Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaantuisitko jos puolisosi touhuilisi tälläistä selkäsi takana?

Vierailija
14.04.2014 |

Eli menimme naimisiin muutamia vuosia sitten mutta häämatka edelleen pitämättä (lapsi oli just tuloillaan kun mentiin naimisiin). Haluaisin kuitenkin häämatkalle ilman lapsia (paskamutsi). Nyt on toinen tulossa ja ajattelin että hitto, nyt tai ei koskaan ja varasin meille elokuuksi viikon rantaloman etelä-euroopassa. Saan sen juuri ja juuri maksettua kotihoidontuesta ja säästötililtäni kun en osta mitään muuta pariin kuukauteen. Haluan siis pitää tämän täysin salassa mieheltäni.

Lapsenvahti on jo varattu (äitini), passit on kunnossa... mutta nyt aloin miettimään että ehkä tää on vähän liikaa? :D Tarkoitus oli siis että lähtöpäivänä äitini tulee hakemaan lapsen ja sanon vain että poitsu menee mummolaan, kaivan pakatut matkalaukut kaapista ja sanon että pistäs kengät jalkaan niin lähdetään. :) Ja sitten saa lentokentälle asti arvuutella minne me mennään jne.

Vai pitäisikö  kertoa hieman aikaisemmin lähdöstä? Tiedän että hän on tuolloin lomalla eikä ole tehnyt mitään suunnitelmia, vielä ainakaan... 

Onko joku joskus tehnyt vastaavaa ja mikä oli reaktio?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä , mieheni tarvii vain uimashortsit ja nekin yleensä ostaa etelästä. En mäkään naisena tarvi mitään, kaikki löytyy matkakohteesta. Että oikein loukkaantuisi ? Hehe, minkälaisia miehiä teillä on?

Kuulostaa vähän katkeruudelta. Go Ap, hyvin kaikki menee.

Vierailija
42/60 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 19:21"]Mulle tehtii toi kerran ja ei ollut hauskaa se. Mulla olisi just sinä päivänä ollut salipäivä - jalkapäivä!

Että vitutti! Onneks ukko on nyt ex-ukko.

[/quote] salipäivä ? Oletko tosissa ? En kestäisi kyl tollasta muijaa hetkeäkään !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä aivan ihana idea!! Itse varmasti tunnet miehesi, ja tiedät onko tämä spontaani vai ahdistuuko yllätyksistä. Mun mies ainakin rakastaisi tällaista ylläriä, ja toivon voivani toteuttaa sellaisen joskus :)

Vinkkinä: jos mietityttää miehen muiden menojen sopiminen sille viikolle, voithan ottaa vaivihkaa yhteyttä tämän parhaimpiin ystäviin (tms. kenen kanssa on todennäköisintä että tekee suunnitelmia) ja vinkata matkasta, jotta tietävät olla ehdottelematta muuta ohjelmaa?:)

Vierailija
44/60 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tykkäisi yhtään. Matkaa pitää saada suunnitella rauhassa ja myös pakata itse. Lapsille haluaisin myös itse jutella asiasta.

Vierailija
45/60 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan yllätetty matkoilla vuoronperään ja aina on osunut kohdalleen. Yhdelle reissulle puoliso lähti parin tunnin varoitusajalla ja ihanaa oli. Luonteestahan se on kiinni, kyllä sinä puolisosi tunnet parhaiten ja osaat ennakoida reaktion. 

Vierailija
46/60 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos täysi yllätys epäilyttää niin entä se, että sanoisit miehellesi varanneesi matkan jonnekin arkisempaan kohteeseen x, esim tukholma tms, kun löysit niin hyvän tarjouksen. Sit kentällä paljastuisikin oikea kohde? :) tässä tosin hankalaa saattaa olla vaatetarpeiden erilaisuus..

Vierailija
47/60 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

42 uskotko että se oli ironiaa?

Vierailija
48/60 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta olisi ihanaa jos mieheni minut noin yllättäisi :) Toki kaipaisin ehkä jotain vihjetta jonkun verran aikaisemmin, tyyliin "älä sovi mitään erikoista sille ja tälle ajalle" ja "muista pitää huoli säärikarvojen ajelusta sinä ja sinä päivänä " ;)

Vierailija
49/60 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 20:29"]42 uskotko että se oli ironiaa?

[/quote] me täällä nauretaan sulle miehen kaa :))

Vierailija
50/60 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuinka suloista :) on mahtava ajatus! Sun täytyy vaan varmistaa että ei tosiaan ole töitä tiedossa ja ei muuta menoa, kavereitten kanssa jne. Jos se selittää jotain et menee kaverin kanssa johonkin ja sopii niin sun pitää vaan jyrkästi kieltää, vaikka vaikutat nalkuttavalta niin ei voi mitään, kyllähän se sitten ymmärtää kun loma koittaa :)

ja pakkaa huolella sen laukku. Kaikki vaatteet ja hygieniajutut ja mahdolliset lääkkeet, ettei se vaan suutu jos joku juttu puuttuu. Onnea matkaan :)

Vierailija
51/60 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyllä pitää kertos ja ajo0issa jos elokuussa viikkon poissa, jos miehesi on töissä, ei todellaakaan välttämättä pääse lähtemään ja sitten vituttaa ja ankarasti!!! Sinua, miestäsi, miehesi työpaikan poma, pystyi antamaan loman tai ei!! En mä mun työntekijälle elokuussa voisi antaa lomaa noin vain, kesätyöntekijöiden saaminen on jo muutenkin haaste, saati se että joku yks kaks lähtisikin lomalle. Se on myös työsuhteen purkuperuste, lain mukaan rtyönantaja eikä työntekijä voi muuttaa työvuorojaan alle 2vko:n varoitusajalla. Lisäksi kesälomat sovitaan monesti jo kuukausia etukäteen!

Vierailija
52/60 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, mun miehelle vaikutti olevan liikaa, kun hänen selkänsä takana hommasin lapset arki-iltana salaa mummolaan ja vein hääpäiväillalliselle. Oli meillä mukavaa, mutta jäi sellainen tunne, että kovin isot yllätykset ei varmaan ole hänen juttunsa.

Vierailija
53/60 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

51 eikös tässä lomat ollut jo sovittu ta:n kanssa?

Vierailija
54/60 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, kun olet saanut kurjia vastauksia.

Mikäli olet normaalin tolkku ja miehelläsi on tosiaan vapaata, tuohan on ihana yllätys. Luulen, että vastanneet ovat naisia ja valitettavasti useat naiset ovat hieman takakireitä yllätysten suhteen. Miehet varmasti harvemmin.

Meillä kosinnan ja myönteisen vastauksen jälkeen lähdimme yllätysmatkalle, jonka puolisoni oli täysin salassa järjestänyt. Se oli hurjan romanttista ja aivan ihana yllätys. Toki puoliso oli varmistanut, että olemme yhdessä viikonlopun, joten minulla ei ollut mitään kerran elämässä -typpistä ohjelmaa varattuna. 

Ihana ap ja ihanan romanttinen yllätys!

Vierailija
55/60 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, ihme tiukkikset käyny vastailemassa tänne! :D

anna palaa vaan, ihana suunnitelma!

Vierailija
56/60 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että olette lähdössä viereiseen suureen kaupunkiin hotelliin ilman lapsia viettämään kahdenkeskeistä aikaa, ja annat aikavälin mille ei saa suunnitella mitään.

Itse aikanaan odotin hotelliviikonloppua, joka olikin Tampereen sijaan Roomassa :)

Vierailija
57/60 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut yllätysmatkan lahjana - mutta lahja paljastettiin sentään melkein kaksi kuukautta etukäteen. Yllätys oli aivan ihana ja osasin sitä arvostaa! Mies oli minulta salaa ottanut yhteyttä pomooni ja varmistanut, että saan vapaata matka-ajankohdalle. 

Arvostin kuitenkin myös sitä, että sain varautumisaikaa matkaan. Ja mitä lähemmäs reissu tuli, sitä enemmän huomasin toivovani, että olisin itse saanut valita ajankohdan. Töissä oli itse asiassa tosi hankala vaihe juuri silloin ja arki oli todella kiireistä - olin matkalle lähdettäessä lopen uupunut, eikä kyseessä ollut varsinainen lepoloma, vaan meille tyypillinen, kahden viikon aktiiviloma. Olisin kernaasti reissannut sellaisena ajankohtana, että olisin täysin siemauksin voinut nauttia olostani toisella mantereella. Lisäksi vapaani oli palkatonta, joten vaikka mies maksoi kaikki matkaan liittyvät kulut ja vakuutti, ettei minun tarvitse huolehtia mistään, itseäni harmitti se, että jäimme matkan vuoksi yhdessä sovitusta säästötavoitteesta jälkeen ja minulla oli useampi kuukausi eteenpäin vähemmän omaa käyttövaraa. 

En kuitenkaan missään olosuhteissa halunnut antaa ymmärtää, etten olisi ollut yllätyksestä otettu. On hieno tunne, että joku on halunnut järjestää minulle jotain näin isoa. Viisastuin kokemuksesta kuitenkin sen verran, että vaikka ennen ajattelin ap:n suunnitteleman tempauksen olevan unelmieni täyttymys, kehotan nyt antamaan tosiaan ainakin pienen varoajan, jotta yllätettävä ehtii sopeutua ajatukseen reissusta. On myös totta, että matkan suunnittelu ja odotus ovat tärkeä osa nautintoa. Varsinkin, kun kyseessä on ap:lle ja hänen miehelleen molemmille hyvin harvinainen kokemus (ulkomaanmatka), henkinen valmistautuminen on tosi tärkeää.

Minusta oli ihana ajatus tuo illallinen ja yllätyksen paljastaminen sen yhteydessä. Se on todennäköisesti paljon romanttisempaa kuin jonkinlainen kidnappaus lentokentälle! Siinä mies saa yllättyä "turvallisesti" ja käsittää, mitä on tapahtumassa. Saatte myös jakaa matkan odotuksen ilon. Mies ehtii ottaa selvää, mitä itse haluaa matkakohteessa kokea - itse teen usein ennakolta varauksia matkakohteisiin (hyviin ravintoloihin, konsertteihin jne.) ja harmittaisi, jos tämä mahdollisuus kokonaan otettaisiin pois.

Vierailija
58/60 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkäisi. En pystyisi nauttimaan matkasta ellen olisi saanut valmistautua siihen etukäteen.

Ja jos tekisin tuon miehelleni , hän ei lähtisi mihinkään vaan toteaisi, että mene yksinäsi.

Vierailija
59/60 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkäis mutta olenkin kontrollifriikki - kuten varmasti muutkin jotka ovat vastanneet etteivät tykkäisi. Tai sitten vain tylsiä ja ei-spontaaneja ihmisiä. Mutta sä tunnet miehes, jos hän on spontaani ja go with the flow-ihmisiä niin anna mennä vaan.

Vierailija
60/60 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette todella tylsiä naisia , Huoh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän