Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaantuisitko jos puolisosi touhuilisi tälläistä selkäsi takana?

Vierailija
14.04.2014 |

Eli menimme naimisiin muutamia vuosia sitten mutta häämatka edelleen pitämättä (lapsi oli just tuloillaan kun mentiin naimisiin). Haluaisin kuitenkin häämatkalle ilman lapsia (paskamutsi). Nyt on toinen tulossa ja ajattelin että hitto, nyt tai ei koskaan ja varasin meille elokuuksi viikon rantaloman etelä-euroopassa. Saan sen juuri ja juuri maksettua kotihoidontuesta ja säästötililtäni kun en osta mitään muuta pariin kuukauteen. Haluan siis pitää tämän täysin salassa mieheltäni.

Lapsenvahti on jo varattu (äitini), passit on kunnossa... mutta nyt aloin miettimään että ehkä tää on vähän liikaa? :D Tarkoitus oli siis että lähtöpäivänä äitini tulee hakemaan lapsen ja sanon vain että poitsu menee mummolaan, kaivan pakatut matkalaukut kaapista ja sanon että pistäs kengät jalkaan niin lähdetään. :) Ja sitten saa lentokentälle asti arvuutella minne me mennään jne.

Vai pitäisikö  kertoa hieman aikaisemmin lähdöstä? Tiedän että hän on tuolloin lomalla eikä ole tehnyt mitään suunnitelmia, vielä ainakaan... 

Onko joku joskus tehnyt vastaavaa ja mikä oli reaktio?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tunnet miehesi parhaiten, ihan ihmisestähän tuo riippuu. Jonkun mielestä tuo olisi varmasti todella mieluinen ja ilahduttava yllätys, mutta minä esimerkiksi en voi sietää yllätyksiä. Pasmat menevät täysin sekaisin pienistäkin yllättävistä menoista, sillä suunnittelen kaiken etukäteen ihan normaaleista arkitoimista alkaen ja stressaannun muutoksista. Noin iso yllätys varmaan suututtaisi ja ahdistuisin kovasti.

Vierailija
22/60 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja nimenomaan se yllätys ois tässä se juju, en haluaisi ainakaan kauhean aikaisin ruveta kertomaan että varaappassa elokuun toinen viikko kokonaan mulle!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miehestä, miten suhtautuu. Kuulostaa kivalta, mutta kannattaa tosiaan vihjata että ylläri on tulosssa ja johonkin lähdette. Ihanasti olet kuitenkin ajatellut ja suunnitellut :)

Vierailija
24/60 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopa on, minun viesti ei tullut. Kirjoitin että taitaa joidenkin pipoa vähän kiristää viitaten numero 10:iin. Varmaan sä ap tunnet miehesi niin hyvin, että tiedät toimisiko.. Voisiko hän mahdollisesti järkätä jotain muuta..Luota intuitioon. En tiedä voisko pientä vihiä antaa.

Vierailija
25/60 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 19:06"]

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 18:57"]

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 18:55"]

Tuota. En minä tuossa mitään loukkaantumisen syytä näe, mutta on silti melko varmaa, että teillä molemmilla olisi lomalla kivempaa, jos molemmat saavat varautua ja varustautua sihen kunnolla. Mun mieheni ei edes osaisi pakata mulle kaikkea, mitä itse haluaisin mukaan.

[/quote]

Mun mies ois tuossa tilanteessa sen verran fiksu, että varaisi mukaan sen verran rahaa, että saisi ostettua mulle jotain vaatteita, jos joku unohtuisi.

[/quote]

ok. Mun kohdalla on kuitenkin kyse muustakin kuin vaatteista tai etenkään helposti ostettavista vaatteista. Reseptilääkkeistä, puhelinnumeroista, jne.

[/quote]

Me ollaan oltu miehen kanssa niin pitkään, että tuo tietää mun lääkkeet. Usein jopa hakee ne apteekista.

Puhelinnumerotkin löytyy puhelimesta eikä niitä lomalla edes tarvitse.

Mutta ihmiset on erilaisia, toiset tykkää yllätyksistä ja toiset ei. Sä et tykkää ja toivottavasti miehesi tuntee sut niin hyvin, että ei moisia sulle järjestä :)

Samoin kuin se, joka sanoi ettei ole mikään tahdoton nukke ja loukkaantuisi, jos mies järjestäisi yllätysmatkan. Mun mies tuntee mut niin hyvin myös tuossa suhteessa, että olen 100%, että osaisi järjestää mieluisan reissun kaikin puolin, hyvään paikkaan, hyvään hotelliin, hyvällä ohjelmalla. Enkä todellakaan kokisi, että mies pitäisi mua tahdottomana nukkena vaikka reissun järjestäisikin vaan kokisin, että olisi mahtavaa, kun ajattelisi mua ja olisi nähnyt niin paljon vaivaa.

