten, että pisamia ja naurunryppyjä silmäkulmiiin on tullut lisää. Ja muutenkin olen aikuisemman näköinen, en mikään tyttönen enää. Mutta kasvonpiirteet ovat tallella. http://aijaa.com/IHDOau
[/quote]
sori muru mutta et ole kaunis naamasta mutta et rumakaan :) lämmin ja kaunis sielu sulla ainakin on !
[/quote]
Pistä se oma lärvis tänne jos kerta olet niin kaunis.. Henkisesti olet ainakin niin ruma että oksu tulee.