Tiedätkö ketkä valvoo näitä keskusteluja?ov.
Kuka tai mikä taho on töissä tuolla jossain joka lukee näitä ketjuja ja valvoo et kaikki menee oikein? Ovatko he vauva lehden toimittajia vai vapaaehtoisia? Vai palkattuja samoin kuin tv-chat valvojat?
Päivystääkö joku 24/7 vai ovatko he/hän töissä normaalin virka-ajan?
Tulipa monta kysymystä.
Kommentit (74)
pelottavaa. justhan täällä oli keskustelua siitä, saako modet selville yksittäisiä kirjoittajia, että jollekin olisi kommentoitu "henkilökohtaisesti".
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 22:14"]
pelottavaa. justhan täällä oli keskustelua siitä, saako modet selville yksittäisiä kirjoittajia, että jollekin olisi kommentoitu "henkilökohtaisesti".
[/quote]
No ihan taatusti saa selville. Heillehän näkyy vähintäänkin IP-tunnus kuin allekirjoituksena. Tietysti pystyvät vuosien aikana yhdistämään kirjoittajan ja tarinat niin talon koosta, miehen tuloista kuin perhen tragedioistakin: "tuo yksi ja sama palstalainen se kirjoittaa kaikki nämä tarinat, sillähän on ukkokin alkoholisti ja anoppi kusipää, mutta näin vaan esittää täydellistä tässä ketjussa"
Eihän siihen tarvitse kuin heittää parit gallupit "etunimesi, ja pidätkö siitä" sekä "kotikaupunkisi? Oletko aina asunut siellä?", kun tietoa on jo vaikka muille jakaa. Sitten tämä tyhmä mode osoittaa sanansa suoraan ihmiselle, jonka tietoja hänen ei pitäisi periaatteessa tietää yhden anonyymin ketjun perusteella, mutta hups: pääsee unohtumaan miten se tieto onkin kertynyt juuri tästä ihmisestä.
Täällä heiluu juuri tuollainen hölmö, joka ei muista että on saanut taustatietonsa ihan moderoinnin takia.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 20:26"]
Varmaan jotkut virka-ajat sillä saan bannia AINA seuraavana päivänä vasta kun olen vastannut noihin "mies miettii" ketjuihin. Luulen että se on mode tms.
[/quote]
Onko siis täällä mies mode?
Viikonloppuisin täällä on joku virkaintoinen mode, joka läpsäyttää herkästi viikon sulun. Selkeästi on muutama asia, joista ei saa kirjoittaa. Sanoma-konsernin lehtiä (esim. ET) ei saa mollata, Hesarin toimittajien mokista tai lehden "linjasta" ei saa puhua, metrosta tai metropoli-pakkosyötöstä ei myöskään. Puolueista Kokoomusta saa haukkua, jopa persuista saa kirjoittaa melko vapaasti, mutta vihreistä ja vassareista ei saa. Maahanmuuttoasioissa pitää olla kieli keskellä suuta ja kehareita pitää haluta naapureiksi.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 22:44"][quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 20:26"]
Varmaan jotkut virka-ajat sillä saan bannia AINA seuraavana päivänä vasta kun olen vastannut noihin "mies miettii" ketjuihin. Luulen että se on mode tms.
[/quote]
Onko siis täällä mies mode?
[/quote]
Voi hyvin ollakin. Mies miettii- alkuiset tekstit on juuri niin todellisuudesta vieroittuneen ihmisen kirjoittamia että voi hyvin olla joku nörttimies. Huomenna varmaan taas bannia ellei modet oo pääsiäislomalla:)
Nuo yllamainitut tekniset ongelmat ei ole bannia!!
Olen kerran saanut ihan oikean ja siinä kyllä tuli viesti, että mut on suljettu pois tjms. en muista sanoja. Ihan selkee viesti se oli, ei vaan tekninen vika.
Jos Firefox menee jumiin, poista keksitä Options ja remove individual cookies josta poistat kaikki tämän sivuston osoitteen mukaiset viestit. Yritin kirjoittaa tarkan ohjeen, mutta sitä ei voinut näköjään postittaa. Taisi olla kiellettyjä sanoja.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 05:28"][quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 23:12"]
Nuo yllamainitut tekniset ongelmat ei ole bannia!!
Olen kerran saanut ihan oikean ja siinä kyllä tuli viesti, että mut on suljettu pois tjms. en muista sanoja. Ihan selkee viesti se oli, ei vaan tekninen vika.
[/quote]
Näin on.
Nyt jengi sekoilee pahemman kerran. Ei tekniset ongelmat ole mitään banneja. Ei täällä banneja helposti jaeta. En ole minäkään saanut koskaan.