Vierailija
26/60 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilahtuisin, mikäli yllätysloma olisi kohteeseen, johon matkustamisesta olisi puhuttu yhdessä etukäteen. Tai ainakin toinen tietäisi, että tuon tyyppisistä matkoista pidän.

Kuitenkin haluaisin tietää matkasta myös etukäteen.

Vierailija
27/60 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä ei ole amerikkalaista viihdesarjaa. 

a) olet uhrannut paljon matkan eteen kun olet säästänyt rahat kotihoidotuesta. Mistä oleellisesta olet luopunut tämän, jotenkin tosi-tv-tempaukselta tuntuvan matkan eteen (tällainen vaikutelma minulle avauksesta tuli)?

b) mies joutuu lähtemään matkalle viimeisillään olevan naisen kanssa. Osaatteko sinä tai miehesi kohdemaan kieltä, jos joudutte turvautumaan lääkärin apuun? 

c) häämatka on yhteinen projekti, siksi puhutaan esim. hää- ja avioparista, siis kahdesta ihmisestä. Mistä tiedät, että miehesi ei halua valmistautua uuden lapsen syntymään kaikessa rauhassa sinun ja esikoisen kanssa kotona? Teillä on ollut ja tulee olemaan useita mahdollisuuksia matkustella kahdestaan.

d) en loukkaantuisi, mutta ärsyyntyisin ja hermoilisin. Ja olisin aika pettynyt, kun mieheni ei yhtään välittäisi siitä mitä minä haluan. Tuntisin ehkä itseni kaapatuksi, mutta jos uhrauksia ja vaivaa olisi nähty noin paljon, alistuisin varmasti. 

Onhan tuo "söpöä" mutta mitä tekemistä sillä on aikuisten ihmisten tasavertaisen, kunnioittavan suhteen ja oikean elämän kanssa?

Vierailija
28/60 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihmisenä niin kontrollifriikki ja helposti ressaava että ei minulle ainakaan voi ihan tuollaista yllätystä järjestää. Minulle pitäisi siis ajoissa vihjata että elokuun toka viikko jotain kivaa ym ym. Ei ole pakko tarkasti kertoa mutta jotain kuitenkin ja haluan ehdottomasti pakata itse!

Mutta sinä tunnet miehesi ja tiedät pitääkö hän yllätyksistä ja onko aina valmis muutenkin mihin vaan mitä suunnittelet.

Vierailija
29/60 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan miehesi passi voimassa? Se kannattaa ehkä tarkistaa jotenkin, ettei mene reissu pilalle.

Vierailija
30/60 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä loukkaannut matkoista:) Puolin  ja toisin olemme järjestäneet yllärireissut toisillemme ja taas ensivuodelle olen plänäämässä miehelle huippureissua kun täyttää pyöreitä:) Mä olen aina valmis lähtemään ihan mihin tahansa!

Vierailija
31/60 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: Tee teille kahdelle romanttinen illallinen sen maan ruoka-, musiikki- ja juomateemalla mihin olette menossa. Säästä paras yllätys lopuksi ja kerro, että olet varannut ja maksanut teille matkat. Sitten voitte alkaa yhdessä suunnittelemaan matkaanne. En ymmärtäisi ainakaan itse iloita mistään äkkilähdöstä.

Vierailija
32/60 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtii toi kerran ja ei ollut hauskaa se. Mulla olisi just sinä päivänä ollut salipäivä - jalkapäivä!

Että vitutti! Onneks ukko on nyt ex-ukko.

Vierailija
33/60 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sellainen pikkujuttu, että onko miehesi esimies jo hyväksynyt hänen lomansa tuolle ajalle?

Vierailija
34/60 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 19:30"]

Ihan sellainen pikkujuttu, että onko miehesi esimies jo hyväksynyt hänen lomansa tuolle ajalle?

[/quote]

Luulis, jos kerta tietää milloin loma on.

Tää on kyllä hauska huomata miten erilaisia ihmisiä on. Osa olisi innoissaan yllätyksestä, osa pienellä varauksella ja jotkut kokisivat suorastaan loukkaavana.

Yllätyksiä kun järjestää, niin kannattaa selkeästi olla todella varma siitä, miten se oma kumppani suhtautui moisiin.

Vierailija
35/60 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 19:20"]

Vinkki: Tee teille kahdelle romanttinen illallinen sen maan ruoka-, musiikki- ja juomateemalla mihin olette menossa. Säästä paras yllätys lopuksi ja kerro, että olet varannut ja maksanut teille matkat. Sitten voitte alkaa yhdessä suunnittelemaan matkaanne. En ymmärtäisi ainakaan itse iloita mistään äkkilähdöstä.

[/quote]

Tää oli tosi hauska idea järjestää esim. viikkoa tai kahta ennen reissua... :) Ja kai sen vois vähän jättää silleen ilmaan leijumaan että olen järjestänyt kohdemaan ruokaa ja rekvisiittaa että seuraavan kahden viikon aikana vihjailen enemmän. Iso kiitos!! :) 

Ja passit ja kaikki on kunnossa ja ollaan miehen kanssa monesti huokailtu kahden keskisestä ajasta, ollaan haaveiltu ulkomaanmatkasta juurikin tähän kyseiseen maahan :)

Ihan mielenkiinnosta, mistä joku päättelee että olen vimeisilläni elokuussa?! :D Ehkä nyt olen sen verran ottanut huomioon että raskaus (mikäli vielä elokuussa olen raskaana) ei ole este matkalle.

ap

Vierailija
36/60 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 19:20"]

En ikinä loukkaannut matkoista:) Puolin  ja toisin olemme järjestäneet yllärireissut toisillemme ja taas ensivuodelle olen plänäämässä miehelle huippureissua kun täyttää pyöreitä:) Mä olen aina valmis lähtemään ihan mihin tahansa!

[/quote]

Näin myös meillä. Tosin saamme tietää ajankohdan ja ehkä kohteenkin kyllä etukäteen vaikka matka olisi muuten ylläri.

Mieheni tuntee minut niin hyvin, että tietää jo etukäteen ettei osaa pakata minun kummallisuuksiani, joita ilman reissuni menee pilalle.

Vierailija
37/60 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 18:49"]

Siis käykö miehesi töissä?

[/quote]

Tämän minäkin haluaisin tietää, harvalta työmaalta kun voi olla matkan takia noin vain viikon poissa niin ettei poissaolo vaatisi jotakin etukäteisjärjestelyitä.

Vierailija
38/60 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni antoi minulle kerran pitkän yllätysviikonlopun Pariisiin ja se oli ihanaa. Kaupunki on molemmille tuttu ja rakas. Hän kertoi siitä  viikon ennen matkaa ja ilahduin valtavasti. Matka oli onnistunut, meillä oli tosi hauskaa, niinkuin meillä yleensä Pariisissa on, yhdessä ja erikseen. 

En ollut viimeisilläni raskaana (tulin raskaaksi siellä :)). Esikoinen oli hyvässä hoidossa kotona. 

Minua ei kaapattu täysin piittaamatta siitä mitä olen suunnitellut, mitä minä haluan. Jos yhtään kunnioitat  miestäsi, etkä vain ole tämän tempun päähenkilö ja Honeymoonzilla, kerrot miehellesi edes muutaman päivän etukäteen ja ihan asiallisesti. Teille on tulossa toinen lapsi. Ette voi olla ihan itsekeskeisiä teinejä enää. 

Vierailija
39/60 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme jo vanhempia..ei meillä ainakaan kukaan tuollaisesta suutu, päinvastoin!

Itse järkkäsin ukkokullalleni viiskymppiset muualla ja että oli tyytyväinen. Mikä voisi olla esteenä, ei kai kukaan nuorempi ole niin kaavoihin kangistunut kun ei me vanhemmatkaan olla. Eihän siihen edes naisena tarvita kuin passi ja hammasharja (meikkipussi ehkä, minä pärjäisin ilmankin) ja muutama vaate, loput voi ostaa perillä! Täytyy elämässä vähän seikkailua olla, extempore jutut on ihan parasta! ja sillä aloittajan puolisolla taisi olla lomaakin juuri silloin!

Vierailija
40/60 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on spontaaninen ja lähtö pois arjesta olis tehnyt terää, tiedän et lähtisi miettimättä matkaan , mutta olisin kertonut , että älä suunnittele mitään siksi aikaa. Tästä ideasta olinkin kertonut toisella palstalla , että tuttu oli yllättänyt omaa miestä tollee, varasi matkat, tilasi taxin ja vei sen suoraan lentokentälle ja Espanjaan pariks viikoks

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme