Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkkeiden verotus kiristyy

Vierailija
18.12.2025 |

Kokoomus ja Perussuomalaiset ovat kaikessa hiljaisuudessa valmistelemassa lakiesitystä, mikä kiristää eläkkeiden verotusta. Ensin yrittivät leikata eläkkeitä, mutta se ei onnistunut, niin nyt sama vaikutus saadaan aikaan eläkkeiden veronkiristyksellä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö tarkempia tietoja tästä. Itse jo varsin pienellä eläkkeellä jolla just ja just tuun toimeen. Jos kiristävät taas sieltä pienempituloisilta kun rikkailta eivät ota niin menee taas jännäksi miten sitä tulee toimeen.

Vierailija
2/22 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Eläkeläisetkin on saatava mukaan taloustalkoisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se rikkailta kiristyy

Vierailija
4/22 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muuttaa pois Suomesta, joutuuko silti maksamaan eläkkeestä verot Suomeen?

Vierailija
6/22 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyykö tarkempia tietoja tästä. Itse jo varsin pienellä eläkkeellä jolla just ja just tuun toimeen. Jos kiristävät taas sieltä pienempituloisilta kun rikkailta eivät ota  menee taas jännäksi miten sitä tulee toimeen.

Mulla nousi 11,5%::sta 15%'in.

Vierailija
7/22 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin 'kaikessa hiljaisuudessa' muka valmisteltu? Kyllähän tuosta oli aiemmin isot otsikot ja erityisesti puitiin sitä, että tietyissä tuloluokissa tuli ikään kuin kaksinkertaiset raippaverot. Se asia kai myöhemmin korjattiin (toivottavasti), mutta ei tuo valmistelu misäsän hiljaisuudessa ole tapahtunut. Iso älämölö siitä nousi.

Vierailija
8/22 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos muuttaa pois Suomesta, joutuuko silti maksamaan eläkkeestä verot Suomeen?

Jos eläke on palveluksesta yksityisellä työnantajalla, vastaus on ei.

Jos eläke on kunnalta tai valtiolta, tai näihin liittyvältä työnantajalta, vastaus on kyllä. Eläkkeesi verotetaan Suomessa, vaikka muuttaisit minne tahansa loppuelämäksesi.

Vierailija
9/22 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyykö tarkempia tietoja tästä. Itse jo varsin pienellä eläkkeellä jolla just ja just tuun toimeen. Jos kiristävät taas sieltä pienempituloisilta kun rikkailta eivät ota niin menee taas jännäksi miten sitä tulee toimeen.

Nämä päätöksethän on eduskunnassa tehty ja verokorttilaskurilla voit tarkistaa oman tilanteesi. Eikös verottajaltakin ole tullut jo ennakkoveropäätös ensi vuodelle?

Vierailija
10/22 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löytyykö tarkempia tietoja tästä. Itse jo varsin pienellä eläkkeellä jolla just ja just tuun toimeen. Jos kiristävät taas sieltä pienempituloisilta kun rikkailta eivät ota  menee taas jännäksi miten sitä tulee toimeen.

Avaa tuo ylläoleva linkki, sieltä löytyy tiedot.

Vierailija
11/22 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin se rikkailta kiristyy

Yli 100 000 euroa ansaitseva eläkeläinen hyötyy marginaaliverojen alennuksesta, joten kaikkein suurimmilla eläketasoilla verotus kevenee.

Vierailija
12/22 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiristyy vain muutamassa tuloluokassa, ei koske normieläkkeitä.

Vierailija
13/22 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän osallistun jo talkoisiin: pienen työeläkkeeni verotus on 25 %. Teen eläkeläisenä töitä, ja ansiotulojeni ennakonpidätys on 35 %.

Vierailija
14/22 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minähän osallistun jo talkoisiin: pienen työeläkkeeni verotus on 25 %. Teen eläkeläisenä töitä, ja ansiotulojeni ennakonpidätys on 35 %.

Paljonko sulla on brutto kun noin paljon veroa menee?

Vierailija
15/22 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Eläkeläisetkin on saatava mukaan taloustalkoisiin.

Hah! En osallistu mihinkään talkoisiin.  Maataloustukiani ei leikata.

Vierailija
16/22 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla laskee 20% >19%

Vierailija
17/22 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on eläkkeesi suuruus ? Toki kuntakohtaisia eroja on ja se vaikuttaa. En maksa kirkollisveroa ja vero on 23%.  Eläke n 2900e.

Vierailija
18/22 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla laskee 20% >19%

Minulla myös laski eläkeveroprosentti.

Vierailija
19/22 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on eläkkeesi suuruus ? Toki kuntakohtaisia eroja on ja se vaikuttaa. En maksa kirkollisveroa ja vero on 23%.  Eläke n 2900e.

Ohho. Mun itse maksettu ansiosidonnainen päiväraha on 914 euroa.

Vierailija
20/22 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohho. Mun itse maksettu ansiosidonnainen päiväraha on 914 euroa.

No jo on ollut pieni palkka. Minulla oli kaksi kertaa tuo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi