Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni mielestä en ole kaunis.

Vierailija
18.04.2014 |

Niin. Kun aloimme seurustella, meni muutamia kuukausia, etten edes ihmetellyt asiaa. Laittauduin ihan normaalisti arkena, ja juhlana tietenkin hienommaksi. Kehuja ei vaan koskaan tullut. Satuin sitten kysymään, miksen saa koskaan kehuja, vaikka olisinkin laittautunut. Että olenko  minä sitten hänen mielestään ollenkaan kaunis?

Vastaus oli: Hänen mielestään en ole kaunista ihmistyyppiä. Siis hänellä on jokin ihanne ihmistyyppi, joka on kaunis, mutta minä en kuulu siihen ryhmään.

Tämä oli minulle kuin potku vatsaan. Hän tietää että olen ollut huonoissa ihmissuhteissa, joissa minua on pahoinpidelty henkisesti ja fyysisesti ja alistettu kaikin tavoin, että itsetuntoni ja minäkuvani on ollut välillä todella pohjalukemissa.

Mutta silti olen aina ollut omasta mielestäni "kaunis"

Olen tykännyt kasvoistani, ja useimmiten kehostanikin.

Olen myös saanut paljon kehuja ulkonäöstäni muilta ihmisiltä.

Mutta entä nyt?

Pikkuvauvan äitinä en useimmiten jaksa usein oikein laittautua. Mutta TÄNÄÄN olin laittanut hiukset hienosti, meikannut, (huulipunaa myös) ja laittanut kivat, siistit vaatteet. Kun kävin hakemassa eskarilaisen (vauva ja 2v. taapero mukanani) sain kehuja jopa eskariopeilta. SE oli niin mukavaa kuultavaa. Kiittelin ja hymyilin koko päivän. Mutta kotiin tullessani aina kun katsoin peiliin, huomasin ajattelevani, että se ainoa ihminen, jonka takia, ja jolle haluaisin olla kaunis, ei pidä minua kauniina.. Joten miksi itsekään pitäisin. :'(

Ja kun mies tulee töistä kotiin, ei mitään kehuja tai kommentteja tietenkään heru..

Se särkee sydämeni uudestaan ja uudestaan. Mietin mielessäni, miksi ihmeessä hän alkoi edes alunperinkään seurustella kanssani, jos en kerran ole mielestää kaunis. Miksi en jo tähän mennessä ole muuttunut kauniiksi hänen silmissään. Ja miksi hänelle kauneus on pelkästään ulkonäöstä riippuvainen asia? Eikö jo se kaunista minua hänen silmissään, että olen tunnollinen ja rakastava vaimo? Ja että teen hänen ja lapsiemme puolesta kaiken, minkä vain tehdä voi. Eivätkö ihmisen kauniit teot ole kaikkein parasta kauneutta?

Välillä hän toki sanoo, (jos olen oikein oikein vimosen päälle tälläytynyt) että näytän hyvältä. Mutta kuka haluaa vain näyttää hyvältä? Minä ainakin haluaisin olla kaunis..

PS. Tänään oltiin jo ihan viittä vaille menossa petipuuhiin, mutta muistin sitten asian ja otin sen puheeksi. Ei mitään vastausta taasen kerran tullut, niin minua alkoi itkettämään niin paljon, että pakenin paikalta. Eli ei kai tämä herkkua hällekään ole. Mutta on vaan niin perhanan jääräpää, ettei edes hiuksenhienoa valkoista valhetta voi sanoa, kun pitää vaan oman mielipiteensä.

Ja kyllä. Ottaisin mieluummin sen valkoisen valheen, kuin kylmän totuuden tässä asiassa.

UGH! Olen puhunut.

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 02:56"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 00:55"]

Ole kiltti äläkä tee sitä. Nämä ihmiset täälla vauviksella on julminta rotua mitä maa päällään kantaa. Haukkuja tulee vaikka olisit itse ms. roberts. Millään muulla ei ole väliä kuin sillä voimantunteella mitä anonyymiteetin takaa kauhotaan. Ollaan IRL niin hissukoita ja alisteisia että täällä syletään se kaikki närä heikoilta vaikuttavien silmille.

[/quote]

Ymmärrän huolesi. Ja siksipä uskallakin (kai) tehdä omista peloistani totta, ja puskea anonymiteetin antaman voimantunteen päälle. :) Tässä minusta, ihan rehellisesti, kymmenen vuotta vanha kuva. Olen  tähän mennessä muuttunut siten, että pisamia ja naurunryppyjä silmäkulmiiin on tullut lisää. Ja muutenkin olen aikuisemman näköinen, en mikään tyttönen enää. Mutta kasvonpiirteet ovat tallella.  http://aijaa.com/IHDOau

[/quote]

sori muru mutta et ole kaunis naamasta mutta et rumakaan :) lämmin ja kaunis sielu sulla ainakin on !

Vierailija
22/85 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, just tollaset jutut miehiltä, puolisoilta, saa mut niin masentuneeksi... Eksä oli nuiva mua kohtaan, sanoi tosin vaan kerran että "voishan se pienempikin olla" kun kysyin onko mun vatsa liian iso. Olin normaalipainoinen. Muutenkin sanattomasti viesti, että " voisithan sä paremman näkönenkin ja kuumempi olla"... Tosin sanoi myös että "en mä kuvitellu että noin hyvää olisin saanut" kun oli puhetta seurustelukumppaneista. Eli olin vaan " joku hyvä johon tyytyä paremman puutteessa." 

Kenkää annoin kun ensin oli puolessatoista vuodessa itsetunto romahtanut. ONNEKSI erosin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 04:30"]

Huoh, just tollaset jutut miehiltä, puolisoilta, saa mut niin masentuneeksi... Eksä oli nuiva mua kohtaan, sanoi tosin vaan kerran että "voishan se pienempikin olla" kun kysyin onko mun vatsa liian iso. Olin normaalipainoinen. Muutenkin sanattomasti viesti, että " voisithan sä paremman näkönenkin ja kuumempi olla"... Tosin sanoi myös että "en mä kuvitellu että noin hyvää olisin saanut" kun oli puhetta seurustelukumppaneista. Eli olin vaan " joku hyvä johon tyytyä paremman puutteessa." 

Kenkää annoin kun ensin oli puolessatoista vuodessa itsetunto romahtanut. ONNEKSI erosin.

[/quote]

Mulla tuollainen johti siihen, että aloin jopa tykkäämään kun toinen sanoi jotain vähättelevää ja oli silti kanssani.

Vierailija
24/85 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisin mieluummin hyvännäköinen kuin kaunis. Jospa se ukkos aattelee samalla tavalla? Jos se pitää sua ennemminkin seksikkäanä ja hyvännäkoisenä kuin klassisen kauniina? Käske sen nimetä joitain julkkiksia jotka on sen mielestä kauniita. Oletko samaa mieltä sen kanssa? Kuvan perusteella vaikutat kyllä klassisen kauniilta.

Vierailija
25/85 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hyvännäköinen. Se täytyisi tietysti kuulla siltä mieheltä mutta kun se on liian idiootti tajutakseen niin sanon..

Vierailija
26/85 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollanen mun entinenkin oli ja samanlaiset tuntemukset sain siitä kuin sinäkin. Ei ollut ketään muuta, jolle olisin halunnut näyttää kauniilta, mutta silti sain niitä kehuja vaikka keneltä exääni lukuunottamatta. Muutin hänen silmissään paremmannäköiseksi ajan kuluessa, mutta tuntui silti inhottavalta, kun tiesin, etten ole hänestä erityisen kaunis. Tuollainen syö itsetuntoa, vaikka itse pitäisikin ulkonäöstään.

Vierailija
27/85 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 00:37"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 00:33"]

Mun eksä kehui mua avioliittomme aikana vain kerran kauniiksi. Idiootti. Tiesin kuitenkin itse olevani kaunis. Kavereitten kehut aina rohkaisi ja osaanhan itsekin katsoa peiliin. Eron jälkeen on kehuja tullut miesystäviltäkin. Usko peiliin js itseesi. Miehesi on vaan todella idiootti. Miksi menit hänen kanssaan naimisiin ja teit lapsia?

[/quote]

Rakkaudesta..

Joka ei ole vieläkään mihinkään kadonnut. Välillä vain on haasteita tässä yhdessäelossa. Ja niin.. Vaikka hän ei IKINÄ sanoisi minua kauniiksi, en varmasti sen takia eroaisi. Se on kuitenkin vain yksi puoli meidän suhteessamme. Niistä muutamista huonoista puolista. Parempiakin puolia Onneksi on.. Ja tuskinpa on olemassa ainuttakaan suhdetta, jossa muutaman vuoden yhteiselon jälkeen olisi vain onnea ja auvoa tarjolla.

Ap

[/quote]

hei, tiedän miltä sinusta tuntuu...exäni kohteli minua aivan samoin, mm. kertoi usein, etten tosiaan ole mikään kaunotar mutta "ihan kivan tavallisen tytön näköinen." nyt kun jälkeenpäin katson tilannetta niin minä olen kyllä kaunotar, sen sijaan exäni ei ollut mikään silmänilo, vaikka pidinkin silloin häntä komeana. sitähän se olikin - miehen surkeaa itsetuntoa ja sitä, miten hän aina uskotteli itselleen voivansa saada ihan kenet huippumallin tahansa mutta hän oli "tyytynyt" minuun. kun minä sitten ilmoitin että nyt loppu ja lähdin paremman miehen matkaan niin exäni sekosi täysin.

minulle oli vaikea myöntää edellisen suhteeni päättyessä, ettei rakkauteni riittänyt oikean ja onnellisen suhteen perustaksi. tarvitaan myös toisen huomioimista, luottamusta ja kyllä - myös sitä viehtymystä toisen olemukseen (ei välttämättä pelkkään ulkonäköön). nyt olen paljon onnellisempi ja aidossa suhteessa. sinunkin kannattaisi ajatella asiaa. tiedän oikeasti miltä sinusta tuntuu, sillä rakastin exääni palavasti ja muistan sen tunteen vieläkin, vaikka vuosia on jo kulunut. päällimmäisenä on silti aina mielessä että onneksi en jäänyt hänen luokseen.

Vierailija
28/85 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olet kaunis. Varmasti vielä kauniimpi edestä päin. Luulen, että "kaunis"-sana on miehellesi todella suppea sisällöltään. Ehkä hän osaa pitää kauniina vain jotain todella suppeaa naiskuvaa, kuten esim. suurisilmäisiä nöpöneniä, tai vaaleita viileitä kuten minusta on esim. Tanja Karpelta, tai nättejä soikionaamoja kuten esim. Jessica Alba tai aikoinaan Kauniiden ja rohkeiden Taylor. Minulla profiilikuvastasi tuli mieleen Janina Frostell tai Catherine Zeta-Jones.

Ymmärrän tuskasi sitä kautta, että minun mieheni ei ikinä oma-aloitteisesti sano, että olisin hänen mielestään hyvä äiti lapsillemme. Hän ei myöskään ikinä ole oma-aloitteisesti kiittänyt, kehunut tai kannustanut minua valinnassani olla pienten lasten kotiäiti. Hän kyllä ikäänkuin myöntyy, jos tivaan häneltä asiaa, mutta minusta se vaikuttaa vähän väkisinsanotulta sellaisessa tilanteessa, jossa toinen kysyy, ja vaatii vastausta. Koen juuri samoin kuin sinä tässä asiassa. Enpä juuri muiden mielipiteistä tässä asiassa piittaa, mutta sen tärkeimmän ihmisen kannustuksen ja tuen toivoisi saavan. Enpä tiedä miten meidän käy. Kolmas lapsi on tulossa, ja paljon hyvääkin on tässä suhteessa. Voi olla, että eletään ihan onnellisina yhdessä läpi elämän. Tai sitten voi käydä niinkuin sille minun mummuni ystävälle, joka erosi miehestään vanhoilla päivillään. Kysyttäessä eron syytä hän sanoi, että kun se poltti tupakkaa, ja vielä sisällä. Mies toki oli polttanut tupakkaa sisällä jo heidän tavatessaan, mutta sitten kuusseitsemänkymppisenä oli tullut mitta toisella osapuolella täyteen. 

Vierailija
29/85 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap!

Sun kuvan nopeasti vilkaistuani, voisin sanoa että ainakin luusto ja iho näyttää olevan kunnossa joten todennäköisesti oikealla meikillä ja kulmakarvojen muotoilulla ja kampaaja käynnillä susta sais leivottua juurikin sen kaunottaren mitä ihmisillä on mielessä.

Kaikki ne "kaunottaret", muutamaan poikkeusta lukuunottamatta, käyttävät em. asioita ja sen takia näyttävät miltä näyttävät.

Jos asia tuntuu sinua häiritsevän noin paljon ja joskus haluat "pistää jauhot suuhun" miehelle ;) niin käy ammattilaisen meikkauksessa, kulmakarvojen muotoilu+värjäys ja kampaajalla teetä vaikka klipsipidennyksillä hulmuava, laineileva pitkä tukka. :)

Kauneus, jota mediassa työnnetään esille on lähinnä tavallisia ihmisiä, täynnä lisukkeita ja apuvälineitä, itsekin niitä käytän kun haluan laittautua. (Mutta älä vedä överiksi! Luonnollisuus kunniaan!!)

Todellinen kauneus on kumminkin se minä näkyy hyvänä tahtona ja käytöksenä toisia kohtaan.. Sitä sulla tuntuu jo olevan. :)

T:eräs toinen, saman asian kanssa joskus kamppaillut :)

Vierailija
30/85 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä tyttäriä? Miehesi yltiörehellisyys voi pilata heidänkin itsetuntonsa... Tyttären itsetunnon perusta on isän hyväksyntä. Sitähän monet naiset sitten hakevat huonoista miessuhteista loppuikänsä.

Vierailija
31/85 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 07:44"]

Hei ap!

Sun kuvan nopeasti vilkaistuani, voisin sanoa että ainakin luusto ja iho näyttää olevan kunnossa joten todennäköisesti oikealla meikillä ja kulmakarvojen muotoilulla ja kampaaja käynnillä susta sais leivottua juurikin sen kaunottaren mitä ihmisillä on mielessä.

Kaikki ne "kaunottaret", muutamaan poikkeusta lukuunottamatta, käyttävät em. asioita ja sen takia näyttävät miltä näyttävät.

Jos asia tuntuu sinua häiritsevän noin paljon ja joskus haluat "pistää jauhot suuhun" miehelle ;) niin käy ammattilaisen meikkauksessa, kulmakarvojen muotoilu+värjäys ja kampaajalla teetä vaikka klipsipidennyksillä hulmuava, laineileva pitkä tukka. :)

Kauneus, jota mediassa työnnetään esille on lähinnä tavallisia ihmisiä, täynnä lisukkeita ja apuvälineitä, itsekin niitä käytän kun haluan laittautua. (Mutta älä vedä överiksi! Luonnollisuus kunniaan!!)

Todellinen kauneus on kumminkin se minä näkyy hyvänä tahtona ja käytöksenä toisia kohtaan.. Sitä sulla tuntuu jo olevan. :)

T:eräs toinen, saman asian kanssa joskus kamppaillut :)

[/quote]

Ei kannettu vesi kaivossa pysy. Rumasta ei saa kaunista vaikka tekisi mitä.

Vierailija
32/85 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap. Ymmärrän kyllä miestäsi. Minunkaan mielestäni et Ole mikään klassinen kaunotar. Aika tavallinen, erilailla meilattuna varmaan ihan nätti. Ja tottakai miehesi pitää sina viehättävänä, sinun kanssasi hän haluaa olla ja on lapsetkin tehnyt.

so what jos hänellä on kauniimpi ex? Eipä Ole ulkonäkö ollut ditten miehellesi tärkein puolisonvalintakriteeri. Kysy mitä adioita hän sinussa arvostaa, mihin aikanaan ihastui ja saat todennäköisesti paljon kauniimman vadtsuksen. Ulkonäkö muuttuu iän myötä, hyvä sydän pysyy.

Vierailija
33/85 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tuli kuvasta ensimmäisenä mieleen ettet ole naisellinen, mikä mielestäni vahvasti linkittyy kauneuteen. Seksikäs voit olla, ja nätti. Mutta jotenkin oletan ettet panosta ulkonäköösi sillä tavalla, että käyttäisit klassisen kauniita vaatteita vaan pikemminkin helppoja ja huolettomia. Oot vähän sellanen ikinuorekas ja "tyttömäinen", et vakavasti otettava kaunotar. Olen usein sitä mieltä ettei ihmisen kasvot liity hänen ulkonäköönsä tai kauneuteensa juurikaan, vaan hiukset meikki vaatteet ja ennen kaikkea oikea olemus tekevät paljon. Näin oletan tässäkin tapauksessa.

Ja tätä ehkä tukee se, että vaikka olet muuttunut paljon ilmeisesti kuvan ajoista niin silti linkkasit tuollaisen kuvan missä hassut korvikset ja mustaaa huulipunaa. Oletat ehkä ettei se vaikuta ulkonäkösi (kasvonpiirteidesi) arviointiin kun on on vain keinotekoista, mutta kyllähän se vaikuttaa paljonkin siihen mielikuvaan minkä kuvasta saa. Mutta ehdottomasti ulkonäössäsi ei ole mitään vikaa, nättikin olet. Mutta tavallaan tuo kuva ei "anna" mitään.

Vierailija
34/85 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 00:27"]

Tämä oli minulle kuin potku vatsaan. Hän tietää että olen ollut huonoissa ihmissuhteissa, joissa minua on pahoinpidelty henkisesti ja fyysisesti ja alistettu kaikin tavoin, että itsetuntoni ja minäkuvani on ollut välillä todella pohjalukemissa.

[/quote]

Miksi pitää ottaa esiin se, kuinka heikko ja kovia kokenut ihminen on? Haluatko, että miehesi kehuu ulkonäköäsi SÄÄLISTÄ? En tajua. Jos jotain, heikko itsetuntosi on perustelu sille miksi et ole kaunis, eikä päinvastoin.

Vierailija
35/85 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

31 tässä vielä, musta hiusväri vaatii kasvoilta todella paljon, kampaajan kanssa voisi myös katsoa sopiiko joku pehmeämpi väri paremmin korostamaan kasvojasi :)

Ja 33:lle, kyse ei olekaan rumasta ihmisestä, vaan ihan tavallisen nätistä naisesta. Kaikki julkisuuden kaunottaret ovat juurikin tälläisiä. Meikki, hiukset,vaatteet sen ulkonäön luovat, joka kauniiksi yleisesti mielletään.

Ja kuka tahansa kaunotar, kulmat rehottaen,ilman meikkiä, muutamalla finnillä ja todella huonoilla hiuksilla näyttäisi aikalailla erilaiselta kuin viimeisen päälle pynttäytynä.

Vierailija
36/85 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olet sievä ja varmasti meikillä saa hirveästi erilaisia ilmeitä aikaan. On toki ikävää, ettei miehesi kehu sinua, mutta hän on kuitenkin sinut valinnut jostain syystä elämänkumppanikseen ja lastensa äidiksi. Jotain hyvin puoleensavetävää siis sinussa täytyy miehesi mielestä olla, joten älä huoli. Koita päästä asiasta yli.

Vierailija
37/85 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minäkään en ole mieheni mielestä kaunis, on sanonut sen JA kritisoinut ulkonäköäni joka kohdasta. Jotkut miehet nyt vain ovat tosiaan ylirehellisiä. Minkäs teet. Olen kuitenkin riittävän hyvännäköinen, jotta kanssani on, eikä kauneus ole miehen asettamilla vaimon kriteereillä kärkipäässä. Ei edes tajua, miksi asia harmittaa minua.

Vierailija
38/85 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun silmiini et ole kaunis. Et kyllä rumakaan, mutta ei kai kovin moni muukaan. Ihan tavallinen olet. Sitä en kyllä ymmärrä miksi miehesi on kanssasi jos et vastaa hänen kauneuskäsitettään. Kauneushan on katsojan silmissä ja kuten tästäkin ketjusta huomaat, joidenkin silmään sinä sovit. :)

Vierailija
39/85 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva ihmisistä on kaunis, eikä ap:kaan kaunis ole. En ymmärrä tätä tavisten olet kaunis -kehujen pakkomielteistä kalastelua. Kannattaa etsiä itsetuntoa muualta kuin ulkonäöstä, sillä se kyllä ennen pitkää takuuvarmasti rapistuu.

Älä ap vaadi miestäsi valehtelemaan turhamaisuutesi vuoksi.

Vierailija
40/85 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minunkaan mies ole koskaan sanonut minua kauniiksi. Ei edes hyvännäköiseksi.

Tiedän kuitenkin olevani kasvoiltani keskivertoa suomalaista naista kauniimpi. Iho on hyvä, kuulas, paksut punaruskeat hiukset ja ruskeat silmät.

Olen pitkä, pitkäsäärinen. Tällä hetkellä ylipainoinen, mutta laihdutan.

Jaan Ap:n tunteen ja tiedän mitä ajat takaa.

Jos vaikka olemme lähdössä juhliin ja olen laittaunut parhaimpiini niin mies saattaa taputtaa vähän pömppöä mahaani ja sanoa ai, sä oot tällanen.

Olen kysynyt häneltä pitäisikö hän minusta jos olisin se entinen hoikka itseni. Hän ei koskaan vastaa mitään. Olen tulkinnut niin että hän haluaisi että olisin hoikka.

Mutta silloin kun olin hoikka ei hän koskaan silloinkaan sanonut minulle että olen kaunis tms.

Jos asiaa miettii se ajoittain musertaa minua.

Mieheni pyrkii olemaan elämän eri osa-alueilla rehellinen. Olenkin ajatellut että hän ei sano mitään ettei loukkaisi minua mutta ei halua valehdellakkaan.

Välillä tosin mietin miksi hän ei voi sanoa vaikka että mulla on kauniit hiukset vaikka ei läskeistä välitäkään!?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi