Korvaako itse itselle ostettu lahja sen, ettei saa muilta lahjoja?
Edes omalta mieheltä, ellei suoraan pyydä 'Osta Kaari Utrion uusin ja punainen Nanson paituli'. Tuohan ei ole edes lahja vaan ostoslista.
Kommentit (33)
En laske onnellisuuttani koskaan toisten ihmisten varaan vaan ostan itse sen mitä haluan
Joo, jos ei ole ketään, joka osaisi ilahduttaa sua mieleisellä lahjalla.
Sitten taas jos on läheinen, joka osaa keksiä sulle jotain todellakin vain sulle ja vain sua ilahduttavaa niin eipä sitä korvaa. Se, että jollekin olet niin tärkeä ja läheinen, että hän keksii jotain todella sieluasi koskettavaa, voitta kuitenkin sen oman oston. Koska ihminen joka tuntee sut niin, että saa sydämesi hyppääään ilosta, on parempi asia kuin kalleinkaan asia minkä voit itsellesi ostaa.
Mutta tämä nyt on vain minulle tärkeä ja merkityksellinen näkökulma.
Tähän mennessä vain mun veli on osannut ostaa mulle lahjoja, jotka on totaalisia yllätyksiä, jotain mitä en hoksaisi itse hankkia ja osuneet aina nappiin. Harmi kun vaimonsa päätti vuosia sitten muidenkin puolesta, ettei aikuisille osteta joululahjoja.
Korvaa, jos lahjaa ajattelee ainoastaan materiana.
Ei korvaa, jos lahjaa ajattelee huomaavaisena eleenä rakkaalle ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Tähän mennessä vain mun veli on osannut ostaa mulle lahjoja, jotka on totaalisia yllätyksiä, jotain mitä en hoksaisi itse hankkia ja osuneet aina nappiin. Harmi kun vaimonsa päätti vuosia sitten muidenkin puolesta, ettei aikuisille osteta joululahjoja.
Sun veli varmaan aikuisena miehenä saisi ihan ilman vaimonsa lupaa edelleen ostaa lahjoja sukulaisilleen jos haluaisi :D taas tää kun paha vaimo tuli ja pilas kaiken yhyy.
Itselle ostettu lahja on aina toivottu ja ilahduttaa lahjan saajaa. Ei tarvitse tyytyä mihinkään tusinaroskaan, vaan saa juuri sellaisen kuin haluaa. Parasta ikinä!
Kyllä! Minä tilasin tänään itselle lahjan. Tiedän tasan mitä haluan enkä mitään joutavaa, ei sillä ole mitään eroa kumpi sen ostamisen hoitaa.
Ostan vain tarpeeseen ja harkiten, ärsyttäisi paljon jos saisin jotain sinnepäin mutta en sitä oikeaa. Mies kyllä käyttäisi enemmän rahaa todennäköisesti mutta kuten sanoin, ostan ja käytän rahaa harkiten.
Pariin vuoteen en ole itseäni edes jouluna lahjonut, jos ei vaan yksinkertaisesti tarvitse mitään.
Jos vaikka haluaa lukea joulun välipäivinä, kannattaa ostaa itse kirja siltä varalta, että joulupukki ei olekaan keksinyt hankkia sitä.
Kyllä korvaa! Ostan mielelläni lapsille kunnolla joululahjoja. Itselläni on ihan kaikkea, jopa liikaakin tuota tavaraa. En oikeasti tarvitse mitään lahjoja. Jos tarvin jotakin, niin käyn sitten ostamassa.
Jos puoliso olisi vielä elossa, niin paras joululahja olisi viettää joulu yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Omat lahjat on just parhaita. Ne osuu aina oikeaan!
Yleensä, mutta ei aina. Joskus huomaa että tulikin virhe valinta ;)
Vierailija kirjoitti:
Viisas vaimo. Kauppiaita on ihan turha rikastuttaa enää enempää ja aikuiset ostavat itse sen mitä tarvitsevat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisas vaimo. Kauppiaita on ihan turha rikastuttaa enää enempää ja aikuiset ostavat itse sen mitä tarvitsevat
Ei aina ole kyse edes mistään kalliista. Kerrankin veli löysi kirpparilta pelin, jota lapsena pelattiin, mutta katosi ajan saatossa.
Varmaan aika harvalla on sellainen läheinen, joka osaa kyselemättä antaa täydellisen lahjan. Onneksi olkoon jos on. Usein se lahjan osto perustuu kuitenkin lahjalistaan ja esitettyihin toiveisiin. Jos lahja hankitaan yhteisistä rahoista ja puolisolle on antanut ohjeet, niin sehän on lähes sama asia kuin itse kävisi sen lahjan hakemassa, pyytäisi pakettiin ja tyrkkäisi kuusen alle odottamaan aattoa.
Minä aloin ostaa itselleni lahjoja siinä vaiheessa kun eksäni osti täysin eri vaatteen kuin olin toivonut. Olin siis näyttänyt hänelle kuvastosta että tällainen, tämän värinen ja tämän kokoinen. Paketista paljastui ihan eri tyylinen ja kamalan värinen vaate. Eikä kyse ollut siitä että haluaamani tuotetta ei olisi ollut enää saatavilla. Kävin itse vaihtamassa lahjani siihen joulun jälkeen.
Mulla ainakin.
Yleensä saan lahjaksi jotain sukkia tai kalsareita.
Itse itselleni ostin viimeksi uuden auton ja sitä edellisenä synttärinä prätkän..
Lämmitti mieltä enemmän kuin kalsarit.