Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

päänsärkyä ja migreeniä

Vierailija
12.04.2014 |

Mulla on nyt pitkään ollut semmosia ihmeellisiä päänsärkykohtauksia. Niitä ei tule joka päivä. Esiintyvät jaksottaisesti, saattaa olla kuukauden tauko ja sitten taas iskee monena päivänä putkeen. Päivän aikana niitä on sitten useita. Kipu iskee vasemman silmän taakse, vähän yläviistoon kulmakarvan tietymille. Tunne on viiltävä ja silmän takana tuntuu pieni paine. Kipu alkaa salamana ja loppuu muutamissa sekunneissa.

Soitin lääkäriin ja hoitaja sanoi, että kuulostaa migreeniltä. Migreenikohtauksia mulla on ollut lapsesta asti ja ovat nyt aikuisiällä vähentyneet huomattavasti. Mutta ne on kyllä olleet täysin erilaisia kuin nämä uudemmat kohtaukset. Kun migreeni iskee, se kestää monta tuntia ja kipu on hakkaavaa ja ihan eri kohdassa päätä. Lisäksi se pistää oksentamaan.

Kysyin hoitajalta, onko mahdollista, että kohtaukset muuttaisivat tuolla tavalla muotoaan iän myötä ja vastaus oli:"Minä en ole lääkäri." No, tiedustelin lääkäriaikaa, mutta kun on kuulemma niin pitkät jonot, että kannattaisi katsella vielä jonkin aikaa. "Kun sulla sitä migreenitaustaa on, niin en mä tuosta huolestuisi."

Eipä sitten. En minäkään siis niin kovasti ole huolestunut, mutta mietityttäähän tämä. Ensimmäisen kerran näitä kohtauksia tuli noin vuosi sitten. Joskus niihin liittyy semmoisia sähköiskun kaltaisia nykäisyjä raajojen ääripäissä. Tuokin kuulemma selittyisi migreeneillä. En tiedä. Mihinkään magneettikuviin ei olisi varaa.

Onko kellään ollut samanlaísia kipuja? Vai tulenko hulluksi?:D Tuskin sentään..

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on tuollaisia, kun niska-hartiaseutu on jumissa. Tai kallonpohjanlihaksen. Joskus tulee yksittäisiä, joskus useita peräkkäin ja ei saa edes nukuttua. Buranaa ja hierontaa hoitoon on määrätty.

Vierailija
2/4 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 00:16"]

No mulla on tuollaisia, kun niska-hartiaseutu on jumissa. Tai kallonpohjanlihaksen. Joskus tulee yksittäisiä, joskus useita peräkkäin ja ei saa edes nukuttua. Buranaa ja hierontaa hoitoon on määrätty.

[/quote]

Pitää kokeilla tuota hierontaa, jos tosiaan olisi vain niskat jumissa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene yksityiselle neurologille

Vierailija
4/4 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut tuollaisia sähköiskumaisia kipukohtauksia toisella puolella päätä, osin jopa kaulalla ja korvassa. Se diagnosoitiin kolmoishermosäryksi.

Katso googlesta tarkemmin. Saatat tunnistaa samaksi. Kun pääsin lääkärille, oireet olivat jo ohi. Luultavasti kova tuuli aiheutti sen minulle (ja vedon tunne autossa, josta suuntasinkin puhalluksen sitten niin, ettei tule suoraan päätäni kohti)

Älä huolestu. Ei ole mikään aivokasvain tms vakava juttu. Kiusallinen toki!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi