Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laitoin oveen lapun - Ei virpojia! kiitos!-

Vierailija
13.04.2014 |

Eikös ookkin ihan sopivaa toimintaa laittaa suoraan lappu ovelle?

Meillä on allergista porukkaa eikä voida pitää minkään sortin oksia sisällä, ni miksi pitäisi maksaa oksista mitkä nakkaa pihalle?

Kommentit (159)

Vierailija
121/159 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpas täällä erikoisia mörököllejä. Itse muistan lapsuudesta virpomisen riemun, oli niin jännää pukeutua noidiksi ja pääsiäispupuiksi ja kohdata monia ihan tuntemattomia ihmisiä päivän aikana. Teimme ystävieni kanssa vitsoja aina monta tuntia, koristelimme ne huolellisesti kauniilla sulilla ja serpentiineillä. Virpomisaamuna valitsimme huolellisesti asut ja äitini teki kaikille hauskat kasvomaalaukset. Minulle ei koskaan, ikinä, olisi tullut mieleenkään häiritseväni jotakuta niin pahasti, kuin monia täällä kirjoittavia virpojat ilmeisesti häiritsevät. Mikä teitä vaivaa? Ei voi olla niin vaikeaa ottaa vastaan vitsaa ja antaa yhden karkin palkaksi. Ei siihen luulisi koko kuukauden talouden kaatuvan. Tai saati sitten tiuskaista rumasti! Jos minulle olisi joku ärähtänyt noin, niin aivan varmasti olisi ollut kauan odotettu päivä pilalla ja virpomisinto pohjamudissa.

Miksi lapsille saa olla ilkeitä? Virpominenhan on lapsille vain jännää leikkiä, joka kestää vain yhden päivän, mikä siinä voi olla niin kamalaa? Ymmärrän, että jotkut lapset vanhempiensa vaikutuksesta juoksevat rahan perässä, mutta ei suurin osa. Hävetkää.

Vierailija
122/159 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 14:24"][quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 14:19"][quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 10:44"]Kirjoittaja joka naureskelit tuolle, etten allergian takia maksa virpojien oksia kun ei voi niitä sisällä pitää, onko sinusta myös huvittavaa jos saisin itse tai lapseni pahan allergisen reaktion?

ap

[/quote]

Jos sinä olisit valmis tiuskaisemaan pelkkää hyvää tarkoittaville lapsille "Antaa vetää!" tms, niin miksi minua pitäisi säälittää sinun lapsesi allerginen reaktio? Eipä suoraan sanottuna hirveästi liikuttaisi, saattaisinpa tokaista että "Antaa tukehtua, yski ja korise ihan rauhassa!".

[/quote]

Tää on aikuisissa ihmisissä pelottavaa. Tokihan se on tämän allergisen vanhemman lapsen syytä, jos äiti sanoo toiselle inhottavasti. Et kauhean ystävällinen taida sinäkään olla.

[/quote]

Olen ystävällinen ystävällisille. Jos äiti sanoo toisille lapsille inhottavasti, niin käyttäytymismalli siirtyy hyvin helposti myös tämän lapselle. Vähän pelottaa ajatella, miten ap:nkin lapsi on kasvatettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/159 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 13:32"]

Meidän Helmivieno-orvokki on niin ihana lapsi. Varsinkin tänään se on niin suloinen, kun se on pukeutunut naamiaisasuun. Kyllä teidän kaikkien kuuluu olla iloisia ja anteliaita, kun se tänään ilmestyy teidän ovelle virpomaan ja pyytämään rahaa ja karamellejä, vaikkei ehkä viitsisi antaa teille sitä vitsaakaan. Ja vaikka häntä ennen teillä jo olisi käynyt 15 muutakin virpojaa.

Meidän Helmivieno-orvokki tykkää tosi paljon makeisista ja varsinkin rahasta, joten hänelle voi tulla paha mieli jos alatte nipottamaan ja pihtaamaan palkassa. Joten kaivakaahan kuvetta älkääkä valittako pikkuasioista. Mitäs harmia siitä nyt on, vaikka lapsukainen saisi teillä koirat räksyttämään tai muuten häiritsisi teidän vapaa-ajan viettoa. Kyllä lapsen pitää saada nauttia tällaisesta kerjäyspäivästä koko rahan edestä.

Kuulostaa ihan siltä, että tällaisiakin äitejä on oikeasti olemassa.

[/quote]

Miten sua voi mahdollisesti vituttaa virpominen noin paljon?? Joo siis on niiin älyttömän hirveää, jos koira vähän haukkuu ja että ihan... En saa edes kirjoitettua kun on niin kauhea ajatus... Ovikelloa soitettaisiin! Siis oikea lapsi!! Häiritsisi meidän arvokasta ja supertärkeää vapaa-ajan viettoa sen 3,5 minuuttia!!

Hei oikeasti, sun kaltasten mielenterveysvikasten takia ei lapset uskalla käydä virpomassa kun suurin osa normaaleista ihmisistä sitä pitää kuitenkin ihanana. Oon ite 21-vuotias opiskelija, luultavasti en koskaan tule haluamaan omia lapsia, mutta kyllä noi söpikset on herättänyt sellasia hellyyspuuskia mussa. Muutenkin tää koko päivä on sellanen kiva Suomen kulttuuriin kuuluva hassuttelupäivä. Jätin baarimenot menemättä pari viikkoa, ja rohmusin koko rahan edestä cittarista munia ja käärepaperisia karkkeja, että voin palkita ahkeria noitia tänään kun on kyöpelinvuorelta asti lähdetty ;)

Onneks on tullut käymään tänään moni, on piristänyt ihan älyttömästi tenttiin lukua! Ja kaikille jotka on kirjottanut jotain shittiä siitä kuinka on ollu ahneita ja rumia vitsoja ja muuta paskaa: mä oon saanu ihan superhienoja vitsoja, joka ikinen on käyttäytynyt kauniisti, kiittänyt kun on saanut palkan (monella on ollut vanhemmat mukana, mikä on mun mielestä ihan hyvä kaupungissa että on turvana ja tolleen) ja vaikka mulla on ollut iso "saa virpoa" lappu ovessa niin KAIKKI on pyytäneet lupaa, saako virpoa!! Ei haittais vaikka kävis Helsingin joka ainut trulli virpomassa, sen verran hellyyttäviä noi ujot soperrukset ennenkuin ojennetaan vitsa <3

Vierailija
124/159 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 14:24"][quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 14:19"][quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 10:44"]Kirjoittaja joka naureskelit tuolle, etten allergian takia maksa virpojien oksia kun ei voi niitä sisällä pitää, onko sinusta myös huvittavaa jos saisin itse tai lapseni pahan allergisen reaktion?

ap

[/quote]

Jos sinä olisit valmis tiuskaisemaan pelkkää hyvää tarkoittaville lapsille "Antaa vetää!" tms, niin miksi minua pitäisi säälittää sinun lapsesi allerginen reaktio? Eipä suoraan sanottuna hirveästi liikuttaisi, saattaisinpa tokaista että "Antaa tukehtua, yski ja korise ihan rauhassa!".

[/quote]

Tää on aikuisissa ihmisissä pelottavaa. Tokihan se on tämän allergisen vanhemman lapsen syytä, jos äiti sanoo toiselle inhottavasti. Et kauhean ystävällinen taida sinäkään olla.

[/quote]

Olen ystävällinen ystävällisille. Jos äiti sanoo toisille lapsille inhottavasti, niin käyttäytymismalli siirtyy hyvin helposti myös tämän lapselle. Vähän pelottaa ajatella, miten ap:nkin lapsi on kasvatettu.

