Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvät kumisaappaat metsässä kävelyyn?

Metsäläinen
01.12.2020 |

Olisiko suosituksia kumppareista jotka sopisivat metsässä tallusteluun haisaappaiden sijaan (liian liukkaat ja muutenkin huonot kävellä luonnossa). Kestävyys, pohjan pito ja keveys tietysti plussaa. Nokialta katselin finntrimmejä mutta saatavuus näyttää olevan kovin heikko tällä hetkellä. Goretexit eivät mielestäni sovellu metsiin etelän talveen.

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En äkkiseltään huomannut kun pikaiseen selailin vastauksia läpi, mutta voin vahvasti suositella Tretornin Bore S:ää! On kylläkin "talvimallia" eli huopavuorella, mutta noi on olleet ainoat kumpparit, millä jaksan ja pystyn kävelemään työssä maastoreissut ja hoitamaan tallihommat ilman, että edes huomaan käyttäväni kumppareita. Ovat suht kapealestiset ja napakat, saa kiristysnyörillä kurottua vielä varresta kiinni. Toimivat pakkasella, muassa, loskassa eivätkä ole olleet häiritsevän hiostava edes kesällä, vaikka vuorilliset ovatkin.

Vierailija
102/115 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään saappaissa paljon muovia, vaikuttaa kestävyyteen. Kumisaapas missä enemmän kumia ei kestä säilytystä kylmillä mökeillä (talvella) eikä kuumassa (lämpöpatterin vieressä) tai suoraan auringonvalossa. Tämmöisissä paikoissa säilytetty kumisaapas alkaa hapertua nopeasti oli sitten kenen tahansa valmistama (Nokia, Sievi, Viking, Tretorn, Eagle...).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokian Kontiot parhaat kirjoitti:

Kyllä itse suosin Nokian kontiota omasta mielestäni parempaa saa etsiä hyvä laatu, kestävät ja pitkävartiset pelkkää plussaa.

Samaa mieltä. Ja pitäähän kumisaappaissa kunnon pituinen varsi olla. Ei mene lumi ja risut saappaaseen ja pienet purot tai ojat on helppo kahlata yli.

Vierailija
104/115 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minulle passaavat ihan tavalliset cittarista ostetut kontiot. Niitä pitää vaan olla kaksi paria. Kylmille keleille numeroa isommat jotta mahtuu ylimääräistä sukkaa jalkaan. Harmi vaan että laatu on laskenut siitä kun nokialaiset Suomessa vielä tehtiin.

Vierailija
105/115 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purofort

Vierailija
106/115 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni suosii Kontioita, mun makuun niissä on kyllä liukkaat pohjat. Itse olen saappaiden suurkuluttaja, kun käytän niitä maasto-oloissa sekä töissä että vapaa-ajalla, ja ihan parhaat on olleet Viking Trophyt. Tukevat jalassa, hyvät kävellä pitkiäkin matkoja ja pitävä pohja.

Vierailija
107/115 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitäisi valita yhdet kumisaappaat moneen eri käyttöön on valintani ehdottomasti Viking Seilas. Kestävät, mukavat ja hyvännäköiset. Näitä voi käyttää niin metsässä , mökillä kuin kaupungillakin. Minulla on ollut Seilas saappaat jonkin aikaa. Mukavat jalassa, pitävä pohja. Varren pituuskin on juuri sopiva, ei mitkään nilkkurit. Yksityiskohdat on hyvin suunniteltu. Varsien takana olevista läpysköistä on todella kätevää vetää saapas jalkaan. Minulla on ollut Hait ja Kontiotkin, mutta Nämä ovat kyllä kaikin puolin paremmat ja kestävämmät. Suosittelen jos haluatte hyvät kumisaappaat.

Vierailija
108/115 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontiot ei käy persjalkaisille. Itselläni 37 jalka ja lyhyen läntä tyyppi. Kontiot menee melkein polveen saakka eikä mahdu pohkeesta kunnolla. Hait ollut nyt käytössä päivittäin kesät talvet 3 v ajan. Ehjät edelleen, toki pinta likaantunut ja kuluneen näköinen useista pesuista (vääristä) pesuaineista johtuen. Parhaat jalassa kyllä! Pidossa ei ole ollut valittamista. Ei tule paljoa poluilla käveltyä metsässä vaan ihan "omia" polkuja menen todella vaihtelevassa maastossa.

Nyt täytyisi hankkia toiset samanlaiset kunhan osaisi valita vielä värin

Vierailija
109/115 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lundhagsin kalliista kumiteräsaappaista kokemuksia?

110/115 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seilas on paras. kirjoitti:

Jos pitäisi valita yhdet kumisaappaat moneen eri käyttöön on valintani ehdottomasti Viking Seilas. Kestävät, mukavat ja hyvännäköiset. Näitä voi käyttää niin metsässä , mökillä kuin kaupungillakin. Minulla on ollut Seilas saappaat jonkin aikaa. Mukavat jalassa, pitävä pohja. Varren pituuskin on juuri sopiva, ei mitkään nilkkurit. Yksityiskohdat on hyvin suunniteltu. Varsien takana olevista läpysköistä on todella kätevää vetää saapas jalkaan. Minulla on ollut Hait ja Kontiotkin, mutta Nämä ovat kyllä kaikin puolin paremmat ja kestävämmät. Suosittelen jos haluatte hyvät kumisaappaat.

Olet omistanut saappaat jonkin aikaa ja tiedät jo nyt että ne ovat nokialaisia kestävämmät. Mitä muuta osaat ennustaa?

Vierailija
111/115 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2887 kirjoitti:

Olet omistanut saappaat jonkin aikaa ja tiedät jo nyt että ne ovat nokialaisia kestävämmät. Mitä muuta osaat ennustaa?

Jonkin aikaa on tässä tapauksessa kolme vuotta. Saappaat eivä vuoda vielä mistään, vaikka niitä on käytetty aika paljon. Eikä oikein näy vielä mitään hajoamisen merkkejäkään. Tietysti pohjat on kuluneet ja muutenkin on paljon käytön jälkiä. Eli mun mielestä ovat olleet tosi hyvät ja kestävät. Kestävät siis vertailun muihin laatumerkkeihin.

Ei ehkä kaikkien mielestä mitkään metsäsaappaat. Mutta itse olen kyllä näillä kulkenut myös pitkiä metsälenkkejä. Myös Hait ovat mielestäni erittäin hyvät metsässä ,ja melkein missä vaan. Nokialaiset ovat perheessämme kestäneet yleensä ihan kohtalaisen hyvin. Nämä Vikingit ovatkin monilta ominaisuuksiltaan Hai-saappaiden tyyppiset. Tasaiset pohjat, varretkin ovat pituudeltaan samaa luokkaa. Seilaksessa pysyy pohjalliset paremmin paikoillaan. Hait ovat paremmat ainakin siinä, että niissä on heijastimet ja ovathan ne suomessa saaneet kaikkien arvostaman ikonin maineen.

Halusin vaan tuoda nuo Seilakset hyvänä vaihtoehtona esille, kun kestävyys ainakin omassa käytössä on ollut tosi hyvä. Lisäksi ominaisuudet riittävät melkein kaikkeen mihin saappaita tarvitaan.

Vierailija
112/115 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, aloitus on vuodelta 2020. Jokohan olisi vaellussaappaat metsään löytyneet.

Mutta hyvä tuo, kun kommentissa on annettu linkki joka johtaa "sivua ei  löydy" tekstiin, niin ei osata kirjoittaa sen yrityksen hakukoneeseen kyseisen tuotteen tyyppiä kevytsaapas... niin johan alkaa löytyä.

Ai, että.

Vierailija
113/115 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä nuo ei sovi mihinkään käyttöön, missä saappaita tarvitaan. Pohjien läpi tuntuu kaikki epätasaisuudet. Varret ovat lyhyet ja leveä. Leveän matalan varren yli vesi ja loska lentää saappaan sisälle. Myös kivet risut ym. lentävät varren yli saappaisiin.

Vierailija
114/115 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seilas on paras kirjoitti:

Käyttäjä2887 kirjoitti:

Jonkin aikaa on tässä tapauksessa kolme vuotta. Saappaat eivä vuoda vielä mistään, vaikka niitä on käytetty aika paljon. Eikä oikein näy vielä mitään hajoamisen merkkejäkään. Tietysti pohjat on kuluneet ja muutenkin on paljon käytön jälkiä. Eli mun mielestä ovat olleet tosi hyvät ja kestävät. Kestävät siis vertailun muihin laatumerkkeihin.

Ei ehkä kaikkien mielestä mitkään metsäsaappaat. Mutta itse olen kyllä näillä kulkenut myös pitkiä metsälenkkejä. Myös Hait ovat mielestäni erittäin hyvät metsässä ,ja melkein missä vaan. Nokialaiset ovat perheessämme kestäneet yleensä ihan kohtalaisen hyvin. Nämä Vikingit ovatkin monilta ominaisuuksiltaan Hai-saappaiden tyyppiset. Tasaiset pohjat, varretkin ovat pituudeltaan samaa luokkaa. Seilaksessa pysyy pohjalliset paremmin paikoillaan. Hait ovat paremmat ainakin siinä, että niissä on heijastimet ja ovathan ne suomessa saaneet kaikkien arvostaman ikonin maineen.

Halusin vaan tuoda nuo Seilakset hyvänä vaihtoehtona esille, kun kestävyys ainakin omassa käytössä on ollut tosi hyvä. Lisäksi ominaisuudet riittävät melkein kaikkeen mihin saappaita tarvitaan.

Tänään tuli mun Seilas-saappailla neljä vuotta täyteen. Sen kunniaksi pääsivät sateisen päivän iltana kantarelli & mustikkametsään. Näitä on käytetty paljon, vieläkin ovat täysin ehjät, ja aina voi luottaa, että sukat pysyvät kuivina.

Vierailija
115/115 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppp

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän