Hyvät kumisaappaat metsässä kävelyyn?
Olisiko suosituksia kumppareista jotka sopisivat metsässä tallusteluun haisaappaiden sijaan (liian liukkaat ja muutenkin huonot kävellä luonnossa). Kestävyys, pohjan pito ja keveys tietysti plussaa. Nokialta katselin finntrimmejä mutta saatavuus näyttää olevan kovin heikko tällä hetkellä. Goretexit eivät mielestäni sovellu metsiin etelän talveen.
Kommentit (115)
Mulla on goretexi vaellusnilkkurit tukee nilkkaa, hyvä pohja eikä lumi mee varresta sisään, tykkään, sinä et. Villasukka jalkaan niin ei tarvi olla ees kummonen vuori. Pitää vettä kunhan ei kahlaa jossain suossa minuuttikaupalla.
Hait ovat liian liukkaat kosteilla kallioilla ja kumisaappaat ovat helpompi puhdistaa kun on astunut johonkin mutelikkoon tain suonsilmään. Ap
Miten olisiNokian Kontiot? Tai samantyyliset, mutta matalampivartiset? Ei siis Hait, jotka ovat todella vaarallisen liukkaat vähäisen pohjakuvioinnin takia, ja koska niissä ei ole edes vähäistä korkoa.
Entäs Nokian jotkut vuorelliset kumisaappaat? Millaisetkohan nuo Hunter saappaat olisi? Onko kellään?
https://www.sievinet.fi/fi/sievi-kevytsaapas-light-boot-camo-o5-pienet-…
Noita käytän. Olen metsässä ja soilla työtäni tekevä. Sanoisin että ylivoimaiset ominaisuudet. Noita on käytössä paljon, erittäin joustava ja pehmeä. Saapas on paras jalkine vaihtelevassa metsässä polkujen ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Noita käytän. Olen metsässä ja soilla työtäni tekevä. Sanoisin että ylivoimaiset ominaisuudet. Noita on käytössä paljon, erittäin joustava ja pehmeä. Saapas on paras jalkine vaihtelevassa metsässä polkujen ulkopuolella.
Sievi kevyt saapas Light boot gamo
Itse suosin kumisia kumisaappaita, mites te muut?
Nokialla voisi myös Finnjagd malli olla ok.
Vierailija kirjoitti:
Nokialla voisi myös Finnjagd malli olla ok.
Ei vaikuta ollenkaan huonolta vaihtoehdolta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko enää täysin kumisia saappaita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko enää täysin kumisia saappaita?
On toki ystäväiseni.
Vierailija kirjoitti:
Miten olisiNokian Kontiot? Tai samantyyliset, mutta matalampivartiset? Ei siis Hait, jotka ovat todella vaarallisen liukkaat vähäisen pohjakuvioinnin takia, ja koska niissä ei ole edes vähäistä korkoa.
Kontiosaappaan laatu ja kestävyys tuntuu olevan aika heikkoa. Eikä niitä kai muutenkaan ole metsässä liikkumiseen suunniteltu. Lisäksi varsi on aika nafti.
omaan jalkaani nämä on olleet hyvät:
Vierailija kirjoitti:
Sivua ei löydy, löytyisiköhän kengät? Sieviläisistä olen kyllä muuten tykännyt.
Vikingit ovat minusta paremmat kuin nokialaiset
Sievi, nauhallinen malli. Kestävät ja kumisaappaiksi lämpimät, nykytalvina pärjää koko talven.
Harmi ettei kunnon saappaita tunnu oikein olevan hyllyssä missään, ei pääse kokeilemaan. Kenkien tilaaminen netistä vähän arveluttaa.
Kyllä itse suosin Nokian kontiota omasta mielestäni parempaa saa etsiä hyvä laatu, kestävät ja pitkävartiset pelkkää plussaa.
On ollut hyvän ja huonon malliset vikingit, Nokia lämminvuorisena oli hyvä mutta raskas. Nyt käytän tallikenkiä, joissa kuninen alaosa, huopasisus ja toppavarsi, joka kiristetään tarranauhoilla. Hyvät, lämpimät ja kevyet.
Osta haisaappaat, tai jotkut pitkävartiset goretexit.