[/quote]

No mitä niin pahaa tämä lapsi on sulle tehnyt, että toivot tämän tukehtuvan? Sun Mauri-Petteri ei saanut virpoa?

Vierailija
125/159 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 14:36"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 13:32"]

Meidän Helmivieno-orvokki on niin ihana lapsi. Varsinkin tänään se on niin suloinen, kun se on pukeutunut naamiaisasuun. Kyllä teidän kaikkien kuuluu olla iloisia ja anteliaita, kun se tänään ilmestyy teidän ovelle virpomaan ja pyytämään rahaa ja karamellejä, vaikkei ehkä viitsisi antaa teille sitä vitsaakaan. Ja vaikka häntä ennen teillä jo olisi käynyt 15 muutakin virpojaa.

Meidän Helmivieno-orvokki tykkää tosi paljon makeisista ja varsinkin rahasta, joten hänelle voi tulla paha mieli jos alatte nipottamaan ja pihtaamaan palkassa. Joten kaivakaahan kuvetta älkääkä valittako pikkuasioista. Mitäs harmia siitä nyt on, vaikka lapsukainen saisi teillä koirat räksyttämään tai muuten häiritsisi teidän vapaa-ajan viettoa. Kyllä lapsen pitää saada nauttia tällaisesta kerjäyspäivästä koko rahan edestä.

Kuulostaa ihan siltä, että tällaisiakin äitejä on oikeasti olemassa.

[/quote]

Miten sua voi mahdollisesti vituttaa virpominen noin paljon?? Joo siis on niiin älyttömän hirveää, jos koira vähän haukkuu ja että ihan... En saa edes kirjoitettua kun on niin kauhea ajatus... Ovikelloa soitettaisiin! Siis oikea lapsi!! Häiritsisi meidän arvokasta ja supertärkeää vapaa-ajan viettoa sen 3,5 minuuttia!!

Hei oikeasti, sun kaltasten mielenterveysvikasten takia ei lapset uskalla käydä virpomassa kun suurin osa normaaleista ihmisistä sitä pitää kuitenkin ihanana. Oon ite 21-vuotias opiskelija, luultavasti en koskaan tule haluamaan omia lapsia, mutta kyllä noi söpikset on herättänyt sellasia hellyyspuuskia mussa. Muutenkin tää koko päivä on sellanen kiva Suomen kulttuuriin kuuluva hassuttelupäivä. Jätin baarimenot menemättä pari viikkoa, ja rohmusin koko rahan edestä cittarista munia ja käärepaperisia karkkeja, että voin palkita ahkeria noitia tänään kun on kyöpelinvuorelta asti lähdetty ;)

Onneks on tullut käymään tänään moni, on piristänyt ihan älyttömästi tenttiin lukua! Ja kaikille jotka on kirjottanut jotain shittiä siitä kuinka on ollu ahneita ja rumia vitsoja ja muuta paskaa: mä oon saanu ihan superhienoja vitsoja, joka ikinen on käyttäytynyt kauniisti, kiittänyt kun on saanut palkan (monella on ollut vanhemmat mukana, mikä on mun mielestä ihan hyvä kaupungissa että on turvana ja tolleen) ja vaikka mulla on ollut iso "saa virpoa" lappu ovessa niin KAIKKI on pyytäneet lupaa, saako virpoa!! Ei haittais vaikka kävis Helsingin joka ainut trulli virpomassa, sen verran hellyyttäviä noi ujot soperrukset ennenkuin ojennetaan vitsa <3

[/quote]

ainiin, ja ps. mulla on lapsia pelkäävä koira, joka on todella haukkuherkkä. Laitan vessaan oven taakse kun tulee trulleja, ettei säikytä lapsia vaikka ei ikinä tekisikään mitään. On siis ihan kauheeta, nyt on kyllä ikuiset traumat mun cottonilla kun hetken joutuu siellä odottamaan.

