Onko Netflixissä enää mitään hyvää katsottavaa`?
Kaikki sarjat ja leffat tuntuu olevan sitä samaa tusinatavaraa.
Kommentit (350)
You, Ozark, Shits Greek. Sen lisäksi kaikki vankila realityt Netflix, Making a Murderer, Tiger King
Katsokaa brittisarjoja. Jenkit tekee sellaista höttöä liukuhihnatahtiin juurikin siksi kun nykyään on suoratoistopalveluita paljon. Tuotankokausia tuotantokausien jälkeen, venytetään sarjoja ihan älyttömyyksiin. Lampaat seuraa samoja paskasarjoja kuin muutkin ihan vaan siksi kun se on trendikästä ja kaikki muutkin fanittaa.
Bonusperhe - ihanaa ruotsalaista draamaa.
Sisaret - aika hieno sarja, huumoria.. taitaa olla aussi sarja. 1. kausi näkyy.
Netflixissä olen itse tykännyt näistä sarjoista:
- Last Kingdom, The Witcher (historiaa/fantasiaa)
- Marcella, Collateral, The Fall (jos on vielä näkyvissä), Mindhunter, Unbelievable, Bodyguard, Narcos (2 ekaa kautta), The sinner (poliisijännäreitä)
- The Crown (tietysti), The Queen's Gambit (tämä tällä hetkellä kesken), Anne with an E (eka kausi), Alias Grace (historiallista fiktiota, naispääosat)
- Big Mouth, Rick and Morty (aikuisten piirrettyä komediaa)
- Lovesick, Easy, Love, Feel good, Valeria (romanttista/parisuhde/seksi (draama)komediaa)
- Altered Carbon, Stranger things, Black mirror (sci-fi)
- Atypical (perhedraamaa)
- Derry girls (komediaa)
- Russian Doll, Chewing gum (omat suosikit, draamakomediaa ja naispääosa)
Osa sarjoista on jo aika vanhoja. Seuraavaksi ehkä katselulistalle Unorthodox tai Dead to me.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Blacklist jäi kesken, en tykännyt. Oli sekava ja epäuskottava.
Blacklist katsottu läpi, erinomainen sarja - kun vaan jaksaa keskittyä. Jokunen "täytejakso" siellä täällä, muuten erittäin viihdyttävää katsottavaa ja loistavat näyttelijäsuoritukset.
Sulle käy hyvin kaikki "tosi-TV" läskiformaatit. Ja paiseiden hiplaamissarjat.
Ei kaiken tarvitse olla tosiperäistä. Siitä se viihde syntyy.
En katso tosi-tv:tä. En pitänyt Blacklist-sarjasta, sinä pidit. Tuliko hyvä mieli, kun pääsit sanomaan ikävästi?
Vierailija kirjoitti:
Löytyykö mistään Tuho-osastoa tai Teho-osastoa?
Teho-osaston ensimmäiset kaudet näkyy Cmorelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyykö mistään Tuho-osastoa tai Teho-osastoa?
Teho-osaston ensimmäiset kaudet näkyy Cmorelta.
Ja tuho-osasto (The Scrubs) Viaplayllä.
Espanjalaiset parhaita, mm. Kielletty Elämä (huippu!) ja Etelän Kuningatar (Meksiko/Espanja).
OA ,Stranger things, Orange is the new black, Supernatural. Nämä nyt ainakin.
Yksi mitä ei näyttäisi olevan mainittu on Peaky Blinders, 1. maailmansodan jälkeiseen Birminghamiin sijoittuva brittiläinen gangsterisarja. On yllättävän hyvä ja kivaa vaihtelua ettei ole amerikkalainen. Sekään ei haittaa, että päägangsterit on aika hiton hyvännäköisiä miehiä (Cillian Murphy, Paul Anderson, Sam Neill etc) hyvin istuvissa kolmiosaisisa puvuissa.
Miksi ihmeessä joku käyttä jotain netflixiä??? Eläkää elämäänne ihmispolot; lukekaa, piirtäkää, leikkikää, pelatkaa, ulkoilkaa, urheilkaa, käykää kävelyllä, nähkää kavereita, siivotkaa, rakentakaa, korjatkaa, soittakaa sukulaiselle, lähettäkää kirje mummolle, tehkää lahja lapselle... Eikä aina vaan ruudun ääreen, ruudun ääreen, ison tai pienen ruudun ääreen!
