Listataan yksinhuoltajien ominaisuuksia
Leikkimielisesti, millaisia mielikuvia yksinhuoltajista. Jos ottaa liikaa jonkun yh:n itsetunnon päälle, niin ei tarvi lukea ketjua.
Esim
- Käyttävät lannefarkkuja ja tiukkoja huppareita, selkä ja maha pömpöttää farkkujen vyötäröltä
- Miehenkipeitä, koko ajan pitää olla joku, yhtään ei voi olla yksin, koko ajan joku kierroksessa
- Tappelevat elatusmaksuista ja soittavat eksän perään jo kuudelta aamulla, jos ei elarit näy tilillä
- Kun lapset vkl isällään, alkaa facebookissa päivitykset : " Nyt sihahti eka siideri, Maisa millon sä tuut" "Äiti viihteellä.com" yms ja kuvia, joissa kaverin kanssa posket vastakkain, siiderilasit käsissä ja töröhuulet
- On ripsienpidennykset, rakennekynnet ja hiustenpidennykset ja tupakkaa, vaikkei ole yhtään rahaa ja sitä rahaa kerjätään loppukuusta sossulta tai diakonilta
Kommentit (39)
Repesin... aika moni sopii mun systeriin.. yh :-D
Tunnen kyllä yksinhuoltajia joilla on korkea koulutus, hyvä rahatilanne, siisti pukeutuminen jne. Ei kannata ajatella niin mustavalkoisesti. :)
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 19:06"]Tunnen kyllä yksinhuoltajia joilla on korkea koulutus, hyvä rahatilanne, siisti pukeutuminen jne. Ei kannata ajatella niin mustavalkoisesti. :)
[/quote]
Siis leikkimielisesti mielikuvia tässä listattaisiin. Olen itsekin yh :-) ap
Sanotaan näin että mulla ei ole lapsia enkä siis ole yh, joten en ottanut "herneitä nenään". Mutta miksi???? Onko sulla tylsää, oletko tyhmä vai muuten vaan menee huonosti? Haukutaan nyt kimpassa yh äitejä eikö olekin kivaa. Huhhu. Nyt alkoi vituttaa.
Joten annappa kun kerron. Kukaan ei varmaan suunnittele tulevansa yksinhuoltajaksi. Kukaan ei unelmoi siitä. Se tapahtuu koska ELÄMÄ. Ja silti nämä naiset jaksaa päivästä toiseen, tekee kaikkensa lastensa eteen ja yrittää parhaansa. YKSIN. Ei varmaan mikään helppo tehtävä, vai mitä? Ole ihminen ja kunnioita toisia, jopa täällä palstalla, nimettömänä.
Niin ja listataan ihmeessä niitä ominaisuuksia; miten olisi rohkea, periksiantamaton, rakastava, vahva, itsenäinen, luova ja huumorintajuinen?
Mun on se ja sama onko tälläisella naisella lantiofarkut, kouvolatukka, ripsienpidennys tai geelikynnet. Kasva säkin jo aikuiseksi.
Hyvin koulutettu, itsenäinen, toimelias, ei jää ruikuttamaan apua vaan on tottunut pärjäämään. Pitää itsestään huolta, silmäniloa naapurin miehelle. ;)
On mulla tylsää. Listataanhan täällä hippejäkin. Miksei yh:takin? ap
Ja vähän epäilen että sulla on lapsia ja olet yh. Jos olisit, et ikinä tekisi tälläistä aloitusta. Sen sijaan mun äiti on ollut yh koko elämänsä ja en ikinä laskisi leikkiä tollasesta, edes nimettömänä palstalla. Olet vaan typerä trolli eikä sulle kannattaisi edes vastata. Helmiä sioille u know.
Kauneus, voimakas luonne, peräänantamattomuus, neuvokkuus, ihanuus, taiteellisuus, luovuus. Naisista parhaita, esim. oma äitini oli sellainen.
Olen yh, enkä tunnista noista yhtään ominaisuutta
- korkeasti koulutettu
-lapset harrastavat musiikkiopistossa ja tanssia tms.
-sopuisat välit exän sukuun
-sitkeitä
-työteliäitä
-priorisoivat aikansa lapsille
-käyttävät energiaa sukulaissuhteiden ylläpitoon
-ovat yksin etteivät lapset traumatisoidu lisää
tässä mun kokemukset itsestäni ja lähipiirini yksinhuoltajista
Olen yh enkä tunnista yhtään ap:n mainitsemia asioita. Elän yksin ilman miestä ja elän mieluusti. Hoidan yksin kaikki. Baareissa en jaksa edes riekkua, vaikka ikää on jo 33 vuotta. Riekuin baareissa ihan tarpeeksi, kun olin nuorempi. Nykyään nukun mielelläni tai katson leffaa, kun lapset ovat isällään. Otan aikaa itselleni. Missähän maailmassa sä elät ap?
No kylläpäs ihmiset nyt provosoitui.
Olen yh, ja unohdit mainita elämänhallinnan puutteen.No olisin varmasti ihan yhtä tolvana myös miehen kanssa asuessani.Muuten tuo lista ei oikein kuvaa minua, paitsi sossun osalta koska olen työtön.
Yh täälläkin. En nyt jaksa muuten kommentoida, mutta yksi ominaisuus on: vituttaa aika usein.
Jos lapset ovat isällään osan aikaan niin silloinhan on kyse yhteishuoltajuudesta, yksinhuoltaja hoitaa lapsiaan yksin ilman toista vanhempaa.
Yksinhuoltajia on nuorempia ja venhempia ja tuo stereotypia varmasti oli kuvaus nuoremmista,luulisin.
Aloitus ei ollut hauska koska tuollaisia eri streotypioita viljellään jatkuvasti tosiasioina ilman, että on oikeaa ja realistisempaa kuvaa esillä.
Ei ole erityisiä ominaisuuksia. Jokaisella oma tarina, miksi elämä meni kuten meni. Miksi yksinäistä, ahkeraa äitiä, jonka mies vaikkapa lähti täytyy kiusata vielä kaiken muun lisäksi?
Ei ole varaa geelikynsiin, uusiin farkkuihin tai kampaamoon tai jatkuvasti bileisiin. Maksan yksinäni omistusasuntoa, haluan lapsille ensisijaisesti terveellistä ruokaa ja hyviä vaatteita. Siihen menee rahat ja elatusmaksut.
Ja miksi äidin tulisi maksaa lapsen kulut yksinään? Täytyisikö ap.n mielestä lasten kärsiä erosta vielä taloudellisesti? Miksi isä voi vaan häipyä? Mies oli kunnollinen isä kunnes rakastui nuoreen tyttöön ja jätti meidät ja perusti uuden perheen. Yritin kyllä parhaani, mutta en ollut tarpeeksi.
Oli kyllä osuva, just tuomiosihan ne on. :D
Kaikkien muiden kustannuksella saa leikkimielisesti pilailla, mutta ei yh-mammojen, eikä läskien?
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 19:09"]Sanotaan näin että mulla ei ole lapsia enkä siis ole yh, joten en ottanut "herneitä nenään". Mutta miksi???? Onko sulla tylsää, oletko tyhmä vai muuten vaan menee huonosti? Haukutaan nyt kimpassa yh äitejä eikö olekin kivaa. Huhhu. Nyt alkoi vituttaa.
Joten annappa kun kerron. Kukaan ei varmaan suunnittele tulevansa yksinhuoltajaksi. Kukaan ei unelmoi siitä. Se tapahtuu koska ELÄMÄ. Ja silti nämä naiset jaksaa päivästä toiseen, tekee kaikkensa lastensa eteen ja yrittää parhaansa. YKSIN. Ei varmaan mikään helppo tehtävä, vai mitä? Ole ihminen ja kunnioita toisia, jopa täällä palstalla, nimettömänä.
Niin ja listataan ihmeessä niitä ominaisuuksia; miten olisi rohkea, periksiantamaton, rakastava, vahva, itsenäinen, luova ja huumorintajuinen?
Mun on se ja sama onko tälläisella naisella lantiofarkut, kouvolatukka, ripsienpidennys tai geelikynnet. Kasva säkin jo aikuiseksi.
[/quote]
Miten niin yksin? Nehän saa elareita ja lapsilisätkin korotettuna. En tule ikinä ymmärtämään miksi siittäjä joutuu elättämään yh:n omaan käyttöön tuotettuja jälkeläisiä, eri asia jos isälläkin olisi oikeuksia lasten suhteen, saisi lapsilisät, asumistuet ja muut etuudet mitä näille lähiäideille maksetaan. Harva isä luopuu lapsistaan vapaaehtoisesti, mutta menetyksen lisäksi joutuvat vielä maksamaan sakkoja sinisilmäisyydestään, inhimillistä kuitenkin se huonoon naiseen sekaantuminen.
Minun silmissä yh:t ovat lorttoja, joilla on aina rahaa viinaan ja tupakkaan, mutta lapset puetaan rikkinäisiin kirpparirääsyihin. Lesket eivät ole yh-äitejä sanan rumassa mielestäni, eivät myöskään itselliset äidit vaan pelkästään eronneet naiset, jotka kuppaavat rahaa exiltään.
Sä oot ainkin typerä ap.