Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laitoin oveen lapun - Ei virpojia! kiitos!-

Vierailija
13.04.2014 |

Eikös ookkin ihan sopivaa toimintaa laittaa suoraan lappu ovelle?

Meillä on allergista porukkaa eikä voida pitää minkään sortin oksia sisällä, ni miksi pitäisi maksaa oksista mitkä nakkaa pihalle?

Kommentit (159)

Vierailija
101/159 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 12:46"]

Osaako kaikki virpojat lukea? Jos on alle kouluikäisiä..

[/quote]

Alle kouluikäisten ei pitäisi liikkua yksin soittelemassa vieraiden ihmisten ovikelloja. 

Vierailija
102/159 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös ottaa sen ovikellon pois päältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/159 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 12:49"]

Niin tai sitten ajattelevat monen vanhuksen ilahtuvan kun lapsia käy virpomassa.

[/quote]

Paskat. Syy on juuri se, että vanhuksilta on helppo nyhtää rahaa.

Vierailija
104/159 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 12:50"]

[/quote]

On kokeiltu. Taitaa jotenkin ärssyttää niin, että aletaan oikein kunnolla naputella ja koputella ovea. "Vttu, ne on ottanu ton ovikellon pois päältä prkle".

Vierailija
105/159 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 12:36"]

Meillekään ei yhdenkään omasta pikku noidastaan ylpeän äidin kakara ole tervetullut virpomaan! Pitäkää ne v _ _ _ n kerjäläistrullinne omassa perhepiirissä tai käykää vain etukäteen sovituilla virpomisvierailuilla lähisukulaistenne luona.

Miksi helketissä joku äiti kuvittelee, että heidän lapsensa ilmestyminen vieraalle ovelle ilahduttaisi. Tästäkin keskustelusta teidän on ollut jo pakko huomata, että tällainen ahneiden lasten kerjäystoiminta ei ole nykyaikana hyvien tapojen mukaista ja erittäin moneen kotiin nämä noidat eivät ole lainkaan tervetulleita. Emme taatusti kaipaa mitään sellaista "yhteisöllisyyttä" että haluaisimme jakaa rahaa tai makeisia vieraille ovikelloa rimputteleville lapsille. Ps. On kieltolappu ovella.

[/quote]

Meillä ei onneksi ole enää virpomisikäisiä lapsia, mutta:

Meillä omakotitaloalueella onneksi hyvin tiedettiin kaikki nämä pimeät ja hullut lapsien ahdistelija tyypit, eikä niihin taloihin kukaan olisi edes mennyt virpomaan, näitä suorastaan pelättiin. Lajityypin tunnistaa mainiosti siitä, ettei esim. postilaatikolla tervehdi naapuria jos samaan aikaan satutaan, vaan otsarypystä näkee ajatuksen:"mitäs vittua siinä kyyläät mun posteja ja mua." Saati että kukaan olis ollut muussa kanssakäymisessä kyselemässä yhteisöllisyyttä.

Riitti onneksi niitä, jotka olivat iloissaan pienistä pääsiäisnoidista ja vitsoista. Hapannaamat sai tuijottaa sitä telkkua ihan rauhassa ja pitää verhotkin kiinni. Ai niin ja irrottaa ovikellon, ettei muotovalio näyttelykoira vaan säikähdä.

Vierailija
106/159 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 10:26"]

Täällä päin nuo pienet virpojat liikkuu isompien kanssa, että eiköhän ne hoksaa lukea lappuset.

Mikä tekee ovikello kammoiseksi jos ei halua niitä risuja?

Itsellänikin on lapsia ja kuulumme kirkkoon, mutta oksia emme tee.

[/quote]

Miten virpojat liittyy kirkkoon? En ole perehtynyt kirkon opetuksiin.

Vierailija
107/159 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, että lapsena virpomisen suurin tavoite oli "käydä tehokasta vaihtokauppaa".Oksia jopa katkottiin, että riittivät useampaan paikkaan. Lopuksi mentiin jonkun luo jakamaan "saalis".Omakotitaloalueen ojanpenkoissa oli hedelmiä, kun eivät olleet kaikille virpojille kelvanneet. Ihan yhtä ahne meininki taitaa olla vieläkin, ainakin isommilla virpojilla.

Vierailija
108/159 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmisellä ei ole oikeutta olla pitämättä ovelle tunkevista virpojista? Mikä oikeuttaa teidät, jotka virpojista pidätte, haukkumaan meitä muita sekopäiksi?

Tiedän erään perheen, jossa kilpailtiin siitä kuka saa eniten rahaa. Karkit sun muut turhakkeet jätettiin omaan arvoonsa. Ei siinä ollut kyse mistään kivasta puuhastelusta ja pukeutumisesta, vaan ihan pelkästään rahan kerjäämisestä. Perheen äiti oli itse pääpiru. Uskon, että ei ole ainoa laatuaan tuo perhe.

38

Vierailija
109/159 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kyllä sosiaalinen, mutta aikuisten kanssa ja lasteni kavereiden kanssa jotka on jo teinejä. Ei vaan kiinnosta teidän pikku muksut jotka on yleensä vain oman äidin mielestä suloisia.

Ja kyllä minä naapureita tervehdin ja muutamaa pyydän kyllä kahvillekkin.

Vierailija
110/159 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 12:57"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 12:36"]

Meillekään ei yhdenkään omasta pikku noidastaan ylpeän äidin kakara ole tervetullut virpomaan! Pitäkää ne v _ _ _ n kerjäläistrullinne omassa perhepiirissä tai käykää vain etukäteen sovituilla virpomisvierailuilla lähisukulaistenne luona.

Miksi helketissä joku äiti kuvittelee, että heidän lapsensa ilmestyminen vieraalle ovelle ilahduttaisi. Tästäkin keskustelusta teidän on ollut jo pakko huomata, että tällainen ahneiden lasten kerjäystoiminta ei ole nykyaikana hyvien tapojen mukaista ja erittäin moneen kotiin nämä noidat eivät ole lainkaan tervetulleita. Emme taatusti kaipaa mitään sellaista "yhteisöllisyyttä" että haluaisimme jakaa rahaa tai makeisia vieraille ovikelloa rimputteleville lapsille. Ps. On kieltolappu ovella.

[/quote]

Meillä ei onneksi ole enää virpomisikäisiä lapsia, mutta:

Meillä omakotitaloalueella onneksi hyvin tiedettiin kaikki nämä pimeät ja hullut lapsien ahdistelija tyypit, eikä niihin taloihin kukaan olisi edes mennyt virpomaan, näitä suorastaan pelättiin. Lajityypin tunnistaa mainiosti siitä, ettei esim. postilaatikolla tervehdi naapuria jos samaan aikaan satutaan, vaan otsarypystä näkee ajatuksen:"mitäs vittua siinä kyyläät mun posteja ja mua." Saati että kukaan olis ollut muussa kanssakäymisessä kyselemässä yhteisöllisyyttä.

Riitti onneksi niitä, jotka olivat iloissaan pienistä pääsiäisnoidista ja vitsoista. Hapannaamat sai tuijottaa sitä telkkua ihan rauhassa ja pitää verhotkin kiinni. Ai niin ja irrottaa ovikellon, ettei muotovalio näyttelykoira vaan säikähdä.

[/quote]

Mitenköhän toi edellisen kommentti liittyy lasten ahdistelijoihin? (Oiskohan jo kunnianloukkausta?) Ja mitenköhän toinen ihmetyksen aihe on se, että muotovaliokoiramme oli "suojattu" juuri sillä isolla kyltillä, jossa kerrottiin kohteliaasti tilanne. SIIS: EI virvontaa, koska koira säikyy ovikelloa! Vaikea tajuta??? Turha vedota siihen, että ovella olisi voinut käydä lukutaidottomia, koska olimme itse kotona koiramme kanssa!!! Tuuletusikkuna oli auki ja hyvin kuului, kun kakarat lukivat tekstin, oikein ääneen, ja sen jälkeen alkoivat hakata ovea ja kelloa!!!!!Mikähän selitys taas tähän tulee??;D

Vierailija
111/159 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Helmivieno-orvokki on niin ihana lapsi. Varsinkin tänään se on niin suloinen, kun se on pukeutunut naamiaisasuun. Kyllä teidän kaikkien kuuluu olla iloisia ja anteliaita, kun se tänään ilmestyy teidän ovelle virpomaan ja pyytämään rahaa ja karamellejä, vaikkei ehkä viitsisi antaa teille sitä vitsaakaan. Ja vaikka häntä ennen teillä jo olisi käynyt 15 muutakin virpojaa.

Meidän Helmivieno-orvokki tykkää tosi paljon makeisista ja varsinkin rahasta, joten hänelle voi tulla paha mieli jos alatte nipottamaan ja pihtaamaan palkassa. Joten kaivakaahan kuvetta älkääkä valittako pikkuasioista. Mitäs harmia siitä nyt on, vaikka lapsukainen saisi teillä koirat räksyttämään tai muuten häiritsisi teidän vapaa-ajan viettoa. Kyllä lapsen pitää saada nauttia tällaisesta kerjäyspäivästä koko rahan edestä.

Kuulostaa ihan siltä, että tällaisiakin äitejä on oikeasti olemassa.

Vierailija
112/159 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 12:56"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 12:50"]

[/quote]

On kokeiltu. Taitaa jotenkin ärssyttää niin, että aletaan oikein kunnolla naputella ja koputella ovea. "Vttu, ne on ottanu ton ovikellon pois päältä prkle".

[/quote]

Vrpominen liiittyy ortodoksiseen uskontoon. Otapas vähän asioista selvää. Hesarissa oli tänään mielipidekirjoitus, joka valottaa asiaa.

Tuosta ovikellojutusta toteaisin, että meillä kävi hetki sitten virpojia, jotka huomattuaan ettei ovikello ole toiminnassa alkoivat hakkaamaan nyrkeillä ovea. Onneksi tajusivat häipyä ennen kuin olisin mennyt karjaisemaan heille häijysti.

Vierailija
113/159 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä lapsista, naapureista, kaupustelusta, karkista tai risuista. Tämän lisäksi kotieläimet pelästyvät ihan saatanasti sitä mielenvikaisen innokasta ovikellon rämpyttämistä - ja jos ovikello ei toimi, niin ovea ollaan ainakin edeltävinä vuosina hakattu tai postiluukkua potkittu. Idioottimaista häiriköintiä.
Tuskin niitä kakaroita enää tänään tulee, mutta taidan silti laittaa lapun oveen.

Vierailija
114/159 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nyt haukuttu av-mammoja ihan urakalla ja mun on nyt pakko vättää vähän vastaan. Mä olen av-mamma jo reilun 10v. kokemuksella. Niin ehta kuin vaan olla ja voi, läpi on käyty kaikki palstamammuutteen vaaditut keskustelut ja väittelyt.

Ja silti mä odotan joka palmusunnuntai virpojia ihan innolla. Mulla on palkat varattuna kulhoon jo ysiltä ja alan odottaa koska ovikello soi. Minusta ne virpojat on ihania ja mielelläni annan palkkiot. Mä en edes halua kuin yhden oksan, vaikka virpojia olis isompikin sakki. Ja kaikki saa saman palkkion, vaikka joku ei edes sitä lorua uskaltais sanoa. Eikä sen oksankaan tarvi olla hienosti koristeltu, eikä pukeutumisen täydellistä. Riittää että tulee ovelle ja parhaansa mukaan virpoo. Se tuo mulle hyvän mielen ja mielelläni siitä annan pienen palkkion ja toivotan virpojille hyvää pääsiäistä. Palmusunnuntaista ja virpojista alkaa pääsiäisviikko ja saan kauniita ja värikkäitä oksia maljakkoon.

Ei me kaikki av-mammat siis virpojia vihata :)

Se mikä minua hieman huvittaa on se, että kun kyse on suvivirrestä niin huudetaan suureen ääneen kuinka perinteitä on pakko noudattaa, ihan kaikkien, vaikkei haluaiskaan. Mutta sitten tämä virpomisperinne pitäis monen mielestä hävittää kokonaan. Miksi, eikö sekin ole osa suomalaisuutta ja eikö sen jatkuminen ole hienoa?

Vierailija
115/159 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 13:58"]

Täällä on nyt haukuttu av-mammoja ihan urakalla ja mun on nyt pakko vättää vähän vastaan. Mä olen av-mamma jo reilun 10v. kokemuksella. Niin ehta kuin vaan olla ja voi, läpi on käyty kaikki palstamammuutteen vaaditut keskustelut ja väittelyt.

Ja silti mä odotan joka palmusunnuntai virpojia ihan innolla. Mulla on palkat varattuna kulhoon jo ysiltä ja alan odottaa koska ovikello soi. Minusta ne virpojat on ihania ja mielelläni annan palkkiot. Mä en edes halua kuin yhden oksan, vaikka virpojia olis isompikin sakki. Ja kaikki saa saman palkkion, vaikka joku ei edes sitä lorua uskaltais sanoa. Eikä sen oksankaan tarvi olla hienosti koristeltu, eikä pukeutumisen täydellistä. Riittää että tulee ovelle ja parhaansa mukaan virpoo. Se tuo mulle hyvän mielen ja mielelläni siitä annan pienen palkkion ja toivotan virpojille hyvää pääsiäistä. Palmusunnuntaista ja virpojista alkaa pääsiäisviikko ja saan kauniita ja värikkäitä oksia maljakkoon.

Se mikä minua hieman huvittaa on se, että kun kyse on suvivirrestä niin huudetaan suureen ääneen kuinka perinteitä on pakko noudattaa, ihan kaikkien, vaikkei haluaiskaan. Mutta sitten tämä virpomisperinne pitäis monen mielestä hävittää kokonaan. Miksi, eikö sekin ole osa suomalaisuutta ja eikö sen jatkuminen ole hienoa?

[/quote]

Voihan perinteitä kunnioittaa vaikka kuinka suurella riemulla, mutta lienee selvää, että yleensäkin nämä kyseiset asiat taitanevat olla hyvinkin henkilökohtaisia? Siis OMIA valintoja!? Miten joku voi raivota täällä, kun naapuri ei halua virvontaa? Melkein sama asia, kuin itse menisit tohkeissas kaupittelemaan jotain tupperwarea yms. tai että pölynimurikauppias alkais raivota ovella, jos et päästä sisään....

Vierailija
116/159 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 13:58"]

[/quote]

Samaa mieltä. Virpominen on samanlainen kristillinen perinne alunperin kuin suvivirsikin. Aidoissa virpomaloruissa toivotetaan lopuksi Jumalan siunausta. Mielelläni toivotan virpojat tervetulleeksi. Tosin kun Itä-Suomesta, ortodoksiselta alueelta olen kotoisin, niin minua harmittaa, että virpojat pukeutuvat noidiksi. Niillä noidilla kun ei tuon alkuperäisen, kauniin tavan kanssa ole mitään tekemistä. Parhaat palkat meiltä siis saa ne virpojat, jotka ovat jättäneet noita-asut kotiin!

Vierailija
117/159 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 10:44"]Kirjoittaja joka naureskelit tuolle, etten allergian takia maksa virpojien oksia kun ei voi niitä sisällä pitää, onko sinusta myös huvittavaa jos saisin itse tai lapseni pahan allergisen reaktion?

ap

[/quote]

Jos sinä olisit valmis tiuskaisemaan pelkkää hyvää tarkoittaville lapsille "Antaa vetää!" tms, niin miksi minua pitäisi säälittää sinun lapsesi allerginen reaktio? Eipä suoraan sanottuna hirveästi liikuttaisi, saattaisinpa tokaista että "Antaa tukehtua, yski ja korise ihan rauhassa!".

Vierailija
118/159 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 14:19"][quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 10:44"]Kirjoittaja joka naureskelit tuolle, etten allergian takia maksa virpojien oksia kun ei voi niitä sisällä pitää, onko sinusta myös huvittavaa jos saisin itse tai lapseni pahan allergisen reaktion?

ap

[/quote]

Jos sinä olisit valmis tiuskaisemaan pelkkää hyvää tarkoittaville lapsille "Antaa vetää!" tms, niin miksi minua pitäisi säälittää sinun lapsesi allerginen reaktio? Eipä suoraan sanottuna hirveästi liikuttaisi, saattaisinpa tokaista että "Antaa tukehtua, yski ja korise ihan rauhassa!".

[/quote]

Tää on aikuisissa ihmisissä pelottavaa. Tokihan se on tämän allergisen vanhemman lapsen syytä, jos äiti sanoo toiselle inhottavasti. Et kauhean ystävällinen taida sinäkään olla.

Vierailija
119/159 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä talonyhtiössä yksi naapuri sanoi, että virpokaa vaan, antoi namit ja kertoi, ettei voi allergian takia oksaa ottaa. Sanoi vielä hymyillen, että käyttäkää se uudelleen, niin saatte kerättyä enemmän. Siinä on asenne kohdallaan, ei tuntunut vituttavan yhtään!

Vierailija
120/159 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 12:44"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 12:13"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 09:43"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 09:40"]

Haha entäs jos jotkut lapset eivät osaa lukea?:D

[/quote]

No sitten tiuskasen..alkakaa vetää siitä.

[/quote]

Toivottavasti sinulle oltiin yhtä ilkeitä, kun olit lapsi!!!! Ja jos joskut saat lapsia (tai ehkä sinulla jo on), niin toivotaan, että ajattelet myös silloin, että on ok, jos heitä kohdellaan noin.

[/quote]

No en minä aina huuda tai tiuski. Usein sanon vain, että häipykää siitä teitä ei ole tänne tilattu.

[/quote]

Se, ettei pidä jostain asiasta, ei oikeuta pahaan käytökseen. Asian voi ilmaista ystävällisemminkin.