Mieheni mielestä en ole kaunis.
Niin. Kun aloimme seurustella, meni muutamia kuukausia, etten edes ihmetellyt asiaa. Laittauduin ihan normaalisti arkena, ja juhlana tietenkin hienommaksi. Kehuja ei vaan koskaan tullut. Satuin sitten kysymään, miksen saa koskaan kehuja, vaikka olisinkin laittautunut. Että olenko minä sitten hänen mielestään ollenkaan kaunis?
Vastaus oli: Hänen mielestään en ole kaunista ihmistyyppiä. Siis hänellä on jokin ihanne ihmistyyppi, joka on kaunis, mutta minä en kuulu siihen ryhmään.
Tämä oli minulle kuin potku vatsaan. Hän tietää että olen ollut huonoissa ihmissuhteissa, joissa minua on pahoinpidelty henkisesti ja fyysisesti ja alistettu kaikin tavoin, että itsetuntoni ja minäkuvani on ollut välillä todella pohjalukemissa.
Mutta silti olen aina ollut omasta mielestäni "kaunis"
Olen tykännyt kasvoistani, ja useimmiten kehostanikin.
Olen myös saanut paljon kehuja ulkonäöstäni muilta ihmisiltä.
Mutta entä nyt?
Pikkuvauvan äitinä en useimmiten jaksa usein oikein laittautua. Mutta TÄNÄÄN olin laittanut hiukset hienosti, meikannut, (huulipunaa myös) ja laittanut kivat, siistit vaatteet. Kun kävin hakemassa eskarilaisen (vauva ja 2v. taapero mukanani) sain kehuja jopa eskariopeilta. SE oli niin mukavaa kuultavaa. Kiittelin ja hymyilin koko päivän. Mutta kotiin tullessani aina kun katsoin peiliin, huomasin ajattelevani, että se ainoa ihminen, jonka takia, ja jolle haluaisin olla kaunis, ei pidä minua kauniina.. Joten miksi itsekään pitäisin. :'(
Ja kun mies tulee töistä kotiin, ei mitään kehuja tai kommentteja tietenkään heru..
Se särkee sydämeni uudestaan ja uudestaan. Mietin mielessäni, miksi ihmeessä hän alkoi edes alunperinkään seurustella kanssani, jos en kerran ole mielestää kaunis. Miksi en jo tähän mennessä ole muuttunut kauniiksi hänen silmissään. Ja miksi hänelle kauneus on pelkästään ulkonäöstä riippuvainen asia? Eikö jo se kaunista minua hänen silmissään, että olen tunnollinen ja rakastava vaimo? Ja että teen hänen ja lapsiemme puolesta kaiken, minkä vain tehdä voi. Eivätkö ihmisen kauniit teot ole kaikkein parasta kauneutta?
Välillä hän toki sanoo, (jos olen oikein oikein vimosen päälle tälläytynyt) että näytän hyvältä. Mutta kuka haluaa vain näyttää hyvältä? Minä ainakin haluaisin olla kaunis..
PS. Tänään oltiin jo ihan viittä vaille menossa petipuuhiin, mutta muistin sitten asian ja otin sen puheeksi. Ei mitään vastausta taasen kerran tullut, niin minua alkoi itkettämään niin paljon, että pakenin paikalta. Eli ei kai tämä herkkua hällekään ole. Mutta on vaan niin perhanan jääräpää, ettei edes hiuksenhienoa valkoista valhetta voi sanoa, kun pitää vaan oman mielipiteensä.
Ja kyllä. Ottaisin mieluummin sen valkoisen valheen, kuin kylmän totuuden tässä asiassa.
UGH! Olen puhunut.
Kommentit (85)
Meikkaamaan pitäs opetella, korostaa tuo tyyli noita pieniä silmiä.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 10:32"]
AP on kuvan perusteella kaunis, se on fakta. Tyhmää ettei mies voi sitä myöntää. Itselläni on kaikki miehet joiden kanssa olen ollut suhteessa, kehuneet ulkonäköäni tosi paljon vaikka en ole todellakaan kuin max ihan tavallisen näköinen. Ja ei ne kehut mitään ole auttaneet kun miehet on osottautuneet ihan rentuiksi kuitenkin..
[/quote]ä
ei kauneus ole fakta. Se on katsojasta kiinni. Tällä en tarkoita että pitäisin apta rumana, mutta toi nyt vaan oli typerä kommetti. Sun mielestä ap on kaunis, jonkun muun (kuten esim miehensä) mielestä ei.
Mun mieheni ei ole todellakaan komea useimpien mielestä. On esim. vähän lihava, kun taas monet ystäväni vaativat mieheltään hoikkuutta ja oikein lihaksiakin. Muuten on ihan ok näköinen, mutta ei mitenkään tendikäs tms. Mihinkään Mr. Finland-kilpailuihin ei olisi mitään asia, onneksi!
Itse olen jo sellaisella alalla, että pitää olla huoliteltu ja estetiikka on minulle tärkeää muutenkin kuin työssä. Ihastun ihmiseen ulkonäön perusteella.
Myös mieheeni! Rakastan hänen silmiään, käsiään, huuliaan, hiuksiaan... Muulla ei ole väliä, haluan koko paketin enkä ketään muuta. Mies on ihan sellainen, että jo pelkkä ajatus sytyttää, varmaan hyvät kemiat.
Mutta yksi hyvä puoli miehessä on myös se, että pitää minua aivan upean näköisenä... Tekeehän se hyvää, kun toinen katsoo mielellään. Kuten minäkin häntä.
Ex-mieheni ei kehunut juuri koskaan. Mutta hän pitääkin ilmeisesti paljon vaatimattomamman näköisistä naisista, on itsekin sanonut ja muut naiset ovat olleet enemmän "taviksia". Häntä ei siis ilmeisesti ulkonäköni kiinnostanut, sen kyllä huomasi. Muuten tulee kyllä kehuja tutuilta ja vierailta, miehiltä ja naisilta, että olen kaunis. Oikeasti vieraat naisetkin kehuvat joskus ihan kadulla, joten se asia on kai kunnossa.
Itse en niin välitä ulkonäköasioista enkä huolehdi siitä, miltä näytän muiden mielestä. Pidän muita asoita tärkeämpinä, mutta olisi tietysti vaikea koskea vastenmielisen näköistä miestä. Omasta miehestä taas ei voi pysyä irti millään :)
Ihmisillä on eri mielipiteitä. Jonkun mielestä tietty ihminen voi olla kaunis ja jonkun muun mielestä hän voi olla täysin vastenmielisen näköinen tai ei herätä ajatuksia lainkaan.
Se pitää vain hyväksyä.
Ihmettelen miksi se yksi sana, kaunis, on niin tärkeä. Mies voi pitää sinua erittäin seksikkäänä ja hyvän näköisenä vaikka et ole sitä mitä hänen mielessään sana "kaunis" tarkoittaa. Todennäköisesti ei todellakaan haluaisi vaihtaa sinua keneenkään kauniiseen, ei vaikka vertailtaisiin pelkkää ulkonäköä.
Esim. mulle mieheni on sanonut, että en ole kaunis, mutta olen komea ja näyttävä. Lisäsi tosin, että hänestä kauniit on yleensä tylsän näköisiä eikä ne häntä seksuaalisesti kiinnosta. Siis sellaiset perusnaiselliset, sirot, soikea- ja kapeakasvoiset naiset. Hän tykkää paljon enemmän voimakkaampipiirteisestä naisesta.
Miksi pitäisi olla juuri kaunis? Eikö riitä että olisi nätti? Mun mielestä kaunis nainen on jotain todella erikoista, siis massasta poikkeavaa, jota todella harvat oikeasti ovat. Kun kulkee kaduilla ja kaupoissa, ainakin itse näen nättejä naisia paljonkin mutta todella harvoin oikeasti kauniita. Saatan esim. ihailla jonkun nätin naisen hiuksia mielessäni, että ompa tosi hienot hiukset, tai jotain kohtaa naamassa, olematta sen ihmisen kuitenkaan mielestäni kaunis.
Ja jonkun mielestä nätti, voikin olla jonkun mielestä kaunis ja toisipäin! :) Ja jotkut tarkoittavat nätillä ja kauniilla samaa asiaa.
En muista AP:n aloituksesta, että kehuuko miehesi edes nätiksi sinua. Jos kehuu, ole ihmeessä tyytyväinen äläkä mieti sitä, miksi ei sano kauniiksi! Jos ei kehu koskaan mitenkään, niin on totaalin törppö äijä!
[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 00:27"]
Se särkee sydämeni uudestaan ja uudestaan. Mietin mielessäni, miksi ihmeessä hän alkoi edes alunperinkään seurustella kanssani, jos en kerran ole mielestää kaunis. Miksi en jo tähän mennessä ole muuttunut kauniiksi hänen silmissään. [/quote]
Minä taas mietin, miksi ihmeessä SINÄ koskaan olet alkanut seurustella tuollaisen idiootin kanssa?
Olet kaunis ap. Kuin Jennifer Lawrence! Joka on minun mieheni suosikkinäyttelijä ;-)
Miksi joku nosti vanhan ketjun? Aloittaja on ihan nätti, mutta kuten sanottua, monille sana kaunis tarkoittaa jotain erikoisen upean näköistä ja suurin osa arjessa tavattavista naisista on tavallisia tai nättejä/hyvännäköisiä.
Ap, olet kaunis! Sun iho on todella hyvä ja se on lahja, mitä ei voi mistään ostaa! Tuo aikaisempi tyylisi mielestäni kertoo, että olet asenteellinen ihminen ja se saa miehesi ajattelemaan älyäsi eikä ulkonäköä. Miehet pitävät naisellisia asioita kauniina! Ehkä ulkonäössäsi ei ole mitään vikaa vaan asenteessasi ja tavastasi pukeutua yms? Tarkoitus ei ole loukata, vaan miettiä syitä.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 02:56"][quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 00:55"]
Ole kiltti äläkä tee sitä. Nämä ihmiset täälla vauviksella on julminta rotua mitä maa päällään kantaa. Haukkuja tulee vaikka olisit itse ms. roberts. Millään muulla ei ole väliä kuin sillä voimantunteella mitä anonyymiteetin takaa kauhotaan. Ollaan IRL niin hissukoita ja alisteisia että täällä syletään se kaikki närä heikoilta vaikuttavien silmille.
[/quote]
Ymmärrän huolesi. Ja siksipä uskallakin (kai) tehdä omista peloistani totta, ja puskea anonymiteetin antaman voimantunteen päälle. :) Tässä minusta, ihan rehellisesti, kymmenen vuotta vanha kuva. Olen tähän mennessä muuttunut siten, että pisamia ja naurunryppyjä silmäkulmiiin on tullut lisää. Ja muutenkin olen aikuisemman näköinen, en mikään tyttönen enää. Mutta kasvonpiirteet ovat tallella. http://aijaa.com/IHDOau
[/quote]Tämä vanha ketju ja vanha kuva mutta ymmärrän aloittajan miestä. Ap ei ole niin kaunis mitä toivoo tai on luullut. Itseasiassa olen kauniimpi vaikka itse sanonkin. En pidä kuitenkaan itseäni "jalustalla" vaan tiedän olevani kaunis. Ap:lla on huono itsetunto ja tulisi muistaa että se kauneuskin on vain katsojan silmässä. Meikit naamalla ap on ok, voin kuvitella kuinka kaukana on kauniista ilman meikkiä.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 02:56"][quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 00:55"]
Ole kiltti äläkä tee sitä. Nämä ihmiset täälla vauviksella on julminta rotua mitä maa päällään kantaa. Haukkuja tulee vaikka olisit itse ms. roberts. Millään muulla ei ole väliä kuin sillä voimantunteella mitä anonyymiteetin takaa kauhotaan. Ollaan IRL niin hissukoita ja alisteisia että täällä syletään se kaikki närä heikoilta vaikuttavien silmille.
[/quote]
Ymmärrän huolesi. Ja siksipä uskallakin (kai) tehdä omista peloistani totta, ja puskea anonymiteetin antaman voimantunteen päälle. :) Tässä minusta, ihan rehellisesti, kymmenen vuotta vanha kuva. Olen tähän mennessä muuttunut siten, että pisamia ja naurunryppyjä silmäkulmiiin on tullut lisää. Ja muutenkin olen aikuisemman näköinen, en mikään tyttönen enää. Mutta kasvonpiirteet ovat tallella. http://aijaa.com/IHDOau
[/quote]
Sulla on kaunis nenä <3 :)
Mä oon ainakin tosi huono kehumaan ihmisiä. Seläntakana poikaystävänikin komeutta kehun, muistaakseni sille päin naamaa sen oon kertonut vaan pari kertaa. Tosin en myöskään arvostele kuten miehesi.
Kyllä miehen silmissä vaimon pitäisi olla maailman kaunein nainen .olet vielä nuori ja mies ei ole tyytyväinen mitä sitten 10vuoden päästä.mies voisi pettää tai jättää jonain päivänä.ainakin sun mies on asennevammainen ja tylsä.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 12:03"]
[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 02:56"][quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 00:55"] Ole kiltti äläkä tee sitä. Nämä ihmiset täälla vauviksella on julminta rotua mitä maa päällään kantaa. Haukkuja tulee vaikka olisit itse ms. roberts. Millään muulla ei ole väliä kuin sillä voimantunteella mitä anonyymiteetin takaa kauhotaan. Ollaan IRL niin hissukoita ja alisteisia että täällä syletään se kaikki närä heikoilta vaikuttavien silmille. [/quote] Ymmärrän huolesi. Ja siksipä uskallakin (kai) tehdä omista peloistani totta, ja puskea anonymiteetin antaman voimantunteen päälle. :) Tässä minusta, ihan rehellisesti, kymmenen vuotta vanha kuva. Olen tähän mennessä muuttunut siten, että pisamia ja naurunryppyjä silmäkulmiiin on tullut lisää. Ja muutenkin olen aikuisemman näköinen, en mikään tyttönen enää. Mutta kasvonpiirteet ovat tallella. http://aijaa.com/IHDOau [/quote]Tämä vanha ketju ja vanha kuva mutta ymmärrän aloittajan miestä. Ap ei ole niin kaunis mitä toivoo tai on luullut. Itseasiassa olen kauniimpi vaikka itse sanonkin. En pidä kuitenkaan itseäni "jalustalla" vaan tiedän olevani kaunis. Ap:lla on huono itsetunto ja tulisi muistaa että se kauneuskin on vain katsojan silmässä. Meikit naamalla ap on ok, voin kuvitella kuinka kaukana on kauniista ilman meikkiä.
[/quote]
Olet kyllä todellisen pölvästin oloinen tyyppi. En usko kauneuteesi hetkeäkään. Varsinkin, jos on sisältä noin kuraa täynnä, ulkoinen kauneus rapisee ihmisten silmissä saman tien.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 10:53"]Mulla on sama juttu. Oma mieheni ei pidä minua kauniina. Mutta muut miehet jopa kehuvat kauniiksi. Asia harmittaa minuakin, mutta annan olla. Hänen kauneusihanteensa on jotain muuta kuin minä.
[/quote]
Sama täällä. Kaikenlaiset fitnesstypyt ja silikonihuulet ja tekotissit ovat mieheni mielestä kaunista. Sääli, mutta minkäs teet...
Miksi tarvii olla kaunis jos puolisosi rakastaa sinua juuri tuollaisena? Ei kauneus ole parisuhteen onnellisuuden tae. Teillä varmana on yhteisiä asioita, mies voi hyvinkin pitää sinua seksikkäänä ja haluta sinua vaikka et täytä juuri niitä täsmällisiä kauneuden kriteerejänsä. Sinä olet varmanakin sitä vaimomateriaalia mitä miehesi haluaa ja se riittää, hän ei olisi kanssasi jos ei haluaisi olla kanssasi eli takuulla olet sisältä kaunis ihminen jonka kanssa hän elämänsä on halunnut jakaa. Intohimo ja rakkaus on muutakin kuin kaunis naama, muista se. Sinussa ei ole mitään vikaa <3
Joo, joo, olet kaunis, niinkuin me kaikki. Miten suurimalle osalle naisista ulkonäkö on niin käsittämättömän tärkeää. Miettikää jos joku ukko olisi täällä noin märisemässä. Itse en kyllä nyt hyvällä tahdollakaan muista kuka ex on sanonut kauniiksi ja kuka ei. Jotenkin ollut elämässä muut asiat vähän tärkeämpiä.
Mun mies kyllä aina huomaa laittautumiseni tyyliin '' onpa paljon meikkiä! '', eikä koskaan olenpa kaunis, koska en mielestään ole. Mies on kuitenkin sanunut että juuri laitettuna olen mielestään hyvännäköinen ja joskus harvoin laittamttomanakin on sanonut nätiksi tai söpöksi. Miehen mielestä ani harva Hollywoodnäyttekijäkään on kaunis, on tosi kriittinen. Mutta ei mitenkään ylipäätään palvo kauneutta, vaan arvostaa enemmän muita ominaisuuksia. Ehkä miehesi ap ajattelee samoin? Koita keskustella asiasta rakentavasti. Varmasti kuitenkin kelpaat miehellesi ja hymy + iloinen mieli kaunistaa kaikkia.
Minustakin olet kaunis, ap! Kauneushan on katsojan silmässä ja minusta kaikki naiset ovat jollain tapaa kauniita, mutta olen sitä mieltä että livenä ihmisten selkeä enemmistö pitäisi sinua kauniina. Täällä nyt monet oikein yrittää keksiä jotain negatiivista sanottavaa.
En käsitä, miksi miehesi sanoi noin, mutta tuli mieleen, että jospa hänen on vaikea kehua muita, ehkäpä koska häntä itseään ei ole kehuttu (tunnen tällaisia ihmisiä), ja kiusaantuu noista tilanteista ja siksi töksäyttää jotain, minkä uskoo saavan sinun lopettamaan kehujen kaipaamisen.