Listataan yksinhuoltajien ominaisuuksia
Leikkimielisesti, millaisia mielikuvia yksinhuoltajista. Jos ottaa liikaa jonkun yh:n itsetunnon päälle, niin ei tarvi lukea ketjua.
Esim
- Käyttävät lannefarkkuja ja tiukkoja huppareita, selkä ja maha pömpöttää farkkujen vyötäröltä
- Miehenkipeitä, koko ajan pitää olla joku, yhtään ei voi olla yksin, koko ajan joku kierroksessa
- Tappelevat elatusmaksuista ja soittavat eksän perään jo kuudelta aamulla, jos ei elarit näy tilillä
- Kun lapset vkl isällään, alkaa facebookissa päivitykset : " Nyt sihahti eka siideri, Maisa millon sä tuut" "Äiti viihteellä.com" yms ja kuvia, joissa kaverin kanssa posket vastakkain, siiderilasit käsissä ja töröhuulet
- On ripsienpidennykset, rakennekynnet ja hiustenpidennykset ja tupakkaa, vaikkei ole yhtään rahaa ja sitä rahaa kerjätään loppukuusta sossulta tai diakonilta
Kommentit (39)
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 19:02"]Leikkimielisesti, millaisia mielikuvia yksinhuoltajista. Jos ottaa liikaa jonkun yh:n itsetunnon päälle, niin ei tarvi lukea ketjua.
Esim
- Käyttävät lannefarkkuja ja tiukkoja huppareita, selkä ja maha pömpöttää farkkujen vyötäröltä
- Miehenkipeitä, koko ajan pitää olla joku, yhtään ei voi olla yksin, koko ajan joku kierroksessa
- Tappelevat elatusmaksuista ja soittavat eksän perään jo kuudelta aamulla, jos ei elarit näy tilillä
- Kun lapset vkl isällään, alkaa facebookissa päivitykset : " Nyt sihahti eka siideri, Maisa millon sä tuut" "Äiti viihteellä.com" yms ja kuvia, joissa kaverin kanssa posket vastakkain, siiderilasit käsissä ja töröhuulet
- On ripsienpidennykset, rakennekynnet ja hiustenpidennykset ja tupakkaa, vaikkei ole yhtään rahaa ja sitä rahaa kerjätään loppukuusta sossulta tai diakonilta
[/quote]
No jopas ihmisiä ärsyttää:).
Mulla tuli ekana mieleen sellainen"aivan loppu-olemus".
Sellainen joka mielellään puhuu siitä kuinka huonosti asiat on=siskoni.
Niin ja muilla ei koskaan ole ongelmia tai ainakin heillä (hänellä) on sama tai pahempi.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 19:58"][quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 19:09"]Sanotaan näin että mulla ei ole lapsia enkä siis ole yh, joten en ottanut "herneitä nenään". Mutta miksi???? Onko sulla tylsää, oletko tyhmä vai muuten vaan menee huonosti? Haukutaan nyt kimpassa yh äitejä eikö olekin kivaa. Huhhu. Nyt alkoi vituttaa.
Joten annappa kun kerron. Kukaan ei varmaan suunnittele tulevansa yksinhuoltajaksi. Kukaan ei unelmoi siitä. Se tapahtuu koska ELÄMÄ. Ja silti nämä naiset jaksaa päivästä toiseen, tekee kaikkensa lastensa eteen ja yrittää parhaansa. YKSIN. Ei varmaan mikään helppo tehtävä, vai mitä? Ole ihminen ja kunnioita toisia, jopa täällä palstalla, nimettömänä.
Niin ja listataan ihmeessä niitä ominaisuuksia; miten olisi rohkea, periksiantamaton, rakastava, vahva, itsenäinen, luova ja huumorintajuinen?
Mun on se ja sama onko tälläisella naisella lantiofarkut, kouvolatukka, ripsienpidennys tai geelikynnet. Kasva säkin jo aikuiseksi.
[/quote]
Miten niin yksin? Nehän saa elareita ja lapsilisätkin korotettuna. En tule ikinä ymmärtämään miksi siittäjä joutuu elättämään yh:n omaan käyttöön tuotettuja jälkeläisiä, eri asia jos isälläkin olisi oikeuksia lasten suhteen, saisi lapsilisät, asumistuet ja muut etuudet mitä näille lähiäideille maksetaan. Harva isä luopuu lapsistaan vapaaehtoisesti, mutta menetyksen lisäksi joutuvat vielä maksamaan sakkoja sinisilmäisyydestään, inhimillistä kuitenkin se huonoon naiseen sekaantuminen.
Minun silmissä yh:t ovat lorttoja, joilla on aina rahaa viinaan ja tupakkaan, mutta lapset puetaan rikkinäisiin kirpparirääsyihin. Lesket eivät ole yh-äitejä sanan rumassa mielestäni, eivät myöskään itselliset äidit vaan pelkästään eronneet naiset, jotka kuppaavat rahaa exiltään.
[/quote]
Myös yh elättää lapsensa yksin, eikä siihen tulot yhden riitä. Yh-lisä on 50 e lapsi. Onko siis miehen jättämä yh lortto ja mies se kunniallinen isä, joka vaille vastuuta lähti? Ja senkö vuoksi lasten pitäisi kulkea rääsyissä, naisen alentua kuuntelemassa nimittelyä ja miehen olla maksamatta lapsista? En ymmärtää voi...
Voi kun täällä muutama puhui kauniisti yh-äideistään :') mä ainakin elän mun tyttärille täysillä ja toivon, että hekin aikuisena puhuvat musta yhtä kauniisti :)
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 19:02"]Leikkimielisesti, millaisia mielikuvia yksinhuoltajista. Jos ottaa liikaa jonkun yh:n itsetunnon päälle, niin ei tarvi lukea ketjua.
Esim
*joo maha on vähän iso ja tursuilee, lannefarkkuja en käytä
* kiva se on kun on joku, varsinkin nyt kun on niin kiltti ja mukava tutustumisen alla vaikka tosi hitaasti edetäänkin
* ex opiskelee ja sen aikaa varattomaksi todettu, kelan elarin perään ei ole tarvinu doitella
* olin viihteellä viimeksi marradkuussa, siitä ei ole päivityksiä eikä kuvia todistusaineistona :)
[/quote]
*ei ole mitään noista enkä ole koskaan käynyt sossussa enkä diakonilla
No myönnetään, tunnen kyllä muutaman johon nämä kyllä sopii ;)
Ystäväni, yh-äiti:
Lapsi isällä joka viikonloppu, bileet! (äiti jo 33v)
Ikinä ei ole viikolla rahaa
Tupakoi, ostelee osamaksulla itselleen vaatteita ja elektroniikkaa
..mutta kun lapsi tarvitsi talvihanskat, osti 7e arvoiset ja marisi kun maksoivat paljon
Tyttö 4v pukeutuu tuttujen lasten vanhoihin vaatteisiin, uusia ei osteta
Joskus käy tyttöä sääliksi. Kuitenkin viikolla hyvä, työssäkäyvä äiti. Omasta mielestäni vain arvot vinksallaan
Tiedän useamman yh:n, jotka juovat joka ilta, valehtelevat itselleen ettei ole alkoholiongelmaa, kun ei juo joka päivä känniä. Tupakkaa poltetaan ketjussa. On mielenterveysongelmia, muttei haeta niihin apua. Viranomaiset käy katsomassa säännöllisesti, mutta heitä pidetään kusipäinä. Tyyli on tuo lantiofarkku, kananpersetukka ja rakennekynnet.
No ap:n tuttavapiiri nyt varmaan on tuollaista, ehkä entisiä koulukavereita jne.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 19:04"]
Repesin... aika moni sopii mun systeriin.. yh :-D
[/quote]
Ai alapäästä vai? Sääliksi käy sun miestä, kun on väljähtänyttä tavaraa tarjolla.
Jos lapset ovat isällään osan aikaan niin silloinhan on kyse yhteishuoltajuudesta, yksinhuoltaja hoitaa lapsiaan yksin ilman toista vanhempaa.
Eihän lasta isästään saa vieroittaa, vaika äiti olisikin yksinhuoltaja. On lapsen oikeus viettää aikaa molempien vanhempien kanssa ja luoda hyvä suhde heihin molempiin, vaikka erikseen.
t. Yh, hyvä tulot, omistusasunto ym. Lapsen isä ei kustanna elämääni, osallistuu lapsensa kuluihin, koska hänkin haluaa tälle hyvän elämän. Enkä tarkoita ainoastaan aineellisesti.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 19:02"]
Leikkimielisesti, millaisia mielikuvia yksinhuoltajista. Jos ottaa liikaa jonkun yh:n itsetunnon päälle, niin ei tarvi lukea ketjua.
Esim
En todellakaan käytä, yritän pukeutua mahdollisimman mukavasti, siististi ja klassisesti.
- En allekirjoita, mä oon niin paljon kotona, että missä tapaisin miehiä? Ei kyllä edes kiinnosta, oikea tulee jos tulee
En tappele rahasta
En juo, polta tai laittele kuvia facebookiin. Facebookiin laitan kuvan itsestäni ehkä kaksi kertaa vuodessa.
Ei ole mitään pidennyksiä, ei rakennekynsiä, enkä käy sossussa tai diakonissa, mikä nyt sitten onkaan.Hiukseni ovat vaaleat, pitkä polkka.
[/quote]
Mä olen työssäkäyvä, opiskeleva yh-äiti, joka tekee työtä kotoaan käsin, jotta aikaa ei menisi työmatkoihin.Töitä en tee lapsen ollessa kotona, ainoastaan vastaan sähköposteihin, en puheluihin. Annan lapselle aikaa kanssani. Näin ollen lapselle ei tule pitkiä päiväkotipäiviä ja saa usein herätä aamulla ilman herätyskelloa.
Mulla ei ole mielikuvia yksinhuoltajien ulkonäöstä. Eikä mitään lisättävää tähän ketjuun, jokaisesta meistä voi tulla yksinhuoltaja, ei sitä kauhean moni suunnitellut etukäteen. Elämä tapahtuu, koskaan ei voi tietää mitä tapahtuu huomenna. Meillä kävi niin, että mies ihastui yhteen kaveriinsa, ja jätti meidät aika pian sen jälkeen.
Yhteishuoltajuudella ei ole mitään tekemistä sen kanssa,kuinka paljon lapsi viettää aikaa vanhempiensa kanssa. Lapsi voi olla vaikka puolet kuukaudesta toisella vanhemmalla ja silti toisella voi olla yksinhuoltajuus.
Yksinhuoltaja ei käy ulkona, ei osta itselleen mitään. On sitkeä ja ajankäytön mestari. Taitava organisoija. On vahva eikä hänellä ole koskaan lomaa. Yhteishuoltajuus on sitten eriasia. Älkää sekoittako niitä.
Repesin minäkin. Minä tiedän 3 juuri tuollaista, mitä ap kuvasi. Mutta huvittavinta on,että heidän ikänsä on 40v-50v :D
Tuo äitiviihteellä.com on juuri sitä ja sitten päivitetään kapakkakuvat lasi kädessä ja huulet törröllä :D
Apn kuvailema ihmistyyppi sopii enemmänkin wt kuin yh-määritelmään. Yksinhuoltajaksi ''luokittaudutaan'' tasan sillä, että on vastuussa lapsistaan pääosin yksin. Oli sitten eronnut,leski tai ei tietoa isästä tyyppi.
Tästä aiheesta gallupin tekeminen oli mielestäni aika mautonta, etenkin kun monelle yh:na olo ei todellakaan ole mikään tietoinen valinta, vaan kipeäkin elämäntilanne. Itse tiedän useitakin tuollaisia henkilöitä mitä ap aloituksessaan kuvasi, sekä lapsettomia, yksinhuoltajia kuin parisuhteessakin olevia.
kuvailit nyt yleisemmin wt-äitejä, olivat sitten yksinhuoltajia tai eivät.
terveisin akateeminen yh ;)
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 00:56"]
Jos lapset ovat isällään osan aikaan niin silloinhan on kyse yhteishuoltajuudesta, yksinhuoltaja hoitaa lapsiaan yksin ilman toista vanhempaa.
Eihän lasta isästään saa vieroittaa, vaika äiti olisikin yksinhuoltaja. On lapsen oikeus viettää aikaa molempien vanhempien kanssa ja luoda hyvä suhde heihin molempiin, vaikka erikseen. t. Yh, hyvä tulot, omistusasunto ym. Lapsen isä ei kustanna elämääni, osallistuu lapsensa kuluihin, koska hänkin haluaa tälle hyvän elämän. Enkä tarkoita ainoastaan aineellisesti.[/quote]
sekoitat nyt kaksi asiaa: yksinhuoltajuus tarkoittaa, että lapsella on vain yksi huoltaja, mutta sillä ei mitään tekemistä tapaamisten kanssa. Yksinhuollossa oleva lapsi saattaa olla jopa puolet ajasta toisella vanhemmallaan. Vastaavasti yhteishuollossa oleva lapsi saattaa tavata toista huoltajaansa vain harvoin. Huoltajuudella ja tapaamisille ei ole mitään tekemistä keskenään, ne ovat kaksi eri asiaa.
Terveisin yhteishuoltaja, jonka lapsi on toisella huoltajallaan n. 2 vuorokautta vuodessa.
Kauhee kun täällä ihmiset listaa ettei vaan lista osu heihin. Miksi tälläset otetaan niin henkilökohtaisesti, että pitää tuntemattomille todistella olevansa tietynlainen?
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 19:54"]Kaikkien muiden kustannuksella saa leikkimielisesti pilailla, mutta ei yh-mammojen, eikä läskien?
[/quote]
Miksi pitää pilailla kenenkään kustannuksella, jolla raskasta jo muutenkin?