Hyvät kumisaappaat metsässä kävelyyn?
Olisiko suosituksia kumppareista jotka sopisivat metsässä tallusteluun haisaappaiden sijaan (liian liukkaat ja muutenkin huonot kävellä luonnossa). Kestävyys, pohjan pito ja keveys tietysti plussaa. Nokialta katselin finntrimmejä mutta saatavuus näyttää olevan kovin heikko tällä hetkellä. Goretexit eivät mielestäni sovellu metsiin etelän talveen.
Kommentit (115)
Muutama vuosi sitten ostin kontiot. Kestivät suht vähäistä käyttöä noin kaksi-kolme vuotta...
Vierailija kirjoitti:
Sievi, nauhallinen malli. Kestävät ja kumisaappaiksi lämpimät, nykytalvina pärjää koko talven.
Juuri näin ja kestävät hyvinä vuodesta toiseen.
Kotimaiset kontiot olivat kyllä kestäviä mutta ei nekään oikein metsään soveltuneet. Liukkaat olivat sammaleisilla kallioilla.
Hunterit on tukevat ja ehkä vielä ns vanhan ajan kumia. Itsellä tämän tapaiset
https://www.zalando.fi/hunter-kumisaappaat-dark-olive-hu112e002-n11.html
Hieman työläät laittaa jalkaan ja ottaa pois, mutta on kyllä pirun tukevat ja hyväntuntuiset kävellä mm metsässä.
Vikingit ainakin hintaansa nähden hyvät, kestävät paremmin kuin nykyiset Kontiot.
Nokiat ei oikein kyllä kestä tänäpäivänä. Ovat uutena hyväntuntuiset pehmeydestään johtuen, mutta aika nopeasti saumat ratkeilevat jne
Ostin muutama vuosi sitten yhdestä nettikaupasta Suomessa tehdyt kontiot. Ihan hyvät muuten tunnin parin vaelteluun mutta varsia pitää kyllä vähän taittaa jotteivat pohkeesta liikaa purista.
Mielenkiintoisissa metsissä on kyllä pitkospuut, joten en itse hassaisi rahaa kumisaappaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoisissa metsissä on kyllä pitkospuut, joten en itse hassaisi rahaa kumisaappaisiin.
Pitkospuita on siellä missä käy ihmisiä, itse tykkään liikkua rauhallisemmissa metsissä. Nuuksiostakin löytyy alueita joissa lenkkareilla ei tee yhtään mitään.
Nokian Finntrim. Itsekin tykkään käppäillä oikeissa metsissä, en pitkospuilla muita väistellen.
https://www.nokianjalkineet.fi/tuote/finnwald/?color=oliivi
Valmistettu käsityönä luonnonkumiseoksesta.
Vierailija kirjoitti:
https://www.nokianjalkineet.fi/tuote/finnwald/?color=oliivi
Valmistettu käsityönä luonnonkumiseoksesta.
Mitenköhän tuossa on tuo varren mitoitus? Samanlainen kuin kontiossa?
Sorel Caribou on yksi vaihtoehto, vaikkei olekaan varsinainen kumppari. Toki varsi ei ole niin korkea kuin kumppareissa.
Hunterit, jos haluat näyttää hyvältä...
Vierailija kirjoitti:
Ilman pitkävartisia kumpisaappaita ei nykyään enää metsään ollenkaan punkkiriskin vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman pitkävartisia kumpisaappaita ei nykyään enää metsään ollenkaan punkkiriskin vuoksi.
Tuo on totta varsinkin rannikolla.
Vierailija kirjoitti:
Metsä jossa on pitkospuut ei ole mikään metsä vaan puurykelmä jossain kaupungin keskellä mihin kaupunkilaiset voi mennä kävelylle ilman että neulasia tarttuu tennareihin.
Oikeilla soilla saattaa olla joskus pitkospuita kävelyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metsä jossa on pitkospuut ei ole mikään metsä vaan puurykelmä jossain kaupungin keskellä mihin kaupunkilaiset voi mennä kävelylle ilman että neulasia tarttuu tennareihin.
Oikeilla soilla saattaa olla joskus pitkospuita kävelyyn.
Varsin hyvin sanottu.
Kontio on sopiva kaupunkiin mutta ei sillä (ainakaan noilla nykyisillä) maastossa oikein tee mitään.