Vierailija kirjoitti:
Peaky Blinders on hyvä,todella hyvin tehty
Joo, kuvaus, valaistukset, puvustus on kuin taideteoksia. Ainoa miinus tuossa on että on melkoisen väkivaltainen ja raaka, gangsterisarja kun on. Siinä vaiheessa kun gangsteripomo alkoi kiduttaa vanhaa miestä (joka tosin oli toisen gangsteriporukan johtaja), kaivoi esiin kidutusvälinevarusteet ja sanoi että aikoo pitää kidutettavan hengissä kunnes linnut aamulla laulaa ja ottaa yhden ruumiin osan kerrallaan, alkaen kielestä, pikakelasin ohi, ja monia muita kohtia.
Witcher, lähinnä Henry Cavillin takia. Jos tykkää hirviö-örkeistä ja fantasiasta, voi se olla ok muutenkin, itse en niin välitä vaan pidän vähän lapsellisena...
Hyvää joulua kaikille kirjoitti:
Miksi ihmeessä joku käyttä jotain netflixiä??? Eläkää elämäänne ihmispolot; lukekaa, piirtäkää, leikkikää, pelatkaa, ulkoilkaa, urheilkaa, käykää kävelyllä, nähkää kavereita, siivotkaa, rakentakaa, korjatkaa, soittakaa sukulaiselle, lähettäkää kirje mummolle, tehkää lahja lapselle... Eikä aina vaan ruudun ääreen, ruudun ääreen, ison tai pienen ruudun ääreen!
Jaa. Outoa arvottaa noita sun luettelemia jotenkin paremmaksi kuin sarjojen katsomista. Korjaamisia, rakentamista jne tehdään kun täytyy, mutta vapaa-ajalla jokainen tekee minkä itse virkistävimmäksi katsoo. Itse pelaan tietokoneella ja katson Netflixiä, enkä näe sitä mitenkään huonompana kuin vaikka lukemista.
Vierailija kirjoitti:
Homeland on hyvä! Ja ihme kyllä Netflixillä.
Aivan järkyttävän huono verrattuna alkuperäiseen Hatufim-sarjaan.
Musta kuningatar. 7 -osainen sarja intohimoista. Näennäisesti sarja kertoo " shakin maailmasta".
Hyvää joulua kaikille kirjoitti:
"Eläkää elämäänne ihmispolot", neuvoo hän ruudun ääreltä, Aihe Vapaalla :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
43 tuolla aiemmin, komppaan tästä täysillä venäläistä sarjaa "To the lake - Matka järvelle", oli oikeesti tosi mielenkiintoinen ja suorastaan vangitseva kokemus! Uskottavia näyttelijäsuorituksiakin, tykkäsin kaikesta. Talviset maisemat lumihankineen tuntuivat jotenkin kotoisen oloisilta, mutta Venäjällä tiesi kyllä olevansa... Toivottavasti toinen kausi tulee pian!
Joo! Mä katoin sarjaa yhdessä 75-v. äitini kanssa, joka myös koukuttui siihen. Tultiin siihen tulokseen, että kyllä me vähän slaaveja sielultamme ollaan, kun siinä maisemassa ja ihmisissäkin tosiaan oli jotain kotoisan oloista :) Ja "Vonka"järvellehän siinä matkaa tehtiin :)
Mulla ihan sama, paitsi että yksin katsoin. Kaikki maisemat jotenkin niin kotoisia ja "suomalaisia" verrattuna vaikka jenkkisarjojen lumimaisemiin. Jo se lumen narina kenkien alla. 😁
Tästä sarjasta vielä, että ahmittuani sen putkeen googlailin vähän tietoja siitä, ja osui silmään että itse Stephen King on (Twitterissä?) kehunut sarjaa. Se on tehty Jana Vagnerin kirjan "Vongozero" pohjalta ja kirjailija itse on ollut myös käsikirjoittamassa sarjaa. Mä ihastuin erityisesti sarjan hahmoihin, jotka ovat kaikki aika ristiriitaisia. Välillä epämiellyttäviä ja rasittavia tyyppejä ja kuitenkin symppiksiäkin. Jostain alun inhokista alkaakin pikkuhiljaa tykätä.
Uusi Sherlock on netflixissä.
Ollako sitä vielä katsottu?