Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korvaako itse itselle ostettu lahja sen, ettei saa muilta lahjoja?

Vierailija
01.12.2020 |

Edes omalta mieheltä, ellei suoraan pyydä 'Osta Kaari Utrion uusin ja punainen Nanson paituli'. Tuohan ei ole edes lahja vaan ostoslista.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on elämässäsi ihminen, ihan kuka hyvänsä, joka on kuunnellut juttujasi vuoden aikana ja osaa antaa harkitun sekä yllättävän lahjan, jota ei itse edes tiennyt odottavansa, niin ei sitä silloin itselahjontakaan paikkaa.

Tällaiset ihmiset kannattaa pitää elämässään - ei lahjojen, vaan kuuntelemisen jalon taidon takia! Itselleen ostettu lahja on ihan pätevä, jos todellakin tietää, mitä haluaa ja sille on tarvetta, mutta kukaan ei osaisi tätä toivetta täyttää. Lisäksi itsensä muistaminen on osalle hemmottelua tai palkinto tehdyistä töistä, joten ei sitä missään nimessä sovi väheksyä. :)

Vierailija
22/33 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin 28-vuotissyntymäpäivälahjaksi itselleni matkan Pariisiin. 

Ihanaa matkaa! Pariisi, lempikaupunkini!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten voisin antaa itselleni lahjan, sillä antaakseni itselleni lahjan joudun esim. ostamaan sen omalla rahalla. Ns. taskusta toiseen siirtämistä.

Jos näen tuotteen jonka ostamalla koen hyötyvöni enemmän kuin rahana pitämällä, niin ostan kys. tuotteen oli sitten joulu tai juhannus.

Vierailija
24/33 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa matkaa! Pariisi, lempikaupunkini!

Et lienee käynyt siellä ihan hiljattain... 2010-> tms.

Vierailija
25/33 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan aika harvalla on sellainen läheinen, joka osaa kyselemättä antaa täydellisen lahjan. Onneksi olkoon jos on. Usein se lahjan osto perustuu kuitenkin lahjalistaan ja esitettyihin toiveisiin. Jos lahja  hankitaan yhteisistä rahoista ja puolisolle on antanut ohjeet, niin sehän on lähes sama asia kuin itse kävisi sen lahjan hakemassa, pyytäisi pakettiin ja tyrkkäisi kuusen alle odottamaan aattoa.

Minä aloin ostaa itselleni lahjoja siinä vaiheessa kun eksäni osti täysin eri vaatteen kuin olin toivonut. Olin siis näyttänyt hänelle  kuvastosta että tällainen, tämän värinen ja tämän kokoinen. Paketista paljastui ihan eri tyylinen ja kamalan värinen vaate. Eikä kyse ollut siitä että haluaamani tuotetta ei olisi ollut enää saatavilla. Kävin itse vaihtamassa lahjani siihen joulun jälkeen.

Viimeisen kappaleen kaltainen toiminta on oikeasti sitä hirveintä p*skaa, mitä voi olla! Jos on kaikki ohjeet annettu, lahjatoive yksilöity, eikä niitä ole välitetty noudattaa tai sisäistää, välittyy antajasta kaikkein välinpitämättömin asenne lahjan saajaa kohtaan. Silloin pitäisi jättää kokonaan ostamatta, koska tuollainen pahoittaa mielen sata kertaa varmemmin kuin se oikeasti yllättävä lahja, jota ei olisi edes toivonut.

Vierailija
26/33 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes haluaisi mitään yllätyslahjoja, harva varmasti osuisi nappiin! Mieheni on tosi huono lahjojen kanssa ja vihaa lahjojen ostamista, MUTTA silti joulun alla kysyy minulta, mitä toivon ja ostaa sen perusteella. ❤️

Vierailija
27/33 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän joulun yksin omasta halustani. Päivällä tapaan tuttuja ja saan aina jonkin kauniin kukan. Ostan jotain kivaa itselleni vähitellen. Esim. nyt haluamani kirjan, pari arpaa, erikoisen, vähän ylellisen suklaapakkauksen (muuten en juuri makeisia syö), jonkin uuden puseron tai yöpaidan, ranskankielisen aikakausilehden. Ehkä myös taidekirjan. Laitan nämä pöydälle ja availen pikkuhiljaa. Saattaa tuntua aika runsaalta, mutta en juuri muuten osta paljon tavaroita. Esim. koko syksyn aikana en muuta kuin ruokaa ja taloustarvikkeita.

Vierailija
28/33 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, silloin kun minä en ole lahjani maksaja. Eli esim lahjakortti jonne on ladattu rahaa on ihan paras ja vielä isoon kauppaan kuten Sokos josta saa hankittua kosmetiikan ja tuoksut. Saamani lahja tuoksut eivät koskaan ole osuneet nappiin, tai no ainoastaan silloin kun minulta on kysytty minkä haluan ja se on sitten lahjaksi annettu.

Vierailija
29/33 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaja kuin antaja, lahjalla kuin lahjalla, jos on tarpeellinen ja toivottu! Sama ilo :)

Vierailija
30/33 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei korvaa, lahjassa se ajatus on tärkein, että joku on ajatellut sinua, ei se itse lahja.

Vierailija
31/33 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas ostin itselleni matkan Lontooseen, ja juhlin siellä omassa parhaassa seurassani 37-vuotispäiviäni. Mies ja lapset jäi kotiin. 

Vierailija
32/33 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei korvaa, lahjassa se ajatus on tärkein, että joku on ajatellut sinua, ei se itse lahja.

Jos ajatus on tärkein, niin miksi ylipäätänsä tarvitsisi edes ostaa lahjaa. Kun on se ajatus?

Mielestäni lahjat ovat yhtä tärkeitä, olivatpa ne sitten saatuja tai itse hommattuja.

Vierailija
33/33 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mulle kelpaisi paremmin kuin hyvin että joku muistaisi juuri minua ja ostaisi vaikka rasian vihreitä kuulia.

Joo, voin ostaa niitä itsekin mutta olisi ihanaa olla jollekin niin tärkeä että hän ajattelisi minua ja tuntisi niin hyvin että tietäisi kuinka noista tykkään.

sinkkuN44