Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yhteiskunta ei auta nuoria sinkkuja pariutumaan?

Vierailija
03.12.2020 |

Kun panikoidaan vauvakadosta niin eihän siihen mitkään vauvatonnit auta kun syynä on se ettei kumppaneita vaan löydy. Voisiko yhteiskunta panostaa johonkin sinkkujen pariutumisohjelmaan missä järjestetään nuorille sinkuille vaikka illanviettoja ja siellä voisi tutustua ihmisiin?

Kommentit (183)

Vierailija
161/183 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan varojako pitäisi hassata tälläiseen?! Jos olet niin käsi että et puolisoa löydä niin saat sitten olla ilman lapsia. Onko nyajan nuoret ihan lapatossuja?

Vierailija
162/183 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnan varojako pitäisi hassata tälläiseen?! Jos olet niin käsi että et puolisoa löydä niin saat sitten olla ilman lapsia. Onko nyajan nuoret ihan lapatossuja?

Eikö matala syntyvyys ole mielestäsi yhteiskunnan ongelma?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/183 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat. Normaali vuorovaikutus ihmisten kesken ei tunnu onnistuvan. Lisäksi on aivan älyttömät vaatimukset kumppanille ja pariduhteelle. Itse olen löytänyt fiksun, mukavan komean miehen , jolla on samanlainen, tausta, koulutus ja arvot kuin itselläni ja siitä huolimatta ei tämä parisuhteessa oli aina ole helpolta tuntunut. Ihmiset ei kestä nykyaikana pienintäkään joustamista ja epämukavuutta

Vierailija
164/183 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On toki, mutta yhteiskunnalla on aikalailla olemattomat mahdollisuudet ryhtyä parittajaksi. Ensitreffit alttarilla havainnollistaa hyvin, miten huonolla prosentilla paperilla toisilleen sopiva ihmisiä saadaan oikeasti kiinnostumaan toisistaan ja pysymään yhdessä. Ei ole vuosien aikana montaa pysyvää parisuhdetta ja lasta saatu aikaiseksi.

Se mihin yhteiskunta voi vaikuttaa on lapsiperheiden tukeminen niin että parisuhteessa valmiiksi olevat lisääntyisivät enemmän.

Vierailija
165/183 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat. Normaali vuorovaikutus ihmisten kesken ei tunnu onnistuvan. Lisäksi on aivan älyttömät vaatimukset kumppanille ja pariduhteelle. Itse olen löytänyt fiksun, mukavan komean miehen , jolla on samanlainen, tausta, koulutus ja arvot kuin itselläni ja siitä huolimatta ei tämä parisuhteessa oli aina ole helpolta tuntunut. Ihmiset ei kestä nykyaikana pienintäkään joustamista ja epämukavuutta

Puhut että on liian kovat kriteerit, mutta itsellesi on käynyt lottovoitto ja olet löytänyt noin osuvan kumppanin. Luuletko että niitä kasvaa puissa kaikille? Mulla ei ole edes mitään kriteerejä että olisi pakko olla fiksu, komea ja samanlainen kuin minä mutta en siltikään löydä yhtään ketään.

Vierailija
166/183 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, ap. Ihan näillä hetkillä käynnistyy Stean avustushaku. Jos sinä selkeästi tiedät, että tarve on olemassa ja pystyt sen perustelemaan ja muotoilemaan tavoitteiksi JA sinulla on mielessäsi toimenpiteet, joilla tulokseen päästään, niin hahmottele ne ideapaperiksi.

Sen jälkeen ala kontaktoida erilaisia nuorten aikuisten parissa toimivia järjestöjä ja kerro, että sinulla on projekti-idea. Perustele, miksi projektisi on tarpeen eli miksi yhteiskunnan kannattaa siihen investoida. Jos vakuutat järjestön, niin se varmasti lähtee hakemaan projektillesi rahoitusta.

Yksityishenkilönä et voi rahoitusta hakea, siksi tarvitaan mukaan joku järjestö.

Vierailija
167/183 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä "ihmiset ei nykyään kestä epämukavuutta" -kortti vedetään esiin aina nimenomaan pariutumisen ollessa kyseessä? Jotenkin tulee sellainen vaikutelma, että osa ihmisistä on hemmetin katkeria siitä, että nykyään ei ole enää pakko pariutua ja lisääntyä ollakseen hyvä ihminen. Sitä paitsi jos joku katsoo olevansa liian mukavuudenhaluinen parisuhteeseen ja mahdolliseen perhe-elämään, niin tällaiselta ihmiseltä on ihan oikea ratkaisu olla ryhtymättä kumpaankaan. Paljon itsekkäämpää olisi, jos hän etsisi kumppanin näyttääkseen yhteiskunnan silmissä normaalilta tai puhtaasti omia tarpeitaan varten. Ihminen ei taikaiskusta muutu parisuhteessa epäitsekkääksi ja joustavaksi, jos ei sellainen jo alkujaan ole tai sellaiseksi tahdo oikeasti muuttua.

Vierailija
168/183 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä lähtis johonki valtion tukemaa sinkkuiltaan… Ties millasii hulluja siel olis.

Vierailija
169/183 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä maalla on haettu kavereita Aasiasta.

Vierailija
170/183 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totalitaarisessa yhteiskunnassa valtio ilmoittaisi kullekin puolison ja montako lasta kyseisen puolison kanssa täytyy saada rangaistuksen uhallakin. aikaiseksi. Onneksi kuitenkin elämme demokratiassa, jossa ihmisillä on vapaat mahdollisuudet toimia tässä asiassa.

Vierailija
171/183 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hohhoijjaa kun 'yhteiskunnan' pitäisi tehdä jo muutenkin kaikki valinnat, päätökset ja ottaa vastuu kaikkien elämästä...hirveän surullista kuinka vapaaehtoisesti ihmiset on luopumassa valinnanvapaudestaan elämäänsä koskien kun ei ole 'kivaa' ottaa itse vastuuta itsestään. Ottakaa itseänne niskasta kiinni ja lopettakaa urputus!

Vierailija
172/183 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On olemassa tanssipaikkoja, baareja, yökerhoja, joissa voi tavata toista sukupuolta. Tietääkseni myös sellaisia palveluita on kuten tinder ja muut nettideittipalvelut. Eikö mikään noista auta? Kunnan virkamies tarvittaisiin apuun, käykö vaikka sossu?

Näissä kaikissa mainitsemissasi paikoissa etsitään lähes poikkeuksetta yhden yön seksiä, eikä mitään kumppania.

Minä löysin mieheni juurikin tälläisestä paheiden pesästä. Yhdessä oltu 8v, moni, moni muukin löytää kumppanin baarista...

Vierailija
173/183 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On toki, mutta yhteiskunnalla on aikalailla olemattomat mahdollisuudet ryhtyä parittajaksi. Ensitreffit alttarilla havainnollistaa hyvin, miten huonolla prosentilla paperilla toisilleen sopiva ihmisiä saadaan oikeasti kiinnostumaan toisistaan ja pysymään yhdessä. Ei ole vuosien aikana montaa pysyvää parisuhdetta ja lasta saatu aikaiseksi.

Se mihin yhteiskunta voi vaikuttaa on lapsiperheiden tukeminen niin että parisuhteessa valmiiksi olevat lisääntyisivät enemmän.

Entä jos jätetään tv-osuus pois? Halukkaat lähettävät tasokkaan kuvailun itsestään ja toiveistaan ja asiantuntijat välittävät yhteystietoja.

Vierailija
174/183 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joissain maissa on kumppaninvälitysfirmoja. Parisuhdetta etsivät täyttävät lomakkeet, joissa kysellään monenlaisia asioita. Firman työntekijät koittavat löytää hakemuksista parhaiten toisilleen sopivat henkilöt ja järjestävää treffit. Tällaistako kaipaisit? Ja jos, mikset perustaisi sellaista firmaa itse?

Miksi valtio ei voisi järjestää tällaista? Ainakin silloin olisi varmempaa, että palvelun käyttäjiä ei ole vain tarkoitus rahastaa. Kuten aiemmin todettiin, baarit ja Tinder huijaavat asiakkaitaan.

Koska valtiolla on jo muutenkin ihan riittävästi rahareikiä. Ei tuohon tarvittaisi valtiota eikä edes yritystä vaan ihan vapaaehtoistyönäkin onnistuisi. 

Suomessa on suhteellisen heikko kolmas sektori. Yhtä lailla voitaisiin tietysti ihmetellä, miksi heitä ei ole kiinnostanut tarttua tähän ongelmaan.

Koska niissä keskitytään oikeisiin ongelmiin, kodittomuuteen, koulutukseen ja köyhyyteen..

Vierailija
175/183 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatuskin siitä, että joku taho järjestäisi minut treffeille jonkun palstanaisen kanssa, on puistattava.

Sulleko ei ole selvinnyt, että perhepalstalla naiset ovat varattuja, ja keski-ikä tämmöisillä palstoilla on siinä 50v?

Eli ei ne ole palstanaisia, joilta ei millään pariutuminen onnistu :)

Taas tämä "palstalla on vain varattuja keski-ikäisiä naisia"-jankkaaja...

Sivusta. Mutta tämähän on pitkälti fakta. Keskustelupalsta on tarkoitettu perheiden ja vauvojen asioista puhumiseen. Iso osa on tullut palstalle juuri omien lasten takia. Esim. Itse ole 55 v isoäiti, jonka kuopuskin on 19 v ja lapsenlapsi 3 v.

Sori OT. Tämä on aika suosittu palsta nykyään, joten käy kyllä ihan kaikenlaista porukkaa...ehkä joskus yli kymmenen vuotta sitten (?) perustettiin ajatuksella, että mammat voi täällä jutella keskenään, mutta on aika paljon kasvanut ja muuttunut tuosta. itse esim olen lapseton 30v nainen.

Vierailija
176/183 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä maalla on haettu kavereita Aasiasta.

Saamattomat ja syrjäytyneet jää tänne.

Ehkä, aloittajan vanhemmat tietää jonkun.

Äidin pitää vieläkin auttaa 😂

Vierailija
177/183 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos jätetään tv-osuus pois? Halukkaat lähettävät tasokkaan kuvailun itsestään ja toiveistaan ja asiantuntijat välittävät yhteystietoja.

Match.com tekee jo tota

Vierailija
178/183 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illanviettoja järjestetään ilman valtiota eikä kaikki mene sellaisiin.

Vierailija
179/183 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan pitäisi vielä hommailla parisuhde ja ystävätkin, tätähänkö on tultu?

Vierailija
180/183 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet itse niin saamarin saamaton, ettet kykene/halua astua ovesta ulos maailmaan, ja tutustumaan ihmisiin, on hyvin epätodennäköistä, että kykenisit/haluaisit tehdä mitään muutakaan itse, kuten parisuhteesta huolehtiminen, lapsenteko, ja lapsesta huolehtiminen ym. vaan yhteiskuntaa kiljuisit silloinkin hätiin ..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan