Ahdistaa ruoka kritiikki. En kuulemma laihdu tav.kotiruualla
Mä kyllä uskon että pystyn laihtumaan 30kg ihan tavallisella kotiruualla,itsetehdyllä. Onko joku täällä laihduttanut ihan "Normaalisti" vai onko aina pakko kikkailla hiilareilla yms? en minäkään nyt pelkkää vehnää syö ja kasviksia on reilusti.
Kommentit (7)
Mitä on "tavallinen kotiruoka"? Olennaistahan laihdutuksessa on ravinnon määrä ja laatu.
Kiva kuulla, tuntuu että nykyisin niiiiiin moni karsii heti hiilareista ja ottaa käyttöön kaiken sorttiset protskujuaheet yms yms. mun normi ruoka valio on mm. tälläinen,saa neuvoa :)
ap: puuroa,päällä banaania tai bonaa
TAI esim kreikkalaista jugurttia ja hedelmä sekaan
aamukahvilla töissä 10 aikaan pähkinöitä kevyt kourallinen,cashew(miten kirjoitetaan:D)
lounas:kouluruokaa koostaen niin että salaattia iso kasa,1 peruna ja kastiketta kauhallinen,vettä
välipala hedelmä
päivällinen: kotiruokaa esim jauhelihakeittoa+ täysjyväleipä pala tai makkarakastiketta (vähän jauhoja suurusteena),peruna,salaattia paaaaljon.
iltapalaa en yleensä tarvitse enää.
Tuttava, pienikokoinen, laihdutti lähes sadasta kilosta 55 kiloon pienentämällä ruoka-annoksia ja lisäämällä vähän liikuntaa. Mutta ei mitään hikitreenejä, vaan kävelylenkkejä lähinnä. Pullat ja pizzat yms. vain jätti kokonaan pois. Kyllä ihan hyvijn voit normaalilla ruualla laihtua, kun teet lautasmallin mukaan, et kovin isoja annoksia ja älä napostele aterioiden välissä. Tsemppiä matkaan.
Ihan ok mut en ymmärrä mihin aikuinen ihminen tarvii noin pian aamupalan jälkeen kourallista pähkinöitä? Siitä kourallisesta saattaa tulla jopa 400-500 kaloria.
Suosittelen myös et syöt aina sen salaatin ensin, aina. Yllätyt ja ilahdut miten nopeasti tulee se piste kun et jaksakaan syödä kaikkea kastiketta yms.
Tärkeää!!! Hyväksy ja salli itselles se et ruokaa saa jättää ja ruokaa saa heittää roskiin vaikka äiti ja mummo olis sanonut mitä aikoinaan.
Laihdut väistämättä kun vähennät määriä.
Itse laihdutin 30kg tavallisella ruualla. Mutta seurasin kaloreita kuitenkin aluksi. Se, mikä on sinulle 'tavallista kotiruokaa' on kuitenkin varmaan se tärkein kysymys. Vaikkapa nyt lasagne ei ole niitä kevyimpiä ruokia, mutta kyllähän sitäkin syödä voi kun annoskoot pysyy pieninä. Itselläni se arkiruoka on kuitenkin kevyttä, syön harvoin pastaa tai riisiä, eniten syön perunaa (syön paljon keittoja), vähärasvaista lihaa ja kanaa, kasviksia. En käytä arkena rasvaisia kermoja enkä juustoa yms. Minulla on kerran viikossa 'herkuttelupäivä' jolloin syön mitä mieli tekee, esim vaikka pitsaa, karkkia. Kaikille tämä tapa ei tietenkään sovi.
Kyllä pystyt. Mulla oli huikeasti ylipainoa mutta sain sen pois (ja vähän ylikin, yhteensä laihduin 37 kiloa) aivan tavallisella kotiruualla, ei mitään kikkailua. Olennaista on sen syödyn ruuan määrä.