Miksi yhteiskunta ei auta nuoria sinkkuja pariutumaan?
Kun panikoidaan vauvakadosta niin eihän siihen mitkään vauvatonnit auta kun syynä on se ettei kumppaneita vaan löydy. Voisiko yhteiskunta panostaa johonkin sinkkujen pariutumisohjelmaan missä järjestetään nuorille sinkuille vaikka illanviettoja ja siellä voisi tutustua ihmisiin?
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joissain maissa on kumppaninvälitysfirmoja. Parisuhdetta etsivät täyttävät lomakkeet, joissa kysellään monenlaisia asioita. Firman työntekijät koittavat löytää hakemuksista parhaiten toisilleen sopivat henkilöt ja järjestävää treffit. Tällaistako kaipaisit? Ja jos, mikset perustaisi sellaista firmaa itse?
Miksi valtio ei voisi järjestää tällaista? Ainakin silloin olisi varmempaa, että palvelun käyttäjiä ei ole vain tarkoitus rahastaa. Kuten aiemmin todettiin, baarit ja Tinder huijaavat asiakkaitaan.
Koska valtiolla on jo muutenkin ihan riittävästi rahareikiä. Ei tuohon tarvittaisi valtiota eikä edes yritystä vaan ihan vapaaehtoistyönäkin onnistuisi.
Ehkä, mutta pariutumisohjelma olisi hyvä investointi yhteiskunnan terveyteen. Yksinäisyys vähentyisi, ihmiset sosiaalistuisivat ja alkaisi taas syntymään uusia veronmaksajia.
Miksi ne menisi valtioin pariutumisohjelmaan mukaan kun eivät mene muihin sinkkujuttuihin?
Menisi ne, jos siellä jaettaisiin ilmaisia ämpäreitä. Joihinkin voisi laittaa mukaan yllätyslahjan lisäpontimeksi.
Kyllä minä luulen, että ilmaiset ämpärit houkuttavat eniten eläkeläisiä ja valmiiksi perheellisiä.
Koska >30v sinkut ovat molemmissa sukupuolissa pahnanpohjimmaisia - toki eri syistä. <30v sinkut taas pariutuvat ihan vain biologian avulla eikä siinä mitään apua tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joissain maissa on kumppaninvälitysfirmoja. Parisuhdetta etsivät täyttävät lomakkeet, joissa kysellään monenlaisia asioita. Firman työntekijät koittavat löytää hakemuksista parhaiten toisilleen sopivat henkilöt ja järjestävää treffit. Tällaistako kaipaisit? Ja jos, mikset perustaisi sellaista firmaa itse?
Jenkeissä nämä tunnetaan nimellä "match maker". Moni on lopettanut, koska tavallisilla itsestään liikoja luulevilla naisilla on niin valtavat kriteerilistat, ettei sellaista miestä yksinkertaisesti ole olemassa joka täyttäisi ne. Oletan, että samaan pulmaan se homma kaatuisi täälläkin.
Ja kuka ne salikissat pakottaa hyväksymään luuserin? Ei kukaan.
Ei joku matchmaker tee vastenmielisestä miehestä haluttua. Ihan itse saa hyypiö muuttua ihmiseksi, jos naisen haluaa.
Eihän hallitus voi mitään tehdä! Antti Rinteen vauvatalkooidea ammuttiin heti alas. Jos luonto ei vedä tikanpoikaa puuhun, ei sille kukaan mitään mahda. Finis Finlandiae!
Ajatuskin siitä, että joku taho järjestäisi minut treffeille jonkun palstanaisen kanssa, on puistattava.
Vierailija kirjoitti:
Ajatuskin siitä, että joku taho järjestäisi minut treffeille jonkun palstanaisen kanssa, on puistattava.
Sulleko ei ole selvinnyt, että perhepalstalla naiset ovat varattuja, ja keski-ikä tämmöisillä palstoilla on siinä 50v?
Eli ei ne ole palstanaisia, joilta ei millään pariutuminen onnistu :)
Normaalit nuoret pariutuu ilman valtiota. Ja niiden, joilta pariutuminen ei onnistu kovasta yrityksestä huolimatta, olisi kenties parempi ollakin lisääntymättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi valtio ei voisi järjestää tällaista? Ainakin silloin olisi varmempaa, että palvelun käyttäjiä ei ole vain tarkoitus rahastaa. Kuten aiemmin todettiin, baarit ja Tinder huijaavat asiakkaitaan.
Huijaus!? Joo, asenne taitaa olla suurin syy kumppanittomuuteen.
Tinder (tai mikä tahansa nettitreffisovellus) tarjoaa mahdollisuuden kohdata vastakkaisen (.. tai samaa tai sukupuoletonta) sukupuolen edustajia, joiden kanssa voi keskustella. Ei tule mätsejä? Laske rimaa ja lopeta kaikkien swaippaus oikealle. Et tarvitse maksullista sovellusta tähän. Pelkkä seksisovellus? Älä tapaa seksin merkeissä - problem solved.
Baarit tarjoavat tilan, jossa voi kohdata muita ihmisiä. Juo alkoholia tai älä, valitse paikkasi sen mukaan (yökerhotkin voivat olla hauskoja myös selvinpäin!) mikä sinua kiinnostaa: karaoke, istuskelu, tanssi, rock, huumeet. Voit löytää kaltaistasi seuraa tai sitten et, mutta todennäköisempää se baarissa on kuin kotona - ellet tilaa postimyyntivaimoa.
Miksi sinä minua aloit neuvoa? Kerroin vaan totuuden Tinderistä ja baareista. Tinder ei ole sitä varten, että ihmiset voisivat tutustua siellä. Sen päätarkoitus on kerätä ihmisiltä tietoja ja rahaa käyttäjilleen, baarit puolestaan haluavat kerätä ihmisiltä rahaa.
"Totuus". Voi luoja.
Jos kerran olet niin valveutunut käyttäjä, et varmaan käytä Tinderin maksullista puolta? Sillähän voi leikkiä myös ilmaiseksi. Etkä tietenkään käytä minkäänlaista sosiaalista mediaa, nehän vasta ovatkin tiedonkalastelua! Tinderiä kiinnostaa vain nimesi, ikäsi (voit vaikka valehdella molemmat) ja sijaintisi (Suomi on pieni maa, mutta jokaisella paikkakunnalla elää varmasti enemmän kuin yksi ihminen).
Baari on kuin mikä tahansa yritys, tarjoaa palvelua rahaa vastaan. Siellä oleillekseen ei tarvitse ostaa 200e shampanjapulloa puolen tunnin välein, vaan voit ostaa vaikka euron veden ja istua pilkkuun saakka.
Ystävällinen neuvo: pidä totuutesi omana tietona ja perehdy vaikka tilastoihin mieluummin.
Kyllä ihmisen on löydettävä oma kumppani ihan itse ja omin avuin.
Ja vaikka kumppani löytyy, ei lapsia silti välttämättä tule, monet pariskunnat on lapsettomia ja tulee aina olemaan. Kyseisellä, erittäin utopistisella järjestelyllä olisi hyvin pieni vaikutus vauvojen tulemiseen, niin monet ihmiset ei niitä halua. Lapsia ei tule jos ihmiset ei halua lapsia, se on niin yksinkertaista. Vaikka kuinka ihmisiä paritettaisiin, se ei sitä muuta. Kun olen sinkku ja sitten kun olen jonkun kanssa, haluan lapsia koko ajan ihan yhtä vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulleko ei ole selvinnyt, että perhepalstalla naiset ovat varattuja, ja keski-ikä tämmöisillä palstoilla on siinä 50v?
Taas tämä "palstalla on vain varattuja keski-ikäisiä naisia"-jankkaaja...
kynikus kirjoitti:
Eihän hallitus voi mitään tehdä! Antti Rinteen vauvatalkooidea ammuttiin heti alas. Jos luonto ei vedä tikanpoikaa puuhun, ei sille kukaan mitään mahda. Finis Finlandiae!
Ongelmahan on se, että monet ihmiset sinnittelee juuri ja juuri nenä vedenpinnan yläpuolella taloudellisessa mielessä sinkkuna tai lapsettoman parina. Kukaan täysipäinen ei halua siinä tilanteessa tehdä pitkäaikaista taloudellista sitoutumista lapsen elatukseen kun hädintuskin n tulee itse toimeen. Ne taas joilla menee hyvin ja olisi taloudellisesti Sia mahdollisuuksia ei lasta vaivoikseen halua, koska elämä ilman on antousampaa ja helpompaa.
Keskeisin syy on se että miehet eivät tienaa tarpeeksi työnteolla.
Miehille ei kerry omaisuutta ja tästä syystä vaivantekoon riittävät halut laskee.
Sama ilmiö on erityisesti Japanissa.
Ostovoiman alhaisuudella on vaikutusta länsimaisessa yhteiskunnassa perheellistymiseen.
Nykyiset palkat on alle puolet siitä mitä vaadittaisi reippaaseen syntyvyyteen.
Miehen tärkein ominaisuus isyyteen on varakkuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta. Mutta tämähän on pitkälti fakta. Keskustelupalsta on tarkoitettu perheiden ja vauvojen asioista puhumiseen. Iso osa on tullut palstalle juuri omien lasten takia. Esim. Itse ole 55 v isoäiti, jonka kuopuskin on 19 v ja lapsenlapsi 3 v.
Vierailija kirjoitti:
Normaalit nuoret pariutuu ilman valtiota. Ja niiden, joilta pariutuminen ei onnistu kovasta yrityksestä huolimatta, olisi kenties parempi ollakin lisääntymättä.
Tämä on kyllä totta. On parempi, että lapsia syntyy vähämmän mutta toimivaan perheeseen. Ei ole kenenkään etu jos huostaanotot lisääntyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta. Mutta tämähän on pitkälti fakta. Keskustelupalsta on tarkoitettu perheiden ja vauvojen asioista puhumiseen. Iso osa on tullut palstalle juuri omien lasten takia. Esim. Itse ole 55 v isoäiti, jonka kuopuskin on 19 v ja lapsenlapsi 3 v.
Ei ole ja tämä ei ole ollut mikään perhe-tai vauvapalsta niin kauan kuin olen itse täällä pyörinyt eli viimeiseen kuuteen vuoteen. Täällä on ollut monesti ikägalluppeja ja niiden perusteella täällä pyörii paljon kolmekymppisiä, parikymppisiäkin jonkin verran.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuusikymmentäluvun alussa syntynyt ja ihmettelen tätä pariutumisvaikeutta nykyään. Ennen, nuoruudessani, se etsiminen oli juuri hauskaa . Baarit, tanssipaikat,yökerhot,kaveripiirit,opiskelupiirit,harrastepiirit, kaikissa kierettiin ja ihmissuhteita luotiin. Yhdenyönsuhteita ja pitempiäkin. Sieltä sitten löytyi mainio puoliso ja hyvä lasten isä. Baanalle ihmiset. ( kun korona taas sallii)
30-vuotiaana sivusta seuranneena sanoisin että osalle syy on tuon hauskuuden puute. Hampaat irvessä koitetaan löytää parisuhde.
Kuten tässäkin aloituksessa.
Mitkä asiat yksilöllä jää tässä kuviossa vielä itse hoidettavaksi? Yhteiskunta on kouluttanut, auttaa tukitöihin, maksaa asunnon ja nyt sitten pitäisi vielä tyttöystävä tuoda kotiovelle. Tarvitaanko joku ohjaamaan penis emättimeen myös, vai osaisiko kansalainen sen tehdä itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö joku nuori sinkku voi ihan itse järjestää sellaisen tapahtuman?
No ei voi jos ei tunne ketään eikä ole esim varaa maksaa jonkun paikan vuokraamista.
Eihän siinä tarvitse kuin laittaa oman paikkakunnan faceryhmään viestin, että hei kaikki nuoret sinkut, tavataan torilla lauantaina klo 19. Vie vaivaa yhden viestin kirjoittamisen verran eikä maksa mitään.
Tollasen jos laittaa niin paikalle tulee pelkästään jotain vanhoja limaisia setiä..
Miten se siitä muuttuisi, jos tilaisuus olisi sisätiloissa ja järjestäjänä toimisi kunta?
Kunta tietenkin järjestäisi erilliset tapahtumat tietyn ikäisille. 20-29 vuotiaat yhteen tapahtumaan, 30-39 vuotiaat toiseen, 40-49v oma tapahtuma ja aktiviteetit olisi myös ikäryhmälle sopivia. Eikä olisi mahdollista mennä kuokkimaan toisen ikäryhmän bileisiin kun ovella pitäisi näyttää henkkarit.
Ehkä tuota ikärajahaarukointia pitäisi hiukan miettiä tarkemmin. Parempi olisi esim. syntymävuosi plusmiinus 8 vuotta -tyyppinen haarukointi. Tuolla esittämälläsi systeemillähän just 20-vuotta täyttäneet pariutuisivat lähes kolmekymppisten kanssa, mutta 30-vuotiaat eivät saisi pariutua 29-vuotiaiden kanssa...
ei sieltä tavallinen mies saa yhtään matchia. naisille tinder on helppo