Se joka käteistä käyttää se muutakin salaa
Kommentit (54)
Käteistä tarvitsevat enää seniilit vanhukset, rikolliset ja yhteiskuntaa kusettavat tukihuijarit.
Just tänään joku mummo maksoi ruokaostoksensa käteisellä. Varmaan oli joku mafiamummo?
Vierailija kirjoitti:
Käteistä tarvitsevat enää seniilit vanhukset, rikolliset ja yhteiskuntaa kusettavat tukihuijarit.
Ja lomamatkailijat. Aika monessa maassa käytetään edelleen aika usein käteistä ja on paikkoja, joihin ei mikään kortti käy.
Kai jokainen ymmärtää mitä tapahtuu maalle, josta poistetaan käteinen?
Kyylien ja juorukellojen mielestä kaikki salaa jotain kun niille ei kerrota kaikkea!! Sillä kaikki kaikkien asiat ja salatut elämät kuuluvat heille!! =(
Käteistä mutta minulla ei ole mitään salattavaa ja olen kaikella tapaa tylsä ja ennalta arvattava. Itsellä pysyy rahankäyttö paljon paremmin hallinnassa eikä tule ostettua mitään turhuuksia kun sen raha on konkreettisesti kädessä.
Tähän se käteisen käytön estäminen perustuu että saisi ihmiset ostelemaan enemmän ja enemmän heräte ostoksia kun ei tarvi käsitellä sitä itse rahaa millä kaikki maksetaan. Kyllähän jokainen kaupan alalla työskentelevä tämä tietää
Vierailija kirjoitti:
Käteistä mutta minulla ei ole mitään salattavaa ja olen kaikella tapaa tylsä ja ennalta arvattava. Itsellä pysyy rahankäyttö paljon paremmin hallinnassa eikä tule ostettua mitään turhuuksia kun sen raha on konkreettisesti kädessä.
Tähän se käteisen käytön estäminen perustuu että saisi ihmiset ostelemaan enemmän ja enemmän heräte ostoksia kun ei tarvi käsitellä sitä itse rahaa millä kaikki maksetaan. Kyllähän jokainen kaupan alalla työskentelevä tämä tietää
Sama! Vain jos käteinen on loppu niin sit käytän korttia.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelet, että se, että sulla ei ole mitään salattavaa, pelastaa sut joutumasta vainon kohteeksi? Lue nyt edes yksi kirja historiaa.
Vierailija kirjoitti:
Se yleissivistys.
Jokaisessa taloudessa pitäisi olla vähintäin kolmen päivälle käteisvarat. Näin Suomen Pankki on informoinut suomalaisia vuosikymmenien ajan, muutaman vuoden ajan, viimeiseksi vuonna 2024. huoltovarmuuden vuoksi, sillä sähkö ja tietoliikkenne ei välttämättä toimi.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6b8baccc-03ca-41d6-b14f-86cdbca6c5e8…;
Ei kuulu sulle.