Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joidenkin äitien pitää niin näyttävästi imettää,

Vierailija
17.04.2014 |

kaivavat nännin esiin rumista äitiysliiveistään ihan missä vaan, ja kuvittelevat että se on jotenkin sallittua? On se ymmärrettävää imettää omaa lastaan (olen itse imettänyt kolme lasta) mutta hei, pieni häveliäisyys kuuluu kohteliaisuuteen. En mä halua edes itse äitinä saada näkymää suppilomaiseen märkään nänniin, josta roiskahtelee maitoa ympäri lattioita, yöks!

Kommentit (174)

Vierailija
141/174 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 10:28"]

Kerro! ihan hygieniasyistä: MIKSI IMETÄT RUOKAMYRKYTYKSENKIN UHALLA ERILAISIEN ULOSTUSPERÄISIEN PÖPÖJEN KESKELLÄ LASTASI?

Järkyttävää.

Nim. kokki

[/quote]

:D :D LOL!!!

Vierailija
142/174 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuori äiti, jolla on pienet, sirot rinnat ja kaunis vauva! Minä imetän missä huvittaa, enkä häpeä yhtään! En ymmärrä miten ketään voi häiritä se, että äiti ruokkii lapsensa. Maailman kaunein ja luonnollisin asia. En minä syöttäisi lastani vessassa! Ruokailu on yhteinen mukava hetki, jolla luodaan pohjaa syömisen ja ruokakulttuurin opetteluun. Meillä syödään ruokapöydän ääressä, eikä missään vessassa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/174 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuori äiti, jolla on pienet, sirot rinnat ja kaunis vauva! Minä imetän missä huvittaa, enkä häpeä yhtään! En ymmärrä miten ketään voi häiritä se, että äiti ruokkii lapsensa. Maailman kaunein ja luonnollisin asia. En minä syöttäisi lastani vessassa! Ruokailu on yhteinen mukava hetki, jolla luodaan pohjaa syömisen ja ruokakulttuurin opetteluun. Meillä syödään ruokapöydän ääressä, eikä missään vessassa!

Vierailija
144/174 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 07:39"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 21:31"]

Kyse on syömisestä, ei mistään muusta. Pysy kotona, jos et kestä ihmisten syömistä. Kaipa tuollekin fobialle joku diagnoosi löytyy.

En ole koskaan kuullut, että miehen rinnan paljastaminen olisi itsensäpaljastelua.

[/quote]

Kyllä aina jaksaa hämmästyttää ja naurattaa miten alas jotkut argumenteissään täällä vajoavat :D Imettämistä eli syöttämistä tämä keskustelu ei ole missään vaiheessa koskenutkaan (kannattaisi tosiaan lukea keskustelu, ennen kuin lähdet kommentoimaan, niin ei mene kommenttisi ihan noin ohi maalin).

No kuvittele vaikka mitä siitä oltaisiin mieltä, jos tasavallan presidentti pitäisi itsenäisyyspäivän vastaanottoa pelkissä puvun housuissa tai vaikka bussikuski ajelisi paidattomana. Varmasti tulisi työnantajalta huomautus ja varoitus. 

[/quote]

Kyse on ihmisen ruokailusta, josta häiriintyneet yrittää tehdä jotain ihan muuta. Jos työnantaja ei antaisi työntekijän syödä, niin hän joutuisi työtuomioistuimeen. Tai jos itsenäisyyspäivän juhlissa ei olisi ruokaa, niin kyseessä olisi skandaali.

Vierailija
145/174 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienen vauvan äitinä sitä mieltä että ok jos haluaa julkisella paikalla imettää niin laittaa harson/pyyhkeen rinnan päälle ENNEN kuin alkaa kaivamaan tissiä esiin ja imettää harson suojissa. Silloin ei häiritse muita kanssa kulkijoita

Vierailija
146/174 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 08:36"]Olen nuori äiti, jolla on pienet, sirot rinnat ja kaunis vauva! Minä imetän missä huvittaa, enkä häpeä yhtään! En ymmärrä miten ketään voi häiritä se, että äiti ruokkii lapsensa. Maailman kaunein ja luonnollisin asia. En minä syöttäisi lastani vessassa! Ruokailu on yhteinen mukava hetki, jolla luodaan pohjaa syömisen ja ruokakulttuurin opetteluun. Meillä syödään ruokapöydän ääressä, eikä missään vessassa!

[/quote]

Mitä se ketään liikutta, että sinulla on pienet sirot rinnat ja kaunis vauva? Ketään ei halua nähdä paljaita rintojasi yleisellä paikalla. Imettää voit missä vaan, kunhan peität rintadi niin, ettei niitä näe imetettäessä. Eli harso/pyyhe tai mikä vaan rinnan peitoksi ja vauva imemään sinne peiton alle. Sillä rinnan ulkonäöllä ei ole mitään väliä, vaan pointti on se että ei niitä rintoja paljastella yleisellä paikalla, sillä se ei ole suotavaa. Samasta syystä miehet eivät saa olla yleisellä paikalla ilman paitaa.

Vierailija
147/174 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 08:36"]Olen nuori äiti, jolla on pienet, sirot rinnat ja kaunis vauva! Minä imetän missä huvittaa, enkä häpeä yhtään! En ymmärrä miten ketään voi häiritä se, että äiti ruokkii lapsensa. Maailman kaunein ja luonnollisin asia. En minä syöttäisi lastani vessassa! Ruokailu on yhteinen mukava hetki, jolla luodaan pohjaa syömisen ja ruokakulttuurin opetteluun. Meillä syödään ruokapöydän ääressä, eikä missään vessassa!

[/quote]

Mitä se ketään liikutta, että sinulla on pienet sirot rinnat ja kaunis vauva? Ketään ei halua nähdä paljaita rintojasi yleisellä paikalla. Imettää voit missä vaan, kunhan peität rintadi niin, ettei niitä näe imetettäessä. Eli harso/pyyhe tai mikä vaan rinnan peitoksi ja vauva imemään sinne peiton alle. Sillä rinnan ulkonäöllä ei ole mitään väliä, vaan pointti on se että ei niitä rintoja paljastella yleisellä paikalla, sillä se ei ole suotavaa. Samasta syystä miehet eivät saa olla yleisellä paikalla ilman paitaa.

Vierailija
148/174 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 08:36"]

[/quote]

Niin ja kuva täällä on käskenyt imettämistä hävetä?? Minäkin tykkään piereskellä enkä häpea suolen toimintaani yhtään, mutta sen verran osaan ottaa muut kanssa ihmiset huomioon ettei heidän tarvitse joutua haistelmaan minun hajupommejani.   

Vierailija
149/174 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 08:37"]

Kyse on ihmisen ruokailusta, josta häiriintyneet yrittää tehdä jotain ihan muuta. Jos työnantaja ei antaisi työntekijän syödä, niin hän joutuisi työtuomioistuimeen. Tai jos itsenäisyyspäivän juhlissa ei olisi ruokaa, niin kyseessä olisi skandaali.

[/quote]

Ja tämä kommentti liittyy tähän keskusteluun...miten?

Vierailija
150/174 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imettäminen julkisilla paikoilla on ihan ok, jos sen tekee hienovaraisesti ja muut läsnäolijat huomioonottaen. Olin esimerkiksi hiljattain tyttöporukalla kahvilla, ja yhdellä ystävälläni oli vauva mukana. Ainut paikka imettää piilossa olisi ollut kahvilan ainut unisex-vessakoppi, joka oli aika saastainen, ja ystäväni olisi samalla evännyt kaikilta kahvilan asiakkailta mahdollisuuden käydä vessassa. Itse asiassa en aluksi edes huomannut, kun ystäväni alkoi vauvaansa ruokkia, kun hän teki sen niin huomaamattomasti ja eleettömästi.

Minua tuo ei siis häirinnyt pätkääkään, mutten silti menisi tuomitsemaan ihmisiä, joille tuo voisi olla kiusallista. Puhumattakaan näistä äärimmäisen suurieleisistä imettäjistä, joilla on selvästi joku imetysagenda meneillään, jolloin kaikkien paikallaolijoiden pitää saada tietää, että nyt Nico-Petteri saa tissiä, ja sitten vedetään jättimäinen rinta esiin, vaikka lapsi edelleen nukkuu tyytyväisenä vaunuissaan. Ehkä nämä naiset kuvittelevat toiminnallaan ajavansa julki-imetyksen asiaa, mutta tosiasiassa he vain lisäävät julki-imetyksen vastustusta.

Se, että miehet saavat kulkea joissakin tilanteissa ilman paitaa, on täysin irrelevanttia. Niin pitkään kuin miehen rintoja ei suurennella, pienennellä, kohdella seksuaalisuuden välineinä eivätkä keskustele loputtomasti rintojensa koosta ja koostumuksesta, niin miesten ja naisten rintoja ei vaan voi verrata keskenään. Sitä paitsi yleinen mielipide miesten paidattomuutta kohtaan on muuttunut viime vuosina jopa kielteisemmäksi, eikä mieskään voisi esitellä nännejään esimerkiksi ravintolassa, tavaratalossa tai kirkon penkissä. Eli jospa ei tehtäisi tästä mitään sukupuolten välinen tasa-arvo -keskustelua, kun ei se tähän kontekstiin sovi millään tavalla.

Vierailija
151/174 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia mennä saunaan alasti, sekä suihkuun. On normaalia olla mökillä saunassa ja uimassa alasti. Mutta ei ole normaalia paljastella itseään yleisellä paikalla. Yleisillä paikoilla joissa nudismi ei ole sallittua, ei saa nainen, eikä mies paljastella itseään. Ei niitä rintoja pidä paljastella kaikkien nähden, vaikka imettääkin. Imetyksen voi tehdä kätevästi harson/paidan tai peiton alla huomaamattomasti niin ettei rintaa näe ja saa muut kuin vauva. Miehenä minua hävettäisi suuresti, jos vaimoni kaivaisi rinnan/rinnat esille yleisellä paikalla, niin että kaikki ne näkisi. Rinnat ovat sukupuolielin, vaikka niillä ruokitaankin jälkikasvua. Ruokinnan voi siis tehdä hienovaraisesti ja huomaamattomasti, niin ettei riko yleisiä käytöstapoja.

Vierailija
152/174 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä tuttuni, joka vedät sen valkoisen suonikkaan tissisi hervottoman kokoisen märällä nänninllä varustettuna esiin joka paikassa. Tissisi on ruma enkä HALUA nähdä sitä, älä tarjoa sitä näkymää minulle, tuntuu oksettavalta joutua kahvipöydässä pakotetuksi katsomaan sitä. Peität sitä pikkuisen, niin kaikki ovat tyytyväisiä, kiitos. Imetystä vastaan minulla ei ole mitään mutta tissisi yököttää minua etkä varmasti halua että tunnen yökötystä sinun takiasi.

Vierailija
153/174 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä kaunisrintainen nuori äiti. Ihanaa kun olet tuollainen pikkuinen sievä idealisti. Mutta näin kolme lasta imettäneenä "vanhempana" naisena kerron nyt sinulle, että pientä vauvaa ei kuule yhtään haittaa, jos hän saa maitohuikkansa wc.ssä, tai harson alla. Pieni uutisisku - se voi olla hänelle jopa mukavampaa että saa olla rauhallisessa tilassa tankkaamassa. Kahvilan melussa häntä voi -ainakin minun vauvoistani jokaista tietyissä vaiheissa- kuule ihan häiritä se melu ja sinun pölötykseksi vastapäätä istuvalle vaivaantuneelle kaverillesi. Ihan jos nyt syvennyt lapsen ajattelemaan vauvankin kannalta asiaa.. kirjoituksestasi nyt vaan paistoi tämä omien kauniiden rintojen esittely missä sinä ikinä haluatkaan niitä esitellä.

Ruokakulttuuria tuon ikäinen ei tissiä lutkuttamalla opi vaikka olisi lapsinero.

Vierailija
154/174 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä monet ovat kysyneet, mikä on se syy imettää "näyttävästi". Kirjoitin viestin 83, jossa esitin yhden mahdollisen syyn: jotkut haluavat muuttaa vallitsevia normeja ja rakenteita omalla toiminnallaan. Esimerkiksi kyseenalaistaa sen, että rinnat eivät saisi näkyä julkisesti, tai että ei-seksuaaliset, jopa rumat rinnat eivät saisi näkyä julkisesti. Mikä on minusta aivan ymmärrettävä syy, vaikka en itse tätä harrastakaan. Uskon, että useimmat ihmiset pystyisivät järjellä ymmärtämään tämän pointin, jos vain jaksaisivat päästää hetkeksi irti välittömästä inhoreaktiostaan. Omat välittömät tunteet eivät aina kerro, miten maailma pitäisi järjestää. Ja on hyvä muistaa, että kaikille ei mitään inhoreaktiota synny niistä "suonikkaistakaan" tisseistä, eli mitenkään universaalia tuo inho ei ole.

Vierailija
155/174 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tässä voisi myös verrata ruokailutapoja ylipäänsä. Showimetystä voisi verrata siihen, että aikuinen maiskuttaa, puhuu ruoka suussa, tekee kaikin tavoin ruokailustaan numeron. Ja sitä harson tai huivin suojassa tapahtuvaa imetystä voisi verrata normaaliin, siistiin ruokailuun jossa otetaan myös kanssasyöjät huomioon.

Vierailija
156/174 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 14:29"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 10:09"]Joo: mainostetaan alusvaatteita ja uikkareita päälysvaatteet päällä!

Miten vauvan ruokailu liittyy miehen kusemiseen? Miksi unohdat naisen kusemiset? Tai oksentamiset baari-illan jälkeen? 

Ranskassa on oikea asenne: perustuslaissa jo lukee että lapsella on OIKEUS syödä, vaikka ravintolassa. Mutta hei: Tampereella Näsinneulassa entinen ravintoitsija meni vaatimaan äitiä poistumaan imettämästä lastaan ravintolasta. Siis poisti maksaneen asiakkaan koska tämä ei ilmeisesti tilannut maitoa vauvalleen keittiöstä! :)

Vauva on ihminen ja oikeutettu ruokaan. Toiletti on ulostamisalue, siellä on luonnollista kusta ja oksentaa. Mene sinä sinne syömään omat ruokasi? Sitähän sinä vertaat.

Suomalaiset on joskus säälittävän barbaareja.

[/quote]

Joo, no mut se rintojen paljastelu yleisellä paikalla on seksuaalista häirintää. Eikö sitä lasta voi pulloruokkia tai mennä vessaan imettämään? Näin miehenä voin sanoa, että kiihotun joka kerta, kun joku nainen tempaisee tissit esiin yleisellä paikalla ja alkaa imettämään vauvaa. Se itse imetys ei kiihota, vaan ne paljaat rinnat. Ja olen itsekkin isä, mutta vaimon kanssa ruokitaan pullomaidolla/kiinteillä vauvan ruuilla vauvaamme. Ei olisi julki-imetys tullut ikinä mieleen meillä, koska se on sen verran intiimi asia.

[/quote]

Seksuaalista häirintää on hyvännäköiset ja hyväkroppaiset yläosattomat miehet kaupungilla. Sellaiset pitäisi kieltää lailla! Ylipäätänsä kaikki kivannäköiset miehet pitäisi pitää jossain komerossa, kun niistä kiihottuu lähes aina. Ahdistavaa.

Vierailija
157/174 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 12:08"]Niitä esimerkkejä kaivataan edelleen, missä tällaisiin tissien läväyttäjiin törmää ja miten usein. Jostain syystä luulen, että näitä juttuja on väritetty aika rankalla kädellä ja paisuteltu ongelmaa. Kerran vuodessa jossain näkee ihmisen imettävän  tuollaisella mahtipontisella tavalla jossain Tuurin kyläkaupassa ja av-mamma kehittää siitä tarinaa vuosikausiksi jälkeenpäin ja tekee näkemästään suuren luokan ongelman.

[/quote]

mm jatkuvasti stadissa busseissa, metroissa, junissa ja ratikoissa, sekä ostoskeskuksissa, ravintoloissa jamm kirjastossa.

Vierailija
158/174 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 14:33"]Onhan oksentaminen, kuseminen, paskantaminen, piereskely, röyhtäily jne. jne. erittäin luonnollista toimintaa ihmiselle. Silti ei kuulu hyviin käytöstapoihin harrastaa niitä julkisilla paikoilla tai vieraiden ihmisten läsnäollessa. Että sen takia minusta tuo luonnollisuus- kortti on vähän typerähkö.

[/quote]

Mutta syöhän aikuisetkin julkisella paikalla. Miksei sitten vauvat? Koska TISSIT! Ihmisten on luonnollista syödä kun on nälkä, myös vauvojen. Kyse on syömisen luonnollisesta tapahtumisesta. Mun mielestä ällöä kaikki kehotukset mennä vessaan imettämään. Kunhan ensin aikuiset alkaa syömään vessassa niin katsotaan vauvat sitten kun luulen siisteystason nousseen melkoisesti jos ihmiset alkaisivat julkisissa vessoissa syömään :)

Vierailija
159/174 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 15:09"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 14:33"]Onhan oksentaminen, kuseminen, paskantaminen, piereskely, röyhtäily jne. jne. erittäin luonnollista toimintaa ihmiselle. Silti ei kuulu hyviin käytöstapoihin harrastaa niitä julkisilla paikoilla tai vieraiden ihmisten läsnäollessa. Että sen takia minusta tuo luonnollisuus- kortti on vähän typerähkö.

[/quote]

Mutta syöhän aikuisetkin julkisella paikalla. Miksei sitten vauvat? Koska TISSIT! Ihmisten on luonnollista syödä kun on nälkä, myös vauvojen. Kyse on syömisen luonnollisesta tapahtumisesta. Mun mielestä ällöä kaikki kehotukset mennä vessaan imettämään. Kunhan ensin aikuiset alkaa syömään vessassa niin katsotaan vauvat sitten kun luulen siisteystason nousseen melkoisesti jos ihmiset alkaisivat julkisissa vessoissa syömään :)

[/quote]

Mutta miksi ne tissit pitää pitää siinä kaikkien näkösällä? Miksi niitä ei voi vaikka harsolla peittää? 

Vierailija
160/174 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 15:09"][quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 14:33"]Onhan oksentaminen, kuseminen, paskantaminen, piereskely, röyhtäily jne. jne. erittäin luonnollista toimintaa ihmiselle. Silti ei kuulu hyviin käytöstapoihin harrastaa niitä julkisilla paikoilla tai vieraiden ihmisten läsnäollessa. Että sen takia minusta tuo luonnollisuus- kortti on vähän typerähkö.

[/quote]

[/quote]

Hei älykääpiö! Julkisella paikalla ruokitaan vauvaa tuttipullosta, kotona tai vaikka hoitohuoneessa tai vessassa rintaruokitaan. Onko niin vaikea ymmärtää?Jokaisella äidillä ja isällä on mukana vaippakassi, jossa on mukana vaipat, maidot, tuttipullot jne. Eli pulloruokinta on yleisellä paikalla helpompi ja parempi ratkaisu kunin rintaruokinta.