Miten sanoa ystävällisesti, mutta topakasti, ettei halua olla tekemisissä?
Serkulleni on viime vuosina sattunut hirveitä vastoinkäymisiä lapsen kuolemasta avioeroon, työttömyydestä asunnottomuuteen. Olen välillä miettinyt, miten itse edes jaksaisin elää tuossa tilanteessa.
Serkku on sekaantunut joihinkin hämäräperäisiin juttuihin, joista en halua tietää yhtään mitään.
Joku nainen sai Facebookin kautta tietää, että minä olen serkkuni serkku ja alkoi lähetellä minulle yksityisviestejä. Laitoin heti viestin, etten tiedä mistään mitään, asia ei kuulu minulle, enkä halua toimia serkkuni selän takana.
Sen jälkeen näitä viestejä on tullut vaikka kuinka paljon. Mm. serkkuni perhettä on uhkailtu. En siis missään nimessä halua puuttua tähän asiaan. Serkku voi hoitaa omat asiansa ja pyytää tarvittaessa apua, mutta nämä asiat eivät minulle millään tavalla kuulu.
Miten siis pystyn sanomaan tälle naiselle ystävällisesti (en halua mitään riitoja tai hämäriä ukkoja oven taakse), mutta tarpeeksi topakasti (että ymmärtää), etten halua olla missään tekemisissä tämän asian kanssa?
Minua ei ole uhkailtu, en siis voi tehdä mitään poliisiasiaa. Jos laitan eston, ettei voi laittaa minulle viestiä, avaa uuden profiilin. En halua kieltää tuntemattomien viestejä, koska olen aktiivisesti FB-kirpputoreille tuntemattomien kanssa tekemisissä.
Kommentit (8)
Lähestyisin asiaa siltä kannalta, että miksi sinun tulisi olla erityisen ystävällinen?
Oletko kokeillut jo eston laittoa, ja nainen silti jatkoi?
Silloin sinun ei tarvitse olla enää mitenkään ystävällinen (se olisi ylikiltteyttä).
Sanot vain, että olet jo kertonut kantasi, et aio olla asian kanssa missään tekemisissä, ja että mikäli nainen jatkaa yhteydenottoa häneen, olet yhteydessä poliisiin. Mutta että toivottavasti viesti menee tällä perille.
"yhteydenottoa häneen" -> "yhteydenottoa sinuun"
T. 3
"Älä enää ota millään tavoin yhteyttä, en koe sille mitään tarvetta."
Minä jättäisin vain huomitotta ja vastaamatta
Laita ettet ole serkkusi kanssa missään yekemisissä ja jos nainen jatkaa viestien lähettelyä niin joudut olemaan yhteydessä poliisiin. Sen jälkeen talletat kaikki viestit mutta et vastaa. Kuinka kauan tätä viestittelyä on jatkunut? Varmaan loppuu jossain vaiheessa aikanaan kun et vastaile viesteihin.
"En halua olla missään tekemisissä tämän asian kanssa. Ole hyvä, äläkä ota enää yhteyttä minuun."
Ja jos homma jatkuu ja sua rasittaa, niin sun on vaan hetkeksi luovuttava kirppiskaupoista, sillähän tilanteen saa hetkeksi poikki kun kaikki viestit blokkaantuu.
Kyllä tuollaisesta voi jo ilmoittaa poliisille, koska sinua selvästi häiritään noilla viesteillä.