Sen sijaan asiattomaksi ilmoitettuja viestejä tai kokonaisia ketjuja kyllä poistetaan ilmoitusten perusteella. Minunkin poliittinen ketjuni on ilmeisen arkaluontoisena poistettu, mutta ei siitä mitään banneja jaella. Tuo "404 - sisältöä ei löydy" tarkoittaa juuri sellaista poistettua ketjua.
Banneja ei siis todellakaan täällä helposti jaella! Ei kannata sekoittaa teknisiä ongelmia ja banneja. Jos ei pysty kirjoittamaan viestiä, kannattaa kokeilla toista selainta tai toista konetta ja varmasti viestin kirjoittaminen onnistuu.
Terv. IT-asiantuntija
[/quote]
Niin nämä "tekniset ongelmat" näyttävät laskeutuvan taivaasta yllättäen niiden päälle jotka ottavat esiin palstan moderointilinjan. Jos olisit luonnehäiriöinen mode ja tietäisit, että työnantajasi ehkä seuraa millaisia banneja jakelet ja odottaa sinun jakelen niitä palstan sääntöjen mukaan, niin eikö olisi perin mukavaa järjestää silloin tällöin jollekin ärsyttävälle tyypille "teknisiä ongelmia"?
Mitä ihmeen salaliittoteorioita te oikein kehittelette täällä? :D Onko alumiinifoliohatut jo päässä viikonlopun varalle?
Bad Request on kyllä tasan bannit. Mulla ollut toisella laitteella jo yli viikon. Enkä vieläkään keksi mikä NIIN kamalaa oli, parin päivän bannit nyt saa mistä vaan, mutta toi on jo aika pitkä aika...
Niin ja 67 kiinnostais tietää, että mikä on pisin aika mitä olette olleet bannattuna? Vai voiko johtuu selaimesta (Chrome)? Mutta kun toimi kyllä ihan ok ensin, sit sain parin päivän bannit, toimi taas ja kai jotain hölmöilin ja nyt 8pv bannattuna... perse jos en pääse tolla enää KOSKAAN tänne, sit kyllä muserrun :( :( Armoa, modet, armoa! En mä vihaakaan teitä! Vaikka muissa ketjuissa oisin muuta väittänyt :)
En tiedä, mutta jos sattuisi olemaan joku tuttu, niin tiedoksi: Kirjoitan mitä sattuu. joko totta, tarua tai toisilta lainattua.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 13:58"]
Bad Request on kyllä tasan bannit. Mulla ollut toisella laitteella jo yli viikon. Enkä vieläkään keksi mikä NIIN kamalaa oli, parin päivän bannit nyt saa mistä vaan, mutta toi on jo aika pitkä aika...
[/quote]
Minulla kyllä tuli bad request -viestejä jo silloinkin, kun en ollut kirjoitellut palstalle, eli ei siis oikeasti voinut johtua mistään kirjoituksestani. Konettani ei myöskään kukaan muu käytä.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 14:17"][quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 13:58"]
[/quote]
Minulla kyllä tuli bad request -viestejä jo silloinkin, kun en ollut kirjoitellut palstalle, eli ei siis oikeasti voinut johtua mistään kirjoituksestani. Konettani ei myöskään kukaan muu käytä.
[/quote]
Aiempi asukas on saanut bannit? Se ip-numero menee yleensä asuinpaikan mukaan.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 14:19"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 14:17"][quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 13:58"]
[/quote]
[/quote]
Aiempi asukas on saanut bannit? Se ip-numero menee yleensä asuinpaikan mukaan.
[/quote]
En usko, koska sivu siis välillä toimi ja välillä tuli tuo bad request, kun oli jonkin aikaa lukenut aiheita. Kyse ei siis ollut siitä, että olisin yrittänyt kirjoittaa viestiä, vaan näytölle pamahti tuo bad request muuten vain. Jos laittoi selaimen joksikin aikaa kiinni, palsta alkoi taas toimia. Edellisen asukkaan asumisesta asunnossa oli tuolloin jo reilut neljä vuotta, eli ei nyt voinut sellaisestakaan johtua. Luulen, että tuo johtui ihan pelkästään palstan toimintahäiriöistä, ei bänneistä tai muusta. Toki joillakuilla tuo voi johtua banneistakin, mutta tuskin kaikissa tapauksissa.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 22:09"]Voiko peukutuksien perusteella saada bannia?
[/quote]
Luulen niin, ainakin se jollain lailla taitaa vaikuttaa jos vielä eriäviä mielipiteitä olet sanonut. Sehän on vaan lietsontaa se peukutus...