Vierailija
126/159 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa tippaakaan jakaa nameja ihan vieraille. Ei haittaa tippaakaan ovikellon soitto. Mä voin ihan suoraan myöntää, että tottakai lapset kiertävät sen takia, että saavat kerättyä herkkuja. Enkä näe siinä mitään pahaa. Se on kiva perinne ja suon lapsille sen herkkujen mässytyksen ilon. Ei se mitään kerjuuta ole. Eikä oksan tartte olla erityisen hieno eikä jokaisen tarvitse antaa oksaa. Mulle ei tarttis antaa oksaa lainkaan, voisin antaa sen herkun ihan muuten vaan perinteen kunniaksi. Ihmettelen näitä, joiden mielestä homma on kerjuuta ja muiden häiriköintiä. Eiköhän sitä yhtenä päivänä vuodessa pysty pari namia antamaan naapuruston lapsille ihan muuten vaan.

Omieni kanssa olin tänään ekan kerran kiertämässä. Parin ekan naapurin oven kohdalla menivät ihan jäihin, eivät saaneet sanaa suustaan ja tuijottivat vain maata. Siinä sitten jouduin heitä ohjaamaan ja houkuttelemaan joka toisen sanan ulos. Kotona lurittelivat lorut tosta vaan ennen lähtöä. Varmaan tiukkapipoiselle se olisi ollut pyhäinhäväistys, kun äiti joutuu sivusta auttamaan lapsiaan kerjäämään. Muutaman harjotuskerran jälkeen meidän tarhaikäiset rohkaistui ja pystyivät hoitamaan homman alusta loppuun ja olivat kovin ylpeitä itsestään ja siitä miten hienosti uskalsivat sittenkin. Ja kotona mässytettiin karkkia innolla ja vertailtiin saaliita. Virpomisesta oli siis meidän perheelle iloa, tod.näk. ei niille virvotuille niinkään. Mutta mitä se haittaa, jos joskus tekee toiselle hyvän mielen vaikkei itse siitä niin kostuisikaan...

Vierailija
127/159 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 14:24"][quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 14:19"][quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 10:44"]Kirjoittaja joka naureskelit tuolle, etten allergian takia maksa virpojien oksia kun ei voi niitä sisällä pitää, onko sinusta myös huvittavaa jos saisin itse tai lapseni pahan allergisen reaktion?

ap

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Samaa mieltä. Miettikää, mitä ap:n lapsi ajattelee kuullessaan äidin ärjyvän ilkeästi ulko-ovella nököttäville ikätovereilleen? Miten ap on selittänyt tilanteen lapselleen? "Voi Mansikki-kulta, taas tuolla kävi noita huonostikasvatettuja vähäosaisten perheiden rosvolapsia ryöväämässä! Mutta älä Mansikki nuppunen huolestu, sinä olet niin reipas ja hyväkäytöksinen tyttönen, olehan ylpeä itsestäsi!! Niin ja koulussahan sinun ei sitten tarvitse puhua näille kerjäläisten kakaroille, jätä ne omaan arvoonsa!<3". Ihastuttavaa.

Vierailija
128/159 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 14:13"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 13:58"]

Täällä on nyt haukuttu av-mammoja ihan urakalla ja mun on nyt pakko vättää vähän vastaan. Mä olen av-mamma jo reilun 10v. kokemuksella. Niin ehta kuin vaan olla ja voi, läpi on käyty kaikki palstamammuutteen vaaditut keskustelut ja väittelyt.

Ja silti mä odotan joka palmusunnuntai virpojia ihan innolla. Mulla on palkat varattuna kulhoon jo ysiltä ja alan odottaa koska ovikello soi. Minusta ne virpojat on ihania ja mielelläni annan palkkiot. Mä en edes halua kuin yhden oksan, vaikka virpojia olis isompikin sakki. Ja kaikki saa saman palkkion, vaikka joku ei edes sitä lorua uskaltais sanoa. Eikä sen oksankaan tarvi olla hienosti koristeltu, eikä pukeutumisen täydellistä. Riittää että tulee ovelle ja parhaansa mukaan virpoo. Se tuo mulle hyvän mielen ja mielelläni siitä annan pienen palkkion ja toivotan virpojille hyvää pääsiäistä. Palmusunnuntaista ja virpojista alkaa pääsiäisviikko ja saan kauniita ja värikkäitä oksia maljakkoon.

Ei me kaikki av-mammat siis virpojia vihata :)

Se mikä minua hieman huvittaa on se, että kun kyse on suvivirrestä niin huudetaan suureen ääneen kuinka perinteitä on pakko noudattaa, ihan kaikkien, vaikkei haluaiskaan. Mutta sitten tämä virpomisperinne pitäis monen mielestä hävittää kokonaan. Miksi, eikö sekin ole osa suomalaisuutta ja eikö sen jatkuminen ole hienoa?

[/quote]

Voihan perinteitä kunnioittaa vaikka kuinka suurella riemulla, mutta lienee selvää, että yleensäkin nämä kyseiset asiat taitanevat olla hyvinkin henkilökohtaisia? Siis OMIA valintoja!? Miten joku voi raivota täällä, kun naapuri ei halua virvontaa? Melkein sama asia, kuin itse menisit tohkeissas kaupittelemaan jotain tupperwarea yms. tai että pölynimurikauppias alkais raivota ovella, jos et päästä sisään....

[/quote]

En mä raivoa, ihmettelen vaan että miksi yhtä perinnettä on kaikkien PAKKO noudattaa mutta sitten toista taas ei? Jos sä saat pitää oven kiinni ja olla osallistumatta virpomisperinteeseen niin miksei muutkin saa valita osallistuvatko suvivirren laulamiseen? Virpojia en vertais pölyimurikauppiaisiin tai tupperwaremyyjiin, kyse on ihan muusta. Eihän suvivirrenkään laulamien kuulemma ole uskonnonharjoittamista vaikka siinä Jumalasta laulellaankin. Siten virpominenkaan ei ole kerjäämistä eikä kauppaa. Se on perinne, jota jokaisen suomalaisen tulisi kunnioittaa ja noudattaa. Ihan kuten suvivirren laualminenkin on perinne ja sitä pitää noudattaa, halusi tai ei. Sillä kyllähän kunnon suomalainen perinteitä noudattaa, eikö vaan?

Vierailija
129/159 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 14:39"][quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 14:24"][quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 14:19"][quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 10:44"]Kirjoittaja joka naureskelit tuolle, etten allergian takia maksa virpojien oksia kun ei voi niitä sisällä pitää, onko sinusta myös huvittavaa jos saisin itse tai lapseni pahan allergisen reaktion?

ap

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No mitä niin pahaa tämä lapsi on sulle tehnyt, että toivot tämän tukehtuvan? Sun Mauri-Petteri ei saanut virpoa?

[/quote]

Olen lapseton. En tietenkään toivo lapsen tukehtuvan, mutta en ymmärrä, miksi ap:n mielestä meiltä pitäisi herua myötätuntoa hänen ja lapsensa allergisuudelle, vaikka häneltä itseltään ei selkeästi heru edes hyviä käytöstapoja muille lapsille.

Vierailija
130/159 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 10:08"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 09:53"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 09:40"]

Haha entäs jos jotkut lapset eivät osaa lukea?:D

[/quote]lasta en päästänyt virpomaan kun vasta kouluikäisenä, mun lapsi ei osannut lukea 3 v ei edes 6 v ,

[/quote]

No kyllä meillä on kouluikäisenä jo koko virpominen sitten alkanut olla vähän ohi. Tai no, 3. luokkalainen on käynyt vielä ihan vaan kummitädillä melkein naapurissa virpomassa, mutta tutut naapurit yms. on siinä iässä jo jääneet. Ehkä se virpomisikä on parhaimmillaan siinä 4-7 vuotiaana.

[/quote]

Meillä kävi 13v, 11v, 9v ja 6v äsken virpomassa. Joissain526 perheissä lapsuus kestää pidempään.

Vierailija
131/159 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 10:26"]Meillä ovikello on sivelty siirapilla.[/quote]

Me laitetaan syanidia. Ja joka vuosi vähentynyt virpojat.

Vierailija
132/159 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on omat lapsen ja en vaan näe niissä lapsissa mitään söpöä. Tosin en avaa ovea, eikä mun tarvitse vittuilla.

Vierailija
133/159 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

ainiin, ja ps. mulla on lapsia pelkäävä koira, joka on todella haukkuherkkä. Laitan vessaan oven taakse kun tulee trulleja, ettei säikytä lapsia vaikka ei ikinä tekisikään mitään. On siis ihan kauheeta, nyt on kyllä ikuiset traumat mun cottonilla kun hetken joutuu siellä odottamaan.

[/quote]

Mitä olet tehnyt koirallesi jos koirasi pelkää lapsia? Coton de tulearit ovat hyvin ystävällisiä, ja kuvailemasi käytös viittaa kaltoinkohteluun. Voit myös miettiä kumpi on tärkeämpää, se ettei koirasi pelkää vai ettei täysin vieraat lapset pelkää. Koira ymmärtää vessaan sulkemisen rangaistuksena ja ahdistuu. Sinun kaltaisillasi ei saisi olla lemmikkejä, häpeä itseäsi.

Vierailija
134/159 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 14:52"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 14:39"][quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 14:24"][quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 14:19"][quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 10:44"]Kirjoittaja joka naureskelit tuolle, etten allergian takia maksa virpojien oksia kun ei voi niitä sisällä pitää, onko sinusta myös huvittavaa jos saisin itse tai lapseni pahan allergisen reaktion?

ap

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Olen lapseton. En tietenkään toivo lapsen tukehtuvan, mutta en ymmärrä, miksi ap:n mielestä meiltä pitäisi herua myötätuntoa hänen ja lapsensa allergisuudelle, vaikka häneltä itseltään ei selkeästi heru edes hyviä käytöstapoja muille lapsille.

[/quote]

Sikäli ehkä pitäisi, että allergiseen reaktioon voi kuolla, mutta inhottavasti sanomiseen ei. En tietenkään puolustele huonoja käytöstapoja, mutta on typerää "kostaa" lapselle jotain, mitä tämä ei ole tehnyt.

Vierailija
135/159 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen asunut Englannissa ja siellä ei virpojia ollut, mutta Halloweenina lapset kiersivät ovilla. Heiltä ei edes saa mitään vastineeksi siitä että antaa heille karkkia, mutta kyllä silti annettiin. Siksi vähän ihmettelen miksei allergiset voi esimerkiksi kauniisti kieltäytyä vitsasta, selittää miksi ja silti antaa lapsille pienen palkkion siitä kun ovat laittautuneet virpomista varten, koristelleet vitsoja ja innoissaan kiertävät virpomassa. Lapsille virpominen on hauskaa mutta myös jännittävää. Toivoisi heille vieraiden ihmisten tapaamisesta mukavia, ei tökeröitä kokemuksia.

Ymmärrän hyvin jossei virpojia jaksa katsella tai ei ole varautunut heidän tuloon ja siksi ei halua ovelleen heitä. Mutta allergiat ja muut ovat tekosyitä.

Vierailija
136/159 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen voi päättää ihan ite avaako oven vai ei

Mun lapset 10 v ja 12 v kävu kanssa just virpomassa. Virpovat vain tuttuja muutamassa lähitalossa  ja vitsat on taatusti tämän kylän hienoimmat. Lapset tulivat kierrokselta hyvin tyytyväisenä ja sanoivat että "kaikki ilahtui kovasti mihin me mentiin".

Meillä on yksi naapuri, joka selkeästi haluaa olla omissa oloissaan, joten sanoin lapsille että kyseistä naapuria ei sovi mennä häiritsemään ollenkaan, eikä lapsilla ollut siinä asiassa mitään ongelmaa. Tuskin olisivat menneet ilman kieltoakaan - kyllä lapset sen tietenkin huomaavat  jos joku aikuinen on negatiivinen tai  ahdistunut tai ei halua kontaktia.

Eivät taatusti tulisi rimputtamaan myöskään ap:n ovikelloa.

Vierailija
137/159 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sotkeutuu nyt kirjoittajat, ap eli minä on kommentoinut tuon kommentin tänne minkä lopussa on ap

Meillä ei ovesta tiuskita kellekään ja siksi kysyinkin et oisko tuo lappu hyvä idea.

sen lapun laitoin varuiksi, mut ei ole vissiinkään sateesta johtuen näkynyt yhtään virpojaa.

Vierailija
138/159 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 14:33"]

No onpas täällä erikoisia mörököllejä. Itse muistan lapsuudesta virpomisen riemun, oli niin jännää pukeutua noidiksi ja pääsiäispupuiksi ja kohdata monia ihan tuntemattomia ihmisiä päivän aikana. Teimme ystävieni kanssa vitsoja aina monta tuntia, koristelimme ne huolellisesti kauniilla sulilla ja serpentiineillä. Virpomisaamuna valitsimme huolellisesti asut ja äitini teki kaikille hauskat kasvomaalaukset. Minulle ei koskaan, ikinä, olisi tullut mieleenkään häiritseväni jotakuta niin pahasti, kuin monia täällä kirjoittavia virpojat ilmeisesti häiritsevät. Mikä teitä vaivaa? Ei voi olla niin vaikeaa ottaa vastaan vitsaa ja antaa yhden karkin palkaksi. Ei siihen luulisi koko kuukauden talouden kaatuvan. Tai saati sitten tiuskaista rumasti! Jos minulle olisi joku ärähtänyt noin, niin aivan varmasti olisi ollut kauan odotettu päivä pilalla ja virpomisinto pohjamudissa.

Miksi lapsille saa olla ilkeitä? Virpominenhan on lapsille vain jännää leikkiä, joka kestää vain yhden päivän, mikä siinä voi olla niin kamalaa? Ymmärrän, että jotkut lapset vanhempiensa vaikutuksesta juoksevat rahan perässä, mutta ei suurin osa. Hävetkää.

[/quote]

Jospa niitä virpojia kävisi vain yksi, jonka käynti olisi ennalta sovittu. Mutta en siedä sitä, että ventovieraiden kakaroiden laumat kulkevat kilkuttelemassa ovikelloa. Arvostan oman kotirauhani kymmenkertaisesti ohi mokoman kerjäämisperinteen. Taidankin ensi vuonna laittaa oveen kyltin, jossa kiellän kerjäämisen virpomisen verukkeella. En todellakaan halua nähdä oveni takana jopa 7-8 virpojan laumoja, joista jokainen on käsi ojossa odottamassa palkkiota.  Minulla ei ole mitään hävettämää, siinä etten halua ovelleni kerjääviä kakaroita.

Vierailija
139/159 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 12:51"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 12:49"]

Niin tai sitten ajattelevat monen vanhuksen ilahtuvan kun lapsia käy virpomassa.

[/quote]

Paskat. Syy on juuri se, että vanhuksilta on helppo nyhtää rahaa.

[/quote]

No jos sinulla tulee ensimmäisenä tuollainen mieleen, niin ei se tarkoita että muilla tulee. Ja yleensä yksinäiset vanhukset tykkäävät kun lapsia käy virpomassa.

Vierailija
140/159 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo..!!! Yks päivä vuodessa...